English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
560 000 RBK-tilhengere
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 19.11.2011 17:38    Post subject: Reply with quote

Det er ikke kun de som er fotballinteresserte som har favorittlag i tabell 1 tror jeg, selv om det ikke kommer frem tydelig. Dermed er det ikke noen direkte sammenheng mellom tallene i tabell 1 og 2.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 19.11.2011 18:08    Post subject: Reply with quote

I tabell 1 er det jo en egen søyle for de som ikke er interessert i fotball. Hvorfor skulle de da inngå i tallene til de forskjellige klubbene?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 19.11.2011 18:20    Post subject: Reply with quote

Akkurat det stusset jeg også på men har kommet til at det er noen som faller utenfor kategorien fotballinteressert i tabell 1 som har favorittlag allikevel.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.01.2012 23:58    Post subject: Reply with quote

En undersøkelse utført av Sponsor Insight mot slutten av forrige sesong viser at Brann er Norges mest populære fotballklubb for øyeblikket. 14,2 prosent av de som ble spurt i undersøkelsen svarte at Brann er deres favorittlag, mens 13,9 prosent svarte at de holder med Rosenbrog. Undersøkelsen ble gjort i november.

(...)

Da samme undersøkelse ble gjort i mars 2011 var det bare 9,5 prosent som svarte at Brann var favorittlaget deres. Da var både Rosenborg (25,5 prosent) og Tromsø (13,1 prosent) foran Brann på listen.

Les mer: Norges mest populære fotballag

Sier seg sjøl at det er snittet over tid som er interessant. Ikke hvilke 1001(?) sjeler man tilfeldigvis spør i en måned.

Ergo syns jeg Brann driver med relativt tomt skryt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ten8y
Rutinert


Joined: 15 Sep 2007
Posts: 730
Location: Trondheim

PostPosted: 04.01.2012 00:06    Post subject: Reply with quote

Undersøkelsen er garantert utført på fesktorget i bergen. Syltynt skryt.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.01.2012 10:14    Post subject: Reply with quote

Samtidig er det vel ingen tvil om at vi segler i motvind for øyeblikket. En kan ikke bare avfeie hele undersøkelsen i en sådan stund heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2012 01:27    Post subject: Reply with quote




Må vel si at stillinga er 0-1 til Molde da. For Kyrksæterøra har så til de grader blitt Molde-land iløpet av 2011. Nå var det på god vei til å bli det før den tid, men på Kyrksæterøra er det nå Molde-flagg og Molde-skjerf som regjerer på utestedene.

Hovedårsaken er selvfølgelig at det nå befinner seg tre Hemnværinger i Molde. Hhv Vegard Forren, Magnus Stamnestrø og Ørjan Valstrand. Og når man teller slekt, venner og bekjente av disse så har man vel kommet over halve bygda.

Nå vet jeg ikke helt hva jeg vil kalle for Rosenborg-land og ikke. Men jeg ser ikke bort fra at Molde kan kapre til seg hele Nordmøre. Samt Hemne som jeg da mener at de allerede har kapret.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ivar
Veteran


Joined: 21 Jan 2011
Posts: 1586
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2012 02:52    Post subject: Reply with quote

Om så jeg må misjonere nordmøre rundt, så vil jeg gjøre at Nordmøre ikke skal bli noe Molde-land. Blir kvalm og uvel bare av tanken. Solskjær er jo ikke den som står høyest i hjembyen sin en gang. Judas-stemplet hang høyt over byen når han tok over Molde, spesielt i sjukehus-debattider.
Nordmøre har jeg alltid hatt inntrykket om at flertallet vil flytte nordover, heller enn sørover til avgrunnen som er å finne der.
_________________
@Ivaraal
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 03.02.2012 12:43    Post subject: Reply with quote

Molde har jo ett godt grep om Steinkjer, også.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Wannebo
Veteran


Joined: 15 May 2010
Posts: 1121
Location: Steinkjer

PostPosted: 03.02.2012 12:53    Post subject: Reply with quote

Salget av Rune Ertsås til Molde i 2006 og det faktum at Ola Hermann Opheim også valgte Molde i fjor er grunnen til det. Men synes ikke at byen har blitt "Moldeland" enda. Fortsatt RBK som gjelder.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende


Joined: 05 Oct 2004
Posts: 11416
Location: Overhalla

PostPosted: 03.02.2012 12:56    Post subject: Reply with quote

Singsaas spiller vel også en rolle der, vil jeg tro.
_________________
Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 03.02.2012 12:57    Post subject: Reply with quote

Jeg kjenner i hvert fall ikke en eneste steinkjerbygg som har signalisert noen form for Molde-sympatier...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 03.02.2012 13:09    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Molde har jo ett godt grep om Steinkjer, også.
Tror jeg er en komplett myte. De få som er det reklamerer kanskje for det i fora og web, den jevne nord-trønder føler kanskje ikke at h*n må bekjenne sin tro offentlig hele tida.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2012 15:23    Post subject: Reply with quote

Har bodd på Steinkjer i snart tre år, og har overhodet ikke merket noen spesiell Molde-interesse her oppe. Dog har jeg ikke merket noen spesielt stor RBK-interesse heller. Men det er nok hovedsaklig RBK som regjerer.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 03.02.2012 16:01    Post subject: Reply with quote

Molde har jobbet målbevisst i mange år for å "spise" seg inn på utkanten av RBK-land i midt-Norge. Blant annet ved å invitere klubber fra "vårt distrikt" som ballgutter, invitere til fotballskole/turneringer etc. De har blant annet jobbet opp mot Hemne og Oppdal/Rennebu. Når gutter fra Hemne og Rennebu blir avbildet og havner i glass og ramme på en vegg på stadion, bygger Molde på billig vis sterke og muligens varige (?) relasjoner. Her har kanskje også dinosaurene på brakka noe å lære, både i forebyggende og nybyggende hensikt.

På omvisninger på Aker stadion får trøndere blant annet høre at det er trøndere som har tenkt ut riggingen av flombelysningen slik at skygge på gressflata unngås. Deretter kommer en skrytetale om godt samarbeid med Trøndelag, at Molde ønsker å være hele midt-Norges lag etc. Regner med at det er standard da jeg har opplevd samme historie der to ganger med et par års mellomrom.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.02.2012 18:50    Post subject: Reply with quote

Nettutgave:

- Før var det slik at Kristiansund ble «for langt nord» for Moldes nedslagsområde. I fjor la vi treningssamlinger til Sunndal, Surnadal og Frei utenfor nettopp Kristiansund. I år skal vi i hvert fall til Kyrksæterøra. Jeg håper også at vi fikk noen supportere da vi møtte Tiller i cupen, sier Solskjær.

Les mer: Molde vil kapre «Rosenborg-land»

Er mer bekymra for å tape fotfeste på Nordmøre enn på Tiller, for å si det sånn. I papirutgaven påpeker dog Tove at RBK vil kjempe hardt, og viser blant annet til turen til Smøla i fjor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2012 22:12    Post subject: Reply with quote

Svaret fra RBK.
Frykter ikke Molde

Quote:
- Kyrksæterøra er Erik Hoftun-land, sier Tove Moe Dyrhaug.


Quote:
RBK-lederen velger å se positivt på konkurransen fra Solskjær.

– Molde har jo lært av RBK, og da er det vår jobb å komme oss over igjen. Vi vil gjerne ha folk fra Kristiansund hver helg, men det er lite realistisk. Mer naturlig er det at vi får folk fra områder som ligger én og to timers biltur fra Lerkendal, sier hun.

– Hvilke tiltak skal dere gjøre for å holde på publikum og supporterne?

– Vi skal blant annet starte fotballbussen igjen. Før hadde vi stor suksess med busser fra blant annet Meråker, Steinkjer og Kyrksæterøra.


Hvordan rimer dette med kostnadskutt på 30 millioner?

Tviler i grunn på at et slikt tilbud vil ha noen effekt slik situasjonen er nå. Både Rosenborg og Norsk fotball er rett og slett i en altfor stor bølgedal for at det skal ha noen særlig effekt. Slik jeg oppfatter det så blir man nesten sett på som en taper av å dra på Lerkendal hver helg.

Et slikt tilbud må komme samtidig som at resultatene og spillet på banen bedrer seg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 04.02.2012 05:07    Post subject: Reply with quote

Kristiansund er vel egentlig ganske splittet, men generelt sett så er vel ikke kristiansunderne noe glad i Molde, er de? Er jo noe trøndersk over dialekta der også. At Solskjær har en effekt er det vel ingen tvil om.

RBK-interessen i sør-Østerdalen er mer sjenert enn i glansdagene, men vil fortsatt påstå at flertallet ser nordover i valg av klubb. Ingen i Elverum som vil identifisere seg med verken Hamar (som tross alt har tippeliga-ambisjoner) eller Oslo.
Back to top
View user's profile Send private message
*Thor*
Senior


Joined: 13 May 2008
Posts: 146

PostPosted: 04.02.2012 07:39    Post subject: Reply with quote

Troilonge wrote:
...men generelt sett så er vel ikke kristiansunderne noe glad i Molde, er de?


Generelt sett er det vel svært få andre enn romsdalinger som er glad i Molde?!

Thor
Back to top
View user's profile Send private message
Komatic
Proff


Joined: 05 Aug 2008
Posts: 436
Location: Bergen

PostPosted: 04.02.2012 08:11    Post subject: Reply with quote

Korrekt!
Kristiansund, og Nordmøre generelt er og forblir RBK-land i det store og hele. At Molde har fått noen ekstra supportere etter at Solskjær ble manager endrer ikke dette. Til det er den historiske fogderistriden for dypt ankret i sjela til oss nordmøringer.
_________________
I am very mistrustful of people who are constantly over-intellectualising things. It kills passion. You have to allow yourself to lose control from time to time
-Eric Cantona
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 04.02.2012 17:32    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Er mer bekymra for å tape fotfeste på Nordmøre enn på Tiller, for å si det sånn.

Med mer Jönsson-elendighet fra starten av sesongen nå, så tror jeg faktisk ikke Lademoen er utenfor Molde-rekkevidde en gang. Jeg vil se fotball med god samhandling, gode relasjoner, hvor beviselig ineffektive trekk (langballer mot Prica, anyone?) har blitt skrelt vekk og man prøver på mer konstruktive ting istedet....
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 04.02.2012 18:15    Post subject: Reply with quote

Om man skifter lag så fort de spiller litt dårligere fotball, så burde vel hele verden være Barcelona-supportere, eller hva?
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 04.02.2012 18:23    Post subject: Reply with quote

Jeg er Barcelona-supporter. Smile

Om man historisk er tilhenger av et fotballlag som man ikke lengre kjenner igjen, og som man ser ikke gjør de åpenbare grepene som trengs for å komme ut av ulykken man har havnet i...er man da virkelig så forædersk om man begynner å se etter mer givende underholdning andre steder?
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 04.02.2012 18:26    Post subject: Reply with quote

Ja.

Du kan skifte ut kona, jobben, og bilen. Men ikke lag. Enkelt og greit.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3536
Location: Trondheim

PostPosted: 04.02.2012 19:04    Post subject: Reply with quote

Som å høre Arne Scheie, Rånny. Men absolutt helt enig!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 4 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb