English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…rets spiller 2008
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvilken spiller var best i 2008?
Rune Jarstein
1%
 1%  [ 3 ]
Mikael Lustig
2%
 2%  [ 5 ]
Fredrik Stoor
0%
 0%  [ 1 ]
Kris Stadsgaard
32%
 32%  [ 64 ]
Vadim Demidov
4%
 4%  [ 9 ]
Alejandro Lago
4%
 4%  [ 9 ]
Roy Miller
1%
 1%  [ 2 ]
Mikael Dorsin
1%
 1%  [ 3 ]
Abdou Traoré
0%
 0%  [ 0 ]
Roar Strand
9%
 9%  [ 18 ]
Alexander Tettey
6%
 6%  [ 12 ]
Per Ciljan Skjelbred
26%
 26%  [ 53 ]
Marek Sapara
7%
 7%  [ 15 ]
Didier Konan
1%
 1%  [ 3 ]
Steffen Iversen
0%
 0%  [ 1 ]
Yssouf Koné
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 198

Author Message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 10.11.2008 16:52    Post subject: Reply with quote

Snedig vurdering av Tettey, må jeg si. Er det ikke anker han stort sett spiller som?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 10.11.2008 17:04    Post subject: Reply with quote

Litt snedig vurdering av Stadsgaard også, som vel har spilt en rimelig stor andel av kampene våre.

EDIT: 21 av 38 kamper må det vel bli, 15/26 i serien, 1/2 i cupen og 5/10 i e-cupen. Så det kunne vel kanskje vært noen flere ja.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Peter Storey
Veteran


Joined: 29 Jul 2008
Posts: 5529
Location: Ystad

PostPosted: 10.11.2008 17:45    Post subject: Reply with quote

PIN-kode wrote:
Dette var vanskelig!
Sapara - ville vært latterlig med tanke på den elendige vårsesongen, sammen med de elendige dødballene nå i høst.
Skjelbred - har ikke bidratt noe særlig fremover med tanke på mål og assists, men har jobbet hardt hele tiden, og er vel en kandidat...men har heller ikke storspilt.
Stadsgaard - helt klart den som har prestert best når han har spilt, men det har jo ikke vært så mye egentlig da, så ville vært litt rart om han skulle bli årets spiller...
Lago - Omtrent det samme som Stadsgaard, bare at han er dårligere.
Iversen - lat jævel, pell deg tel england.
konan - dum jævel, motbydelig type. pell deg til neger-land.
tettey - forferdelig elendig med unntak av når han har vært anker; da har han vært vår soleklart beste (sammen med stadsgaard).


Nyanserade och subtila omdömen. Särskilt den om Konan satt mitt i blinken. Neger-land; vilken djupsinnighet!
Back to top
View user's profile Send private message
spraggon
Proff


Joined: 27 Apr 2008
Posts: 300
Location: trondheim

PostPosted: 10.11.2008 18:38    Post subject: Reply with quote

PIN-kode: Triste greier du lir ut av deg. Men, men, ikke alle er likt utstyrt her i verden...

Å bedømme sesongen sett under ett er fryktelig vanskelig. Med unntak av Jarstein, Demidov og Lago synes jeg alle underpresterte kraftig på våren, i allefall sett ut ifra forventninger. Litt paradoksalt at de toneangivende på vår og sommer falt av når laget satte bedre seg under Hamren.(Lago har rigtig nok ikke spilt mye)

Når alt kommer til alt så synes jeg ikke at Strand når helt opp. En del gode kamper i høst men også med et veldig lavt bunnivå der han med all tydelighet viser tegn på at han nærmer seg slutten på en fantastisk karriere. Jeg gir han en 3. plass.

Stadsgaard har det meste. Manglene finner jeg i hodespill, skader, og det som skiller han fra 1. plass i år, lederegenskaper. Jeg føler han ikke står frem nok enda. Det sier jeg fordi jeg tror det kommer. Neste år... En 2. plass i år.

Til tross for en noe haltende sesong sett under ett, så mener jeg at Sappara har vært den beste. Kanskje ene og alene fordi han er den som VIRKELIG kan prege enkeltkamper, og slik jeg ser det er blitt noen av dem utover i sesongen. Han viser frem løpskapasitet og kreativitet som gjør at jeg velger å lukke øynene for noen kamper på våren. Han tar en knapp 1. plass hos meg.

Ellers tror jeg ikke noen skal undervurdere Steffens viktighet i laget. Litt merkelig er det allikevel at han scoret lite i lagets beste periode i høst. Har han satt noen mål da så har han vært topp 3.

Til slutt vil jeg si at også Tettey hadde vært i toppen om man bare tok kampene han spilte DM. Hvis vi går inn i 2009 sesongen med både Tettey og Annan, er iallefall den posisjonen dekt så det holder. Håper bare at ikke en av gutta "trøttner" av den grunn...
Back to top
View user's profile Send private message
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 10.11.2008 19:20    Post subject: Reply with quote

Hadde Sapara vært en ny spiller hadde vi stemt han som årets spiller, men siden han ikke har vært heelt oppe i det nivået vi vet han kan være kan skuffelsen over akkurat det prege stemmene.

Jeg syns Stadsgaard har vært mest stabil uansett. Med unntak av straffesituasjonen i Ålesund kommer jeg ikke på noen grove tabber han har gjort heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 10.11.2008 19:25    Post subject: Reply with quote

Hvor stabil Stadsgaard har vært kan vel alltids diskuteres, men vikitgheten hans kan vi ikke se bort i fra. De kampene han ikke har spilt, har laget slitt - dette har kommet spesielt til syne den siste måneden.

Sånn sett er han, slik jeg ser det, den eneste opplagte kandidaten til å vinne denne kåringen. Men folk skal selvsagt få bestemme selv.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17348
Location: Stavanger

PostPosted: 10.11.2008 19:42    Post subject: Reply with quote

Han hadde en borte mot Stabæk i våres som jeg kommer på. Han er såpass rask at han klarer å rette opp det fleste av feilene sine før det blir mål i mot ut av det.

Har sikkert svart på dette før ,men disse synes jeg har prestert jevnt bra og overbevist utifra forventningene.

Stadsgaard: En åpenbaring i forsvar og eneste litt svake perioden kom rett etter en langvarig skade så den er forsvarlig.

Lago: Har gjort svært få feil og har alltid gitt 100 % kanskje ikke like fremtredene som Stadsgaard ,men fremdeles betydelig bedre enn Demidov på stopperplass. Han var i våres meget god som igjen vises i to månedens spiller kåring. Har helt uforstålig for meg blitt vraket for Demidov i høst og jeg tror det har kostet oss en god del poeng. På grunn av vrakingen havner han bak Stadsgaard.

Tettey: Hadde noen få svake kamper i vår i en restitusjon periode etter at han ble skikkelig restituert så har han vært fantastisk og da spesielt som anker. Han beveger seg veldig riktig både som anker ,men også som indreløper og bare en håpløs skuddfot har hindret to siffret antall mål i år. Får han orden på skuddfoten vil han være en meget god indreløper også. Årets beste midtbanespiller.

Sapara: Har en god del kamper hvor han er meget god og skapende ,men har også kamper hvor han blir fraløpt og slurver med dårlige passninger. Dødballene hans dette året har stort sett vært ræva og her har han noe han må få orden på til neste år. Det positive er at han løper betraktlig mer etter Hamrèn sin inntreden. Tror han kommer til å få en fantastisk sesong neste år med et godt treningsgrunnlag og en klarere definert rolle. Meget viktig at Hoftun ordner forlengelse i vinter av kontrakten.

Skjelbred: Har desverre ikke tatt de stegene en håpet at han skulle ta denne sesongen og det har blitt mange kamper på det jevne, sjeldent dårlig ,men også skjeldent veldig lysende. Hvis det går som jeg håper så kommer han til å få et stort gjennombrudd neste år og dominerer tippeligaen før han neste høst blir solgt til en stor stor klubb for en pris mellom 50 - 100 millioner kroner.

Strand: Har vært meget god på slutten av sesongen, men før det 3 - 4 siste kampene var han ikke veldig god ,men heller på det jevne fortjener ikke årets spiller prisen.

Iversen: Fy faen for en elendig spiss han har blitt og en hemsko for videre utvikling i Rosenborg. På samme måte som Basma, Kvarme og Riseth har vært det tidligere. Det finnes grenser for hvor lenge en kan leve på gamle meritter og for Iversen er den grensen passert for lenge siden. Selg!!

Konan Ya: Har hatt en litt ujevn sesong, fantastisk på sitt beste ,mens i andre kamper viser han med all tydelighet at han ikke er spiss ,men midtbanespiller. Hvis vi skal beholde han så for guds skyld sett han ned på sin beste posisjon.

Alltså konklusjon, årets spiller for meg blir:

1: Krist Staadsgaard
2: Alejandro Lago
3: Alexander Tettey
4: Marek Sapara
5: Per Ciljan Skjelbred
Back to top
View user's profile Send private message
Ludakris
Senior


Joined: 07 Sep 2002
Posts: 188

PostPosted: 10.11.2008 20:40    Post subject: Reply with quote

Jeg går for Kris Stadsgaard.
Han har vært litt non-chalant i blant, men stort sett spiller han med stor autoritet og sikkerhet.
Har Micke Lustig på 2. plass - han har ikke spilt bra nok hele tiden, men jeg synes han har kommet veldig raskt inn i laget, og er faktisk en svært målfarlig back - noe jeg har savnet lenge.
På 3. plass har jeg Alejandro Lago - tøff og internasjonal spillestil, legger aldri noe i mellom i taklingene.

4. Sapara
5. Skjelbred
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandish
Junior


Joined: 01 Dec 2007
Posts: 80
Location: Oslo

PostPosted: 10.11.2008 22:00    Post subject: Reply with quote

Jeg stemmer Kris Stadsgaard. Han har med farten sin ryddet opp der Demidov eller Lago har feilet, og har gjort forsvaret vårt mer komplett. Håper han blir kvitt skade-problene sine, så vi får brukt han hele neste sesong.

PS! Slike innlegg som PIN-kode kommer med med "Konan og neger-land" synes jeg ikke hører hjemme her på forumet. Jeg er enig i Konan ikke har vært noe god for Rosenborg i år, men slike rasistiske meldinger er lavmål og det bør folk holde seg for god for.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 10.11.2008 22:43    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:

Nyanserade och subtila omdömen. Särskilt den om Konan satt mitt i blinken. Neger-land; vilken djupsinnighet!


Jeg siger mig enig med Peter her. Den listen er noget af det værste lort jeg længe har læst herinde.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 10.11.2008 22:45    Post subject: Reply with quote

Selv om jeg er stor Tettey-fan, så går min stemme til Stadsgaard. Ellers synes jeg at Demidov har tatt TL-nivået, han har variert, men har vært bedre enn fryktet,han fikk litt for mye skryt og en A-landskamp. Selv om den spilleren som har imponert meg mest i forhold til sitt rykte er Alexsander Lund Hansen, som har fått et ufortjent "tabbe-keeper" stempel på seg, fra spill på RBK 2.

Miller, Berisha og Pelu har skuffet. Eller så synes jeg at RBK har vært slappe til å slippe til talenter, som Selin,Aas & Berbatovci. Nordvik har spillt litt, men ikke fast over lengre tid. RBK kunne med fordel ha leid ut disse spillerne..
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2910

PostPosted: 28.11.2008 19:27    Post subject: Reply with quote

Satser på at det blir slik at avstemninga for november og desember slås sammen siden det bare er én kamp tidlig i desember?

Og sørg for å få med alternativet "Ingen" denne gangen, ok?
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
Asbjorng
Junior


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 24
Location: Steinkjer

PostPosted: 28.11.2008 19:33    Post subject: Reply with quote

Hm.. Jeg skjønner ikke helt logikken med at "ingen" kan teoretisk sett bli årets spiller. Da kan man jo heller bare la være å stemme.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kilik
Junior


Joined: 06 Jul 2008
Posts: 81

PostPosted: 28.11.2008 20:29    Post subject: Reply with quote

1.Lago
2.Tettey
Back to top
View user's profile Send private message
Per
Proff


Joined: 12 May 2008
Posts: 324

PostPosted: 28.11.2008 23:50    Post subject: Reply with quote

Stadsgaard er vel den eneste spilleren som har holdt seg stabilt god i hele år, selv om han er skada hele tiden.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.11.2008 05:30    Post subject: Reply with quote

Det kommer ei avstemning for november når jeg har fått summet meg. FCK-kampen regnes ikke med i månedens spiller-kåringene, men den regnes selvfølgelig med i årets spiller-kåringa.
Back to top
View user's profile Send private message
delirious
Junior


Joined: 08 Apr 2008
Posts: 36

PostPosted: 29.11.2008 06:27    Post subject: Reply with quote

Ciljan er årets spiller i Rosenborg. Ikke fordi at han har hatt noen kamper der han har vist sitt fulle potensiale, fordi det har han ikke, men fordi han alltid jobber to hundre prosent for laget, fordi han har en latterlig rask teknikk, fordi han er tredjemann på hvert eneste mål og at han, med en god spiss har hatt to hundre (overdrivelse) målpoeng denne sesongen.

Jeg er forbannet over inkompetansen til alle som ikke ser det samme som jeg. Og etter det jeg har lest på denne tråden kan jeg ikke gjøre annet enn å konkludere med at det er alt for mange på dette forumet med latent inkompetanse...

Hilsen en animert delirious.


Last edited by delirious on 03.12.2008 18:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 29.11.2008 12:07    Post subject: Reply with quote

delirious wrote:

Hilsen en inebriert delirious.


Very Happy Wink
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.12.2008 01:51    Post subject: Reply with quote

Ja, da er årets kåring i gang. I fjor var kravet minst sju seriekamper. Siden vi har brukt bortimot tretti spillere i år, ble årets krav å ha spilt minst 630 minutter (7 x 90).
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 05.12.2008 01:54    Post subject: Reply with quote

Som sagt før, for min del er det ingen tvil. Vi har blitt enormt avhengige av Kris. 0,9 mål i mot med han, 1,8 uten han. Det sier faktisk sitt. Fantastisk spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 05.12.2008 01:56    Post subject: Reply with quote

Kris vinner. Han kom rett inn fra venstre og forandret forsvaret vårt fra dag 1. Bak han er Per Ciljan Skjelbred og Marek Sapara, men de nådde ikke helt opp denne gang.
Back to top
View user's profile Send private message
Solo
Veteran


Joined: 15 Feb 2006
Posts: 1340
Location: Trondheim

PostPosted: 05.12.2008 01:59    Post subject: Reply with quote

Roar Strand, gamlefar er i tross sin alder fortsatt en av våres viktigste og beste spillere. Så min stemme og hyllest går til Supermann.
_________________
1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 05.12.2008 02:05    Post subject: Reply with quote

Håper ikke dere bruker "god til å være så gammel" som et argument for å bli årets spiller. Min stemme gikk til Kris. Han er god til å være så dansk.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 05.12.2008 02:06    Post subject: Reply with quote

Kris fikk min stemme, tett fulgt av Lago. Lago var stor i vår og sommer, men sett over ett så har Kris vært best.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 05.12.2008 02:07    Post subject: Reply with quote

Tenkte på det. I følge meg bør man stemme basert på sportslige prestasjoner, og der er det vel liten tvil om at Stadsgaard har vært best. Han har brakt en ENORM trygghet inn i forsvaret vårt.

Last edited by SunsetSalami on 05.12.2008 02:07; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 3 of 6

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb