English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Svein Maalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 57, 58, 59  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 25.10.2023 17:37    Post subject: Reply with quote

Kai88 wrote:
Etterpåklokskapen lenge leve.

Helt riktig å gi Rekdal fyken. Det var halvannet år inn og vi skapte 1 (?) sjanse i snitt. Ordentlig destruktiv drittfotball.


Vet ikke hva du regner som sjanser, med tanke på at vi scoret godt over 2 MÅL i snitt i fjor...
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2688
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 25.10.2023 20:06    Post subject: Reply with quote

Nøkkelbegrepene her er "halvannet år inn " og "1 (?) sjanse i snitt", som bringer tankene hen på vårsesongen i år, hvor vi lå faretruende lavt på xG ganske mange runder ut i sesongen.
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
Goran
Proff


Joined: 17 Jul 2008
Posts: 459

PostPosted: 25.10.2023 21:29    Post subject: Reply with quote

Maalen er fortsatt aktuell skal vi tro adressa:

« – Er Svein Maalen igjen på nettolista?

– Ja, han er i heatet. Det har vi også sagt hele veien»
_________________
Stopp forfølgelsen av de paranoide!
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3909
Location: Oslo

PostPosted: 25.10.2023 21:31    Post subject: Reply with quote

De kan jo såklart ikke si noe annet.
Hva hadde vært hensikten med å si: "Nei, han får det jo ikke til nå, det ser jo alle" ?

De må ha tillit til ham til han forsvinner, men nei, Maalen er nok ikke aktuell som hovedtrener lenger.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59483
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.10.2023 11:54    Post subject: Reply with quote

– Jeg har sluttet å gi råd, sier Hansen, før han legger til:

– Det er en annen tropp en trener skal ta over nå, kontra det de for eksempel tok over i 2015. Det kan bety at man også må se annerledes i trenerjakten. Det er et lag som på mange måter er i startgropen, selv om det er mange rutinerte spillere i troppen. Utover det er det en grunn til at vi har et styre, så de skal få lov til å jobbe med sitt.

– Du har hatt mange trenere i løpet av din tid på Lerkendal. Er Svein Maalen kapabel til å lede dette laget inn i 2024?

– Jeg har hatt mange trenere, jeg. Utover det kommer jeg ikke til å kommentere det, avslutter en smått kryptisk Hansen.

Les mer: Kritisk til egen klubb: – Vanskelig når man skifter trener annethvert år

Sagt på annen måte: Nei.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Goran
Proff


Joined: 17 Jul 2008
Posts: 459

PostPosted: 27.10.2023 12:08    Post subject: Reply with quote

Man kan si mye uten å si så mye.
Kan ikke tolkes på annen måte enn at han ikke anbefaler Maalen?
_________________
Stopp forfølgelsen av de paranoide!
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6782
Location: South-west coast exile

PostPosted: 27.10.2023 12:18    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å lese det annerledes enn det, ja.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1941

PostPosted: 27.10.2023 13:20    Post subject: Reply with quote

Svein er ikke auditær nok, burde ta seg en par trenerjobber imellom tiden og vokse på det og komme tilbake senere
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6271
Location: Skottland

PostPosted: 27.10.2023 14:29    Post subject: Reply with quote

TV2 har en litt alternativ definisjon av ordet kryptisk ser jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
Goran
Proff


Joined: 17 Jul 2008
Posts: 459

PostPosted: 27.10.2023 15:46    Post subject: Reply with quote

Very Happy
_________________
Stopp forfølgelsen av de paranoide!
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2796

PostPosted: 27.10.2023 16:39    Post subject: Reply with quote

Om de ansetter Maalen ser jeg meg nødt til å prøve å slutte å følge med på rbk. Fremdeles livredd for at de går for Maalen.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4958

PostPosted: 27.10.2023 17:05    Post subject: Reply with quote

Hva er det egentlig folk trodde at Maalen skulle få til når han kommer midt i sesong til en skakkjørt klubb for å gjøre en ekstrem forandring i stil uten spillere til å klare det og med skader på mange viktige spillere og uten handlingsrom økonomisk? Vi har solgt unna alt av skapende offensiv kraft og har mer eller mindre lagt det offensive ansvaret på en 16 åring....
Vet ikke om han er rett jeg, men det var ikke akkurat en medalje kandidat han tok over. Ser heller at han fortsetter med et forsterket team enn å gamble på enda et usikkert kort.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3504
Location: Trondheim

PostPosted: 27.10.2023 20:04    Post subject: Reply with quote

Jeg tolker Hansen din hen at han har hatt for mange trenere så nå må vi ikke bytte igjen men gå får kontinuitet ( med Maalen).
RBK må gjøre noe med treningskulturen og kravene til det å være RBK spiller.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
BGFE_1916
Proff


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 294

PostPosted: 27.10.2023 20:17    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
TV2 har en litt alternativ definisjon av ordet kryptisk ser jeg.


Og Hansen har en annen definisjon av begrepet utopi.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2016

PostPosted: 27.10.2023 20:31    Post subject: Reply with quote

Hansen skal jo til Odd, så han kan jo mene hva han vil. Jeg tolket det dit hen at RBK må ha en langsiktig plan med neste trener. Synes det er synsykt at RBK vurderer en norsk trener som ikke har medaljer i serien, når både Lein og Ingebrigtsen har gode resultater, og bor i nærheten. Maalen er kun en pratemaskin.. Maalen ble ikke vurdert da Rekdal ble annsatt, og det var av en grunn..
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2887

PostPosted: 27.10.2023 22:53    Post subject: Reply with quote

Ingebrigtsen bør være helt uaktuell. Han tok over et lag med landslagsspillere sist, nå er det omtrent bare juniorer over hele fjøla. Har nådd sitt makspotensiale. Maalen har sålangt kun levert verbale floskler, og svært lite på kvalitet på banen. Frykter nok et mageplask fra styret.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1937
Location: Selsbakk

PostPosted: 27.10.2023 22:53    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
..
Vet ikke om han er rett jeg, men det var ikke akkurat en medalje kandidat han tok over. Ser heller at han fortsetter med et forsterket team enn å gamble på enda et usikkert kort.


Jeg tror dette er poenget til de få av oss som ønsker at Maalen skal fortsette. Vi har liksom prøve å sparke trenere som ikke har klart å skape kortsiktige resultater. Vi har til og med sparket trenere som har vunnet både cup og seriegull år etter år (til og med året han fikk sparken - Kåre), og sparking av trenere har vist seg å ikke være rett medisin.

Argumentet vår for å beholde Maalen er tynt - nemlig at vi rett og slett må gjøre noe nytt - slutte å sparke trenere, men gi dem tid. Har ikke selv noen stor tro på argumentet mitt, men alternativet er enda dårligere etter min mening om vi ikke får Bradley eller Knutsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2796

PostPosted: 27.10.2023 23:51    Post subject: Reply with quote

Det er ikke mulig å gjøre det stort værre enn Maalen har gjort. Alt har blitt dårligere. Så vil mange likevel fortsette med han. Det er galskap.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4958

PostPosted: 28.10.2023 00:07    Post subject: Reply with quote

Ja det er klart det er galskap om det var så unyansert som det du skriver. Hvordan synes du arbeidsforholdene til Maalen har vært da? Han fikk det verste utgangspunktet noen trener har hatt hos oss i moderne tid. Ser du forskjell på "vil ha han" og vil heller ha han - med bedre rammer enn han har nå, enn et hvilket som helst annet nytt usikkert prosjekt? For dette handler jo også om hvem de andre kandidatene de hoster opp er. Kan ikke si jeg er direkte optimistisk, eller særlig imponert over navnene som har kommet opp.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3606

PostPosted: 28.10.2023 09:26    Post subject: Reply with quote

Arbeidsforholdene? Norges største klubb med noen av de beste fasilitetene, tross alt en spillerstall som sjøl på en dårlig dag bør være topp 6. Hvis man ser på lagene vi ligger bak og blir rundspilt av og sammenligner lønninger og budsjett vil jeg si at det er direkte frekt å trekke fram arbeidsforholdene.

Jeg skrev det i en annen tråd, men jeg gjentar det gjerne. Maalen seiler opp som kandidat for å ha levert den dårligste trenerprestasjonen i Eliteserien noen gang. For de som husker Perry, Teitur og Braovic er konkurransen knallhard, men Maalen nærmer seg.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17355
Location: Stavanger

PostPosted: 28.10.2023 09:59    Post subject: Reply with quote

Har ikke tatt Bradley mange ukene på å få skikk på et skakkjørt Stabæk, Maalen går i strake motsatt retning, dess lenger han holder på dess verre ser det ut. Maalen har fått 6 måneders arbeidsprøve på å overbevise om at han var rett mann for jobben, han har strøket den.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3504
Location: Trondheim

PostPosted: 28.10.2023 11:43    Post subject: Reply with quote

Jeg mener vi må fortsette på den veien vi har startet på under Maalen.
Til hans forsvar så har han ikke hatt optimale rammevilkår.
Om han skal være hovedtrener eller ass er jeg usikker på. Skal han fortsette som hovedtrener må apparatet rundt ham forsterkes og komplimenteres. Det vil si at både Trond og Roar må ut. De 3 er for like.

Dorsin har stor tro på svensker så.....

At RBK nå skal ansette en utlending har jeg ikke tro på. Vi skal tilbake til røttene og de er her hjemme.

Har de vært i kontakt med Hansen så er han ihvertfall ikke aktuelt sammen med en svenske eller danske.

Jeg tror RBK lander på å styrke laget rundt Maalen.
Men vi får se
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4958

PostPosted: 28.10.2023 11:44    Post subject: Reply with quote

Ingen hensikt med diskusjonen her om vi skal se bort ifra hvordan Rosenborg har vært drevet de siste 5 årene, økonomien, hvilken stil de har terpet det siste 1,5 året, stallen, skadesituasjon osv. La oss late som om det var en helt normal Rosenborg situasjon Maalen kom inn i, da er det klart at han må ut asap, next!
Back to top
View user's profile Send private message
BDESupermanStrand
Proff


Joined: 13 Oct 2022
Posts: 310

PostPosted: 28.10.2023 12:20    Post subject: Reply with quote

Klubben er pillråtten, hjelper ikke uansett hva treneren heter[/list]
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1875
Location: Oslo

PostPosted: 28.10.2023 14:38    Post subject: Reply with quote

Det er gode unnskyldninger for både nåværende og foregående trenerteam. Så gjenstår det å se hvor lurt det var med en radikal endring i spillestil midt i sesongen basert på romantikk og ideologi fremfor å lage et best mulig lag av stallen vi hadde tilgjengelig.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 57, 58, 59  Next
Page 35 of 59

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb