English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rasmus Wiedesheim-Paul
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 15.02.2023 11:58    Post subject: Reply with quote

Sæter satt jo på benken i Ull/Kisa også, før han kom hjem og dominerte ES.
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 15.02.2023 12:37    Post subject: Reply with quote

I dag får Wiedesheim-Paul sjansen til å bevise at han kan være noe å satse videre på. Da må han gripe den sjansen, med begge hender, slik Sæter gjorde i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
gnU .S
Junior


Joined: 01 Jun 2015
Posts: 28
Location: Trondheim

PostPosted: 15.02.2023 13:16    Post subject: Reply with quote

Jeg fatter helt ærlig ikke at RWP er bak Ingason i køen på dette tidspunktet. På klippene fra trening har RWP hatt en rekke gode avslutninger og mot Levanger var han bedre enn Ingason i presspillet og gjorde bedre avgjørelser. Hvis Rosenborg har bestemt seg for å bli kvitt RWP uavhengig av hvor bra han gjør det synes jeg det er tullete. Det bør være like muligheter. Ville heller lånt ut Ingason hvis det er for mange spisser i rbk
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 15.02.2023 13:49    Post subject: Reply with quote

Det skal nå godt gjøres å score færre mål enn duoen Holm og Fiabema presterte i vårsesongen i fjor. Det må vel tilføyes at målproduksjonen Wiedesheim-Paul leverte på utlån ikke var noe særlig bedre.

Men inntil videre er han i Rosenborg, så da har han fremdeles muligheten til å bevise at han har tatt steg og kan bli en spiller det er verdt å satse videre på.
Back to top
View user's profile Send private message
Bukowski
Proff


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 421
Location: oslo

PostPosted: 19.02.2023 18:17    Post subject: Reply with quote

Måtte bokstavelig talt gni meg litt i øya nå - skulle sjekke om RWP snart ble 30 (føles som mange år siden han dunket inn mål for Halmstad), men så er han jaggu bare 24, fylte tidligere denne måned.

Frykter litt at det kan bli en tabbe å la ham gå for småpenger til første klubb som byr - greit at han har mislyktes i flere klubber på utlån, men han har da vitterlig scoret masse mål før. Tror sjansen for at han kan blomstre er stor nok til at han bør forsvare en plass i stallen, og en 24-årig svensk spiss med masse mål på neste øverste nivå ville kostet et tosifret antall mill i dag.

Give the pope a chance!
Back to top
View user's profile Send private message
siggen1
Senior


Joined: 26 Mar 2022
Posts: 156

PostPosted: 19.02.2023 18:20    Post subject: Reply with quote

La oss håpe han er spissen som stod opp fra esken og ble vår nye trollmann da,jeg mener uansett vi trenger 1 spiller eller 2 til fremover på banen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.02.2023 20:51    Post subject: Reply with quote

Tidligere denne uka hadde han et spillermøte med RBK-trener Kjetil Rekdal om hans situasjon i klubben.

– De sa at jeg gjorde det bra på trening, men at konkurransen er tøff. Det vet jeg også, men jeg er en god fotballspiller som vil spille mest mulig. De sa at jeg måtte ta vare på sjansene jeg får, og fremover vil vi ha en god kommunikasjon på dette. Jeg gjør det så godt jeg kan.

Rekdal selv sier dette på spørsmål om svenskens muligheter til å bli værende:

– Så lenge han er her har han like stor sjanse som alle andre. Vi tar ut laget vi mener er best. Det er viktig at han viser seg frem og melder seg på.

Les mer: Matchvinneren i møte med Rekdal: – Åpner for å bli

– Han sto på lista vår, ja, sier Kongsvinger-trener Vegard Hansen til Nidaros.

I stedet hentet KIL Joacim Holtan tidligere i uka – før spissen debuterte med scoring i OBOS-ligaklubbens kamp mot Godset lørdag.

– Han (Rasmus) er en god spiller som vi vurderte, men vi gikk for Holtan. Så vet jeg ikke om Rasmus ønsket det selv, sier KIL-treneren.

Les mer: Var fristet til å hente RBK-spissen. Fra tribunen så de ham avgjøre kampen: – Tack, bror!

Wiedesheim-Paul bekrefter at han ønsker å spille i toppdivisjon(er).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 19.02.2023 22:37    Post subject: Reply with quote

Akkurat nå må Rasmus WP holdes i klubben. Islendingene må utvikle seg for å bli seriøse start-alernativ og det tar tid. Ole og Stefano virker begge langt unna toppformen, får håpe de blir kvassere innen få uker. Nelson er fersk og trenger også tid til å blomstre. Derfor: behold Rasmus minst til sommeren!
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 19.02.2023 23:27    Post subject: Reply with quote

Eller enda bedre, få inn ny en spiss.

Jeg blir utelukkende glad og fornøyd hvis han motbeviser det jeg skriver nå, men av det han har vist til nå - inkludert disse treningskampene - så mangler han mer enn han gir oss.
Som en avslutter inne i boksen, er han bra. Ellers mangler han mye.

Han er 187 cm høy. Altså like høy som Henriksen, men han har aldri vært i nærheten av å være en trussel i lufta, det jeg har klart å observere.
Han er ikke spesielt rask, han er ikke spesielt sterk. Jeg syns det er for lite fysisk tilstedeværelse.

Han har gode skuddfinter, han er en brukbar avslutter, men det er akkurat det samme som da han kom. På hvilke områder har han utviklet seg?
Back to top
View user's profile Send private message
JBH
Senior


Joined: 13 Sep 2022
Posts: 151
Location: Toril, Davao City, Philippines

PostPosted: 20.02.2023 02:08    Post subject: Reply with quote

Suksess i fotball handler mye om tillit. Den tilliten RWP fikk under Hareide var ikke mye å skryte av. Jeg bor selv i Sverige, og følger tålelig bra med også i svensk fotball. RWP var en av superettans beste spisser både i 2019 og 2020. Han endte vel på 19 mål i 2019 sesongen, og fulgte opp med 13 mål i 2020 sesongen, før RBK la 5 mill på bordet , og kjøpte han fra Halmstad utpå høsten 2020. .
Så at gutten kan fotball er det ingen tvil om. Men eter han kom til RBK, ble han stort sett plassert på benken av Hareide. RWP scoret vel 4 for RBK i 2021 sesongen, hvor de fleste mål kom etter å ha blitt byttet inn på tampen av kampene.
Det er ikke så merkelig at utlånet også ble mislykket, når alt han opplevde i RBK, var motgang.
Jeg håper Rekdal vil gi han en sjanse til å komme seg opp på nivået han har inne, i stedet for å ha det så travelt med hive han ut i et nytt låneopphold.
_________________
RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 20.02.2023 11:18    Post subject: Reply with quote

Han kom hit til den dårligste RBK-treneren i moderne tid, Hareide, og fikk sin debut mens laget underpresterte enormt, med fire tap på rad (bl.a. 3-0 mot Viking og 5-1 mot Glimt) før vi såvidt slo Mjøndalen. Han fikk én kamp fra start og 3 innhopp den høsten.

I 2021 ble det to kamper fra start og resten innhopp, 4 mål og 1 assist på 477 minutter spilletid. Det er det samme som 4 mål og 1 assist på 5 kamper. Han scoret også 2 mål på 2 kamper i cupen.

Sånt går utover selvtilliten, og Sverige-oppholdet ble mislykket.

Han og Sæter på topp!
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 21.02.2023 09:36    Post subject: Reply with quote

RWP er en OK spiller, men han er OK i Sandefjord og Odd-kontekst. Det er jo ingen av de andre gullkandidatene som ville kjørt på med han på topp, så dette handler jo litt hvor vi vil legge lista. Om tredjeplass er greit, så kan han kanskje gjøre en ok jobb.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.02.2023 19:15    Post subject: Reply with quote

– Det är många anfallare i klubben, men jag tycker att jag kan konkurrera och är i en bättre position än i januari. Det gick inte som jag ville under den hackiga låneperioden i fjol, men jag har ändå utvecklats och är en bättre fotbollsspelare i dag.

Har du haft någon kontakt med HBK?

– Jag känner många i klubben och har dessutom Stefan Selakovic som agent så det finns en naturlig kontakt med Halmstad. Jag tränade lite med HBK tidigare i vintras och har haft lite dialog med dem, men de har sökt en annan typ av forward, target, än vad jag är – därför har det det aldrig varit aktuellt att gå tillbaka dit.

Läs mera: Wiedesheim-Paul hoppas få stanna kvar i storklubben
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2047
Location: Østlandet

PostPosted: 22.03.2023 09:30    Post subject: Reply with quote

RWP muligens på vei til Sverige. Skal være flere aktuelle klubber, men Sirius er visstnok den som er mest sannsynlig pr. nå. Han vil nok ha godt av å komme seg videre permanent og få restartet karrieren litt..
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 22.03.2023 11:06    Post subject: Reply with quote

I tillegg til det nært forestående salget av Hoff jobber også RBK med å kvitte seg med Rasmus Wiedesheim-Paul i disse dager. Nettavisen vet at den svenske klubben Sirius har vist konkret interesse om å få til en avtale med spissen. Også flere andre klubber i Norge og Sverige følger situasjonen tett. Tidligere har Wiedesheim-Paul selv takket nei til Obos-klubber i Norge.

Går alt slik Kjetil Rekdal ønsker forlater 24-åringen Lerkendal før mars er omme.

https://www.nettavisen.no...-95-983527
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 22.03.2023 11:23    Post subject: Reply with quote

En spiller som er mye bedre enn Ingasson skal selges for ingenting. Helt merkelig.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 22.03.2023 13:19    Post subject: Reply with quote

Husk han er ikke hentet til klubben av det nåværende trenerteamet. Pleier ofte å ha betydning det og er kanskje ikke en hardtarbeidende gråstein heller,
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Larra
Junior


Joined: 04 Oct 2010
Posts: 54
Location: Oslo

PostPosted: 22.03.2023 13:37    Post subject: Reply with quote

Om han ikke var allerede 100% avskrevet, så måtte den kontringen mot Ranheim i andre omgang være spikern i kista. 3 mot 1 og han evnet ikke få kontroll på ballen og spille en enkel pasning, elendig. Vil tro det er noen dype mentale sperrer knyttet til rbk-drakten. Nok er nok, bedre med en restart et annet sted.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 22.03.2023 13:43    Post subject: Reply with quote

RWP er 24 år nå, og har til gode å ta nivået i eliteserien, og har ikke akkurat briljert på lån i Sverige heller?

Ingasson er 21, så vi kan ha mer tålmodighet med ham, bør starte å vise gode takter iløpet av året for at vi skal ha troa dog.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 22.03.2023 14:00    Post subject: Reply with quote

Larra wrote:
Om han ikke var allerede 100% avskrevet, så måtte den kontringen mot Ranheim i andre omgang være spikern i kista. 3 mot 1 og han evnet ikke få kontroll på ballen og spille en enkel pasning, elendig.


Haha, ja, noe av det verste jeg har sett.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 22.03.2023 15:23    Post subject: Reply with quote

Det der sitter i hodet, og med all tydelighet ikke vant med situasjonen. Spiller med 20kg på skuldrene og en tåkevegg i hodet.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 22.03.2023 15:46    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Det der sitter i hodet, og med all tydelighet ikke vant med situasjonen. Spiller med 20kg på skuldrene og en tåkevegg i hodet.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 22.03.2023 17:50    Post subject: Reply with quote

Kent23 wrote:
En spiller som er mye bedre enn Ingasson skal selges for ingenting. Helt merkelig.


Jeg synes vi burde forlenge med Paul. Da er vi forsikret i tilfelle han slår til som 26åring eller noe. Tenk hvor irriterende det skulle ha vært.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 22.03.2023 18:06    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
RWP er 24 år nå, og har til gode å ta nivået i eliteserien, og har ikke akkurat briljert på lån i Sverige heller?

Ingasson er 21, så vi kan ha mer tålmodighet med ham, bør starte å vise gode takter iløpet av året for at vi skal ha troa dog.


Hva har Ingasson av ferdigheter? Ikke er han sterk, ikke er han rask og han har begrenset med gjennombruddskraft. Ikke noe eksepsjonell skuddfot. En klassisk første/andre div spiller. Og langt ifra de beste spissene i TL.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1514

PostPosted: 22.03.2023 19:16    Post subject: Reply with quote

Men kjære Kent, at vi ikke vil ha RWP betyr ikke at vi mener Ingasson er verdens beste spiss.

Kanskje vi bare mener at en spiller som ikke har prestert her eller på noen av utlånene han har vært på ikke trenger å spille for oss mer. Kanskje dette åpner for at vi kan handle noe med kvalitet også
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 17, 18, 19  Next
Page 14 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb