English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Magnus Holte

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 12.08.2022 16:13    Post subject: Magnus Holte Reply with quote

Proffkontrakt, så da må det vel egen tråd til.

https://www.adressa.no/sp...ppfyllelse

Fredag slapp klubben nyheten om at spissen fra Ler har signert en proffkontrakt. Den binder 16-Ã¥ringen til klubben ut 2025.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 18.09.2022 18:51    Post subject: Reply with quote

Tidenes yngste for RBK i ligaen nå? Tror han slår rekorden til Hou Sæter nå. 16 år og 175 dager sånn cirka. Telte bare kjapt så skal ikke gå god for om det er 100% riktig antall dager.

Rekorden til Hou Sæter i ligaen var i hvert fall 16 år og 258 dager. Rekorden fra cupen står han derimot fortsatt med på 16 år og 101 dager.

Sverre Nypan har for øvrig mulighet på å ta begge rekordene men da han har slitt med skader i år har han enda ikke debutert for RBK. Han fyller ikke 16 før i desember.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 18.09.2022 19:22    Post subject: Reply with quote

Cupen blir vel på hengende håret blir det ikke? Er ikke neste runde i mars?
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 18.09.2022 19:25    Post subject: Reply with quote

Kom litt feil ut men ja, den blir vel sikkert stående. Men nå er vel ikke det i utgangspunktet en rekord. Rekordene som føres er vel yngste spiller i en tellende kamp og yngste spiller i seriesammenheng. Burde skrevet det om Hou Sæter men skrev bare cup da den var fra en cupkamp Wink


Angående Holte så var det overraskende at han var med i dag men gøy at han fikk være med i troppen og så få den offisielle debuten. Som nevnt i andre tråder før i dag så scoret han tidligere i dag mot Aalesund i G16 NM og var med på å sende RBK til semifinale i G16 NM med 3-0 seier.

Står med småpene 30 mål på 14 kamper i G16 sammenheng i år. Har fått litt mer spilletid på RBK2 i det siste også og scoret blant annet to mål der for to uker siden. Står med 3 mål på 10 kamper for RBK2 i år men bare 5 har vært fra start.

Bare 1 mål på 7 i G19 men det G19 laget har slitt tungt i år og nå er det heller slik at Holte er med på RBK2 i stedet i tillegg til å spille G16 NM og en og annen G16 kamp. Så som en følge av mangel på spisser på RBK2 så har han nærmest hoppet over G19 nivå pga sin målteft sammenlignet med andre i akademiet.
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1114

PostPosted: 19.09.2022 07:56    Post subject: Reply with quote

Veldig spennende spiller det her, og ikke minst en veldig spennende spisstype. Vi har vel ikke fått opp en storvokst og sterk spiss siden Sørloth? Nå finner jeg ingen informasjon om eksakt høyde på gutten på nettet, men under ene bildet fra signeringa på Brakka forrige uke, så kan det se ut som om han er høyere enn 1.89 cm høye Christer Basma.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 19.09.2022 09:00    Post subject: Reply with quote

Tror Marius Dahl i går skrev at han er 1,93.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3592

PostPosted: 19.09.2022 15:24    Post subject: Reply with quote

Hadde vel Helmersen på god gang i mellomtiden, men dessverre ødela skadene for en potensiell karriere som storscorer for Rosenborg.

Holthe er veldig spennende. Jeg ble overrasket over at Rekdal slapp han til, selv om de 30 sekundene selvfølgelig ikke er annet en rent symbolske og en gulrot for å fortsette og jobbe hardt mot en fast plass i A-lagstroppen.

Etter landslagspausen er ihvertfall islendingen og kanskje til og med Trekronoriskjeksen tilbake, så man kan vel ikke håpe på så mange flere innhopp for Holthe?
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 19.09.2022 18:09    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Tror Marius Dahl i går skrev at han er 1,93.


Solid størrelse det for en som er 16 1/2. Vil vel tro han så godt som er ferdig med å vokse selv om han tross alt kan vokse i noen år til.

Hadde vært gøy om man kunne fått en Sørloth/Strand Larsen type spiller som bøtter inn mål. Har jo blitt Norge sin spesialitet siste årene, det å få frem store spisser som kan mer enn å heade ballen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.09.2022 21:53    Post subject: Reply with quote

– Jeg startet i Gauldal og hadde det veldig bra her. Jeg må takke trener Enok Engen som var en veldig viktig og bra trener, og som blant annet gjorde at vi vant kretsmesterskapet i futsal. Så gikk jeg videre til Nardo som ble veldig viktig og et lærerikt steg for meg, sier Holte.

(...)

Der kom han inn i et svært sterkt lag som spilte både 14- og 16-årsfotball. På 19 kamper for 14-årslaget til Nardo i 2020 scoret Holte hele 49 mål.

– Det var en veldig seriøs gjeng som ville noe med fotballen. En sammensveiset gjeng med mange gode fotballspillere. Det var hovedgrunnen til at jeg tok det steget, sier spissen.

(...)

– Han har hatt fin framgang. Da jeg så ham i den første kampen hans i 3. divisjon så tenkte jeg at dette var for høyt nivå foreløpig. Men allerede i neste hjemmekamp var han mye bedre, tøffere i opptredenen og kom til mange sjanser. Den samme stigningen har han hatt på trening med A-laget, sier RBK-trener Kjetil Rekdal.

– Han er et spennende talent, fortsetter Rekdal og peker på fysikken som et spennende punkt - og utelukker ikke at vi får se mer av Holte i eliteserieinnspurten.

Les mer: Nesten hver dag tok Magnus (14) bussen inn til Trondheim. Søndag fikk han RBK-debuten

- Jeg syns at jeg har tatt veldig store steg. Jeg har scoret flere mål, og jeg føler at jeg har blitt bedre feilvendt. Jeg har fått litt mer erfaring.

- Hvor mye skal du trene med førstelaget framover?

- Sånn som det ser ut nå, er det to ganger i uka. Jeg har ikke fått hørt noe mer ennå.

- Hvordan har det vært å være med på treningene?

- Det har vært veldig artig og lærerikt! Det har vært en stor opplevelse. Det har gått veldig fort fra G16-fotballen og opp til A-laget. Det har vært litt surrealistisk egentlig.

Les mer: - Kjempeartig at jeg er yngste Rosenborg-spilleren
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.09.2022 19:37    Post subject: Reply with quote

Svaret kommer fort fra Kjetil Rekdal. Spørsmålet er om Magnus Holte (16) er aktuell for å bli tatt opp i A-stallen.

– Ja, absolutt.

Svaret er tydelig. Trolig skjer det fra nyttår av.

(...)

RBK-treneren sier det er flere fordeler med å få Holte opp i A-stallen.

– Da får vi coacha han og gitt et innblikk i hva som kreves på seniornivå og når du trener med spillere som er bedre. Så får vi passe på at det ikke blir for mye og at vi brenner ham opp. Men vi vil gjerne ha ungguttene rundt oss så vi kan være med å forme dem på det siste steget, sier Rekdal.

Les mer: 16-åring kan bli tatt opp på RBKs A-lag
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.11.2022 19:30    Post subject: Reply with quote

– Jeg tror ikke du skal undervurdere mulighetene hans de nærmeste to-tre årene. Vi har lyst til å gi ham muligheten til å få fotfeste i A-stallen. Han har gode, klare og tydelige ferdigheter vi ser etter, sier Rekdal.

Og gjentar at Holte tas opp i A-stallen.

– Da er det vi som skal ha ansvaret for ham. Det kan være han må ned og trene med rekruttene innimellom, men han er en del av a-laget.

Les mer: 16-Ã¥ringen blir tatt opp i RBKs a-stall

Liker tankegangen rundt at A-laget bør følge opp de største talentene i klubben tettere, sjøl om de kanskje ikke trener med A-stallen absolutt hver dag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 18.11.2022 23:34    Post subject: Reply with quote

fantastiske nyheter Smile RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.04.2023 10:44    Post subject: Reply with quote

- Planen var bare at han skulle være med og trene med oss og at vi har ansvaret for ham, hevder Rekdal.

Les mer: - Han har gjort det bra

Tydeligvis upresis sjåfør i november.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 01.04.2023 11:30    Post subject: Reply with quote

Man kan si og mene mye om Reka, men akkurat det med grepene rundt unge spillere inn i klubben og hospitanter opp er helt ypperlig👌
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 03.08.2023 20:28    Post subject: Reply with quote

Holte ser ut som er Sæter/Sørloth type, må satses på.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 03.08.2023 22:29    Post subject: Reply with quote

Holte involvert i tredje scoringa mot Crusaders!
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 06.08.2023 18:13    Post subject: Reply with quote

To gode innhopp nå på Holte. Matchvinner i dag til og med. Blir nok mer spilletid utover høsten.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 06.08.2023 19:10    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ bare sammendraget men minner litt om Sir Loth i kroppstype.
Herlig at han ble matchvinner Very Happy
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.08.2023 21:44    Post subject: Reply with quote

Spissen har passert 192 cm på sokkelesten og kryper sakte mot 193 cm noe som gjør at han etter hvert har blitt vanskeligere og vanskelige å forholde seg til for motstanderne.

Når debuten i Eliteserien kom i fjor høst mot Lillestrøm var det en del kilo i forskjell i duellene. Nå når han fikk sin andre kamp i serien drøyt 11 måneder senere var det klart at det var tatt steg fysisk. På skadefronten har også Holte vært både heldig og dyktig.

– Jeg har vokst både fysisk og mentalt siden da og syns jeg har utviklet meg som fotballspiller og menneske. Jeg prøver å leve så bra som mulig med alt av næring, søvn og skadeforebyggende. Jeg er alltid klar for å komme innpå når jeg er i kamptropp og siste beskjed før jeg kom innpå i går var «press, press, press» fra trenerteamet, sier Holte.

Les mer: Lersbyggen imponerer: – Det har tikket inn en del meldinger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb