English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2023
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 68, 69, 70  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 24.03.2023 15:08    Post subject: Reply with quote

Ingen andre trenere har vel tatt over et RBK lag med så dårlige økonomiske rammer som nå. Det handler ikke om hva Rekdal sier om økonomien, men det tallene viser. Rimelig sikker på at Rekdal ikke har fortalt klubben at man bare skal handle ungt og billig, men at han hat fått beskjed om at her må man omstrukturere og begynne å utvikle produkter selv, og kjøpe ungt med viderutviklingspotensiale. Klubben har gått i dundrende underskudd de siste årene, uten Rekdal som trener. Det kan han ihvertfall ikke klandres for. Tipper Rekdal gjerne skulle brukt 80 av de 130 Tengstedt/Vecchia pengene på et par toppspillere. Det får han garantert ikke lov til. Ikke fordi han er Rekdal, men fordi klubben ikke har råd. Hvor mange av spillerne i stallen hadde spilt på B|G denne sesongen. Holse og muligens Henriksen. Ingen andre. Hvorfor kjøper man Aga, Ingasson, Bjørlo og spillere på det nivået hvis de ikke løfter laget? Jo, det handler nok om hva man har råd til, og hvilke nivå disse kan komme på. Men det tar tid. Skal man lykkes med en gang, konkurrerer man om spillere som har tilbud om sinnsyke lønninger i B/G eller lag i andre ligaer med helt andre økonomiske rammer.
Statistikk og forventninger er fint og bra, men det må kunne settes inn i hvilke rammer man har. Tror ingen er fornøyd med hvordan RBK ser ut om dagen. Man er bare uenige om hvilke forventninger som er realistiske i den situasjonen klubben er i. Igjen, utfra røde tall i regnskap, salg av nøkkelspillere og skader, ikke utfra hva Rekdal har sagt for å snakke ned laget. Rekdal sier forøvrig det samme om laget nå, som han sa flere år før han tok over. Negativ utvikling. Noe har han tatt tak i, blant annet gjøre laget yngre. Andre ting har tatt lenger tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 24.03.2023 16:26    Post subject: Reply with quote

....
"Hvor mange av spillerne i stallen hadde spilt på B|G denne sesongen. Holse og muligens Henriksen. Ingen andre. Hvorfor kjøper man Aga, Ingasson, Bjørlo og spillere på det nivået hvis de ikke løfter laget? Jo, det handler nok om hva man har råd til, og hvilke nivå disse kan komme på"

Hvor mange på B/G hadde fått spille hos oss før Knudsen vant ES med dem, ca null.

Man kjøper spillere innenfor de rammer man får fra styret. Derfor disse .Styret ønsker ikke bruke penger på en dyr Ving back når klubben er rigget for en klassisk back i 4-3-3.

Du får gjerne ikke like det men det er nå slik klubben er rigget i hele sportslig avdeling. Til og med Trenerens trener ( Maalen) har totalt motsatt filosofi en A trenere.
Da bør det ringe en bjelle selv hos dere,men tviler vel på det.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 24.03.2023 16:45    Post subject: Reply with quote

Ok.
Så styret ansetter en trener for å trene klubben, men er ikke enig i måten han vil spille på. De vil ikke gi han midler til spillere, selv om de kan, fordi de ikke liker spillestilen. Samtidig beholder de treneren og forventer at han skal lede dem videre i Europa og slåss om medaljer i serien.
Når man ser på det slik, så er jo det selvsagt et vanntett og fornuftig argument. Har bare aldri tenkt på den muligheten.
Back to top
View user's profile Send private message
Francisco Clementine
Veteran


Joined: 07 Aug 2018
Posts: 1389

PostPosted: 24.03.2023 16:47    Post subject: Reply with quote

Tar man bort Grønbæk og Berg (som strengt tatt ble kjøpt inn for mindre enn han gikk for) har vel stort sett Glimt førsteellever kommet inn for knapper og glansbilder.

Pellegrino - gratis
Espejord - gratis
Mvuka - 2 mill
Grønbæk - 30 mill / Saltnes - gratis
Berg (40 mill, solgt for 45 mill noen mnd i forveien)
Vetlesen - ukjent
Bjørkan - gratis
Moe - gratis
Lode - gratis
Wembangomo - gratis
Haikin - gratis

Tar man bort Grønbæk og setter inn Saltnes er hele førsteelleveren kjøpt inn for mindre enn hva Aga og Nelson kostet.

Det Glimt har oppnådd er delvis pga god spillerlogistikk, men først og fremst er det treneren som har vært utslagsgivende. Er det virkelig noen som tror at Rekdal kunne oppnådd noe i nærheten av det samme med samme spillerstall?
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 24.03.2023 16:54    Post subject: Reply with quote

Fransisco
Ditt fakta oppsett ødelegger bare for Ratas synIng og udokumenterte påstander. Eller fake news som det heter i dag

Klubben ansatte Rekdal i panikk og et håp om at han kunne mure igjen og skvise ut et resultat. Panikkangsten var så stor at de kastet sportssjef under bussen. Alle arkitektene bak det er hevet ut av styret.

Nå er vi snart rigget ferdig til ørkenvandringen er over.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 24.03.2023 17:01    Post subject: Reply with quote

Hadde man satt opp lønnsbudsjettet bak de navnene, så ville man vel sett et noe annet rekneskap. Gjennomsnittsalderen er vel også relativ høy i forhold til vår.
Har ingen intensjon om å ta bort noe som helst fra B/G sin prestasjon. Poenget mitt handler om at RBK nå er i en fase hvor man bygger seg opp igjen etter et nødvendig generasjonsskifte. Da er det naturlig å falle litt i prestasjon. Både Eggen og Knutsen brukte år på å lage et slagferdig lag i Norge/Europa. Knutsen fikk også tid til å bygge er lag i en liten by hvor man var strålende fornøyde med 7. plass. Tror det er ganske mange grunner til at Knutsen takket nei til RBK. Ingen av dem er lønn eller størrelse på klubb. Han så nok mye av de samme som Rekdal påpeker, men hadde tilbud om å være videre i B/G. For Rekdal var det derimot en utfordring han ikke greidde å si nei til.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 24.03.2023 17:30    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Fransisco
Ditt fakta oppsett ødelegger bare for Ratas synIng og udokumenterte påstander. Eller fake news som det heter i dag


Du har så godt dokumenterte påstander, så jeg tenker det ikke er mulig å nå det dokumentasjonsnivået uansett. Derfor tenker jeg synsing, er det beste jeg kan stille opp med.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 24.03.2023 17:30    Post subject: Reply with quote

For Rekdal var det en utfordring han ikke kunne si nei til fordi ingen andre klubber med tilsvarende ressurser som RBK (selv et RBK som må settes på økonomisk hestekur) var i nærheten av å være dumme nok til å gi ham jobbtilbud.

Men jeg tror ikke styret nekter ham å bruke masse Tengstedt-penger på etablerte og relativt dyre spillere fordi de allerede tenker på et RBK anno 2025 som spiller annerledes enn hva han prøver (og feiler) på. Det tror jeg handler utelukkende om å få regnskapene tilbake i pluss.

Og fremdeles så har RBK ressursene og spillerne til at det finnes null unnskyldninger til å ikke ta medalje i eliteserien. Blir tøft å henge med Molde og Glimt, ja. Men hvis Rekdal ikke får laget til å spille bedre enn LSK, Brann, VIF, Viking og slikt så har han ingenting i RBK å gjøre.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 27.03.2023 08:41    Post subject: Reply with quote

Vi må få ut spillere som sliter med basisferdigheter og få inn spillere som kan skape ubalanse. Med de spillerne vi har synes jeg dette laget får det beste ut av de vi har nå:
Hansen
Røsten, Henriksen, UYJ
Reitan, Broholm, Børkeeiet, Holse, Pereira
Sæter, Nelson

Røsten er kontroversielt, men jeg vil ha ut Rogers og Cornic og da ser jeg ikke noen annen løsning. Én mulighet er å flytte Børkeeiet ned og Santeri inn, men litt usikker på hvor bra Santeri er.

Dette er hva jeg tror er Rekdals 11er
Hansen
Reitan, Henriksen, UYJ
Cornic, Bjørlo, Børkeeiet, Holse, Tagseth
Sæter, Aga

Tror den 11eren til Rekdal vil være nærmere nedrykk enn medalje.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1153

PostPosted: 27.03.2023 09:21    Post subject: Reply with quote

For at "prosjektet" skal være levedyktig må vi ha utvikling rent spillemessig og de unge lovende må individuelt vise utvikling. Halmstrået er at vi fortsatt spiller treningskamper med mengdetrening i bena. Trenerteamet bygger nok mye av spillet på intensitet og det vil forhåpentligvis bli bedre når vi slipper opp litt. Jeg har fortsatt troa på at vi kommer til å prestere bedre når alvoret starter, jeg har fulgt med lenge nok til at man ikke skal grave seg ned pga treningskamper, der har vi prestert rævva før.

Men i løpet av en mnd eller to bør vi se om vi har kommet oss på et høyere nivå enn i fjor. Har vi ikke det begynner det nok å kvesses sabler rundt om kring. Men jeg tror dessverre at gjengen har skutt seg selv i foten med å ikke investere mer på topp.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
krysstvælla
Rutinert


Joined: 06 Mar 2013
Posts: 515

PostPosted: 27.03.2023 10:49    Post subject: Reply with quote

Også vet vi jo hvor fort ting snur i fotball. Nesten all historikk viser at førsesongen må skilles fra sesongen. Jeg er sikker på at ting vil snu når vi begynner på de tellende kampene.

I fjor tok vi 6 poeng på de 5 første kampene mot Glimt (B), Odd (H), Sarpsborg (B), Molde (H) og Godset (B). Hvor mange trodde vi i det hele tatt ville sitte igjen med 1 seier, 1 tap og 1 uavgjort på disse kampene etter 0-3 mot Raufoss i fjor?

Jeg tipper vi sanker 10 poeng på årets 5 første, og burde med det henge greit med i toppen:

Viking (H): 3p

Serieåpning og litt mer hvile i bena enn under preseason. Flere spillere tilbake fra skade og revansjesugent lag.

Molde (B): 0p

Molde ser gode ut, men ryker samtidig borte mot nyopprykkede Stabæk i NM. Jeg tror vi taper denne, men et heltent lag kan plutselig plukke poeng.

Sandefjord (H): 3p

Vi var dårlige mot Sandefjord i Spania, men Sandefjord har på papiret en svak tropp. Vant 4-1 mot Odd i NM, men røyk mot Brann 3-0 i runden etter. Lag som burde slås på hjemmebane.

Odd (B): 1p

Odd ser grå ut, men historikken på bortebane i Skien er ikke all verdens. Burde dog være mulighet for å plukke poeng.

Brann (H): 3p

Brann ser virkelig bra ut, men 5 kamper inn i serien tror jeg vi vil se en helt annen RBK-versjon enn den vi ser i dag. Brann-troppen er tynn og skader/suspensjoner på nøkkelspillere kan endre helt på flyten de opplever nå i førsesongen. Jeg tror vi tar denne på hjemmebane.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 27.03.2023 10:52    Post subject: Reply with quote

Jeg tipper vi har 4 poeng etter de kampene. Seier borte mot Odd, U mot sandefjord hjemme. Resten tap
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 27.03.2023 11:10    Post subject: Reply with quote

4 eller 2 poeng tipper jeg. Vi er virkelig dårlig og enda dårligere på bortebane.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3429
Location: Trondheim

PostPosted: 27.03.2023 12:15    Post subject: Reply with quote

Det ligger kanskje litt i kortene at Horneland vinner med Brann på Lerkendal !
Jeg tror vi slår Viking i første hjemmekamp.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 27.03.2023 12:32    Post subject: Reply with quote

Skrevet i stjernene at Brann vinner på Lerkendal, dessverre.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 27.03.2023 12:36    Post subject: Reply with quote

Odd og Sandefjord kan vi vinne, resten tror jeg oppriktig vi i beste fall spiller uavgjort. Molde og Brann bør slå oss relativt lett pdd.
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 395

PostPosted: 27.03.2023 12:57    Post subject: Reply with quote

Glem ikke at vi spiller på gress på Lerkendal. Kun 2 av 9 kamper så langt i år har gått på gress. Det skal ikke mange målsjansene til på hjemmebane før vi vinner kampene 1-0 eller 2-0. Som stå er nå er det bare viktig å plukke poeng, så får angrepsvillig fotball komme utover sesongen som i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 27.03.2023 15:41    Post subject: Reply with quote

Du skal se at vi står med 15 poeng etter 5 kamper. Forumet bugner over av innlegg om statistikk og påstander om godt betalt i forhold til forventede mål, og at alt er bare flaks og tilfeldig. At Rekdal og Frigård må kastes på dør, og at man må hente inn en «hvemsomhelst» som ikke er nåværende duo og som spiller rett formasjon, 4-3-3.
Sånn for ordensskyld, så tror jeg ikke at vi står med 15 poeng ette 5 kamper, men hadde man gjort det, ville scenarioet vært relativt sannsynlig.
B/G bør vinne serien relativt greitt med den stallen de har. Alt annet vil være en fiasko for dem. Molde er jeg ikke like overbevist om. Tror de blir svakere enn i fjor. Har ikke noe særlig bedre resultat enn RBK i oppkjøringen.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 27.03.2023 15:55    Post subject: Reply with quote

Om vi har 15 poeng på 5 kamper skal jeg gå naken fra oslo til trondheim.
Det skjer aldri
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 27.03.2023 16:01    Post subject: Reply with quote

Enig i at det er det minst sannsynlige av scenarioet over.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1197
Location: Oslo

PostPosted: 27.03.2023 16:29    Post subject: Reply with quote

Av disse fem tror jeg vi kan ta 2-7 poeng. Tap mot Molde og Brann. Uavgjort eller kanskje seier mot de tre andre. Er litt bekymra for Viking, og tror poengsjansene er størst mot Sandefjord og Odd... tror at 0 p er mer sannsynlig enn 12+
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 27.03.2023 16:31    Post subject: Reply with quote

Tipper 4 poeng på disse kampene.
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 307
Location: Eksil

PostPosted: 27.03.2023 17:01    Post subject: Reply with quote

Mange som er både positive og negative her, med mer eller mindre gode begrunnelser. Hadde vært interessant å høre hvor dårlig det må gå på de første fem før de positive skal overveie å skifte mening. Og motsatt hvor bra det må gå før de negative overveier å skifte mening.
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 27.03.2023 17:07    Post subject: Reply with quote

4 poeng eller mindre er krise. Tipper selv 7 poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1118
Location: Trondheim

PostPosted: 27.03.2023 17:27    Post subject: Reply with quote

Håper på 10 p, men fasiten blir nok 8.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 68, 69, 70  Next
Page 21 of 70

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb