English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2021
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mikkel Diskerud
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 103, 104, 105  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.11.2013 01:01    Post subject: Reply with quote

Planøkonomi(Sovjetunionen) - Blandingsøkonomi(Norge) Markedsøkonomi(USA).

Det er noen aspekter ved norsk (økonomisk)styre som USA anser som kommunistisk, men det er den "blanda" delen fra planøkonomiske tankegangen, blant annet velferdstatens frie/billige sykehus etc. Men det er lang vei derfra til å mene at USA ser på norsk politikk som "sovjetunionen". Mener jeg ihvertfall.
Back to top
View user's profile Send private message
Hjelde
Veteran

PostPosted: 09.11.2013 01:11    Post subject: Reply with quote

Nuvel, nå dro jeg poenget litt vel langt, men det er jo dog et poeng, det viser jo du også Miami. Hovedpoenget var uansett at man trenger ikke å være "Sovjetunionen neste", selv om man argumenterer for at man også bør kunne diskutere verdier, normer, idealer og moral, det som berører ditt forhold til kollektivet, når man vurderer handlinger og uttalelser, og ikke bare hva som er nedskrevet i lovverk og regler. Dette tar ikke Mix innover seg, selv om det er dette Siem appellerer til.

Last edited by Hjelde on 09.11.2013 01:17; edited 1 time in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.11.2013 01:17    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at Mix nok er oppvokst på en ren markedsøkonomisk tankegang, han har en svært kynisk kapitalistisk far, er selv fascinert av USA og BI-student.

Dog tror jeg ikke Siem appellerte til noen moralske poeng når han nektet Mix å gjøre dette, jeg tror han rett og slett ikke kunne reglene hans egen jobb har laget og som han selv er ansvarlig for. Da han innså dette måtte han spinne det en vei, han valgte moral.

Og jeg er ikke enig med han, jeg er enig med Mix. Å betale noen for å vinne er ikke noe mer galt enn om en sponsor, rikmann eller klubb gjør det.

Vi snakker om et artig mediastunt fra Mix, noe som er helt vanlig fra den kanten.
Og så snakker vi om feilaktig regelrytteri med null humor og bedriten holdning fra den andre kanten, noe som også er helt vanlig. #NFF

Dog biter jeg meg merke i at Mix også er en ivrig leser av filosofi, han er medmenneskelig, setter seg selv i andre rekke, hjelper de svake og bidrar til humor og samhold. Ganske langt fra mine tanker om hans far. Jeg tror det er gode håp for denne gutten Smile
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 09.11.2013 01:24    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig, oppfattet også Mix utspill som en spøk i første omgang. Det er når han responderer slik han gjør, at han selv gjør det til for han å handle om noe mer, noe "politisk". Han burde jo bare ha blunket av det, og gjort det klart at det hele bare var en spøk, og at han på en måte hadde lurt Siem til å reagere.

I det hele tatt opplever jeg Mix som litt dobbel. Mye av det han gjør er ikke særlig individualistisk, men straks han skal begynne å bruke ord og argumentere blir han annerledes, det han da kommer med virker nesten litt innstudert.

Last edited by Hjelde on 09.11.2013 01:39; edited 3 times in total
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.11.2013 01:26    Post subject: Reply with quote

Jeg blir nesten rørt siden du alltid skriver det jeg ikke orker/makter å formulere, Miami Tommel'n opp!
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.11.2013 01:28    Post subject: Reply with quote

Det "innstuderte" har nok sikkert sin opprinnelse, Hjelde.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 09.11.2013 01:36    Post subject: Reply with quote

Det har kanskje det...?
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 09.11.2013 01:52    Post subject: Reply with quote

Om spillerne våre først skal dybdeanalyseres politisk og moralsk er det et par stykker jeg ville satt foran Mix i køen. Selv har jeg mer enn nok med å kritisere hva de gjør på banen pdd. Synes dette Mix stuntet var koselig.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 09.11.2013 01:57    Post subject: Reply with quote

Jeg liker tankegangen bak det MIx gjør.

Men jeg liker ikke at han bruker penger som bonus. Ikke fordi det er noe feil med det, men fordi det gir kritikere så stor mulighet til å skape en negativ omtale av saken. Det gjør det meget lett å koble utspillet mot kampfiksing, korrupsjon etc, selv om det ikke har noe med slikt å gjøre.

Det ville værrt mye mer smart å lage helgetur på hotell for spillere og kjærester eller noe lignende som kostet en gullbonus, men som ikke var penger.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 09.11.2013 11:15    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Om spillerne våre først skal dybdeanalyseres politisk og moralsk er det et par stykker jeg ville satt foran Mix i køen. Selv har jeg mer enn nok med å kritisere hva de gjør på banen pdd. Synes dette Mix stuntet var koselig.

Tror nok ikke man kommer til en dybdeanalyse her inne gitt Wink Synes heller ikke akkurat dette stuntet er store greia... Men det er litt "umusikalsk"... Og Mix har selv mye av skylden for at dette utvikler seg til noe annet enn et litt umusikalsk stunt, når han responderer som han gjør. Han bidrar selv til å gjøre det til en større (politisk?) diskusjon, og da er det ikke så rart at han og hans meninger prioriteres som diskusjonsemne i en Mix - tråd.
Back to top
Mustrum Ridcully
Veteran

PostPosted: 09.11.2013 14:27    Post subject: Reply with quote

RbkWeb i sitt ess! Et utspill fra Mix blir til en diskusjon om USA, Sovjet og økonomiske styringsmodeller.
MariusV
Veteran

PostPosted: 09.11.2013 15:04    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Planøkonomi(Sovjetunionen) - Blandingsøkonomi(Norge) Markedsøkonomi(USA).

Det er noen aspekter ved norsk (økonomisk)styre som USA anser som kommunistisk, men det er den "blanda" delen fra planøkonomiske tankegangen, blant annet velferdstatens frie/billige sykehus etc. Men det er lang vei derfra til å mene at USA ser på norsk politikk som "sovjetunionen". Mener jeg ihvertfall.

Det er vel bare amerikanerne som tror de har fullstendig markedsøkonomi? Mer enn halvparten av boligene i New York er offentlig finansiert, blant annet.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 09.11.2013 15:46    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
RbkWeb i sitt ess! Et utspill fra Mix blir til en diskusjon om USA, Sovjet og økonomiske styringsmodeller.

Er ikke det kult da? Wink Et fotball- forum med litt dybde og perspektiv Very Happy Wink
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 09.11.2013 19:17    Post subject: Reply with quote

Medieoppslagene om dette er nevnt på den offisielle siden til MLS også (MLSsoccer.com). Kunne vel sagt nevnt og glemt.
Quote:
As Norway's Tippeligaen gets set for a photo finish to the title race, always entertaining Rosenborg midfielder Mix Diskerud has turned heads over his recent comments made to out-of-town newspaper Haugesunds Avis.

The US international publicly offered local boys FK Haugesund the reward of divvying up his championship payday if they provide RBK the necessary help for snatching the title out from under league leaders Strømsgodset in Sunday's final round of play. In fact, he even offered to provide general training assistance to the third-place side during the week.

"If FKH takes points from Strømsgodset, and we beat Lillestrøm, we become champions," Diskerud explained. "Then I will donate most of the gold medal bonus to FKH players. It is no more than right and fair that we share it when we fail to do the job ourselves."

The surface reaction at Strømsgodset, meanwhile, has mostly been of amusement at Diskerud's antics. The team's top scorer, Ola Kamara, a good pal and former Stabæk teammate of Diskerud's, quickly fired back with some media ribbing.

"I am not surprised, [Rosenborg players] have enough money they can be called Norwegian 'Premier League' boys," Kamara, who has plans to spend the winter holidays in America with his friendly rival, cracked to TV2. "[Diskerud] can save the silver medal bonus to buy Christmas gifts for me in Arizona."

SunsetSalami
Legende

PostPosted: 20.11.2013 00:45    Post subject: Reply with quote

Mix bytta inn etter 56 og ut etter 80 i dag for USA - i følge VG Live. Skade?

EDIT: I følge forbundets kamprapport ble han ikke bytta av igjen. Ingen fare.

Har fått draktnummer 10 og blir som vanlig hyllet av fansen Smile
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 20.11.2013 03:26    Post subject: Reply with quote

Har faktisk gått på samme greie selv. Det var for noen måneder siden når USA spilte, det var riktignok på en annen side enn VG Live men de sa også at han ble byttet av mot slutten av kampen selv om han det ikke var så lenge siden han ble byttet inn Razz Trodde han ble skadet jeg og, men det viste seg å være at den siden jeg leste på hadde gjort en feil og han ikke ble byttet ut.
Back to top
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 23.11.2013 00:46    Post subject: Reply with quote

Hvordan er kontraktssituasjonen til Mix?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 23.11.2013 01:14    Post subject: Reply with quote

Dere får høre med ham om sju måneder Smile
Thulian
Veteran

PostPosted: 23.11.2013 01:16    Post subject: Reply with quote

Den går vel ut etter VM mener jeg å huske.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Vegard2711
Legende

PostPosted: 23.11.2013 02:04    Post subject: Reply with quote

Han har vel kontrakt ut neste sesong så etter VM så har han vel rundt 5 måneder igjen. Hvis de ikke får forlenget med han i vinter så kan de bare benke han eller selge ha nå i vinter. Ikke noe poeng i at han skal være fast i startelleveren hvis han ikke har tenkt til å bli.
Back to top
Green Goblin
Rutinert

PostPosted: 23.11.2013 02:05    Post subject: Reply with quote

Jeg vil vel igrunn forsikre meg om at han blir værende der han er! At det ikke finnes noen odde klausuler i kontrakten eller slikt... Jegvil ikke ha sirkus Diskerud tilbake kan du si Smile
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 23.11.2013 03:20    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det blir det samme sirkuset som sist.
Den gangen hadde vi veldig behov for Mix. Det har vi ikke nå, og ikke til sommeren heller ser det ut til
Back to top
Sola
Veteran

PostPosted: 23.11.2013 05:03    Post subject: Reply with quote

Diskerud er en type jeg ser for meg jobber i en eller annen toppstilling når karrieren er over. Noe anti-NFF greier. Tipper han oppretter et eget talentakademi som henter masse 8-åringer elns. Interessant type å følge, egentlig. Jeg liker'n.
Back to top
trondhb
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 16:14    Post subject: Reply with quote

Mix på skolebesøk i USA

Tommel'n opp!
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 19:27    Post subject: Reply with quote

Herregud, sitter her og fniser meg ihjel av den reporteren.

"Stay classy everyone" Cool
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 103, 104, 105  Next
Page 74 of 105

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2021 RBKweb