English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 523, 524, 525 ... 537, 538, 539  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 31.01.2023 00:55    Post subject: Reply with quote

Alex Gersbach har byttet ut Grenoble med Colorado Rapids i MLS, mens Fiabema sitt utlån til Forest Green har blitt avsluttet. Blir mest trolig lånt ut på nytt. Virker som en smart avgjørelse å takke nei til Rosenborg gitt...
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 31.01.2023 02:26    Post subject: Reply with quote

Ender vel opp i Tromsø igjen om ikke altfor lenge Fiabema.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 31.01.2023 09:30    Post subject: Reply with quote

Om Ole drar trenger vi en spiss som kommer å leverer mål fra dag en. Vi kan ikke ha kun talenter i troppen vår
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.01.2023 23:16    Post subject: Reply with quote

Teo Haltvik klar for KFUM:

– Jeg følte meg ganske så urettferdig og dårlig behandlet i fjor, men kom tilbake i desember og hadde klare ambisjoner om å kjempe meg inn i laget og jobbe knallhardt. Så fikk jeg beskjed om at jeg kunne finne ny klubb. De begrunnet det med at de trodde det var best for meg å finne en ny klubb hvor jeg kunne få en ny start. Da var det egentlig ikke noe valg. Det er synd jeg ikke fikk blomstre i Raufoss, men det er vanskelig uten tillit. Da får jeg blomstre i KFUM Oslo i stedet, sa Berg Haltvik på telefon med flyttelasset i bilen på vei til Oslo.

(...)

KFUM-trener Johannes Moesgaard er glad for å få Berg Haltvik i sitt lag.

– Vi mener Teo har et stort potensial som passer godt inn i den ballbesittende Kåffa-stilen. Det er en spiller vi har synes har vært spennende lenge. Daniel Fredheim Holm har alltid at vi bør se på ferdighetene til Teo. Jeg er også glad han var i Strømsgodset på prøvespill i forrige uke. Jeg har snakket med Jørgen Isnes – vår forrige trener – som fortalte at han hadde vært veldig god på trening med dem, sier Moesgaard, som trolig vil bruke Berg Haltvik mer sentralt i banen enn i kantrollen han for det meste spilte i på Raufoss.

Les mer: Berg Haltvik forlater Raufoss – klar for divisjonsrival

Bjørn Johnsen til Cambuur, mens Tengstedt på benken mot Arouca akkurat nå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.02.2023 21:37    Post subject: Reply with quote

Austberg signerte en tre-årskontrakt da han kom til Bryne. Før neste sesong drar han til Stjørdal, til en klubb som har slitt tungt.

Stjørdals-Blink, som rykket ned fra Obos-ligaen forrige sesong, ønsker å bygge opp igjen klubben med lokale spillere.

– Med den lokale profilen deres passer Ingmar veldig godt inn, sier sportslig leder i Bryne FK, Roger Eskeland.

I fjor sommer ble trønderen lånt ut til tredjedivisjonsklubben Kolstad, som spiller sin fotball i Trondheim.

Angrepsspilleren har ikke greid å etablere seg i hovedtrener Kevin Knappens kamptropp.

Les mer: Unggutten som kom fra Rosenborg, drar på utlån

24-årige Tobias Bjørnebye er ny Esbjerg fB-spiller, idet midtbanespilleren efter et vellykket prøveophold har underskrevet en kontrakt frem til sommeren 2024.

Læs mere: Tobias Bjørnebye ny mand i EfB

Esbjerg har faktisk rykket helt ned til 2. divisjon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 01.02.2023 22:03    Post subject: Reply with quote

...og de har tenkt seg enda lengre nedover, skjønner jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
pappabrun
Senior


Joined: 27 Nov 2014
Posts: 123
Location: San Giljan, Malta

PostPosted: 02.02.2023 19:04    Post subject: Reply with quote

Sørloth månedens spiller i La Liga.

https://www.tv2.no/sport/.../15475985/

Artig for han.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 02.02.2023 19:11    Post subject: Reply with quote

Hoven Evland Jr. wrote:
...og de har tenkt seg enda lengre nedover, skjønner jeg.


Du skal være forsiktig med å kødde med feil fam!
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.02.2023 22:09    Post subject: Reply with quote

Steinar Sørlie ny keepertrener for damelaget til Fredrikstad.

For folk med dansk IP-adresse:

- Tengstedt-agent: 'SÃ¥dan gik handlen med Benfica til'
- Guldregn over Horsens: 'Sådan påvirker Tengstedt-salg os'
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.02.2023 21:00    Post subject: Reply with quote

Rui Costa sobre Schjelderup e Tengstedt

"Olhando para o plantel, considerámos algumas lacunas. Todo este trabalho é feito em consonância com a equipa técnica. Precisavamos de mais um extremo e de mais um homem de área. Daí estes dois nomes, para colmatar algumas lacunas. Dois jogadores de enorme qualidade, de presente e de futuro. Schjelderup merece enorme confiança de futuro. Recuperar filão nórdico? Foi sempre um mercado que resultou no Benfica. Tem de ser visto com estes olhos: tem muito talento, gerações extraordinárias. Acreditamos que sejam uma mais-valia. Tivemos o exemplo do Fredrik que chegou e em muito pouco tempo se integrou. Estes são mais jovens. Podem perguntar por que ainda não foram utilizados. Eles estavam em pausa de campeonato, daí a estarem a demorar mais a entrar na equipa. Tivemos o cuidado de pegar neles e fazerem uma mini pré-temporada. Estamos cada vez mais convencidos do que acábamos de fazer."

Rui Costa explica mercado: Enzo "não poderia entrar mais no balneário", Guedes feito em dia e meio e Schjelderup e Tengstedt numa "mini pré-época"

Google-oversetteren wrote:
Rui Costa on Schjelderup and Tengstedt

"Looking at the squad, we considered some gaps. All this work is done in line with the technical team. We needed one more winger and one more man in the area. Hence these two names, to fill some gaps. Two players of enormous quality , in the present and in the future. Schjelderup deserves enormous confidence in the future. Regaining Nordic streak? It has always been a market that resulted in Benfica. It has to be seen with these eyes: it has a lot of talent, extraordinary generations. We believe they are an asset. We had the example of Fredrik who arrived and in a very short time he integrated. These are younger. You may ask why they haven't been used yet. They were on break from the championship, which is why they were taking longer to join the team. We were careful to pick them up and do a mini pre-season.We are more and more convinced of what we have just done."


Blir visst tilbakeblikk på karrieren til Johnsen i kveld.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.02.2023 16:32    Post subject: Reply with quote

Fredag tapte han for den tidligere langrennsløperen Ola Vigen Hattestad i nattest. Frode Johnsen ble dermed den fjerde deltageren som er blitt slått ut etter at Ezinne Okparaebo trakk seg.

– Egentlig var det ganske godt å få noen dager fri på den andre hytta. Sove så lenge jeg ville, være helt i fred. Vi fikk servert ferdig mat, kjørte våre egne øvelser og hadde det bare gøy.

Les mer: SlÃ¥tt ut av «Mesternes mester»: − Drømte aldri om Ã¥ vinne

Rundt venstre håndledd bærer nemlig Hou Sæter en gullklokke, en Audemars Piguet Royal Oak Chronograph. Ifølge klokkenettstedet Chrono24 har klokken en verdi på spinnville 1,4 millioner kroner.

(...)

– Jeg kjøpte den for 380.000 kroner, så den har steget i verdi. Det er min første klokke, så den beholder jeg.

Les mer: Detaljen vekker oppsikt: – Ikke mitt forslag

Bendtner is facing away from the camera in the snap while standing naked next to a window and looking down at his hands, which are around his crotch.

Read more: Former Arsenal star Niklas Bendtner stuns fans as he poses fully naked and they all call him the same thing

Navodno su pregovori Sarajeva i trenutnog Besimovog kluba Aalesunda uspjeÅ¡no proÅ¡li, pa se očekuje da iz FK Sarajevo potvrde svoje najnovije pojačanje.

Kontaktirali smo Å erbečića koji nam je potvrdio da je u pregovorima sa Sarajevom.

Bh. reprezentativac za Bosnainfo potvrdio da je blizu povratka u bordo dres: "Interes postoji"

Google-oversetteren wrote:
Allegedly, the negotiations between Sarajevo and Besim's current club Aalesund have been successful, so it is expected that FK Sarajevo will confirm their latest addition.

We contacted Å erbečić, who confirmed that he is in negotiations with Sarajevo.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 04.02.2023 18:09    Post subject: Reply with quote

Var nok like greit at Besim takket nei til oss.

Pavle Vagic fikk sjansen fra start i 3-5-tapet mot Brann.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.02.2023 23:06    Post subject: Reply with quote

Venezia-spilleren Mikael Tørset Johnsen kan bli nestemann inn dørene på Kristiansund stadion.

Mandag trente den 22 år gamle trønderen i blått. Han skal etter planen trene med førstedivisjonsklubben hele denne uka. Planen er at han også skal spille i den Tidens Krav-sendte treningskampen mot Åsane på fredag.

(...)

– Jeg har kommet i en alder hvor jeg må ha spilletid. Venezia er helt topp på alle mulige måter og en vakker by, men jeg må spille for å ta neste steg, sier Tørset Johnsen.

Les mer: Italia-proff trener med KBK

Ifølge BBC er Akintola ikke gjort rede for etter jordskjelvet i Tyrkia. Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 06.02.2023 23:52    Post subject: Reply with quote

Har lagt ut noe på Instagram-story for en time siden heldigvis. Med bilde av Christian Atsu og teksten "Hoping for positive news"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 07.02.2023 03:09    Post subject: Reply with quote

Akintola spilte jo for nettopp Atsu sin klubb Hatayspor for to sesonger siden. Skal kanskje være glad for at han flyttet til Adana selv om det også fikk gjennomgå. Og tilfeldighetene skulle jo ha det til at de to klubbene skulle møtes til helgen, men som jo nå selvsagt har blitt utsatt.

Last edited by Vegard2711 on 08.02.2023 19:17; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Rob Koren
Junior


Joined: 11 Oct 2022
Posts: 95

PostPosted: 07.02.2023 14:10    Post subject: Reply with quote

Ser ikke at dette er blitt nevnt. Bjørn Maars Johnsen skiftet beite fra CF Montreal til SC Cambuur i Eredivisie på deadline day.

Gikk tydeligvis på free transfer, så regner med at Montreal kjøpte han ut. Mener å huske at han hadde en gullkantet kontrakt med de.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.02.2023 21:57    Post subject: Reply with quote

Itj for å skryt:

2mas 31. januar wrote:
Bjørn Johnsen til Cambuur


Kampen som Svensson skulle spele mot Ümraniyespor vart utsett. I går tok den vesle familien fly til Antalya. Det same gjorde dei andre på fotballaget og familiane deira.

Før Owesen og Svensson reiste, tok dei sjansen på å hente ut pass og identitetspapir frå bustadblokka dei bur i.

(...)

Ho og familien ønskte først å reise heim til Noreg, men no blir dei truleg verande likevel.

– Vi treng å jobbe oss gjennom det som har skjedd saman med andre som har opplevd det same som oss, fortel nordfjordingen over telefon frå Antalya.

Les meir: Fotballprofilen og familien måtte evakuerast etter jordskjelvet

Aalesund og den bosniske klubben FK Sarajevo er enige om en overgang for midtstopper Besim Serbecic.

- Vi har vært i forhandlinger med FK Sarajevo siden tidlig i forrige uke, og basert på det valgte vi å ikke ta med Besim til Marbella. Vi har nå kommet til enighet om en overgang. Ut fra en helhetsvurdering mener vi at det er til det beste for AaFK som klubb, sier sportslig leder Bjørn Erik Melland.

Les mer: Solgt til FK Sarajevo

Este domingo ficou marcado pela estreia oficial dos reforços nórdicos Casper Tengstedt e Andreas Schjelderup com a camisola do Benfica, com a dupla a jogar cerca de uma hora na vitória do Benfica B frente ao Tondela por 2-1, para adquirir ritmo e estar mais rapidamente apta a ser opção para Roger Schmidt. O zerozero esteve atento e analisou ao pormenor esta estreia.

(...)

Tal como seria de esperar pelo que tinham demonstrado nos seus anteriores clubes, Andreas surgiu colado à ala esquerda, enquanto Casper ocupou a vaga de ponta de lança, com o Benfica B no habitual 4x3x3. O avançado dinamarquês surgiu algo fixo, demasiado preso à sua posição e bem marcado no meio dos centrais adversários, com pouco movimento, mas acabou por ter mesmo a melhor oportunidade de uma 1ª parte sem golos, numa jogada que contou com a participação direta do colega nórdico.

À passagem do minuto 10, a dupla teve o seu momento alto. Schjelderup deambulou para o meio, recebeu ainda dentro da área de peito, tirou um adversário do caminho com um recorte técnico de qualidade e deixou para Tengstedt, que nem deixou a bola respirar e atirou de primeira para boa defesa de Niasse, com a bola ainda a beijar a barra da baliza forasteira.

Tengstedt e Schjelderup estrearam-se pelo Benfica: como é que jogaram?

Google-oversetteren wrote:
This Sunday was marked by the official debut of the Nordic reinforcements Casper Tengstedt and Andreas Schjelderup with the Benfica jersey, with the duo playing about an hour in Benfica B's 2-1 victory over Tondela , to acquire rhythm and be more quickly able to be an option for Roger Schmidt. zerozero was attentive and analyzed this premiere in detail.

(...)

As would be expected from what they had shown at their previous clubs, Andreas appeared glued to the left wing, while Casper occupied the center forward position, with Benfica B in the usual 4x3x3. The Danish striker appeared somewhat fixed, too attached to his position and well marked in the middle of the central opponents, with little movement, but ended up having the best opportunity of a goalless 1st half, in a move that had the direct participation of his colleague Nordic.

In the 10th minute, the duo had their high moment. Schjelderup wandered into the middle, received the ball while still inside the chest area, knocked an opponent out of the way with a quality technical cut and left it to Tengstedt, who didn't even let the ball breathe and shot from the first to Niasse's good defense, with the ball still kissing the crossbar of the outside goal.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Johnny Rainbow
Rutinert


Joined: 11 Aug 2011
Posts: 850
Location: København

PostPosted: 07.02.2023 22:24    Post subject: Reply with quote

Emil Nielsen taler ud om psykisk pres og stress i fodbolden

https://www.dr.dk/sporten...med-stress
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.02.2023 21:34    Post subject: Reply with quote

Akintola:

It is so scary at the moment because the death toll is increasing. The city where my club is based is not actually affected by the earthquake. I have never experienced this in my life watching people on television lose their lives and valuables while others scamper for safety from one city to another. Our city, Adana at the moment is filled with those who lost their homes to the earthquake. But efforts are being made to ensure we stay safe here and pray that this ends soonest because the death recorded so far is not good at all, but again those lives rescued makes all of us very happy. The way some of the survivors are living is not nice at all. Looking out through the window blinds, I see groups of survivors wrap themselves in blankets, sitting on plastic chairs trying to keep themselves warm around a fire because it’s freezing cold here. Some also stay in mosques and other parts on the streets.

How scared were you when the earthquake begun?

I was very scared because we felt the tremor like they were drilling a wall close to your house. I stayed close to the windows most times not to be caught off guard and if I had to run for safety, but soon after we were contacted by our club that our city was safe and that we should not panic. But nobody believed that until we attended training. Watching off your shoulders isn’t really the best way to live because nobody knows what would happen next.

Read more: We live in fear after earthquake – Turkey-based Nigerian footballer Babajide

– Man har forskjellige trenertyper, innleder Bakenga til Nettavisen.

Hendelsen Bakenga sikter til skjedde i fjor etter at han skal ha fått beskjed fra klubben om at han skulle ta ansvar og være en lederfigur i spillergruppa.

– Det var det jeg prøvde å være i en situasjon – som en mellomleder. Jeg sendte videre en beskjed fra spillergruppa og etter det var jeg ikke i troppen, forteller han om forholdet til klubbens daværende trener Dani Poyatos.

Bakenga ønsker ikke å gå i detalj på hva innholdet i beskjeden gikk ut på, men faktum ble at spissen endte helt i fryseboksen til den spanske treneren.

– I starten var det frustrerende, men etter hvert ble det komisk fordi jeg ble bedre og bedre. De siste to månedene vil jeg si at jeg var i en egen klasse, så da ble det bare komisk.

Les mer: Bakenga opplevde absurd situasjon i Japan: – Turte ikke se meg i øynene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.02.2023 00:19    Post subject: Reply with quote

EIK fotball er svært glad for å ha kommet til enighet med Robert Williams om en kontrakt for 2023-sesongen. Venstrebacken kommer fra spill i Ranheim.

Les mer: Robert Williams blir EIK-spiller

– Det har vært interessant og hektisk, sier Roar Munkvold.

Etter 15 år i Rosenborg ga han seg i august som økonomisjef i klubben. Nå har han tatt fatt på nye oppgaver, denne gangen innenfor en ny idrett.

Onsdag hadde Munkvold sin første dag på jobben som økonomisjef for Ski-VM 2025.

– Jeg har jobbet med idrett i 15 år, så det var litt fristende, forklarer han om hvorfor han valgte å søke på stillingen.

Les mer: Etter 15 år i RBK har Roar fått ny jobb: – Selv om du slutter i Rosenborg, slutter du aldri å bry deg om klubben
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 16.02.2023 21:04    Post subject: Reply with quote

Teo Haltvik med hattrick for KFUM mot Start i treningskamp i dag. Spennende å se om han kan slå mer til der enn han gjorde i Raufoss. Var jo en av de mer spennende på RBK2 et par år tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 752

PostPosted: 17.02.2023 10:09    Post subject: Reply with quote

Scoret også KFUMs første mot i treningskampen mot Moss på lørdag som var.
Back to top
View user's profile Send private message
Lomaxx
Veteran


Joined: 30 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 17.02.2023 10:37    Post subject: Reply with quote

Hadde vært gøy om Teo hadde tatt en Helland og gått gradene via OBOS for så å komme hjem og bli ei stjerne. Seff uten det skademarerittet som var karrieren til Helland da.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.02.2023 22:54    Post subject: Reply with quote

Fredrik Vinje til Skeid:

- Jeg vil beskrive meg selv som en teknisk god spiller, med en god pasningsfot. Jeg trives best i den såkalte "sekserrollen", som en holdende midtbanespiller, forteller Fredrik selv.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 18.02.2023 14:34    Post subject: Reply with quote

Blir litt spennende å følge med Häcken i år for å se om Høgmo har klart å skvise enda mer ut av sitronen. Han har kanskje klart å knekke noen nøtter og koder som trener de siste årene som noen i norsk fotball burde fått glede av ?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 523, 524, 525 ... 537, 538, 539  Next
Page 524 of 539

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb