English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Framtidige trenerkandidater
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 691, 692, 693 ... 772, 773, 774  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 307
Location: Eksil

PostPosted: 25.04.2023 18:16    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
For det første må vedkommende være meget hardhudet, så han kan stå imot fansens vrede om man skulle spille dårligere enn Eggens RBK, og være såpass sterk i egen filosofi, at man ikke begynner å vingle.


Dette er en stråmann, men en stråmann som forklarer veldig mye om de som synes vi klager mye.

Det er da vel ingen som forventer at en ny trener skal prestere på nivå med Eggen. Ingen. Undertegnede f.eks tåler godt en trener som er variabel i prestasjonene, så lenge jeg forstår hva han holder på med og det er i retning av Eggenfotball (altså type spill, ikke nivå).

Dere snakker om oss kritikerne som om vi har helt virkelighetsfjerne forventninger, men jeg tror de fleste av oss bare ønsker en retning som vi kjenner oss igjen i.
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 25.04.2023 18:21    Post subject: Reply with quote

Drar vel opp en yngre versjon av Hareide i Trond Sollied
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 25.04.2023 18:50    Post subject: Reply with quote

Hovedpoenget mitt frank, er at man må være en sterk personlighet for å kunne stå i presset det er i en klubb som RBK. Det er nemlig ikke nok å vinne kamper, men man skal gjøre det på en underholdende og helst «4-3-3»måte. Mange har prøvd seg i en storklubb, uten å takle det. Personlig tror jeg dette er hovedgrunnen til at KK ikke kom til klubben i fjor. Han visste at det er et helt annet krav i Trondheim enn i Bodø, og at han, til tross for størrelsen på klubb, hadde mye bedre arbeidsbetingelser i Bodø. I Bodø er det ikke folkekrav om seriegull. Det hadde ingen forventet for 5 år siden. I tillegg så skjønte nok Knutsen at troppen ikke stod til «prestasjonsforventningene» som rådet i Trondheim.
Mange sier at man hadde hatt tålmodighet med en trener hvis man skjønte planen, men jeg er skeptisk til at man hadde vært fornøyd med 4-3 tap, selv om man så hva klubben prøvde på. Det er absolutt ingen som er fornøyd med tilstanden og spillet i klubben nå. Ingen. Man er bare uenige om hva som er lurt å gjøre på kort og lang sikt. Kan godt være at enkelte av de mest kritiske føler man tilegner dem meninger de ikke har. Det er isåfall ikke intensjonen. Men de som hevder at enkelte er fornøyde med situasjonen i dag, de tilegner disse meninger de garantert ikke har. Så kan man diskutere til man er grønn i trynet, om man ser forbedringer eller ikke. Det kommer helt an på øye som ser, og hvilke briller man har på.
Back to top
View user's profile Send private message
TI-84
Senior


Joined: 21 Aug 2010
Posts: 241
Location: Nordmøre

PostPosted: 25.04.2023 19:20    Post subject: Reply with quote

Jeg har fulgt diskusjonen her inne, og sjekket litt rundt i divisjoner som jeg ser for meg at Rosenborg kan rekruttere fra. Undersøkelsene har vært totalt uvitenskapelige, jeg har sett på klubbers tabellplassering og skårede mål. Har ikke undersøkt foretrukket formasjon, bruk av unge spillere eller klubbers økonomi, så analysen er i beste fall veiledende. Helt oppdaterte tall har denne småbarnsfaren heller ikke brukt, mesteparten er skrevet før helgas runde. I noen tilfeller har jeg tatt med klubber med lavere tabellplassering, med den tanken at jo lavere klubben er plassert i f.eks. 2. Bundesliga, jo lettere er det å lokke treneren til norsk fotball. Hvis Rosenborg skal rekruttere fra bedre fotballand enn Norge, så blir det nok en avveining mellom attraktivitet og tilgjengelighet.

En mulig innvending: Fant ikke så mange trenere med heftige skåringssnitt, men prøvde å finne de som hadde flere mål enn lagene rundt seg på tabellen. Vet ikke hvor mye det har å si, men det finnes vel divisjoner hvor det skåres mange mål, og andre hvor det skåres mer. Hva er best av å ha et målsnitt på 1,8 mål i en målgjerrig liga, og å klare 2,4 mål i en serie hvor skåringene renner inn?

Blir veldig glad for korreksjoner og innspill. Det er helt sikkert land, divisjoner, lag og trenere jeg burde tatt med. Hele posten er vel egentlig meningsløs, all den tid vi har en dyktig trener som har laget på en oppadgående kurve. Kontrakt ut 2024 har han også. Spennende å leke speider da Very Happy

Belgia:
Jonas De Roeck trener Westerlo som ligger på sjuendeplass i belgisk eliteserie. Han er 44 i år, laget har skåret 61 mål på 34 kamper, noe som virker ganske bra ut i fra en del av de andre lagene lenger oppe på tabellen.

Beverens Wim De Decker er laget med flest skåringer i divisjonen under, der de ligger på andreplass.

Danmark:
Ville nok blitt vanskelig å rekruttert Nordsjællands trener til norsk eliteserie, men Kent Nielsen, som trener Silkeborg, burde jo vært mulig å lurt hit. Til tross for sine 34 skåringer på 22 kamper ligger Silkeborg under midten. Ikke all verden til skåringer, men det er flere enn både Brøndby, Randers og AGF. FCK er laget i mest flest skåringer i serien, men tviler på at Jacob Neestrup vil nordover.

Frankrike:
Sochaux i Ligue 2 ledes av 50 år gamle Olivier Guégan. Med 51 mål på 31 kamper er de det laget med flest skåringer i divisjonen.
Saint Etienne med 49 og Metz med 48 er de to andre lagene som har skåret mest på nest øverste nivå i Frankrike. Lagene ledes av henholdsvis Laurent Batlles (47) og László Bölöni (70).


Nederland:
Jong Ajax trenes av Dave Vos. Med 63 mål på 34 kamper (og enda flere baklengsmål) er det bare to andre lag i divisjonen med flere skåringer. Drømmen må jo være å få inn en nederlender med bakgrunn fra Ajax, men den skuta seilte vel fra oss for noen år siden?


Storbritannia: Ikke så gira på å se i PL og Championship, da trenere derfra garantert ikke vil til Norge. League 1 er nok mer aktuelt.

Kieran McKennas Ipswich har 91 mål på 43 kamper, klart flest i divisjonen. Han er bare 36 år gammel, og følges helt sikkert av klubber høyere oppe i systemet. De her inne som husker godt, er vel ikke bare positive til å hente en trener med fortid i Manchester United-systemet. Smile


Sverige: Den svenske serien har nettopp begynt.
Jimmy Thelins Elfsborg har skåret sju mål på de første tre kampene i Allsvenskan. Han har hatt jobben siden 2018.
IFK Norrköping ledes av Glen Riddersholm, de har seks mål på tre kamper. Veldig lite grunnlag for å si noe om den svenske serien. BK Häcken ledes av Per-Mathias Høgmo, hans mannskap presterte etter sigende et fint angrepsspill i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 25.04.2023 21:46    Post subject: Reply with quote

At vi er så elendige på tålmodighet er muligens en litt seiglivet myte som sluttet å stemme for over ti år siden.

Horneland ville nok fått fortsette litt til hvis han ikke ga seg på egenhånd, og man fikk jo et oppsving under Rambo med omtrent samme lag og formasjon, men han så vel selv at oppgaven var altfor stor til at han kunne lære seg den på jobben.

Janne og Perry fikk da nesten to år hver, Kåre røk når det brant på dass.

Sammenlignet med disse så har vi jo vært meget overbærende med Rekdal så langt, bare Janne som så like håpløst fortapt ut som Rekdal gjør og har gjort så langt, og det var med Erik Hoftun som sportlig leder.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
dani
Junior


Joined: 12 Dec 2008
Posts: 17

PostPosted: 26.04.2023 12:19    Post subject: Reply with quote

I utgangspunktet så er det nesten likegyldig hvilken trener RBK henter inn. Ja, noen er bedre og noen er dårligere, men så lenge man henter en trener som fyller gitte grunnkriterier, så er det litt hipp som happ om man velger den som er nr 1 på listen eller nr 6.

Det som skal til for å oppnå suksessen, er forholdene som ligger rundt trenerteamet.
Om man tar ting på spissen og ser til England, så ser man hvor galt det går med dyktige trenere om klubbene ikke klarer å legge de korrekte premissene i grunn. Det er helt håpløst at klubber som Chelsea og Tottenham har sparket 2 av verdens beste trener det siste året. Da har man misforstått hva som skal til for å oppnå suksess.

Om RBK hadde ansatt KK, men fortsatt hatt en administrasjon som sier "vi skal være blant europas 30 beste lag til enhver tid" (jeg vet det er lenge siden) så ville det ikke fungert. Man må ansette treneren og deretter bygge målene etter vedkommende er på plass, og etter vedkommende har mulighet til å påvirke laget og stallen i sin retning.

Ingen norske lag, hverken Glimt, Molde eller RBK er store nok lag til at de kan forvente å vinne noe. Det må bygges. Det hjelper ikke å mene å tro at man skal kjempe om seriegull, når spillerstallen er dårlig, administrasjonen er full av gamle helter som mimrer om gamle dager, og den nye treneren må inn til NAE (rip) for godkjenning.

Frem til man tar en grundig opprivning i fundamentet, så vil det fortsatt bare være møkk.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 26.04.2023 12:24    Post subject: Reply with quote

Jeg vil bare krangle litt på eksempelet med Tottenham - Der mener jeg Conte var et større problem enn forholdene rundt han. Han har blitt beskrevet av Lars Sivertsen (tror jeg) som en rørlegger som kun peker på probleme rundt seg uten å fikse de selv, som tross alt er jobben hans. Litt det samme opplever jeg rundt Rekdal. Han er veldig flink til å peke på alt som er vanskelig og ugunstig, men å gjøre det beste ut av situasjonen? Nei, det dropper vi.
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 307
Location: Eksil

PostPosted: 26.04.2023 12:59    Post subject: Reply with quote

@Ratatosk

Er det så vanskelig å være rbk-trener da? Hovedstadsmedias dårlig skjulte skadefryd når det går dårlig i rbk skaper kanskje en ekstra belastning, men jeg vil jo ikke tro at trenerjobbene i de andre "store" lagene i norge er spesielt mye enklere. Spesielt når ambisjonene våre har blitt senket såpass mye som de har blitt. Vi er ikke så spesielle lengre og jeg tror ikke vi skal overdrive hvor spesiell trenerjobben på Lerkendal er heller.

Selv er jeg ganske lett å blidgjøre. Jeg går ikke rundt å tror at vi per definisjon er en storklubb. Vi har blitt ett av mange lag i landet som kan kjempe om medaljer i eliteserien, og når jeg har anerkjent det er jeg først og fremst opptatt av _hvordan_ vi kjemper om disse medaljene. Jeg ønsker meg et rosenborg som våger å tro på sitt eget tankegods og som spiller deretter. Dette betyr ikke at vi skal blåkopiere Eggen, men at vi i det minste beveger oss i det samme landskapet.

Og det var jo her Snorre Valens kronikk pekte på det helt essensielle: I gnålet om å være en storklubb blir det viktigere å vinne enn å bygge kultur og etterstrebe egen filosofi. Se bare på treneransettelsene våre. Fra 2011 har det bare blitt ansatt trenere som skulle gi en quick fix og instant gratification. Det er bare en konsistent side ved treneransettelsene (med unntak av noen vikarer med benefits) og det er klubben har forsøkt å komme seg bort fra arven etter Eggen. Jeg mener også at det evindelige maset om at vi må utenlands for å finne gode nok trenere, er nok et uttrykk av ønsket om en trener som skal komme og fikse oss.

Jeg har heller ikke noe mot Rekdal, men jeg mener det bortimot er tjenesteforsømmelse å ansette en trener med den filosofien i rosenborg. Her er jeg enig med dani. Kanskje er det viktigere at en trener passer inn i kulturen enn hvor "genial" han er.
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
Vector
Senior


Joined: 16 Feb 2015
Posts: 154

PostPosted: 26.04.2023 22:50    Post subject: Reply with quote

Sannelig ble ikke Kieran McKenna nevnt. Han er neppe aktuell som neste RBK-trener, men typen trener er interessant å beskrive.

McKennas spillerkarriere ble stoppet av skader tidlig i 20-årene. I stedet ble det en omfattende trenerutdannelse og idrettsfaglig utdannelse på universitetet. Trente ungsdomslag for bla Nottingham, Tottenham og Manchester United og ble etter hvert tatt opp i trenerteamet til United. Da Ipswich sent i 2021 trengte ny trener, gikk man utenom the "merrygoround of tried and tested", men tok i stedet sjansen på en ukjent 35-åring uten noe hovetrenererfaring.

Har fremstått nærmest i en egen klasse hva gjelder taktikk, kampforberedelser og man management. Vitenskaplig tilnærming til trening. Styrer med kunnskap, snarere enn å brøle. Ipswich fremstår gjenkjennelig fra kamp til kamp, det er lett å se hva laget prøver på og hvilken rolle hver av spillerne har. Med nokså vanvittige 12-1-0 og 38-2 i målforskjell på de 13 siste, og opprykk nesten i boks, kan man trygt slå fast at McKenna har vært en suksess for Ipswich.

Det var litt om McKenna. Er det noe i denne historien for Rosenborg?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 27.04.2023 08:11    Post subject: Reply with quote

Han kommer vel fra feil fotballkultur Sad
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59204
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.04.2023 17:42    Post subject: Reply with quote

I helgen säkrade Röda Stjärnan ligatiteln efter en succéartad säsong. Laget har nämligen inte förlorat en enda inhemsk match.

Trots det - och att klubben fortfarande kan vinna cuptiteln - går tränaren Milos Milojevic en oviss framtid till mötes. Enligt serbiska medier, bland andra mondo.rs och Telegraf, verkar den förre Hammarby-, Malmö FF- och Mjällby-tränaren få lämna i samband med att kontraktet löper ut.

- Jag har kontrakt till den sista juni. Planen har hela tiden varit att det skulle bli ett år här. Vi är inte klara med säsongen och jag har inte snackat med klubben. Det är jättesvårt att jobba här både psykologiskt och mentalt. Det är inte enkelt. Det är häftigt att vinna serien och jobba i den föreningen du älskar, men det är inte enkelt. Om de och jag finner en bra lösning så behöver det inte vara självklart att vi förlänger, säger Milojevic till Fotbollskanalen och fortsätter:

- Men i dag har vi inte funderat på det. Vi jobbar vidare, är fortfarande vidare i cupen och har vunnit serien överlägset. Alla är nöjda. Statistiskt sett är vi topp tio i Europa. Det jobbet vi har gjort har inte varit dåligt. Men alla föreningar tänker likadant kring spelare och tränare. De tittar runt och hittar de någon bättre så får de självklart ändra. Jag har aldrig varit problemet.

Läs mera: Milojevic uppges vara på väg bort: "Det de gör är inte olagligt"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 01.05.2023 12:35    Post subject: Reply with quote

Jess Thorup kan neppe være dårligere enn Rekdal
Back to top
View user's profile Send private message
pavel londak fan account
Rutinert


Joined: 19 Aug 2008
Posts: 671

PostPosted: 01.05.2023 12:57    Post subject: Reply with quote

Hvis Milos skal fortsette trenden med å få sparken, men likevel havne i en større klubb etterpå, er det vel Premier League neste.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 01.05.2023 12:58    Post subject: Reply with quote

La oss bruke Tengstedtpengene på å sparke Rekdal og Frigård, og så selge Holse for å ha råd til å sparke den neste treneren som kommer hit uten å levere det som kreves. Det kaller jeg bærekraftig klubbdrift. Eventuelt tilbake til røttene, post Eggen røttene.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3432
Location: Trondheim

PostPosted: 01.05.2023 13:44    Post subject: Reply with quote

Det beste for klubben nå ville vært å avslutte med Rekdal Frigård og sette inn Maalen i kombo med Strand/ Henriksen.
Det vi holder på med nå med null målsjansenr og sist på alle xG faktorer etter 16 mnd er ikke bærekraftig. Vi kan ikke være en klubb som tenker forsvar først og ikke prøver på offensivt spill. RBKs dna blir ødelagt.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3432
Location: Trondheim

PostPosted: 01.05.2023 13:52    Post subject: Reply with quote

Det virker også som flere og flere blir likegyldig til RBK slik de fremstår nå. Grå og trist og defensivt pragmatisk lag. Det er ihvertfall mitt inntrykk.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 01.05.2023 16:08    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r er neste landslagspause? Jess Thorup kan kanskje komme inn da? Hvilken trenertype er det?

Ser han er 4-2-3-1 hvertfall, bedre enn 3-4-3
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 01.05.2023 17:07    Post subject: Reply with quote

Sparke Rekdal, for hva? For at styret/sportslige ledelse skal finne en like udugelig trener? Klubben må bestemme seg, er den en 4-3-3 klubb eller er det en som ikke bryr seg så lenge laget spiller bra. Det er brukt enormt mye penger opp gjennom på kjøp/salg av typer som ikke passer ny trener. Og tilhørende "vi har egentlig ikke bruk for han her, men vi kan plassere han her og se om det funker". Man kan ikke fortsette sånn.

Kan man ha suksess med typer som Hamren, JJ, Horneland og Rekdal? Absolutt! Hamren fikk det da til. Men det er de gylne årene under Kåre som har gitt oss det beste spillet og til dels mest suksess. Resten av årene post Eggen har bare vært en evig famling i blinde.

Det er B/G som holder på med det vi var mest kjent for, erstatte roller med en ny spiller med lik rolleforståelse og krav. Da er det ikke så nøye da om man mister Junker, Zinckernagel, Hauge, Evjen, Layouni, Bjørkan, Lode eller Berg. Mens i Trondheim må man liksom starte på nytt fordi Jensen, Tengstedt og en halvskada Vecchia er borte.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3197
Location: Oslo

PostPosted: 01.05.2023 18:00    Post subject: Reply with quote

Minner om at B/G var i Obosligaen senest i 2017. Og at den største suksessfaktoren siden 2017 ikke nødvendigvis er er rollespillere men Kjetil Knutsen.

Den samme Ingebrigtsen rykket også ned med Glimt. B/G har vært en berg og dalbane mellom obos og eliteserien de siste 20 årene.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
pingvin
Veteran


Joined: 16 Jan 2007
Posts: 3876

PostPosted: 01.05.2023 18:53    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Minner om at B/G var i Obosligaen senest i 2017. Og at den største suksessfaktoren siden 2017 ikke nødvendigvis er er rollespillere men Kjetil Knutsen.
Senest? Det høres kort ut siden, men det er 6 år siden nå! Og siden den gang har mye skjedd med positivt fortegn der oppe. Knutsen skal ha en stor del av æren ja, men han kunne ha endt som one season wonder etter og ha mistet "halve laget", men har på mesterlig vis opprettholdt suksessen gjennom å erstatte rollene i laget. Feks Elias Hagen, som var et rimelig ubeskrevet blad.

Edit: RBK hadde også et relativt godt lag senest i 2017 også. Synes du det er lenge eller kort tid siden?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59204
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.05.2023 19:48    Post subject: Reply with quote

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke hadde fått med meg presetasjonene til Rosenborg-supporter Joakim Dragsten før jeg så seiersintervju fra Gjemselund i går:

Norsk Fotballtrenerforening wrote:
Treneren er født og oppvokst i Klæbu utenfor Trondheim, og satset hardt på egen spillerkarriere fram til han var 19 år. Etter en liten pause fra fotballen, der han blant annet var innom førstegangstjeneste og utenlandsstudier, gikk ferden videre til Norges idrettshøgskole i Oslo. Der ble gnisten til en fremtidig trenerkarriere tent for alvor.

På denne trenerveien var han fem år i ungdomsavdelingen til Skeid, de to siste årene i en 50 prosent stilling med ansvar for akademiet og sportslig ansvar for de yngre lagene i klubben.

Deretter var han en periode trener for Lokomotiv Oslo i Norsk Tipping-ligaen, før han dro videre til Eidsvold Turn. Der ledet han i sin andre sesong klubben til opprykk til PostNord-ligaen i 2019.

Med disse resultatene åpnet muligheten seg til virkelig å leve ut drømmen som profesjonell fotballtrener da han før denne sesongen ble hentet til Ulsteinvik og Hødd.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nidarosballklubb
Rutinert


Joined: 15 Apr 2019
Posts: 648
Location: Norge

PostPosted: 02.05.2023 00:43    Post subject: Reply with quote

Er enig i at Maalen/Henriksen er det beste alternativet nå på kort sikt i hvert fall, men vi bør kunne ha noen gode kandidater i sikte. Pr i dag tenker jeg det står mellom Kåre, Horneland og Knutsen.

Kåre tror jeg hadde sagt ja, men det han har vist de siste årene har ikke vært overbevisende. Horneland tror jeg neppe ønsker å komme inn i vepsebolet her. Knutsen har nok større ambisjoner, eller Brann.

Hva med et bytte? Molde får Rekdal og vi Erling Moe?
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 02.05.2023 08:59    Post subject: Reply with quote

Det ligger i kortene at Maalen er en back-up viss Reka drar eller må dra. Geir Hansen var den som dro mesteparten av lasset når han ble hentet under den siste Hareide-perioden. Hansen ville ha vært en bra assistent for Maalen.

Hareide gjorde som Reka gjør nå og Kåre gjorde på slutten; står i bakgrunnen mens assistentene kjører økta. For å si det sånn er det ikke slik NAE og KK har utøvd sin trenergjerning. De har bestandig vært helt oppi spillerne og har påvirket de med tydelig og tøff coaching.

At Reka hele tiden må dra fram skiftende kampplaner mot relative svake motstanderne er ikke tillitsvekkende. RBK skal i de fleste kampene kjøre sitt eget show uten å ta spesielle hensyn til motstanderne i ES. Så gode skal arbeidslederen utvikle RBK til å være!
Back to top
View user's profile Send private message
Talent
Senior


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 114

PostPosted: 02.05.2023 14:21    Post subject: Reply with quote

Akkurat som Rosenborg så har tidligere nevnte Pavel Vrba hatt en nedadgående kurve de siste årene. Har vært i flere mellomstore klubber, blant annet Viktoria Plzen, Sparta Praha og Ludogorets, samt vært landslagstrener for Tsjekkia. Etter å ha vært i Sparta Praha hadde han et kort opphold i Banik Ostrava, før han nå er i Trinity Zlin - som ligger sist på tabellen. Nettopp dette gjør at han faktisk er realistisk for Rosenborg, i motsetning til ved tidligere anledninger han har blitt diskutert her inne. 4-2-3-1 offensiv fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Datsgnerf
Senior


Joined: 17 Jan 2020
Posts: 201
Location: Trodheim

PostPosted: 02.05.2023 14:38    Post subject: Reply with quote

Gi deg med det Kåre tøvet. Han skal ikke tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 691, 692, 693 ... 772, 773, 774  Next
Page 692 of 774

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb