English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ranheim IL
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 80, 81, 82
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2080
Location: Lørenskog

PostPosted: 09.11.2023 23:20    Post subject: Reply with quote

Nei, fordi han er en reflektert og klok klovn
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 10.11.2023 14:34    Post subject: Reply with quote

Ser ut som informasjonen som kom i går kan ha vært litt upresis.

https://www.adressa.no/sp...-assistent

Adressa melder nå at Christian Eggen Rismark trolig blir ny assistenttrener får Ingebrigtsen neste sesong. I samme artikkel står det at Helland trolig får en rolle inn mot klubbens yngre spillere. Mens i går ble det meldt at han trolig skulle inn i trenerteamet til Kåre. Eggen Rismark kan jo også være et interessant emne å følge utviklingen til, har nok snakket mye fotball og ikke minst lært mye fotball av sin bestefar.

Man skal jo velge den treneren man synes er best egnet, men allikevel er det noe eget med trøndere som viser at de kan være aktuelle. Så håper klubben følger godt med i alle fall, men de bør ansettes basert på kvaliteter som alle andre.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.11.2023 20:01    Post subject: Reply with quote

Christian Eggen Rismark blir assistenttrener. Pål Andre Helland blir toppspillerutvikler og skal jobbe med individuell oppfølging av den yngste delen av A-troppen, samtidig som han får en rolle inn mot utvikling av spillere i U19-troppen på akademiet. Michael Karlsen blir sportskoordinator, med særlig ansvar for scouting og spillerlogistikk.

Les mer: Nye ansikter i 2024

Hovedtrener Kåre Ingebrigtsen er godt fornøyd med sitt nye team.

- Jeg tror det blir veldig bra. Med å få inn disse får vi flere hoder til å ha fokus på våre yngre spillere og nye tanker om hvordan vi skal løse ting. Vi vil utfordre hverandre, og det blir en god setting for alle, sier han.

Les mer: - Tre jeg har mye respekt for
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18496

PostPosted: 14.11.2023 20:08    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re fant de flinkeste folkene til alle stillingene i kontaktlista si. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Socrates
Veteran


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 1118

PostPosted: 14.11.2023 21:30    Post subject: Reply with quote

Det blir ikke mer KÃ¥re-esque enn det her.
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1210

PostPosted: 14.11.2023 23:39    Post subject: Reply with quote

Lurer på hvordan det føles å være Kristoffer Løkberg og Gjermund Åsen i dag.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2003

PostPosted: 14.11.2023 23:58    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Eggen Rismark kan jo også være et interessant emne å følge utviklingen til, har nok snakket mye fotball og ikke minst lært mye fotball av sin bestefar.
Pedagogikk er ikke genetisk. Fordi om gutten hadde en bestefar og en onkel om var veldig gode trenere, så er det ikke sikkert at gutten blir en topp trener.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 15.11.2023 00:38    Post subject: Reply with quote

@Messi

Har aldri påstått at han blir en topp trener heller jeg. Sa bare at han kan være interessant å følge utviklingen til, og at han har gode forutsetninger for å ha mye god kunnskap om fotball. Så jeg mener oppriktig at det blir spennende å se hvordan han er som trener, og en Rosenborg bør følge med på. Samme gjelder Helland. Hvis Løkberg går for en trenerkarriere tenker jeg det samme. Det betyr jo ikke at jeg mener disse tre vil bli topptrenere, men jeg ser på de som potensielt gode trenere basert på mitt inntrykk av de og deres forutsetninger. Så dermed mener jeg Rosenborg bør følge med og faktisk forsøke å finne ut hvor gode treneremner slike personer er. Er de dårlige treneremner så er det jo bare å fokusere på andre.

Dessuten, i det avsnittet du ikke siterer sier jeg nettopp at klubben bør følge med, men at man også bør velge den som er best egnet og ansette basert på kvalitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 15.11.2023 00:59    Post subject: Reply with quote

Er jo slike typer man godt kan ha "inne på prøve" i akademiet på åremål. Ikke for mange på en gang selvsagt. Er vel Tettey der nå, og potensielt Skjelbred til neste år, men førstnevnte begynner vel å nærme seg et tidspunkt hvor han ikke lenger er læregutt og han og RBK må finne ut om dette er en karrierespor han bør fortsette med.

Forøvrig....eh, Kåre som ekstremt begrenset fotballfagmann skal omgis av særdeles uerfarne folk? Tror det er dårlig match for Kåre som trenger oppbacking av noen med stor erfaring og kunnskap og dårlig match for de tre uerfarne som trenger en læremester som faktisk har noe annet enn artige historier å komme med.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2080
Location: Lørenskog

PostPosted: 15.11.2023 09:33    Post subject: Reply with quote

Blir gøy på jobb da - så lenge det varer...
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6256
Location: Skottland

PostPosted: 15.11.2023 14:44    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Pedagogikk er ikke genetisk. Fordi om gutten hadde en bestefar og en onkel om var veldig gode trenere, så er det ikke sikkert at gutten blir en topp trener.


Pedagogikk er ikke genetisk. Men intelligens er i høyeste grad genetisk. Men det er ikke dermed gitt at han har arvet akkurat de genene. Han kan også bli en fantastisk fotballtrener - men en som heller vil forsvare seg med mann mot mann og sweeper.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 16.11.2023 19:49    Post subject: Reply with quote

Kan være litt vanskelig å skille arv og miljø, pedagogiske evner er litt i overkant spesifikt, men interessen for å lære bort ting er noe som gjerne kan gå igjen i generasjoner.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.12.2023 16:14    Post subject: Reply with quote

- Jeg kjører mitt eget opplegg i januar. Det er sånn det har vært de siste åra for å holde kroppen i gang. Jeg skal bygge styrke og kjenne på det, forteller Gamst.

- Vi holder dialogen åpen. Om det skjer, så skjer det. Om det ikke skjer, så skjer det ikke. Det er ikke noe stress.

Les mer: Gamst (42): Nekter
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13699
Location: Namsos

PostPosted: 05.02.2024 23:01    Post subject: Reply with quote

I morfars fotspor

En ny Eggen tar plass på trenerbenken.

https://www.nrk.no/tronde...1.16737588
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.02.2024 17:37    Post subject: Reply with quote

Driblevekk med Helland og Rismark
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Batigoll
Junior


Joined: 05 Feb 2024
Posts: 8

PostPosted: 01.04.2024 20:15    Post subject: Reply with quote

Ranheim tapte 2-1 borte mot Kongsvinger. Ser PCS gikk ut til pause i dag men var det skade eller taktisk?
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 198

PostPosted: 03.04.2024 09:25    Post subject: Reply with quote

Eller det kan være alternativet som ikke er trivelig, nemlig at han ikke lenger står 90 minutter, selv på obos-nivå
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5318

PostPosted: 03.04.2024 11:21    Post subject: Reply with quote

Er det trivelig med skade da?
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Senior


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 198

PostPosted: 03.04.2024 12:11    Post subject: Reply with quote

Hvis du leser første ordet i svaret, så fronter jeg en mulighet. Hvis alternativet skadet, så er det ikke trivelig. Men en kan tilføye når det gjelder alder så er ikke litj-Per så "litj"-lenger
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.04.2024 14:23    Post subject: Reply with quote

58-åringen påpeker at han optimalt ønsker at de yngre spillerne er i Ranheim i to-tre år, før de går videre til en større klubb og bedre liga.

- Gjelder det treneren også?

- Nei. Det skal han ikke, svarer Ingebrigtsen kontant.

- Du blir, uansett tilbud?

- Ja, nå blir jeg her. Nå er jeg hjemme og skal bli i Trondheim. Jeg synes det er fantastisk artig å være i Ranheim med den gjengen som vi er nå.

- Jeg gleder meg hver dag, og synes det er kjempemotiverende. Det er fotball, så man skal ikke spå framtida - det har jeg gjort før og bommet - men jeg har det veldig bra i Ranheim, forteller Ingebrigtsen, som dermed gjør det klart at han per dags dato takker nei til framtidig tilbud fra andre klubber.

Men hva kunne fristet den tidligere Rosenborg- og Brann-treneren?

- Jeg vet ikke ... Det beste er at jeg er i Trondheim med familien. Jeg har fått mitt fjerde barnebarn, og det er det som stopper de tingene. Jeg har lyst til å være her og være sammen med dem. Jeg har opplevd, reist og holdt på med fotball siden jeg var 18.

Les mer: Takker nei
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 80, 81, 82
Page 82 of 82

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb