English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg mot Stabæk

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
g_gamst
Junior


Joined: 14 Feb 2003
Posts: 46
Location: Hasvik

PostPosted: 19.10.2003 20:02    Post subject: Rosenborg mot Stabæk Reply with quote

Ka i all verden er det som skjer? Rolling Eyes Rosenborg kan umulig vite at kampen har startet. Men det har jo vært opplyst både på tv og i radio. Passelig straff for en slik omgang må være sibir i ei uke uten klær. Det er vanvittig flaut å være rbk fan akkurat nå. Den andre omgangen må bli noe helt annet. Det må skåres mål, og seieren må sikres. Dette er ikke en så klar seriemester verdig. Evil
Hareide må gjøre noe drastisk.
_________________
Laget mitt??? D e Rosenborg d.
Back to top
View user's profile Send private message
g_gamst
Junior


Joined: 14 Feb 2003
Posts: 46
Location: Hasvik

PostPosted: 19.10.2003 20:54    Post subject: Reply with quote

Men det ble ikke noe bedre i det hele tatt. En historisk kamp i negativ betydning. Alle oppegående fotballelskere kommer til å gremmes av Rosenborg. Alle som har med laget å gjøre bør fjerne seg bort fra banen uten å gi noe inervju. Dette burde være straffbart. Evil Evil Evil Evil Evil Evil Evil
_________________
Laget mitt??? D e Rosenborg d.
Back to top
View user's profile Send private message
Bodø_Gutt
Junior


Joined: 04 Dec 2002
Posts: 35
Location: Ørnes

PostPosted: 19.10.2003 21:27    Post subject: Reply with quote

FY HÆLVETE I SATANS BEIARNFJELLETS MOSKUS!!!!! fy faen ka flaut! æ tru æ ska gå å lægg me sammen me de moskusan... på beiarnfjelle...
1-6!!!! Evil Evil Evil Evil ka har skjedd me rbk? de vekrka som forsvare svikta helt. kor vart da av han riseth?
_________________
Hilsen ANti-GlimterN
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 19.10.2003 21:29    Post subject: Reply with quote

Det er utrolig!
Adressa melder at det er største hjemmetap siden 1984 (0-5 mot Vålerenga).

Dette er og skal for alltid være et engangstilfelle. Rosenborg var ikke det minste klar over at det foregikk en fotballkamp i første omgang.

Jeg er ikke stolt av å være rbk-supporter på en slik dag.
Hadde lyst å dra hjem etter 0-3. Ble først etter 0-5.
Bra at såpass mange fra Kjernen blir igjen, selv om ALLE!!! burde forlatt stadion ved pause. Det i protest mot ELENDIG spill!
Fortjener ikke å være norges beste lag, med slike prestasjoner

"...Flaut, flaut, flaut, å bare kunne spise graut" Embarassed
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.10.2003 21:48    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Bra at såpass mange fra Kjernen blir igjen, selv om ALLE!!! burde forlatt stadion ved pause. Det i protest mot ELENDIG spill!


Hva hjelper det å gå hjem, da? Spillerne vet da best av alle at dette ikke holder. Derfor er det på sin plass med verbal støtte kampen ut!

Dersom 1-6-tap hadde vært dagligdags, så hadde det vært flaut å være RBK-tilhenger, men man trenger da ikke å grave seg ned etter en engangsforseelse!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 19.10.2003 21:58    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Jeg er ikke stolt av å være rbk-supporter på en slik dag.
Hadde lyst å dra hjem etter 0-3. Ble først etter 0-5.
Bra at såpass mange fra Kjernen blir igjen, selv om ALLE!!! burde forlatt stadion ved pause. Det i protest mot ELENDIG spill!
Fortjener ikke å være norges beste lag, med slike prestasjoner


INGEN burde ha forlatt Lerkendal! Uansett om laget lå under 10 - 0 skulle man ikke forlatt stadion. Det er avskyelig og de som gjør dette kalles "medgangsupportere". Det var Rosenborgs desidert dårligste kamp på flere år, men det som skjedde ute der var at Stabæk hadde marginalene på sin side. Vi får bare glemme dette med en gang og bare se fremover!

Men det at folk går fra stadion pga dårlig resultat har jeg alltid ansett som avskyelig! Vi behøver da ikke protestere! Spillerne veit dette utmerket godt selv, og de kommer til å huske dette lenge. Jeg håper og tror at dette bare blir en vitamin-innsprøyting og gjør at Rosenborg skjerper seg. De har, selv om de har vunnet med store siffere, spillt litt arrogant(mtp forsvaret) i det siste. Og dette straffet seg enormt mot Stabæk. Med en gang de kom inn på vår banehalvdel(noe dem egentlig ikke gjorde sinnsykt ofte), så oppførte forsvaret seg helt uakseptabelt. Men vi får stå på og se framover!
Jeg synes for øvrig at det viser god integritet at Kjernen sto igjen og dette er noe som BURDE gjøres, uansett hvor mye vi ligger under med!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 19.10.2003 22:02    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
joakleis wrote:
Bra at såpass mange fra Kjernen blir igjen, selv om ALLE!!! burde forlatt stadion ved pause. Det i protest mot ELENDIG spill!


Hva hjelper det å gå hjem, da? Spillerne vet da best av alle at dette ikke holder. Derfor er det på sin plass med verbal støtte kampen ut!

Dersom 1-6-tap hadde vært dagligdags, så hadde det vært flaut å være RBK-tilhenger, men man trenger da ikke å grave seg ned etter en engangsforseelse!


HELT enig. Jeg hadde ikke oppdatert siden, så jeg skrev nesten det samme som du uten å vite det Wink Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.10.2003 14:57    Post subject: Reply with quote

He-he.

Det er neimen ikke hver dag at RBK taper stort, og når det skjer ryster det grunnvollene i fotball-Europa:

Ble nemlig oppringt av en nederlandsk journalist, Ramon Min, i Voetbal International nå nettopp. Han ble forskrekket da han så gårsdagens resultat, og måtte rett og slett lage en artikkel om kampen. Så jeg ga den rystede nederlenderen litt info om hva som skjedde. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Std22
Junior


Joined: 20 Oct 2003
Posts: 1

PostPosted: 20.10.2003 15:17    Post subject: Reply with quote

Ush, i går fikk jeg litt samme tanker som under den katastrofale Lyon-matchen i fjor... Fikk følelsen av at det kunne bli mål når som helst Stabæk kom i angrep.

Selvsagt var det nok vanskelig å motivere seg til kampen, men jeg sitter med en ekkel følelse av at dette er typisk for et lag med mange spillere som ikke har så mye å bevise... Det har skjedd flere ganger denne sesongen at veteranene har vært strålende i en kamp og svake den neste. En spiller som Jan Gunnar Solli må overbevise når han kommer innpå, og bør derfor få starte kamper som denne mener jeg!!

I tillegg synes jeg vi så et par spillertyper på Stabæk som RBK kanskje mangler.. Martin Andresen har etter min mening vokst seg større enn Ørjan denne sesongen, han er strålende og hever laget sitt mange hakk alene. Dessuten er han ti år yngre enn Ørjan, og det har faktisk mye å si... Stian Ohr har alt det Dagfinn Enerly har på sitt beste, men det er lenge siden Dagfinn har vært så guffen å møte for backen som det Ohr var i går...Ble livsfarlig hver gang!

Og vi må trene på avslutninger (særlig Roar...!)

Kan hende alt dette er feil, det vil vi i alle fall få svar på utover vinteren.. Og la oss håpe det går mange år til neste gang dette skjer!!!
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 20.10.2003 18:10    Post subject: Reply with quote

Jeg mener du skal ha lov å gå hjem og skjemmes over laget ditt når de leverer en så forferdelig innsats. Det kan ikke kalles innsats for fem øre. Bare de første 10 minuttene av andre omgang.
Jeg forstår alle de som gikk hjem etter 3-0 eller 4-0. Det blir rett og slett uutholdelig på stadion når en antatt svakere motstander er så til de grader overlegen.
Hadde dette vært Milan-kampen fra 96, hadde jeg neppe dratt hjem. Da ville jeg heller nytt en grundig leksjon i hvordan fotball skal spilles. Men når vi snakker om Stabæk blir jeg rett og slett forbanna.
Greit nok å tape mot Stabæk, men å tape 1-6. Det blir for drøyt.

Nå i ettertid kan jeg rose Kjernen som støtter laget fullt ut hele tiden. Men vi andre, skal ha lov til å gå hjem når vi føler at nok er nok. Du skryter ikke av å være RBK-supporter på en slik dag.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
g_gamst
Junior


Joined: 14 Feb 2003
Posts: 46
Location: Hasvik

PostPosted: 21.10.2003 12:46    Post subject: Reply with quote

Er helt enig med Joakleis, det må gå ann å kritisere både spillere og trenere etter en slik kamp uten å bli kalt for medgangssuporter. At noen valgte å gå hjem får så være. At det av og til renner litt over i ord og uttrykk må også tåles, for det gjør det da ellers også så det holder. Synes også at Kjernen var flink som sto på kampen ut.
_________________
Laget mitt??? D e Rosenborg d.
Back to top
View user's profile Send private message
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 21.10.2003 15:31    Post subject: Reply with quote

g_gamst wrote:
Er helt enig med Joakleis, det må gå ann å kritisere både spillere og trenere etter en slik kamp uten å bli kalt for medgangssuporter. At noen valgte å gå hjem får så være. At det av og til renner litt over i ord og uttrykk må også tåles, for det gjør det da ellers også så det holder. Synes også at Kjernen var flink som sto på kampen ut.



Ja det er jeg også enig. Litt verbal kjeft kan de få, men det skal IKKE oppfordres til å forlate stadion før kampen er slutt. For det ER "medgangsupporteri"... Du er der for å støtte laget uansett om det går dårlig eller bra, men utskjelling synes jeg nesten spillerne fortjener men det tar nok Hareide opp med dem.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 22.10.2003 17:19    Post subject: Reply with quote

Jeg nekter å få stempelet medgangssupporter bare fordi jeg går hjem når Stabæk økte til 0-5. Går du hjem i første omgang, kanskje, men når jeg forlater stadion nærmere midtveis i andre omgang, er det fordi jeg føler jeg ikke har mer å bidra med. Da har laget gitt opp, og da er det ingen vits i å sitte der å fryse ihjel mens du ser målene renne inn gal vei.
Normalt blir jeg selvfølgelig til det står 90 spilte minutter på tavla. Men søndagens kamp var ikke normal.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Yngve87
Senior


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 107

PostPosted: 22.10.2003 20:35    Post subject: Reply with quote

Synes du høres ut som en medgangssupporter jeg...
Jeg mener de som fårlater kjernen iløpet av kampen ikke trenger å komme tilbake... De har ikke noe der å gjøre..
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb