English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jayden Nelson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 12, 13, 14  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 862

PostPosted: 07.04.2023 16:49    Post subject: Reply with quote

Han blir brukt feil av Reka. Vi kommer aldri til å utvikle han
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1210
Location: Oslo

PostPosted: 07.04.2023 17:42    Post subject: Reply with quote

Okei.. håper vi vet hvorfor vi har fått tak i ham.. hvis han er så rask som påstått, så bør han jo brukes som ving eller til gjennombrudd på midten (gjennombruddspasninger). Det nytter ikke å spille ballen til ham inn i trange rom, det klarte han ikke å komme seg ut av, og ble bare avskåret eller most i duell med en sterkere motstander. Etter hva jeg har sett så langt er han perfekt til å komme inn fra kant og snappe baller som slås i luka mellom back og stopper. Så kan han enten avslutte, så innlegg mellom keeper og forsvarsrekke, eller slå 45-graders ut mot indreløpere eller hengende spiss. I så fall kan han bli et farlig våpen for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 07.04.2023 18:46    Post subject: Reply with quote

I følge en norsk MLS-ekspert som jeg hørte på en av alle de middelmådige fotballpodene vi har her på bjerget er Nelson megarask, god teknisk, men elendig taktisk og mangler fotballforståelse. Klarer ikke å samhandle med medspillere og ble nærmest gitt opp av sitt forrige lag sine trenere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 07.04.2023 18:49    Post subject: Reply with quote

Emil Konradsen Ceide mark 2?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Wiseblood
Veteran


Joined: 30 Oct 2002
Posts: 1191

PostPosted: 07.04.2023 18:59    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
I følge en norsk MLS-ekspert som jeg hørte på en av alle de middelmådige fotballpodene vi har her på bjerget er Nelson megarask, god teknisk, men elendig taktisk og mangler fotballforståelse. Klarer ikke å samhandle med medspillere og ble nærmest gitt opp av sitt forrige lag sine trenere.

Tja, nå er han junior enda en stund, så her er det lov å håpe at han får løftet blikket noe mer og at han kan ta noen steg på det taktiske.
_________________
Quote:
https://chrome.google.com...fdhbejfeha RUSK - for deg som ikke gidder spam her inne
Back to top
View user's profile Send private message
TI-84
Senior


Joined: 21 Aug 2010
Posts: 242
Location: Nordmøre

PostPosted: 07.04.2023 23:00    Post subject: Reply with quote

Uten sammenligning forøvrig, men det var jo noe av kritikken mot en ung Cristiano Ronaldo (ca 2003-05). Masse flott teknikk og driblinger, for lite sluttprodukt. Da han etter hvert fikk forståelsen på plass, sentret han ballen til riktig tidspunkt og produserte mye.

Danny Welbeck hadde lignende utfordring da han var ung. Utviklingen til Adama Traore er det vel også skrevet artikkel om på nrk.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 07.04.2023 23:10    Post subject: Reply with quote

Så har du 24-år gamle Skarsem med null og niks av slikt. Må vel bare ta sjansen på at det kommer seg.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.04.2023 20:56    Post subject: Reply with quote

“In terms of football, it has been different; the style of play has been very, very different right out of the gate,” Nelson said.

“It is different from MLS; it is grittier and more tactical. It is very unpredictable. You can be 2-0 up, and then it can turn quickly. It is very back and forth. That suits me well because it creates opportunities.”

Nelson, however, feels that that sort of unpredictability will suit his development.

“I would say my style of play will help,” Nelson said. “Because there aren’t many players like me here. There are many similar styles of players, and I stand out a bit because I like to be creative. I like to play forward passes; I like to combine and get engaged in one-v-ones. And there aren’t many players like that in the league. So that’s how I will fit; I bring my qualities.”

Read more: Jayden Nelson: Rosenborg "have a plan" to make the winger into a top 5 league player
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.04.2023 19:59    Post subject: Reply with quote

Allerede i sin første kamp fra start fikk den nye canadieren æren av å ta cornere - deriblant før sjølmålet til Molde. På søndag viste Nelson god spilleforståelse, da han elegant la ballen til rette for Carlo Holse på 16-meterstreken.

- Jeg fikk ei slags målgivende pasning i den første kampen og ei målgivende pasning denne gang. Jeg bygger videre på hver eneste kamp og ønsker bare å bli bedre - det er årsaken til at jeg kom til Rosenborg. Lagkameratene, trenerstaben og alle sammen hjelper meg med å bli bedre i hver eneste kamp og på hver eneste trening, smiler Nelson til rbkweb.no.

Les mer: - Glad for å vise litt av hva jeg kan bidra med
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59314
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.04.2023 14:55    Post subject: Reply with quote

Han er bare 20 år gammel og for første gang ute fra «gutterommet», men det betyr ikke at canadieren er ukjent med å ta vare på seg selv.

Nelson har tidligere fortalt om hvordan faren forlot familien tidlig, og at moren har vært klippen i livet til den lovende fotballspilleren.

Så det å flytte til Trondheim er enklere når man har litt ballast.

– Det er en forandring for en periode som du bare må tilpasse deg. Det å leve for deg selv handler bare om å vokse opp. Moren min gjorde en god jobb. Min tidligere klubb har hjulpet meg med å bli voksen. De tingene er det ikke alle som får oppleve, sier Nelson.

– Jeg har måttet vokse opp fortere enn andre, og derfor er det nok enklere for meg å gjøre disse tingene, sier han videre.

Han er glad i å lage mat hjemme. Laks er spesialiteten og sier det ikke er helt bak mål at klubben han spiller for er sponset av en de største innen akkurat laks.

Les mer: RBK-profilens nye liv: – Det er mange som kommenterer håret mitt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1256

PostPosted: 29.04.2023 15:16    Post subject: Reply with quote

God dribler, god kombinasjonsspiller og er tydeligvis ofte involvert i mål - lovende!
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2657
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 30.04.2023 17:55    Post subject: Reply with quote

Krysser fingrene for at vi klarer å bruke den enorme farta hans, for så langt har han blitt pakka inn ganske effektivt av motstanderen når han får ballen. At han kommer seg forbi innimellom fordi han er kjapp i vendingene er jo supert, men det beste hadde vært om vi begynte å bruke ham i bakromsspill, for der kan han bli helt enorm.

Først må vi riktignok ha et bakromsspill, det er kanskje der problemet ligger.
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 263
Location: Hent tribunen

PostPosted: 05.05.2023 19:23    Post subject: Reply with quote

Jaden synes jeg virket tydelig frustrert på banen mot Brann. På trening idag tok han en Nicki Bille light og rev istykker vesten (heldigvis ikke drakta) etter å ha mistet ballen. Håper noen i trenerteamet tok seg tid til å prate med han etter treningen. Det må jo vær frustrerende å være offensiv spiller i ett defensivt system.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2233
Location: Oslo

PostPosted: 06.05.2023 01:43    Post subject: Reply with quote

Hva har egentlig Jayden levert der han var tidligere eller hos oss?
Tommel'n ned
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4821
Location: Trondheim

PostPosted: 06.05.2023 01:45    Post subject: Reply with quote

Gofoten wrote:
Det må jo vær frustrerende å være offensiv spiller i ett defensivt system.


Frustrerende nok bare å være fotballspiller i et lag som er kalibrert inn på å ikke spille fotball.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 06.05.2023 08:59    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:
Hva har egentlig Jayden levert der han var tidligere eller hos oss?
Tommel'n ned

Kan håpe på en lignende utvikling som Alanzinho hadde i sin tid i Stabæk. Han var heller ikke særlig god i starten. Man så at han hadde noe ved seg, men lite sluttprodukt. De fleste kjenner fortsettelsen. Lov å håpe. Skuffelse sålangt.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 06.05.2023 09:33    Post subject: Reply with quote

Ceide er også et godt eksempel der.
Tren Jaydon som ving i 4-3-3 og sett ham på konstant innleggstrening 45 grader fra linja og hardt/lavt rett bak forsvaret fra hjørnet av 16
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 06.05.2023 09:45    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Nelson ser veldig lovende ut, bra tempo, god ballbehandling, sliter litt med å ta riktige valg til tider og så må han bli mer klinisk som jeg mistenker er at han stresser foran mål. Tror det bor en bra RBK spiller her om vi forvalter han godt.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1164

PostPosted: 06.05.2023 11:15    Post subject: Reply with quote

Nelson er jo mange hakk foran de fleste på teknikk, fart og ballkontroll. Problemet så langt er at han ikke helt skjønner systemet, men det gjør vel heller ikke de andre. Dette er potensielt en gullkalv når han får i gang samhandlingen. Kant er en posisjon, men tror han i så fall må være innoverkant. Jeg vil heller we han på indreløper eller 10er rolle, dvs met sentralt i banen der han kan gå mer rett på mål.
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 06.05.2023 11:24    Post subject: Reply with quote

Sist kamp mot Brann skapte Nelson i hvert fall noe.
Han forsøkte.

Både Nelson og Sadiku kom til sjanser, og viste prov på at ting fort kan løsne.

Derfor ergrer det meg at Rekdal plukket de av. Dette må jo ødelegge selvtilliten til Nelson og Sadiku.


Når de ble tatt av skapte vi nesten ingenting.
Skjønner svært lite av dette...

RBK burde kjørt en klassisk 433.

Der Nelson hadde blitt dyrket som en kant, og Sadiku som en ren spiss.
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 06.05.2023 11:26    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Nelson er jo mange hakk foran de fleste på teknikk, fart og ballkontroll. Problemet så langt er at han ikke helt skjønner systemet, men det gjør vel heller ikke de andre. Dette er potensielt en gullkalv når han får i gang samhandlingen. Kant er en posisjon, men tror han i så fall må være innoverkant. Jeg vil heller we han på indreløper eller 10er rolle, dvs met sentralt i banen der han kan gå mer rett på mål.


Enig. Han må fungere som en innoverkant. Der kan han komme inn i banen som en kantspiller. Uten sammenligning forøvrig, litt som vi ser Bernardo Silva, Mahrez, Grealish og Foden i City når de er kant. Vet at Silva av og til spiller nede på midten.
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Frankiefourfingers
Veteran


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 3750

PostPosted: 26.05.2023 11:35    Post subject: Reply with quote

Havner nok i Bodø om ikke lenge. KK sliper denne karen til en diamant. Som skapt for ving i 4-3-3.
_________________
I have spoken.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 27.05.2023 12:41    Post subject: Reply with quote

Hvorfor tror folk at vi selger spillere til Glimt? Vi har vel "sluppet" to spillere til Glimt under deres suksessperiode, Faye Lund som gikk så og si gratis og var på utgående kontrakt og Botheim som ble fristilt før han signerte for Glimt. Vi selger sjeldent annet enn uønskede spillere til andre norske klubber (eller, gir dem bort da) og jeg tror ikke det er noe annerledes med Nelson heller. Større sjanse for at han forsvinner tilbake til Nord-Amerika vil jeg tro.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent23
Rutinert


Joined: 14 Dec 2022
Posts: 709

PostPosted: 27.05.2023 12:48    Post subject: Reply with quote

Snart må vi selge til Glimt når vi samler på 9, 10 og 11.plasser. Administrasjonen må få lønn.

Og damelaget må finansieres.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 904
Location: Norway

PostPosted: 04.06.2023 23:32    Post subject: Reply with quote

Du verden. Se for deg han her i et kollektiv som fungerer. Livsfarlig i dag. Han må spille alt.
_________________
"Avløsning, Ernst! Avløsning!"
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 12, 13, 14  Next
Page 7 of 14

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb