English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2023
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 45, 46, 47  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 01.02.2023 11:13    Post subject: Reply with quote

Jeg ble litt optimistisk da jeg leste at RBK har vært interessert i en spiss i Swansea. Ikke fordi jeg kan noe om denne spilleren, men fordi det viser at man leter bredere enn før. Håper man har lagt bort den Trøndelag først, så Norge, Skandinavia, Norden og Europa strategien for godt. Man skal hente spillere på grunn av ferdigheter på banen, ikke nasjonaliteten i passet.
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 856

PostPosted: 01.02.2023 11:40    Post subject: Reply with quote

ZOOlander wrote:
Er ikke 18 mill for Sahraoui et sinnsykt varp av Heerenveen!? NÃ¥r Lorient betaler 60-70 mill (?) for Mvuka!?


jo, men ikke glem Sahraoui har kun spillt Eliteserie fotball. Mvuka har spillt i Europa med glimt, bare det får prisen til å stige
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 01.02.2023 12:08    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Jeg ble litt optimistisk da jeg leste at RBK har vært interessert i en spiss i Swansea. Ikke fordi jeg kan noe om denne spilleren, men fordi det viser at man leter bredere enn før. Håper man har lagt bort den Trøndelag først, så Norge, Skandinavia, Norden og Europa strategien for godt. Man skal hente spillere på grunn av ferdigheter på banen, ikke nasjonaliteten i passet.


Jeg er enig i at man skal søke bredt, men skal ikke undervurdere dynamikken i gruppa som kan påvirkes av mange nasjonaliteter (balkanisering). Det viktige er selvsagt hvordan de individuelt passer inn og kan bidra inn i gruppa, ikke nasjonaliteten.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 01.02.2023 12:14    Post subject: Reply with quote

Enig, det er greit med en miks av både nasjonaliteter og ferdigheter men vi er avhengig av å ha et godt fungerende lag. Det er vel ikke å stikke under en stol at det er enklere å coache Yttergård Jensen enn det var å være læremester for Renzo. Så det kompliserer litt mer å ha mange nasjonaliteter av ulike årsaker, men et visst antall er bare bra. I tillegg er det viktig at spillerne også trives utenfor banen for å prestere, og der kan det fort være enklere med en fra Hemne kontra en fra et annet land som kommer alene.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 01.02.2023 12:44    Post subject: Reply with quote

Faktisk overrasket over at ikke Glimt la 20m på bordet for å sikre seg Osame.
Greit nok konkurrent og alt det der (VIF ståsted), Men Han kunne da fint passet i rollen om Vetlesen forsvinner? Meget bra teknikk, bra driv og god kombinasjopnspiller som Knutsen kune formet og solgt for 100m.

Men gjort er gjort Very Happy

Hva med oss da? Vi så på Wittaker da, ikke en notorisk målscorer, men noe uforløst over seg. Det sier bare at vi leter litt bredere og sannsyneligvis har kriterier opp imot både alder og ferdigheter, noe som gleder meg Very Happy
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 01.02.2023 12:52    Post subject: Reply with quote

digre wrote:
Ser du eliteserien under ett, er det ekstremt få spisser og venstrebacker som holder nivået for tiden.
Glimt kjøpte vel den spissen med best egenskaper i Faris. Ellers er det ingen jeg umiddelbart tenker holder nivået. Salvesen er stor, tung og sterk - men scorer ikke mål. Det samme er Runar Espejord. Veton Berisha har stort sett kun fungert i Viking hvor hans lokale stjerne gjør at han ikke sliter ut alle rundt seg. Adams i Lillestrøm kan med en skadefri sesong bli bra. Ut over det ser jeg ingen spisser som ville hatt en verdi i stallen vår.
På venstreback mener jeg vi har to av de tre eneste alternativene i serien som er verdt å satse på.

Så hvis de ikke ser en som kan omskoleres til en Berisha-type defensiv spiss, eller ser til andre ligaer for å finne målscorere - kan jeg ikke skjønne at pengene skal brenne i lomma nå.

Med en normal sesong, ser jeg ingen klubber som kan true vår topp 3 posisjon. Da tenker jeg at vi - i motsetning til Glimt og Molde - skal investere fornuftig og ikke kaste masse penger etter type Karlsbakk som har én god omgang i Eliteserien bak seg. Marerittet mitt er at vi skal kjøpe Salvesen og få en ny spiss som er vaksinert mot å score mål - men som alle synes er sååå flink.


Det er vanskelig å finne spillere hvis man kun baserer seg på statistikk og "Nå-potensiale".

Minner om at f.eks. en spiss som Thomas Lehne Olsen lenge hadde et potensiale til å score 20 mål i Eliteserien, men trengte en nærmest fiasko-sesong i OBOS-ligaen (9 mål på 30 kamper), før han i en alder av rundt 30 år leverte 26 mål på 29 i Eliteserien året etter.

Pellegrino var også i slutten av 20-åra før han begynte å banke inn mål på bestilling.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 01.02.2023 20:33    Post subject: Reply with quote

Mushaga Bakenga er klubbløs fra og med i dag. 26 mål i 20-21 sesongen. 30 år.
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5304

PostPosted: 01.02.2023 20:45    Post subject: Reply with quote

12 mål på 20 kamper i 20/21-sesongen mener du vel.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17342
Location: Stavanger

PostPosted: 01.02.2023 20:47    Post subject: Reply with quote

Godt tenkt for en kortsiktig løsning og hadde avlastet presset på å måtte forlenge med Sæther, vil tro at type Viking og Stabæk tenker vel på å gå på Bakenga.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 01.02.2023 20:52    Post subject: Reply with quote

vegran wrote:
12 mål på 20 kamper i 20/21-sesongen mener du vel.


He, ja, du har rett, det var oppsummert på wiki, 15 mål i 20-sesongen, 11 mål i halve 21-sesongen - før salg.

Sånn generelt tenker jeg han er vanskelig å 'få til', de klarte knekke koden i Odd og da funka det bra. Om man skulle klare å få ham til er han lokal og det er et pluss.
Back to top
View user's profile Send private message
VIFOSLO
Junior


Joined: 15 Jan 2022
Posts: 90

PostPosted: 01.02.2023 20:57    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Faktisk overrasket over at ikke Glimt la 20m på bordet for å sikre seg Osame.
Greit nok konkurrent og alt det der (VIF ståsted), Men Han kunne da fint passet i rollen om Vetlesen forsvinner? Meget bra teknikk, bra driv og god kombinasjopnspiller som Knutsen kune formet og solgt for 100m.

Men gjort er gjort Very Happy

Hva med oss da? Vi så på Wittaker da, ikke en notorisk målscorer, men noe uforløst over seg. Det sier bare at vi leter litt bredere og sannsyneligvis har kriterier opp imot både alder og ferdigheter, noe som gleder meg Very Happy


Fordi han ikke ville være lenger i Norge. Han ville utenlands. Vi hadde heller aldri solgt han innenlands. 20 mill + bonuser, i tillegg til en ganske solid videresalgsprosent, er ok. Sånn blir det når kontrakten snart løper ut. Dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1198
Location: Oslo

PostPosted: 01.02.2023 21:00    Post subject: Reply with quote

Ja, nå er det på tide med en stor, tung, hardtarbeidende spiss som ikke skårer mål. Eller kanskje en fyr med spisse albuer som er god på straffer...
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 01.02.2023 21:53    Post subject: Reply with quote

Kjøp Cho Gue-sung, gjør som Celtic tråle asiatiske markedet. Cho er en Haaland type, blir nok litt kostbar men skal være verdt det på sikt.

https://www.youtube.com/w...L5Q0172xss
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 02.02.2023 14:12    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Jay-Roy_Grot Noen som kjenner til denne angriperen ? Har hatt et bra målsnitt i det siste, kåret til oktobers beste spiller i dansk toppserie i en avis el, bosman 1/7-23, har vært u21- spiller for Nederland


Solgt til Kashiwa Reysol i J1-ligaen, for 1,75 millioner Euro (visstnok).
Har antagelig fått en anstendig lønn også.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 02.02.2023 17:36    Post subject: Reply with quote

Den overgangssummen hadde RBK kunnet matche, men ikke lønns vil jeg anta viss det hadde vært interesse for ham. Reka har litt kontakter i Sør-Amerika, men kanskje litt vanskelig å treffe rett i det markedet?
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 02.02.2023 18:54    Post subject: Reply with quote

Nja...vanskelig, men langt fra umulig. Smile
Det er klart det er mer utfordrende, hvis lønnstaket er 1,5 millioner i årslønn.
Men muligheten for å bruke Norge som et springbrett, spesielt med Europa-cup, kan kanskje gjør ting mer fristende?

Vi får se hvor Rosenborg mener de får mest igjen for pengene, men det finnes definitivt spennende spillere i mange ligaer rundt i verden.
Totalpakka de ønsker å bruke på én spiller, med overgangssum, lønn og diverse bonuser og utfgifter, er kanskje ikke så stor som mange av oss kunne ønske.
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 25 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 03.02.2023 00:15    Post subject: Reply with quote

Synes obilor okeke virker interessant fra denne youtube videon. Virker utrolig kvikk og rask. 20Ã¥r og spiller for Fredrikstad i obos ligaen.

Obilor Denzel Okeke | OBOS-ligaen | 2022
YouTube · Scandinavian Scout
2. nov. 2022

Prøvde meg på en link der, fungerte dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2023 00:21    Post subject: Reply with quote

1 mål i OBOS som ving altså.

Husker jeg så han mot Ranheim. Hadde selvfølgelig noen helt ekstreme ferdigheter, men er mer eller mindre totalt ubrukelig foran kassa. Sjokkerende dårlig på siste tredjedel. Og det virker å ha fortsatt.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 03.02.2023 01:21    Post subject: Reply with quote

Gofoten wrote:
Synes obilor okeke virker interessant fra denne youtube videon. Virker utrolig kvikk og rask. 20Ã¥r og spiller for Fredrikstad i obos ligaen.

Obilor Denzel Okeke | OBOS-ligaen | 2022

https://youtu.be/GMl7bcOhSIo



Han er i alle fall ung, har et lavt tyngdepunkt og er veldig hurtig. Viser også noen pasninger som er godt vektet. Kan være vond å møte når han har dagen, men i fjor var det nok litt mye armer og bein.

Saken er for så vidt ikke hvilket nivå han holdt i fjor, men heller hvor god han kan bli i år og i de kommende årene. Hvilken spisskompetanse som passer inn i laget, hvilke svakheter som må maskeres eller minimeres, hvilken posisjon han vil være aktuell for (spiss heller en ving/vingback) og prisforlangende fra selgende klubb.

Rekdal har uttalt at de kanskje mangler litt ekstremfart i troppen, men hva de synes om denne spillerens øvrige kvaliteter...regner med at de har en del spillere på lista som de har fulgt over litt lengre tid, som står foran i køen, men med prisnivået på spillere denne sesongen kan det være at man må hente litt mer uferdige spillere. Kan også være en fordel å være norsk, siden utelandskvoten fort fylles opp.
Back to top
View user's profile Send private message
JBH
Senior


Joined: 13 Sep 2022
Posts: 151
Location: Toril, Davao City, Philippines

PostPosted: 03.02.2023 04:03    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
Ja, nå er det på tide med en stor, tung, hardtarbeidende spiss som ikke skårer mål. Eller kanskje en fyr med spisse albuer som er god på straffer...


Det har vi allerede prøvd, uten suksess. Spilleren du beskriver heter Dino Islamovich 🤪
_________________
RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 03.02.2023 08:42    Post subject: Reply with quote

Okeke så spennende ut.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran


Joined: 13 May 2006
Posts: 4803

PostPosted: 03.02.2023 09:09    Post subject: Reply with quote

Så lenge han er rask og god på å ramle innenfor 16 så kan noen andre ta seg av målene.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 03.02.2023 09:48    Post subject: Reply with quote

Okeke er et eksempel på et type segment som RBK bør bli flinkere på å scoute på. Oppdage spillere som har noen ekstreme ferdigheter, er unge og litt uferdige, men utviklingsbare. Viktig å oppdage slike spillere først i forhold til sine konkurrenter. Dessuten risikerer man ikke så mye økonomisk på slike spillere viss de ikke tar steget. Når det gjelder Okeke er han norsk statsborger slik at han belaster ikke utlendingskvota.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 03.02.2023 10:40    Post subject: Reply with quote

Ja, det var nettopp mitt poeng, så han hadde 2 U-19 landskamper for Norge også. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 03.02.2023 12:41    Post subject: Reply with quote

Jeg synes rbk har neglisjert hurtighet i lang tid. Det er lenge siden vi har hatt noe ekstremt til sammenligning med Molde.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21 ... 45, 46, 47  Next
Page 20 of 47

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb