English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Henrik Lidal Jamne

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59310
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.09.2022 22:59    Post subject: Henrik Lidal Jamne Reply with quote

Juniorkeeper Jamne var ubenyttet reserve i generalprøven mot Raufoss i mars. I etterkant har vært på prøvespill i Perugia. Og han trente med Venezia i januar.

Men inntil videre fungerer 17-Ã¥ringen fra Skatval som ny tredjekeeper i Rosenborg.

- Ja, vi må ha tre keepere på feltet, mener Rekdal.

Les mer: - Framtida til Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MichaelScarn
Senior


Joined: 31 Jan 2022
Posts: 122

PostPosted: 16.09.2022 07:42    Post subject: Reply with quote

Hvis jeg ikke husker feil sÃ¥ kom han til RBK pÃ¥ fast hospitering som 12-Ã¥ring sÃ¥ han har 4-5 Ã¥r i klubben bak seg allerede 👍
Back to top
View user's profile Send private message
MichaelScarn
Senior


Joined: 31 Jan 2022
Posts: 122

PostPosted: 16.01.2023 16:25    Post subject: Reply with quote

Jamne trente fast med a-laget frem til oktober i fjor, men fikk da en skulderskade og kanskje derfor han ikke ble med til Syden i denne runden. Ser han har begynt å trene for fullt med RBK2 igjen nå.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59310
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.01.2023 21:26    Post subject: Reply with quote

Takk for oppdatering!

Jeg skal ærlig innrømme at jeg var på så få lørdagstreninger på seinhøsten at jeg ikke tenkte over at fraværet hans var mer enn "helgefri". La heller ikke merke til at Blessings Mkyombwe var RBK2-reservekeeper på tampen. Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MichaelScarn
Senior


Joined: 31 Jan 2022
Posts: 122

PostPosted: 01.04.2023 12:00    Post subject: Reply with quote

Ref innlegg om juniorspillerne og keepernne: Jamne Har spilt de fleste treningskampene og g19-kampene i vinter, blant annet en ekstremt god kamp mot Ã…lesund borte, men Simen Havig snappet Spania-tur tidlig i vinter fordi Jamne vari siste fase av rehabilitering etter skulderuhellet i oktober.
Ryktene sier at det er en eller to danske klubber som følger ham tett nå. Hvis RBK prioriterer Havig på a-treninger så er det vel neppe noe som holder igjen Jamne hvis et tilbud skulle komme.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59310
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.04.2023 22:02    Post subject: Reply with quote

Litt spesielt at historien i så fall gjentar seg for nok en ung tredjekeeper:

Rasmus Sandberg var aktuell for A-stallen vinteren 2020, da han pådro seg brudd i håndleddet. Sander Tangvik ble vikar - sånn som Havig. Sandberg fikk aldri tilbake plassen som tredjekeeper og endte i Blink.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MichaelScarn
Senior


Joined: 31 Jan 2022
Posts: 122

PostPosted: 03.04.2023 00:17    Post subject: Reply with quote

Rekdal uttaler at det ikke er noen rangering per idag, men fra det jeg vet har Havig vært skadeplaget med det samme som førte til at han knapt spilte kamper i fjor. Tror han bare har spilt en kamp hittil i år. Jamne har stått tre g19-kamper og treningskamper mot Orkla (1 omg), RIL, Blink, Levanger og Byåsen.
Back to top
View user's profile Send private message
MichaelScarn
Senior


Joined: 31 Jan 2022
Posts: 122

PostPosted: 02.11.2023 06:24    Post subject: Reply with quote

Sandberg på plass. Skal a-laget ha tre keepere i a-stallen eller har de ikke råd?
Jeg så ikke kampen, men merker meg at Henrik Lidal Jamne igjen er vurdert av Nidaros.no: "Best på Rosenborg 2:

8 – Henrik Lidal Jamne

Rosenborgs beste spiller er keeper Henrik Lidal Jamne, til tross for at spilleren ble byttet ut etter 60 minutter er Rosenborgs nummer 1 helt klart best. Han holder buret tett og redder også en straffe før han blir byttet ut. Alt i alt en plettfri prestasjon av Jamne."

Forrige kamp reddet han straffe mot HamKam i semifinale g19. Har trent jevnlig med a-laget i høst igjen.

Han er på utgående amatørkontrakt og har ikke blitt tilbudt noe nytt for 2024, såvidt jeg vet. Han blir 19 neste år. Har RBK noe på gang her? Etter en slik sesong vil jeg tro at noen andre også begynner å se talentet. En ren trønder-trio på siste skanse hadde vært herlig!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10936

PostPosted: 02.11.2023 09:49    Post subject: Reply with quote

3 unge keepere er jo spennende det. Ikke utenkelig at den av de to andre som ikke blir fast forsvinner videre ved salg eller på utlån om et år.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 971

PostPosted: 02.11.2023 13:04    Post subject: Reply with quote

Lidal Jamne har vært regnet som et stort talent veldig lenge men har vel slitt litt med skader de siste årene. Virker å være skadefri og på rett vei nå. Tipper RBK ønsker å ha han med videre, da han virker betydelig nærmere A-lagsnivå enn de øvrige keeperne i akademiet.
Back to top
View user's profile Send private message
MichaelScarn
Senior


Joined: 31 Jan 2022
Posts: 122

PostPosted: 27.11.2023 11:25    Post subject: Reply with quote

- Henrik Lidal Jamne begynte å trene med Rosenborgs G16-lag som 12-åring. Skatvalsbyggen som nå har rukket å bli 18 år, var en av banens beste spillere da Rosenborg G19-lag gikk på et surt finaletap fredag kveld.

– Valget var forholdsvis enkelt da Fram-laget som jeg var en del av, gikk i oppløsning. Spesielt så lenge jeg fikk tilbud om å bli en del av G16-laget til Rosenborg. Jeg hadde på det tidspunktet jeg meldte overgang, allerede trent ei god stund på Lerkendal.

https://www.bladet.no/spo...nkelt-valg

RBK har bestemt at de ikke skal ha tre keepere i a-lagstallen i 2024.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59310
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.11.2023 23:20    Post subject: Reply with quote

Ser at han dermed trolig bare blir tilbudt amatørkontrakt som overårig spiller. Trolig ikke så interessant, nei.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MichaelScarn
Senior


Joined: 31 Jan 2022
Posts: 122

PostPosted: 30.11.2023 00:34    Post subject: Reply with quote

Måtte sjekke for sikkerhets skyld nå og Jamne er 2005-modell og dermed ikke overårig i 2024-sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 30.11.2023 21:12    Post subject: Reply with quote

Han blir vel Stjørdals/Blink spiller..
Back to top
View user's profile Send private message
MichaelScarn
Senior


Joined: 31 Jan 2022
Posts: 122

PostPosted: 30.11.2023 22:35    Post subject: Reply with quote

Vil tro han er tilbudt ny kontrakt for 2024, men kan jo ikke bli a-kontrakt nå. Det var i utgangspunktet litt spesielt at de nå bare skal ha to keepere i a-stallen, til sammenligning har Molde fire, men det har nok først og fremst en økonomisk forklaring. Forøvrig er vel ikke Blink det verste alternativet hvis han får Postnord-erfaring. Samtidig har også Ranheim sendt ut to av sine a-keepere. Vil jo være synd om han forsvinner, men må jo til en klubb der han satses på.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59310
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.01.2024 22:51    Post subject: Reply with quote

Sammen med Sander Tangvik og Rasmus Sandberg, blir den 18 år gamle målvakten Henrik Lidal Jamne med når trønderne setter ferden sørover den 10. januar.

(...)

– Det blir spennende å være med på de første treningene med Alfred Johansson og hvordan han vil legge opp treningene. Jeg gleder meg, sier Lidal Jamne om sin første treningsleir.

(...)

18-åringen har amatørkontrakt med RBK ut 2024.

Les mer: RBK-spillerne fikk nedslående beskjed om treningsleir. Nå har én junorspiller fått en god nyhet

Da forstår jeg at han har forlenget kontrakten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1883
Location: Selsbakk

PostPosted: 02.01.2024 23:41    Post subject: Reply with quote

Sjekk ut Henrik Lidal Jamne, en ekte fotballkomet! Gutten starta med Rosenborgs G16-lag da han var bare 12 år, og nå, 18 år gammel, er han klar for å være med i oppkjøringen til RBK. Tenk, fra Skatval til å skinne på fotballbanen – det er ikke verst, det!

Jamne har virkelig gitt alt siden han var en knøtt. Selv om det ble et surt tap for Rosenborgs G19-lag i finalen, viste Henrik at han er en av de skarpeste på banen. Det sier litt, det!

Da laget han spilte på før, Fram, ble oppløst, var det ingen tvil for Henrik. Han fikk sjansen til å trene med Rosenborgs G16, og tok den med åpne armer. Lurt trekk, for å si det sånn!

Nå har han sjansen til å vise seg frem og lære mer med RBK. Det er en skikkelig mulighet for ham til å vise hva han er god for, og kanskje sette sitt preg på norsk fotball. For unge spillere der ute, er Henrik et bevis på at hardt arbeid lønner seg. Stå på, Henrik – vi heier på deg!
Back to top
View user's profile Send private message
MichaelScarn
Senior


Joined: 31 Jan 2022
Posts: 122

PostPosted: 28.01.2024 20:58    Post subject: Reply with quote

Henrik Lidal Jamne med lovord om ny trener etter opphold på Gran Canaria.

– Det har ingenting å si at han er ung. Han har trent et meget godt G19-lag i København og har nok av fotballkunnskap. Det er en veldig profesjonell trener, og han er god til å lese mennesker, er omgjengelig og prater med alle.

Uttaler forøvrig at han trives godt i treningshverdagen med A-laget og at et opprykk til A er drømmen, men at det naturligvis er helt åpent hva som skjer neste år.

https://www.bladet.no/spo...nytreneren
Back to top
View user's profile Send private message
MichaelScarn
Senior


Joined: 31 Jan 2022
Posts: 122

PostPosted: 12.03.2024 16:43    Post subject: Reply with quote

Fra dagens artikkel:

- Regnes Henrik Jamne med i antallet?

- Keeper er litt på siden. Normalt skal vi ha tre keepere, men nå har vi bare to faste. I A-stallen skal det egentlig være tre keepere.
____

Ved tilbud fra annen klubb kan han gå fritt mot kun utdanningskompensasjon i vinduene. Dette sitatet fra Dorsin styrker vel Jamnes motivasjon for å finne andre alternativer.
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 194

PostPosted: 12.03.2024 19:17    Post subject: Reply with quote

Det mest optimale er å ha 3-keepere i A-stallen. Min mening er at en har en klar førstekeeper. Så kan 2.keeper gjerne være av typen "god nok så er du gammel nok" med vektlegging på gammel. For hvis en keeper holder tilfredstillende nivå så er alderen bortimot irrelevant. Ikke at Ola By Rise skal være aktuell igjen, men mellom 35 og 40 no problem. 3.keeper er beste juniorkeeper. De to siste bytter på å spille 2.lagskamper for å få match-trening
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 194

PostPosted: 12.03.2024 19:23    Post subject: Reply with quote

alexander Lund Hansen er vel keepertrener nå. Men "bare" 41. Kanskje en ide at han får ordnet seg profflisens
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 12.03.2024 19:33    Post subject: Reply with quote

Tror han la opp pga en såpass fæl hjernerystelse at legekona vil nedlegge veto mot den slags.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb