English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 527, 528, 529 ... 536, 537, 538  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 07.05.2023 19:36    Post subject: Reply with quote

Se på Hoff da. Pur klasse for LSK. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.05.2023 22:11    Post subject: Reply with quote

Nu fortsätter Hovland att vara gjuten i Per-Mathias Högmos startelva och i sommar väntar kval till Champions League. Mot Djurgården nickade han dessutom in två bollar när Häcken vände och vann med 4–1.

– Vi är jättenöjda med prestationen i andra halvlek. Då kör vi rätt och slätt över dem. Vi vet att vi har den nivån i oss, men vi måste leverera den från start också. Vi gör det svårt för oss när vi hamnar i underläge, men ändå vinner vi komfortabelt till slut, säger Hovland och säger om sina två första mål för säsongen:

– Gott att bollen äntligen satt. Vi har övat på det en längre tid och äntligen lyckades vi. Det är en go känsla och det är viktigt att vi backar också bidrar framåt.

Läs mera: ”Åkte hit och visade att jag inte är för gammal…”

Enligt våra uppgifter har Botev Plovdiv erbjudit [Pa Konate] en kontraktsförlängning, men i dagsläget har parterna inte kommit överens och som läget är nu är det troliga att han flyttar till en annan klubb i sommar.

Läs mera: AVSLÖJAR: Fyra SM-guld med MFF - nobbar nya budet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.05.2023 22:05    Post subject: Reply with quote

Kulego til Nardo:

Nå har han signert en amatørkontrakt som strekker seg ut 2023-sesongen. På siden skal han jobbe som kunderådgiver i Telia.

20-åringen, som i sommer fyller 21 år, skal spille ving i NFK.

– Jeg føler meg veldig bra nå. Jeg har fått en klubb og ting begynner å komme på plass. Det er veldig deilig, jeg har det veldig bra med meg selv nå, sier Kulego.

Les mer: Opplevde stor nedtur i utlandet. Nå er Emanuel (20) tilbake i Trondheim: – Føler meg trygg her
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.05.2023 21:52    Post subject: Reply with quote

Den tidligere landsholdsangriber Nicklas Bendtner skal have konfiskeret sin Porsche.

Det har Østre Landsret torsdag bestemt.

Der er tale om en grå eldreven Porsche Taycan Turbo S til en værdi af 2,4 millioner kroner.

Bendtner var forrige år i byretten i en sag om kørsel uden kørekort, og her kom byretten frem til, at bilen skal konfiskeres.

Den dom valgte Bendtner at anke til landsretten, der torsdag er kommet til samme resultat og har stadfæstet byrettens dom.

Læs mere: Bendtner mister milliondyr Porsche for kørsel uden kørekort

– Brede Moe har utviklet seg til å bli en komplett stopper. Han har bra fart og god timing defensivt. Med tiden har han også utviklet sitt offensive spill. Det er meget høyt nivå over det han gjør på banen, sier Hoftun foran lørdagens storkamp mellom Bodø/Glimt og hans kjære Rosenborg.

– Måten han trer ballen opp til indreløperne eller kantspillerne. Måten han kan vende spillet med langpasninger. Det er veldig artig å se ham i kamp. At han er en fantastisk type i tillegg, gjør det hele enda mer gledelig, fortsetter den tidligere midtstopperen.

Les mer: RBK-legende hyller Glimt-stopper: – I noen av disse kampene har han vært «outstanding»
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.05.2023 23:21    Post subject: Reply with quote

– Jeg hadde håpet på å spille mye mer enn det jeg har gjort. Det er det ingenting å legge skjul på, for det har ikke vært den beste sesongen for min del. Jeg spilte litt i starten, men etter det har det egentlig ikke blitt noe nesten, sier Ceïde til Discovery på telefon fra Italia.

Finnsnes-gutten har notert seg for én målgivende pasning denne sesongen, da han startet i åttende serierunde i 5-0 seieren over Salernitana. Ceïde fikk tillit fra start i den niende serierunden mot Inter også, men siden har det gått tråere for nordmannen.

– Jeg spilte to bra kamper mot Salernitana og Inter, og så hadde jeg ikke en så bra kamp mot Napoli. Så etter det har jeg ikke startet en kamp. Jeg vet ikke helt hva det går på, forteller han.

Les mer: Stortalentet misfornøyd etter lite spilletid: – Irriterende mentalt

Tross lite spilletid er han ikke i tvil om at han har utviklet seg.

– Jeg har blitt mye bedre, uten tvil. Jeg føler det både på trening og når jeg er på landslagssamlinger. Det er ikke spørsmål om jeg har tatt steg eller ikke, og jeg har uten tvil blitt en bedre fotballspiller, sier han.

Den taktiske biten spesielt, mener han at han har tatt steg.

– Jeg er bedre på bevegelser, lese spillet, og finne ut hvor på banen jeg kan utnytte mine styrker, mener han.

Les mer: Frustrerende situasjon for Emil (21) — har ikke startet en kamp på over fire måneder: – Det er irriterende

Iversen sitt Astor-comeback på mandag begynte forresten bra med tidlig 3-1-ledelse. RBK snudde dog til 3-6 til pause og satte deretter innpå Tettey, som murte igjen bakover. Dermed ble det ingen mål i 2. omgang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedley
Veteran


Joined: 02 May 2006
Posts: 6497
Location: Trd

PostPosted: 20.05.2023 20:59    Post subject: Reply with quote

Tok aldri buss.
Nå tar han buss. (+artikkel).

Quote:
- Bussen starter på Stavset, og så tidlig i løypa er det flust med sitteplasser å velge i, selv i morgenrushet, forklarer den gamle stopperkjempen fornøyd idet han skaffer seg oversikt fra et av setene i det bakerste leddet på 11-eren. Herfra og inn pleier han å ha noen dyrebare minutter foran seg.

- Det sto vel ikke akkurat skrevet i stjernene dette, at jeg skulle bli en så entusiastisk busspassasjer, sier Hoftun og humrer i det gamle kapteinsskjegget. Han nikker morgenvennlig til et kjent fjes som åler seg ned langs midtgangen mellom Nyborg og Sverresborg, før han stemmer i lovprisningen av 11-eren mens vi svinger nedover Vestoppfarten.



Pussig artikkel. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 20.05.2023 22:56    Post subject: Reply with quote

Ja. Hoftun tar buss. Svært interessant.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 21.05.2023 11:10    Post subject: Reply with quote

– Eg har vore med og vunne cupen i Noreg før, så eg veit korleis dette er. Men det er kjekt å vinna. Det er difor ein driv med fotball, seier Even Hovland.

Karrieren hans har fått seg ein durabeleg opptur etter at han reiste frå Rosenborg til svenske Häcken etter 2021-sesongen. Første sesongen vart krona med seriegull, og 18. mai tok dei eit nytt trofé: Cupgull etter at dei slo Mjällby 4–1 i den svenske cupfinalen. Samstundes ligg dei på tredjeplass i Allsvenskan, og lagt bak seg dei større og meir meritterte Göteborg-klubbane.

(...)

– Cupen har ikkje dei same tradisjonane her, men dei lagar det til likevel. Det var fullt hus og kjempestemning, seier han.

Les meir: Even blei cupmeister i Sverige: – Eg vil vera på dette nivået så lenge eg klarar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 21.05.2023 15:17    Post subject: Reply with quote

Malmø-Hacken akkurat nå. 1-1

Mål av Vecchia og Hovland.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.05.2023 20:20    Post subject: Reply with quote

– Når du møter heltene dine, blir det ikke så kult likevel. Og når du ser hvordan de er nå (les: krisestemning), er drømmen min egentlig å spille å være her og oppnå noe med Tromsø. Jeg er storfornøyd med å være her, sier Erlien.

Trønderen har sklidd rett inn i TIL-laget. Han er en fotballsmart spiller som finner rom på banen der han kan utgjøre en trussel. Som forbilde har han Tyskland-stjernen Thomas Müller.

(...)

Erlien har blitt imponert over treningskulturen i TIL.

– Det første som traff meg da jeg kom hit, er at de har flammen i seg hver eneste dag. Du får ikke ett sekund pustepause på trening. De er «på» deg hele tiden, er veldig detaljert og har et veldig bestemt system. I tillegg er det veldig faglig sterkt, og de vet hva de ser etter, forteller Erlien til Nordlys.

Der Rosenborg har sovet i timen, har TIL igjen funnet gull i Trøndelag. Og nok en gang viser det seg å være smart å ha kontroll på hva som rører seg i OBOS-ligaen.

Les mer: TIL har funnet gull igjen – RBK har sovet i timen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 26.05.2023 21:11    Post subject: Reply with quote

Emil Konradsen Ceide med assist i Serie A i dag.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.05.2023 12:40    Post subject: Reply with quote

Apropos gamle kjente i Serie A:

Empoli midfielder Liam Henderson mocked Juventus star Dusan Vlahovic during a 4-1 win at the Stadio Castellani on Monday: ‘Ohh, 80 million!’

Read more: Henderson mocks Vlahovic during Empoli-Juventus: ‘Oh, 80 million’
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 28.05.2023 11:53    Post subject: Reply with quote

Trond Olsen holder jo Rekdal-fotballnivå og kan kanskje være den spillende treneren/goalgetteren sutre-Rekdal trenger for å slutte å skylde på spillerne Very Happy

Quote:
Den tidligere Glimt-helten, Trond Olsen, er spillende trener for femtedivisjonslaget Værøy. Det er langt fra Aspmyra og Lerkendal til kunstgressbanene på Røst og Værøy.

Mot erkerivalen Røst har Olsen scoret to mål i det som blir omtalt som «Øy Clásico». Årets viktigste kamp for begge lag. Det var her ute i havgapet Trond Olsen fant tilbake til kjærligheten for fotballen. For avslutningen på proffkarrieren ble aldri slik han hadde sett for seg.

– Det var noen ting som gikk litt skeis på slutten av karrieren, jeg fikk aldri lagt opp på en god måte, sier Trond Olsen.

Etter å ha spilt over 300 kamper for Bodø/Glimt fikk Trond Olsen i 2018 beskjed av klubben at de ikke kom til å forlenge kontrakten med ham.
Han fikk et tilbud av Sogndal og valgte å ta sjansen. Dessverre ble oppholdet i saftbygda skadepreget. Det ble bare fire kamper i den hvite drakten, før de ble enig om å avbryte kontrakten.

I en pressemelding fra klubben kom det frem at Olsen hadde ambisjoner om å fortsette på et høyere nivå.
Det skulle likevel vise seg at han hadde spilt sin siste profesjonelle kamp.

– Jeg hadde ambisjoner, men fant aldri en klubb etter det.

– Når gikk det opp for deg at det var slutt?

– Det har vel fortsatt ikke gått helt opp for meg, ler 39-åringen.


TV2: Fant tilbake til fotballkjærligheten langt ute i havgapet
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.05.2023 18:25    Post subject: Reply with quote

Casper Tengstedt, avançado dinamarquês que chegou ao Benfica em janeiro, proveniente do Rosenborg, falou, este sábado, sobre a adaptação ao clube da Luz, destacando o papel de Fredrik Aursnes.

«Claro que dei um passo em frente, o clube para onde me mudei. Muitas coisas novas para aprender. Claro que o Fredrik me ajudou… a mim e ao Andreas [Schjelderup]. Têm sido uns meses difíceis, mas espero que estejamos prontos para a próxima época», atirou, à BTV.

Tengstedt fala sobre adaptação e destaca Aursnes e Bah

Google-oversetteren wrote:
Casper Tengstedt, the Danish striker who joined Benfica in January from Rosenborg, spoke this Saturday about adapting to the club, highlighting the role of Fredrik Aursnes.

«Of course I took a step forward, the club where I moved. Many new things to learn. Of course Fredrik helped me… me and Andreas [Schjelderup]. It's been a difficult few months, but I hope we're ready for the next season », he shot to BTV.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.05.2023 13:31    Post subject: Reply with quote

Anders Trondsen kom in till IFK Göteborg som ett prestige-nyförvärv från turkiska Trabzonspor inför säsongen. Men det första halvåret i Blåvitt har inte blivit som det var tänkt.

Men en lårskada har gäckat norrmannen, som dock är på väg tillbaka till full styrka efter ett tungt halvår.

- Jag har inte spelat särskilt mycket på grund av skadan. Men nu har jag tränat fullt under de senaste veckorna och jag känner att jag bara blir bättre och bättre. Det kommer bara bli bättre med tiden, förklarar 28-åringen för Fotbollskanalen.

(...)

När Trondsen presenterades var det som en förstärkning på vänsterbacksplatsen. Men i de sex inhoppen som det hittills har blivit, har det enbart varit som central mittfältare.

- Jag värvades som vänsterback, men när man har varit med så länge förstår man flera positioner och det blir inte lika svårt att byta, jag har ju spelat där tidigare också. Men det är upp till tränarna att bestämma var jag ska spela.

Läs mera: Trondsen vill ut på kanten igen: "Kortare väg till landslaget"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JW
Rutinert


Joined: 04 Dec 2014
Posts: 530
Location: Hell

PostPosted: 31.05.2023 14:17    Post subject: Reply with quote

Rasmus Sandberg ble i dag uttatt i U21-troppen til sommerens EM.
https://www.bladet.no/spo...landslaget
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 31.05.2023 15:26    Post subject: Reply with quote

Det samme ble også Emil Konradsen Ceïde, Warren Kamanzi, Leo Fuhr Hjelde og Erik Botheim.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 07.06.2023 18:54    Post subject: Reply with quote

Både Helmersen og Brattbakk med scoring i cupen mot Mjøndalen.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 08.06.2023 09:03    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Casper Tengstedt, avançado dinamarquês que chegou ao Benfica em janeiro, proveniente do Rosenborg, falou, este sábado, sobre a adaptação ao clube da Luz, destacando o papel de Fredrik Aursnes.

«Claro que dei um passo em frente, o clube para onde me mudei. Muitas coisas novas para aprender. Claro que o Fredrik me ajudou… a mim e ao Andreas [Schjelderup]. Têm sido uns meses difíceis, mas espero que estejamos prontos para a próxima época», atirou, à BTV.

Tengstedt fala sobre adaptação e destaca Aursnes e Bah

Google-oversetteren wrote:
Casper Tengstedt, the Danish striker who joined Benfica in January from Rosenborg, spoke this Saturday about adapting to the club, highlighting the role of Fredrik Aursnes.

«Of course I took a step forward, the club where I moved. Many new things to learn. Of course Fredrik helped me… me and Andreas [Schjelderup]. It's been a difficult few months, but I hope we're ready for the next season », he shot to BTV.


Veldig spesielt at Tengstedt og Schjelderup fikk så lite spilletid (hhv 22 og 1 minutt på en halv sesong). Skjønner jo at en unggutt som Schjelderup må få tid til å tilpasse seg (noe a la Erlig Haaland i RB Salzburg) men det at Tengstedt ikke får flere minutter vitner jo om at de kanskje ikke har prestert like så godt som Benfica hadde forventet seg.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.06.2023 09:12    Post subject: Reply with quote

Eventuelt at de gir de god til å bli kjent med alt rundt, laget, treningene, ta nivået etc. Ingen vits i å kaste de til ulvene før de er klare. Benfica kan det å produsere spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 08.06.2023 09:32    Post subject: Reply with quote

Det er slik Benfica holder på. De har masse talent i stallen som for storklubbene er ganske ukjent (som Tengstedt og Schjelderup). Gonzalo Ramos hadde vært der lenge når han endelig fikk sjansen da Nunez ble solgt til Liverpool. Og når Ramos sikkert snart blir solgt for tullepenger er det flere som er klare til å ta over.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 08.06.2023 09:45    Post subject: Reply with quote

Å bli godt kjent med laget er jo en ting, det å kjøpe en spiller å for 100mill og omtrent ikke bruke ham er noe annet.

Ramos ble jo først en fast del av A-laget i 21/22 sesongen, og spilte da 1600 minutter som 20 åring - så det er jo heller ikke helt sammenlignbart.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 08.06.2023 11:18    Post subject: Reply with quote

100 millioner er ikke mye penger for Benfica. De solgte Fernandez for det tidobbelte i sommer. De klarer seg fint.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.06.2023 15:47    Post subject: Reply with quote

Ikke uvanlig at Benfica opererer sånn nei. De tar inn stortalenter med det formål å ha de klare til å ta over når stjernespillere blir solgt. I stedet for å måtte handle erstattere når noen går til større klubber, så sitter de potensielt med erstatteren klar allerede, og han er godt kjent med både klubben og medspillerne allerede, kontra en ny spiller som gjerne trenger lengre tilpasning.

Inflasjonen i fotballverdenen er jo også, om mulig, enda drøyere enn samfunnet forøvrig. 100 mill er ikke så mye penger i toppen av internasjonal fotball lenger. Som nevnes, så selger de spillere for botimot 10 gangen.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2310

PostPosted: 08.06.2023 22:48    Post subject: Reply with quote

Ingen som benekter at de tar inn stortalenter, men de lar dem jo vanligvis få noen innhopp her og der, slik de f.eks gjorde Ramos. Schjelderup og Tengstedt har jo praktisk talt ikke fått spille i det hele tatt - det er det jeg mener er litt spesielt
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 527, 528, 529 ... 536, 537, 538  Next
Page 528 of 538

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb