English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2012
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 74, 75, 76  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 12.11.2011 13:35    Post subject: Reply with quote

Issah er inne på noe viktig: Ranheim- kampen er det endelige og ubestridelige beviset på at spillerne på Rosenborg ikke arbeider hardt nok og har alt for lav innsats, både på trening og i kamp. Rosenborg har et massivt holdningsproblem på dette området!

... men jeg ser håp i de nye spillerne vi har fått. Jønsson bør aktivt skape en forskyvning i hvem som skal få være trendsettere i laget. Dorsin, Prica og noen til, som nå har denne posisjonen, bidrar åpenbart ikke til noe særlig positivt. Jeg synes jønsson bør ta et friskt grep og gi kapteinsbindet til Issah, med Dockal og Larsen som aktive bidragsytere til en holdningsendring i troppen. De unge guttene bør også få spille en mer sentral rolle i laget i forhold til dette, da mener jeg typer som Svensson, Henrikssen, Bakenga og Midtsjø.

Problemet er ikke nødvendigvis at vi ikke har de rette typene i laget, men at det i dag er feil typer (Dorsin, Prica osv) som setter standarden i laget.
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 12.11.2011 14:03    Post subject: Reply with quote

Håper Prica blir solgt for en fin penge, og at disse pengene blir brukt på en noe yngre og skadefri spiss, som kan konkurrere med duoen på topp.

Moldskred til Tromsø vil kanskje også gi noe penger, som kan brukes på ny høyre back.

Sånn ellers så håper jeg klubben fortsetter å satse på egne juniorer og gir plass til en ny spiller i 11-eren, denne gang Midtsjø, samt at Bakenga blir gitt sjansen på topp. Om Berntsen er god nok får han innhopp. Åsen bør også satses på. Har stor troa på ham. Lurer på om Åsen kunne vært en ok venstre back?

Regner med at Dorsin, Ørlund og Fredheim Holm blir i stallen. Samme med Jamtfall og Goa. Disse spillerne hever ikke laget, eller er mye skadeplaget, men de er vel under kontrakt, i alle fall ut neste sesong. Store utskiftninger er ønsketenkning. Det skjer ikke, selv med nytt styre, trener og sportslig leder. Antar klubben styrer mot et stort underskudd også i 2011.

Henriksen har virket uinspirert og ute av formen store deler av sesongen, og ergo blir også prisen dårligere. Bør ikke selges før han har gjort en ny god sesong.

Ørlund kunne nok vært erstattet også, men på tross av tabbene er han en ok keeper. Klubben er ikke i den posisjonen, økonomisk sett, at den vil investere i en ny 10-millioners keeper. Ørlund kom jo gratis, og det sier sitt. Enn så lenge får han sikkert spille og så eventuelt gå gratis. Om Lund-Hansen holder nivået ville jeg gjerne ha hatt ham tilbake. Han begynner nå å komme i riktig alder og er trønder. Tror vi i Lund Hansen ville fått en like stabil og rolig keeper som Ørlund, av god TL-standard, selv om det er et svakhetstegn at han ikke har evnet å bli førstekeeper i Start.

Det gir dette laget.

Ørlund (Lund Hansen "om" Start rykker ned)

ny høyreback - Larsen - Verner-Rønning (Wangberg) - Dorsin (Åsen?)

Issah

Dockal - Chibuike - Henriksen - Svensson

Midtsjø (ny spiss) - Bakenga

Benken: 2.-keeper, Berntsen, Fredheim Holm, Goa, Jamtfall, Høiland, Wangberg, Åsen, ny spiss, juniorer

Og ja, jeg tar heller en mellomsesong med trønderske talenter/spillere, som nok et steg i å bygge opp klubben, spille- og identitetsmessig, enn at diverse utlendinger skal fylle plassene og laget uansett ikke spiller hverken god fotball eller tar medalje eller spiller seg til Europa-league. Det er lenge siden klubben gjorde fra seg ute i Europa, og vi er der vi er per dags dato. De neste ukene vil vise om klubben tar medalje eller ikke. Hvis ikke og det dermed ikke blir E-cup neste år, så får man kalle en spade for en spade og stille med et lag som det over, som kan bli bra etter et par sesonger.

Laget over kan bli bra med en god trener av typen Eggen, Sollied eller Hamrèn. Som er god på samhandling eller attityd. Eller begge deler. JJ er jeg mer usikker på.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 12.11.2011 14:48    Post subject: Reply with quote

Vi kan snakke i det uendelige om lagsammensetninger, spillere inn og ut osv, men jeg tror det er skivebom, så lenge grunnlaget for det hele er råttent. Klubben forvitrer i manglende kompetanse, og har ingen felles ide å jobbe for som kan skape engasjement, innsats og tro.... Eggen snakket om "go-fot", Hamren snakket om "attityd".... men hva er det egentlig Jønsson babler om?

... "å råtne på rot" er vel det mest dekkende uttrykket. Uten en livgivende rot kan treet virke så lovende det bare vil... det dør til slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
hansern
Proff


Joined: 08 Sep 2006
Posts: 360
Location: Bærum

PostPosted: 12.11.2011 15:22    Post subject: Reply with quote

Den viktigste enkelttingen vi må gjøre før 2012 sesongen er å kvitte oss med JJ. Siden det nå ikke blir e-cup til neste år må man vel kunne si at denne sesongen har vært en gedigen fiasko og det værste er at ting har blitt dårligere og dårligere jo lengre tid JJ har fått med en meget god stall.

Jeg er oppriktig redd for at vi med JJ kan gå på en smell og rykke ned til neste år. Faktisk så kan jeg kun se to til tre trenere i Eliteserien som er dårligere enn JJ. Jeg mener altså at det finnes 10 trenere i Eliteserien som ville gjort en bedre jobb med RBK. Ronny Deila, Ole Gunnar Solskjær, Rune Skarsfjord, Kjetil Rekdal, Per Matias Høgmo, Dag Eilev Fagermo, Harald Åbrekk for å nevne noen.

I tillegg disse mener jeg at vi bør vurdere Trond Sollied, Tom Nordlie og sist men ikke minst Nils Arne Eggen.

For meg ser det ut som om man kan slenge nær sagt hvilken som helst spiller etter JJ. Etter noen treninger blir alt til gråstein. Derfor, pri en må være ett trenerbytte nå.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18352
Location: Oslo

PostPosted: 12.11.2011 16:06    Post subject: Reply with quote

Aabrekk kunne nok ikke gjort noe særlig annet enn å lime igjen bakover og sørget for at det ble ca 3 tusen tilskuere på Lerkendal..

Skarsfjord er en middelmådig trener, at han med god hjelp av fotballnorge har snubla inn i en situasjon hvor troppen er sykt revansjesugne og jobber maks er flaks. Det kommer garantert ikke til å vare, til det er Skarsfjord for dårlig.

Høgmo har prøvd å være i RBK før, han ville gått på en ny smell av alt for mye press.

Solskjær kan godt være god nok, men det vet vi strengt tatt ikke enda. Vinner seriegull med en av favorittene i tidenes dårligste TL hvor de to andre favorittene flopper maks. Har gjort sjakktrekket å tatt med seg meget dyktige folk rundt seg i alle ledd. Trenger erfaring før han kan styre skuta vår.

Fagermo er å blir en middeltrener, kan ikke se for meg at han skal kunne ta RBK til noe som helst stort. Har i tillegg en personlighet som hadde gjort at jeg hadde lagt opp som RBK-supporter.

Deila har potensialet, men trenger i likhet med Solskjær mer erfaring før han kunne tatt på seg en så stor oppgave. Drammens suksess er også bygd opp i media langt over hva det fortjener.

Rekdal kunne nok derimot tatt oss relativt langt. Men personen Rekdal er rimelig fæl. Er nok fortsatt den treneren i dagens TL som kunne tatt oss dit vi vil.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 12.11.2011 16:16    Post subject: Reply with quote

Bra oppsummert 1972 Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kristobal
Legende


Joined: 03 Nov 2005
Posts: 12306
Location: Verdal/Malvik

PostPosted: 12.11.2011 16:19    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Hamren snakket om "attityd".... men hva er det egentlig Jønsson babler om?

... "å råtne på rot" er vel det mest dekkende uttrykket. Uten en livgivende rot kan treet virke så lovende det bare vil... det dør til slutt.


Hvor var den såkalte attityden til Hamrén det første året han trente oss egentlig? Hva var det han gjorde så strålende i sin første sesong som ikke Jönsson har gjort?

Sesongen har ikke vært bra. Vi ble mye mer svekket av å miste sentrallinja enn jeg trodde.

Likevel har vi scoret veldig mange mål, og skal jo rent stallsammensettingsmessig ha et kurant utgangspunkt foran neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 12.11.2011 16:34    Post subject: Reply with quote

Du messer om disse målene dine, som heller ikke tar hensyn til nivået på ligaen, og ser konsekvent bort fra den totale mangelen på gjenkjennbare spillemønstre. At vi har intet etablert spill som fundament å krydre med enkeltindividers prestasjoner, men heller KUN de prestasjonene NÅR de er i humør.

Og ikke fornærm meg med standardsvaret om at vi handlet gode'ish spillere først i august. Slikt kan forklare poengmangel, men ikke at de som ikke har vært her hele veien tydeligvis ikke har tilegnet seg noe av struktur i løp eller pasningsspill.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 12.11.2011 16:39    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Hjelde wrote:
Hamren snakket om "attityd".... men hva er det egentlig Jønsson babler om?

... "å råtne på rot" er vel det mest dekkende uttrykket. Uten en livgivende rot kan treet virke så lovende det bare vil... det dør til slutt.


Hvor var den såkalte attityden til Hamrén det første året han trente oss egentlig? Hva var det han gjorde så strålende i sin første sesong som ikke Jönsson har gjort?

Sesongen har ikke vært bra. Vi ble mye mer svekket av å miste sentrallinja enn jeg trodde.

Likevel har vi scoret veldig mange mål, og skal jo rent stallsammensettingsmessig ha et kurant utgangspunkt foran neste sesong.


Mulig det, men hovedpoenget mitt er at Hamren, på lik linje med Eggen, kommuniserte en tydelig ide og filosofi, som man etterhvert klart så igjen hos spillerne på banen... og jeg mener akkurat det er viktig..... for jeg spør igjen: Hva er det egentlig Jønsson kommuniserer?
Back to top
View user's profile Send private message
Totto_Dahlum
Rutinert


Joined: 25 Oct 2004
Posts: 529

PostPosted: 12.11.2011 16:42    Post subject: Reply with quote

Å sammenligne Hamrens første sesong med Jönssons blir ganske meningsløst ettersom forutsetningene langt fra var de samme. Jönsson ledet laget gjennom hele vinteren og forsesongen, Hamren tok over midt i sesongen. Uavhengig av dette så viste laget høsten 2008 i enkeltkamper tendenser som var svært lovende, blant annet i hjemmekampen mot Vålrenga, bortekampen mot Brann, i tillegg til at vi tidligere på sommeren gjorde en habil innsats i europacupen. Jönssons Rosenborg derimot, har vært jevnt dårlige gjennom hele sesongen, uten å vise tendenser som gir håp om at de litt frem i tid kan bli et nytt mesterlag.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 12.11.2011 16:46    Post subject: Reply with quote

Men så glemmer vi heller ikke da at troppen den gang inneholdt navn som Jarstein, Demidov, Stadsgaard, Skjelbred, Sapara, Tettey, Storflor, Iversen og Konan Ya - 9 spillere som ville gått rett inn i dagens startellever...
Back to top
View user's profile Send private message
Totto_Dahlum
Rutinert


Joined: 25 Oct 2004
Posts: 529

PostPosted: 12.11.2011 16:51    Post subject: Reply with quote

Selvfølgelig ikke, troppen i 2008 var klart sterkere enn ved inngangen til 2011. Samtidig må vi også huske at kvaliteten generelt har vært sterkt nedadgående for nesten alle norske klubber i den samme tidsperioden.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 12.11.2011 16:54    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Storflor


Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 12.11.2011 18:00    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Begynner bli en solid liste navn med folk som skal/bør ut til sesongen 2012 nå:
- Terje Svendsen
- (Morten Loktu)
- Bård Benum (på valg, vært komplett usynlig, men håp?)
- (Marit Breivik)
- Bente Malmo
- (Thorbjørn Aass)
- Stig Inge Bjørnebye
- Nils Skutle

- Erik Hoftun
- Jan Jönsson
- Trond Henriksen
- Jørn Jamtfall
- Daniel Ørlund
- Micke Lustig
- PV Rønning
- Ekte mann fra Uruguay
- Micke Dorsin
- Fredrik Winsnes
- Michael Jamtfall
- Morten Moldskred
- Boti Goa
- Rade Prica
- Daniel Fredheim Holm

I tillegg spør jeg meg hva fans slags medieråd de får av Heldal?? Jeg vil anta og forvente den stillingen innebærer mer enn sosiale medier!?

Litt av en posisjon denne klubben har satt seg i...
Kontinuitet er oppskrytt. Kontinuitet i dimlinger gir ikke store nytteverdien.

(navn i parentes styremedlemmer ikke på valg, avhengig av Veigargate)


11 spillere?
Hvor mye penger skulle vi brukt på dette.
Og tanken på at vi skal hente frem juniorspillere og samtidig ha troen på at de kommer til å bli god nok til noket norsk eventyr i europa blir som å tro på julenissen. Ja vi har norges beste u16 og u19 lag men det er stor forskjell på å være en god junior og det å være en okey senior. Og når det kommer til kjøp av spillere som Hedenstad og Villsvik så blir dette to dyre kjøp, vi vet alle at stabæk kommer heller til å la Hedenstad gå som bosman fremfor å selge billig til oss.

Må huske at Janne vil koste oss 12-16 mill, Henriksen må vi nok betale 3 mill for siden han signerte en ny avtale før denne sesongen og 1 mill for Jamtfall. Så skal vi hente en ny trener og trener team så skal vi klare dette så må vi få inn noen rike oljesjeiker.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18352
Location: Oslo

PostPosted: 12.11.2011 18:13    Post subject: Reply with quote

Ville selvsagt kostete masse penger, og det er jo selvsagt ikke gjennomførbart. Men lista er i mine øyne riktig i den forstand at alle burde byttes ut. Og mange av spillerne på lista sitter på benken eller tribunen, det klarer juniorspillere også.
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 12.11.2011 18:34    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Ville selvsagt kostete masse penger, og det er jo selvsagt ikke gjennomførbart. Men lista er i mine øyne riktig i den forstand at alle burde byttes ut. Og mange av spillerne på lista sitter på benken eller tribunen, det klarer juniorspillere også.


Jeg er også enig at mange av disse spillerne må byttes ut, men jeg er imot at vi skal gå tilbake til 90 tallets tankegang om 11 nordmenn på banen til det er norsk talentsatsning for dårlig.

Når det kommer til innbyttere så burde dette være en blanding av junior spillere og spillere med erfaring som kan komme inn og gjor en forskjell. Samtidig så vil kvaliteten på treningene synke dramatisk hvis det blir for mange junior spillere på en gang.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Erlendr
Veteran


Joined: 21 Dec 2006
Posts: 2640
Location: Trondheim

PostPosted: 12.11.2011 19:01    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:


Likevel har vi scoret veldig mange mål, og skal jo rent stallsammensettingsmessig ha et kurant utgangspunkt foran neste sesong.


Hjelper fortsatt pent lite å messe om det samme dag ut og dag inn da man ikke har sluppet inn flere mål på 7 sesonger og han som skal få stallen samspilt "inte forstår varför" når man går på stygge tap.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 12.11.2011 19:13    Post subject: Reply with quote

Ryujin wrote:
Jeg er også enig at mange av disse spillerne må byttes ut, men jeg er imot at vi skal gå tilbake til 90 tallets tankegang om 11 nordmenn på banen til det er norsk talentsatsning for dårlig.
Men hva har den tanken med min post å gjøre?
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 12.11.2011 19:18    Post subject: Reply with quote

Ryujin wrote:

Jeg er også enig at mange av disse spillerne må byttes ut, men jeg er imot at vi skal gå tilbake til 90 tallets tankegang om 11 nordmenn på banen til det er norsk talentsatsning for dårlig.


Jeg er enig i at vi ikke skal ha som mål å ha elleve nordmenn på banen, men samtidig bør man være forsiktig med absolutter om talenter og talentsatsing.

Du skriver at det er utopisk å tro at juniorspillere skal komme inn å forbedre laget. Vel, Svensson har vært en våre beste i år. I de kampene jeg har sett av juniorlaget har han på ingen måte sett ut som den klart beste spilleren. For all del, han har vært god, men det er flere spillere som ferdighetsmessig virker minst like spennende som Svensson.

Jeg tror TL er så svak for tiden, at det er mulig å vinne den med en gylden talentgenerasjon, en god, pedagogisk trener og påfyll av utenlandsk kvalitet der det er nødvendig.

Se på de seks offensive spillerne i denne formasjonen:

Bakenga

Midtsjø - Berntsen - Svensson

Selnæs - Henriksen

Rent ferdighetsmessig er ikke dette langt unna hva A-laget kan skilte med, og spillerne har den fordelen at de skaper "merverdi" ved at det er gode pasnings- og kombinasjonsspillere. Har man én god pasnings- og kombinasjonsspiller, er ikke han verdt så spesielt mye; har man fem gode pasnings- og kombinasjonsspillere blir summen av disse fem langt mer enn hva hver av disse spillerne er istand til på egenhånd.

Det er den rendyrkingen som må til, (ispedd solide doser med taktisk kunnskap), både i RBK og i Norge for øvrig dersom vi skal få frem lag som kan hevde seg mot kontinentale klubber.
Back to top
View user's profile Send private message
jacsonø
Veteran


Joined: 15 Aug 2011
Posts: 1614

PostPosted: 12.11.2011 19:20    Post subject: Reply with quote

På en måte missunner jeg Kristobal hans utrettelige optimisme for neste sesong. Tenk å kunne feie bort alle tegn på at dette går rett i dass. Tenk å kunne glede seg over sjangsene for medalje fram mot TIL kampen, uten å føle behov for å krype sammen i frykt for et enda verre resultat enn mot Brann.

Tenk å kunne overse JJ's manglende evner til å sette sitt preg på laget. Å lukke øynene for spillernes "gi faen mentalitet". At den ene etter den andre viser dårligere prestasjoner på banen.

Skulle ønske du kunne gi meg adressen til hypnotisøren din, slik at jeg kan vokne opp i morgen med samme optimisme for 2012 som du har, så får jeg heller vokne igjen, når JJ er ferdig med kontrakten.
Back to top
View user's profile Send private message
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 12.11.2011 20:08    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Du skriver at det er utopisk å tro at juniorspillere skal komme inn å forbedre laget. Vel, Svensson har vært en våre beste i år. I de kampene jeg har sett av juniorlaget har han på ingen måte sett ut som den klart beste spilleren. For all del, han har vært god, men det er flere spillere som ferdighetsmessig virker minst like spennende som Svensson.


Nå mente ikke jeg alle som en, selvsagt kommer vi til å ha juniorspillere som holder det nivået som trengs og det er bra, men skal vi ha et lag som hever seg i Europa så må vi også hente gode spillere utenfra.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ryujin
Veteran


Joined: 17 May 2008
Posts: 1221
Location: Oslo

PostPosted: 12.11.2011 20:20    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Men hva har den tanken med min post å gjøre?


Ser vi på de lagene som virkelig satser på egenutviklete spillere men samtidig vil holde på høye ambisjoner så blir vår talentsatsning nesten ingenting i forhold.

For å ta et urealistisk sammenligning: Barcelona
De har speidere som har en oppgave og det er å finne nye talenter.
Alle lagene i Barcelona systemet spiller på tilnærmet samme måte sånn at overgangen skal bli så enkel som mulig.
Folk snakker om at treneren skal ha all makten men det har de ikke i Barcelona, de er bundet til en spillerstil og henter trenere og kompetanse etter denne stilen.

Før Rosenborg gjør noe på trener siden så må en sportslig avdeling ledet av en Sports Direktør med kompetansen som trengs sette seg ned å lage en plan for hvordan Rosenborg ønsker å fremstå på banen. Så må de finne ut hva Rosenborg trenger for å få frem best mulig talenter.
Først når dette er på plass så kan vi se etter en ny trener og trenerstab.

Det var dette jeg mente.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 12.11.2011 20:47    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Jeg tror TL er så svak for tiden, at det er mulig å vinne den med en gylden talentgenerasjon, en god, pedagogisk trener og påfyll av utenlandsk kvalitet der det er nødvendig.


Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 13.11.2011 12:19    Post subject: Reply with quote

Hmmm... litt vanskelig å se hva som er kjernen for alt som er galt etter hvert, kan det virke som. Den ene dagen er det Hoftun. den neste dagen er det Skutle, så er det Svendsen, og i det siste har Jønsson fått mer og mer av kritikken. Ja, og spillerne også selvfølgelig.

Kan det rett og slett være at det har vært så stor fokus på den kun en av Eggens kjepphester: Lokal forankring, mens man helt har glemt en annen som har vært minst like viktig for Eggen: Kompetanse og erfaring?

Med fanen for lokal forankring hevet høyt kan det se ut som vi gang på gang har ansatt folk i meget sentrale posisjoner i norges største fotballklubb uten å være i nærheten av den kompetanse og erfaring som bør være til stede for å ikle seg slike stillinger.... helt til dette har blitt et enormt kompetanseproblem som påvirker klubben over tid til at resultatene på banen blir dårligere, og magien og engasjementet rundt klubben forsvinner.

Eksempler på folk som er ansatt under denne fanen er Hoftun, Henriksen, Jamtfall, Stensaas, KTE, Geir Håvard Hjelde. Styret kan også virke å være besatt på denne måten.

På denne måten utvikler det seg også et kameraderi på brakka som gjør at det blir vanskelig å se kritisk på egen virksomhet, all den til at nettopp det krever kompetanse og erfaring, og ingen klarer å se eller ta tak i en ukultur som utvikler seg og får lov til å sive inn i garderoben også.

JEg tror det første, og viktigste som bør skje nå, er at Svendssen og Hoftun går av, for å få en prosess hvor folk først og fremst inntar de posisjonene med bakgrunn i sin kompetanse og erfaring. Hvis man i tillegg nå rekrutterer noen etter samme kriterie inn i Skutles gamle stilling, da er det håp. Deretter må Jønsson gripe tak i de virkningene dette over år har fått for holdningene i spillergruppa, ved hjelp av to nye assisterende trenere som har høy kompetanse på treningsfeltet.

Lite sannsynlig selvsagt, men dog...
Back to top
View user's profile Send private message
CopyCat
Junior


Joined: 25 Jun 2011
Posts: 78

PostPosted: 15.11.2011 20:31    Post subject: Reply with quote

jacsonø wrote:
På en måte missunner jeg Kristobal hans utrettelige optimisme for neste sesong. Tenk å kunne feie bort alle tegn på at dette går rett i dass. Tenk å kunne glede seg over sjangsene for medalje fram mot TIL kampen, uten å føle behov for å krype sammen i frykt for et enda verre resultat enn mot Brann.

Tenk å kunne overse JJ's manglende evner til å sette sitt preg på laget. Å lukke øynene for spillernes "gi faen mentalitet". At den ene etter den andre viser dårligere prestasjoner på banen.

Skulle ønske du kunne gi meg adressen til hypnotisøren din, slik at jeg kan vokne opp i morgen med samme optimisme for 2012 som du har, så får jeg heller vokne igjen, når JJ er ferdig med kontrakten.



Hoftun=Joakim Jonsson
Jönsson=Trond Sollied
Henriksen=Stig Inge Bjørneby
Jamtfall=Frode Grodås

UT
Örlund=0,5millioner
Lustig=0
Høyland=0
Dorsin=1millioner
Lago=0
Winsnes=0
Jamtfall=0
Molskred=1million
Prica=4millioner
Boti Goa=1million
Henriksen=25millioner

INN


Kwarasay / ST produkt=8millioner
Hedenstad=6millioner
Hovland=10millioner
VÃ¥ge Nilsen=8millioner
Aasbak=0
Fall=???
Ã…sen=0
Berntsen=0

hospitere alag
Selnæs


Kwarasay
Hedenstad-Hovland-Larsen-VÃ¥ge Nilsen
Issah-Svensson
Dockal-Midtsjø / Berntsen-Chibuike
Fall / Bakenga

Keeper talent
Wangberg
Rønning
Aasbak
Berntsen
Ã…sen
DFH
Bakenga
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 74, 75, 76  Next
Page 3 of 76

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb