English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Santeri Väänänen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.12.2022 22:05    Post subject: Reply with quote

Pekka wrote:
I finsk media skrives det at utdanningskompensasjonen i utgangspunkt er 300000€, men at RBK ikke betaler hele summen, og har gitt HJK videresalgsprosenter i stedet.


Ser at Papir-Adressa i morgen påpeker at HJK sjøl var kilden: Santeri Väänänen siirtyy Norjan Rosenborgiin.

Google-oversetteren wrote:
The basis for compensation is the date of the first professional contract and transfer abroad. The amount of compensation depends on the club's classification: HJK and other Finnish clubs are in category 4, Norway and Rosenborg in category 3 and, for example, Serie A clubs in category 1. The lower the number, the higher the annual calculated compensation paid to the parent club.

Training compensation is paid to the club from which a player under the age of 23 moves to another, foreign club. The compensation is not defined by the club, but the amount is determined directly by Fifa's international rules. The amount of the compensation depends on how long the player has represented his previous club between the ages of 12 and 21.

In Väänänen's case, HJK and Rosenborg agreed that instead of training compensation, Rosenborg will pay the club transfer compensation and, in due course, a percentage of the transfer amount of Väänänen's next transfer.

- HJK's training compensation would have been almost 300,000 euros in Väänänen's case. We agreed between the clubs that a small part of this amount will be exchanged for a percentage of Sande's next transfer fee. This is a very common method of operation, and at HJK we saw a bigger opportunity for ourselves in this case, because the difference in the amount is small compared to Sande's potential, says Riihilahti.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 13.12.2022 17:22    Post subject: Reply with quote

Gir bort litt risiko til Helsinki. Helt greit! Så får vi tåle at de tar en noe større bit av kaka dersom han skulle slå ut i full blomst og går for rekordbeløp. Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Pekka
Junior


Joined: 07 Dec 2022
Posts: 6

PostPosted: 02.01.2023 17:15    Post subject: Reply with quote

Tatt ut på det finske A-landslaget for første gang, til treningskampene mot Sverige (9. januar) og Estland (12. januar). Kampene spilles i forbindelse med landslagets treningsleir i Portugal, og Väänänen mister dermed den første uka av RBKs treningleir på Gran Canaria.
Back to top
View user's profile Send private message
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 02.01.2023 17:56    Post subject: Reply with quote

Det er mange potensielle debutanter på det landslaget. Svært spennende lag, med et par som har vært ryktet til Rosenborg, og noen til vi forhåpentligvis har god kontroll på.
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 02.01.2023 18:15    Post subject: Reply with quote

Ser Agon Sadiku er tatt ut ja. RBK luktet jo på han men så gikk man vel for den andre islendingen i stedet.

Ser for øvrig at Sadiku som spilte for Finland U21 i 2022 faktisk skulle velge Kosovo og spilte to privatlandskamper der i november (starta begge kampene), men nå har han plutselig ombestemt seg under 2 måneder senere og skal være med Finland igjen. Mulig han ikke følte seg helt hjemme på landslaget til Kosovo.

Men tilbake til Santeri, så er det gøy at han får være med. Blir nok fast inventar i troppen der om han tar nivået i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.01.2023 22:41    Post subject: Reply with quote

Fullt navn: Santeri Leevi Oliver Väänänen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 85

PostPosted: 10.01.2023 16:30    Post subject: Reply with quote

Slekt med han hockey-duden?

Han er forresten swap token på FUT: https://www.futbin.com/23...i-vaananen

Det var vel Tagseth nylig også.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 10.01.2023 16:38    Post subject: Reply with quote

Väänänen spilte hele kampen da han debuterte for Finland mot Sverige. Svenskene vant 2-0. Han spilte sentralt på midtbanen i en slags 532/352-formasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.01.2023 17:23    Post subject: Reply with quote

Også nevnt i landslagsspillertråden. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 10.01.2023 18:13    Post subject: Reply with quote

Ok Embarassed
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 26.01.2023 18:50    Post subject: Reply with quote

Sprekt av han å ta drakt nr 6.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 26.01.2023 19:04    Post subject: Reply with quote

Må vel være et tegn på at vi kommer til å se mye av han i år?
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.02.2023 21:05    Post subject: Reply with quote

Hvordan kom finnen til RBK? Hvilke klubber konkurrerte RBK mot for å få signert han? Og hvorfor «torde» han ta det ikoniske RBK-trøyenummeret seks?

Vänäänen snakker også om oppveksten i Helsinki. Om sin nye hverdag på Ila, og om den tidligere RBK-spilleren som ga ham et godt råd da han var 12.

Les mer: Tok drakta til «Supermann»: Nå forklarer han hvorfor
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 02.02.2023 18:26    Post subject: Reply with quote

Den teksten må være skrevet av Sagbakken... en fra Trondheim ville aldri skrevet "sin nye hverdag Ila...", med mindre vi snakket om en sikringsanstalt på østlandet Rolling Eyes
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Pekka
Junior


Joined: 07 Dec 2022
Posts: 6

PostPosted: 26.02.2023 12:25    Post subject: Reply with quote

Et nytt intervju med Santeri på det finske fotballforbundets nettsider: på finsk, men vi har jo Google Translate...

Ikke så mye nytt for oss som har fulgt med og er kjent med RBK, men det er én ting han sier som er litt interessant (min oversettelse): "Jeg har glidd godt inn i laget, og tilpasset meg ganske raskt til en ny type trening. Norsk fotball har høyere tempo, og det kjenner man på trening - vi spiller mye, og det er mindre taktiske greier enn i Finland." Lurer på om dette sier mer om Rekdal enn om norsk fotball generelt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.03.2023 19:26    Post subject: Reply with quote

– Jeg husker ikke tidslinjen så godt, men noen måneder før sesongen var ferdigspilt, da jeg først hørte om interessen fra RBK var det ikke noe konkret. Jeg tenkte ikke for mye på det. Jeg er ikke en type som bryr meg om rykter. Så kom vi til sesongslutten, og da ble interessen mer formell, sier han, før han fortsetter:

– Jeg tror vi allerede hadde startet å snakke om en kontrakt, men så tok det tid. Det var først etter sesongen trenerne snakket om det. Det var et par andre alternativ også, men til slutt var det en enkel avgjørelse. Det føltes ut som et riktig valg.

Samtalene med Kjetil Rekdal og Geir Frigård var også avgjørende for valget.

– En stor del var da jeg snakket med dem. Måten de ønsket å spille på. Jeg følte det skulle passe meg bra.

Les mer: Santeri (21) om valget som sjokkerte RBK-garderoben: «Har du virkelig tatt det?»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 13.03.2023 23:09    Post subject: Reply with quote

"Han husker første gangen han hørte om RBK.

– Jeg hadde en tidligere trener, Juska Savolainen, som trente meg da jeg var 12–13 år. Det var da jeg først hørte om Rosenborg. Jeg følger jo også en del fotball, og vet at Rosenborg har en stor historie i Europa. Den største klubben i Norden, sier Santeri."


Litt artig kobling da. Får forhåpentligvis en bedre rbk-karriere enn sin tidligere trener RBK
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 16.03.2023 07:58    Post subject: Reply with quote

" En stor del var da jeg snakket med dem. Måten de ønsket å spille på. Jeg følte det skulle passe meg bra."

Spør ham hva det var de fortalte ham. Det kan da umulig være en type fotball hvor midtbanen ikke er involvert, slik som vi spiller nå?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.03.2023 09:25    Post subject: Reply with quote

"Ju kæn du æs littel æs ju vant, vi pley de bål streit øpp tu de straikers, ju jøst røn æræond ænd krig. Vitt løkk vi gett bronsje."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.04.2023 22:34    Post subject: Reply with quote

Santeri Väänänen er den eneste av de sju nye Rosenborg-spillerne som så langt ikke har fått spille i serien.

- Selvfølgelig ønsker jeg å spille, men jeg må også se det store bildet; at ting ikke alltid skjer med det samme. For meg handler det nå om å være klar når jeg får sjansen, uttaler Väänänen til rbkweb.no.

Les mer: - Må være klar når jeg får sjansen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.05.2023 19:53    Post subject: Reply with quote

– Jeg er alltid fornøyd dersom jeg får spille. Det er det jeg sikter mot. Jeg synes jeg presterte bra, så får vi se hva som skjer i de neste kampene. Jeg vil i alle fall være klar.

Les mer: RBKs nysignering fikk «endelig» sjansen av Rekdal: – Aldri gøy å sitte på benken
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 04.05.2023 07:44    Post subject: Reply with quote

Et av få lyspunkter i går, tror vi kan få mye glede av ham under en ny trener.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 04.05.2023 07:45    Post subject: Reply with quote

Enig, vår finske venn var et av få lyspunkter. Kan bli veldig bra i et fungerende lag. Synd vi ikke er det per nå.
Back to top
View user's profile Send private message
Duncan
Senior


Joined: 16 Aug 2016
Posts: 177

PostPosted: 25.06.2023 20:44    Post subject: Reply with quote

Syntes Santeri var veldig positiv i dag. En av få som både var presis med ball og jobbet hardt på midten!
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3431
Location: Trondheim

PostPosted: 29.06.2023 17:48    Post subject: Reply with quote

Nå var mange svake mot 08 men det var jaggu finnen også.
Livsfarlig som sentral. På nivå med Eddi på den plassen.
Svake mottak, veik og lav radius og fart. Mistet ballen ofte og spilte vanskelig passninger.
Jeg ser noen synes han var god men jeg mener han ikke kan være den sentrale hos oss. Da blir vi pulverisert av raske gode midtbane spillere.
Winsnes var også bedre som indreløper og de er ganske like synes jeg
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 4 of 6

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb