English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fotball-VM 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 54, 55, 56  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 22.11.2013 03:32    Post subject: Reply with quote

Slik rangerer jeg lagene ut ifra vinnersjanser der 6 er best og 1 dårligst:

6: Spania, Tyskland og Brasil pga hjemmebane

5: Belgia, Colombia, Italia, Argentina, Nederland og Portugal pga Ronaldo og at Portugal vanligvis alltid hever seg inn mot mesterskap, har gjerne en dårlig kvalik og en litt trå start på mesterskap men så kommer de mer og mer noe de viste i fjor når Spania trengte straffer for å slå dem i EM.

4: England, Frankrike, Chile, Uruguay, Sveits og Russland

3: USA, Mexico, Bosnia, Hellas, Kroatia (kunne vært 4 men mtp at Mandzukic nok mister ett par kamper pga det idiotiske røde kortet han fikk så blir det tøffere for dem), Nigeria, Ghana, Elfenbenskysten, Japan og Ecuador (litt usikker kunne kanskje vært på 4 i stedet)

2: Kamerun (har vært skuffende de siste årene, men ser man bare mannskapet de har så burde de vært på 3), Costa Rica, Honduras, Algerie, Sør Korea og Australia

1: Iran

Mange av lagene som jeg har satt opp på nr 3 kan gi de andre lagene god kamp om plassen inn mot utslagsrundene så de blir ett spennende VM.
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 22.11.2013 04:47    Post subject: Reply with quote

Kan du forklare hvorfor du setter Sveits og Russland foran Elfenbenskysten, som har spillere som Yaya Toure, Didier Drogba, Salomon Kalou, Gervinho, K.Toure, osv osv.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 22.11.2013 05:17    Post subject: Reply with quote

Elfenbenskysten svikter som regel, de hadde nok sin beste sjanse i 2010. De kan fortsatt gjøre det bra i VM neste år men jeg mener Sveits og Russland har bedre sjanser enn dem. Kommer riktignok an på hvem de havner i gruppe med. Russland er nesten likt som Elfenbenskysten, deres sjanse for å gjøre et godt VM var nok i 2010 men dit kom de ikke. Begge de lagene består av mange aldrene spillere og jeg mener at Russland er noe sterkere og derfor har de foran.

Når det kommer til Sveits så skal man ikke undervurdere dem, er de i form så kan de skape trøbbel for de fleste. Men skal jeg være ærlig så var det litt vanskelig å putte inn noen av lagene på 3 og 4 men jeg mener jeg har tatt riktig valg Wink

Kan jo også nevne at Elfenbenskysten sammen med lagene i Sør Amerika med unntak av Brasil har svake forsvar. De må derfor stole på at de scorer mange mål noe jeg ikke tror Elfenbenskysten kommer til å gjøre, i motsetning til for eksempel Chile som har et svakt forsvar men kan score bra med mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 25.11.2013 01:46    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Quote:
Under Hamrén var Annan en verdensstjerne, Prica en målmaskin, Iversen en klok tilrettelegger, Stadsgaard en maskin, Dorsin og Lustig Norges klart beste backer, og Tettey en åpenbaring. Hvordan har disse spillerne klart seg i ettertid? Noen av dem har gjort det ok, men ingen av dem har vel nådd det nivået det så ut som de kunne nå da de spilte sammen.



Prica var en målmaskin, han har vært toppscorer i Sverige, Danmark og Norge, han ble kjøpt til Premier League og han leverer idag for Maccabi Tel Aviv. Han var klasse.

Iversen i tilretterollen var Norges beste på dette, og i fysisk form var han også landets beste spiss. Fotballhode som går utenpå de fleste. Han var klasse.

Stadsgaard hadde den ekstreme hurtigheten sin som gjorde at vi kunne stå med bakerste mann på midtbanen til enhver tid vi hadde ballen, han ga oss utrolig mye, var også komfortabel med ball. Hadde dog ikke de klassiske styrkene som stopper, det ble bemerket da også. Fikk 25 kamper for Malaga etter oss og spilte fast i FCK øfr Ståle kom. Han var klasse.

Dorsin har vært TLs beste venstreback i lange tider, fått landskamper og ble interessant for utenlandske lag. Meget god back.

Lustig leverer idag fast for Celtic, er på landslaget og viser hva han kan. Meget god back.

Annan er noe av det beste som har vært i landet her, det viste han for Stabæk før han kom til oss også. For landslaget sitt har han vist det haugesvis av ganger.

Tettey spiller fast i PL når han er skadefri, spilte semifast i Rennes og ble en av de største salgene fra TL i nyere tid.

Ciljan leverer kanon i Bundesliga selv om det har tatt tid. Allikevel udiskutabelt klasse.

Dette er en bunke med helt ekstremt gode spillere i TL-sammnenheng, og med unntak av Dorsin som fortsatt er her og Iversen som har lagt opp så ville alle gått inn og tatt fast plass på dagens lag. Uten noen som helst tvil.

spillmaterialet Hamren disponerte banker opp stallen Perry har til rådighet idag, det er jeg villig til å legge hele min ære i.


Det forstår jo alle. Men det har ut fra det jeg diskuterer minimal relevans. Hamrén kan ikke gjøre noe med ressursene og spillerne han hadde tilgjengelig. Prestasjonen er like bra for det, og Hamrén skapte en filosofi i klubben som jeg tror få andre vil gjøre etter ham.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 25.11.2013 10:00    Post subject: Reply with quote

Men så quotet jeg heller ikke deg Sola, så mitt innlegg var ikke noe svar til deg Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 25.11.2013 15:55    Post subject: Reply with quote

Spørsmål: Foretrekker du Perry foran Hamrén, 1972?
Back to top
View user's profile Send private message
Brego
Veteran


Joined: 18 Dec 2011
Posts: 1515

PostPosted: 25.11.2013 16:09    Post subject: Reply with quote

Hadde vært morsomt å se hva Hamren hadde fått til med laget vi har i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 25.11.2013 16:26    Post subject: Reply with quote

Sola wrote:
Spørsmål: Foretrekker du Perry foran Hamrén, 1972?


Nei det gjør jeg ikke Sola. Hamren er en meget god trener og han innehar den naturlige respekten man må ha for å overleve i en klubb med våre krav.

Om valget hadde vært Perry eller Hamren ville jeg valgt Hamren. Men valget bør ikke være det. Valget bør være Perry eller den best kvalifiserte treneren der ute som knallhardt står for den filosofien vi som klubb gjør/gjorde. Og det gjør ikke Hamren.

Han innførte 442 - lignende fotball, han innførte streng defensiv kultur, han innførte drøying av tid ved cornerflagget på Lerkendal, etc.

Han er kort sagt ikke egentlig hva det trønderske publikum ønsker seg. Men han fikk noen hundre millioner kroner til rådighet for å skape et vinnerlag og han fikk lov til å blokkere alle salg i tillegg. Da får man over en kort periode et meget sterkt lag som SKAL vinne det meste.

Jeg føler meg helt trygg på at både Perry og Jønsson hadde vunnet gull om de hadde fått bruke ressursene Hamren fikk bruke og fikk disponere troppen han fikk disponere.
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 26.11.2013 08:44    Post subject: Reply with quote

1972,

Du representerer mye av det som er feil i dagens Rosenborg. Du er en konservativ fyr, som helst vil ha det slik det var i de eldre tider. Den tiden er forbi, og stort sett alle som har prøvd å føre samme tankegang etter Eggen har mislykkes.

For meg er det ikke viktig hva det trønderske publikum ønsker seg, men hva som - over tid - er den mest utviklende fotballen sett i et internasjonalt perspektiv. Likeså kommer gode resultater.

Hamrén er unik. I mitt tidligere innlegg i denne tråden gjennomgikk jeg hvorfor. Når folk tydeligvis har ulik filosofi, blir det vanskelig å diskutere. Men jeg forstår meg ikke på de som til de grader undervurderer den faktoren Hamrén hadde i Ballklubben.

Det Hamrén innførte var ballbesittende fotball som spilte ihjel motstanderne. Med blant annet Annan på banen ble jeg til tider rørt. At du kritiserer Hamrén, ikke med bakgrunn i resultatene men på bakgrunn av spillestilen, vitner om en konservatisme som potensielt er svært farlig for videre utvikling av denne klubben.

Og jeg er dessverre redd den står sterkt i de ulike kretser.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 26.11.2013 09:47    Post subject: Reply with quote

Tullprat spydd ut i form fordi du og jeg ikke akkurat går hånd i hanske Sola.

I Rosenborg så har man en uttalt måte å spille fotball på. Det er artig og angrepsvillig fotball i 4-3-3.

Hvis det er målet å oppnå så er Hamren helt feil mann, han står for noe helt annet. Jeg kritiserer ikke Hamren særlig sterkt, jeg hyller han på mange områder. Det er bare ikke sånn Rosenborg har uttalt at man skal spille fotball.

Vi fikk aldri til et godt angrepsspill under Hamren heller, og det er spm om hvorvidt han hadde fått det til også. Det er noe som er viktig i Rosenborg.

Jeg står ikke for mye som er feil i dagens Rosenborg Sola, den tiden er definitivt ikke forbi, og de som har prøvd har gjort ikke hatt kvaliteten til å utføre det de skulle.
Å si at "angrepsvillig 4-3-3" har utspilt sin rolle i fotball blir tullprat, klart den tiden ikke er forbi.

Og når du snakker om hva som over tid er mest utviklende fotball: Det er ikke Hamren sin fotball ihvertfall. 4-4-2 med stram defensiv struktur og innsats som skal male i stykker motstander istedenfor god offensivt samhandling er ikke det meste utviklende over tid.

Sier det gjerne igjen: Jeg tror ikke at Hamren hadde gjort det bedre enn Perry i år med samme forutsetninger.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 26.11.2013 10:39    Post subject: Reply with quote

Enig i mye av det du sier, Miami, men uenig i konklusjonen. Selvfølgelig er ikke tiden for 4-3-3 ute; om noe er det på moten, men det er heller ikke den eneste veien til angrepsvillig fotball. Hamrén hadde aldri vært treneren som hadde spilt "Rosenborgsk" fotball slik at veteranlauget fikk tårer i øynene, men han hadde satt et mye klarere spillemønster på kort tid enn det Perry har gjort hittil, og i det minste beredt grunnen for et fungerende kollektiv. Jeg vil også minne om at 4-2-3-1-formasjonen vi spilte under Hamrén fungerte mer som en 4-3-3 med offensiv midtbanespiller enn en engelsk/svensk 4-4-2 - faktisk synes jeg årets Perry-lag har nærmet seg mer 4-4-2 i år når vi har brukt Bille og Søderlund samtidig.

Hamrén er en tre hakk bedre trener enn Perry, målt etter alle kvantitative og kvalitative kriterier, og hadde med Perrys godvilje og marginer vunnet seriegull med Rosenborg i år.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 26.11.2013 11:27    Post subject: Reply with quote

Vet jeg ikke har mange med meg når jeg sier det, særlig ikke rett etter pinlig tap for Molde i cupen og 2 sølv+o europa. Det er tungt akkurat nå.

Men jeg tror helt ærlig ikke at Hamren hadde tatt gullet i år heller med denne stallen og de ressursene vi har brukt.

Hamrens Rosenborgstall var sensasjonelt sterk. I tillegg fikk han bruke omtrent så mye penger han ville og han personlig blokkerte alle bud som kom inn på spillerne våre. Sånn går det selvsagt ikke an å drive en klubb på, men her må jo klubben selv ta kritikk for å la han diktere et slikt regime.

Det er umulig å vite om han hadde tatt gull i år eller ikke og det er vanskelig å sammenligne tropper. Men nesten hele førsteelleveren til Hamren(mener jeg) hadde fått startplass på årets Rosenborglag, det må tas med i betraktning når man snakker om hvor fantastisk han gjorde det. En sinnssyk stall, en sinnssyk pengebruk og en sinnssyk blokkering av alle bud. Allikevel svært lite som minnet om offensiv samhandling.

Som jeg har skrevet over her så mener jeg Hamren er en bedre trener enn Perry og jeg ville heller hatt han, men jeg tror ikke nødvendigvis han hadde tatt gull på første forsøk i år, og hvis jeg først får velge fritt så er det ikke Hamren jeg ønsker heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 26.11.2013 13:04    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins
Quote:
Men jeg tror helt ærlig ikke at Hamren hadde tatt gullet i år heller med denne stallen og de ressursene vi har brukt.


Umulig å svare på. Samtidig, man kan formulere det litt annerledes, hvem har oppnådd mest som trenere av Hamren og Perry? Svaret her er vel Hamren. Litt av det kan vel tilskrives dyktighet, og da er det vel heller ikke utenkelig at vi under Hamren fort kunne fått en trepoenger ekstra.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 26.11.2013 13:11    Post subject: Reply with quote

I posten er jeg klar på 2 ting:

1: Det er umulig å vite om han hadde tatt gull i år eller ikke og det er vanskelig å sammenligne tropper.

2: jeg tror helt ærlig ikke at Hamren hadde tatt gullet i år heller med denne stallen og de ressursene vi har brukt.


Enig i at det er umulig å vite, men jeg kan fortsatt tro og synse, på lik linje med andre.
Back to top
View user's profile Send private message
Spartacus
Veteran


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 1499

PostPosted: 26.11.2013 13:20    Post subject: Reply with quote

Ja, det kan du. Den største grunnen til at jeg synser/tror at Hamren hadde tatt gullet med RBK i år er på bakgrunn av dyktighet. For jeg forutsetter det åpenbare, Hamren er en dyktigere trener, men det er selvfølgelig mange andre variabler. Derfor skriver jeg at vi umulig kan vite.
_________________
“A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Øystein
Veteran


Joined: 28 May 2008
Posts: 1632

PostPosted: 26.11.2013 23:44    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Hamrens Rosenborgstall var sensasjonelt sterk.


Man skulle ikke akkurat tro det hvis man leste her inne i 2009 og så alle spillerene bli slaktet Smile
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 27.11.2013 00:21    Post subject: Reply with quote

Nå tviler jeg ekstremt sterkt at alle spillerne ble slaktet her inne i 09 jevnlig, i en kamp vi tapte 1 kamp på dommerfeil og vant serien knusende overlegent med toppscoreren på laget.

Men at man fint kan finne noe dritt skrevet om samtlige gjennom en sesong på et forum med over 4 tusen registrerte bruker, det tviler jeg ikke på Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 27.11.2013 02:35    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Tullprat spydd ut i form fordi du og jeg ikke akkurat går hånd i hanske Sola.

I Rosenborg så har man en uttalt måte å spille fotball på. Det er artig og angrepsvillig fotball i 4-3-3.

Hvis det er målet å oppnå så er Hamren helt feil mann, han står for noe helt annet. Jeg kritiserer ikke Hamren særlig sterkt, jeg hyller han på mange områder. Det er bare ikke sånn Rosenborg har uttalt at man skal spille fotball.

Vi fikk aldri til et godt angrepsspill under Hamren heller, og det er spm om hvorvidt han hadde fått det til også. Det er noe som er viktig i Rosenborg.

Jeg står ikke for mye som er feil i dagens Rosenborg Sola, den tiden er definitivt ikke forbi, og de som har prøvd har gjort ikke hatt kvaliteten til å utføre det de skulle.
Å si at "angrepsvillig 4-3-3" har utspilt sin rolle i fotball blir tullprat, klart den tiden ikke er forbi.

Og når du snakker om hva som over tid er mest utviklende fotball: Det er ikke Hamren sin fotball ihvertfall. 4-4-2 med stram defensiv struktur og innsats som skal male i stykker motstander istedenfor god offensivt samhandling er ikke det meste utviklende over tid.

Sier det gjerne igjen: Jeg tror ikke at Hamren hadde gjort det bedre enn Perry i år med samme forutsetninger.


Hele grunnfilosofien på hvordan RBK skal spille er etter min mening noe feilslått. Det er fair å ha en filosofilinje, men det bør også være mulig å oppsøke nye idéer og impulser. Jeg er en ivrig tilhenger at filosofi. En filosofi som ligger som basis for alt man henter. Men man bør ikke stå fastklemt i en filosofi, og man må alltid søke forbedringer.

Det er en vanskelig balansegang. Jeg mener uansett Erik Hamrén stod for noe friskt som det var mulig å bygge videre på.

Du forklarer din negativitet til Hamrén på bakgrunn av at han ikke passer inn i RBK-filosofien. Det er, etter min mening, en meget konservativ tankegang som vil kunne skade klubben på sikt.

Jeg er 100 % sikker på at svensken hadde usedvanlig mange motstandere på Brakka. I ettertiden har det også oppstått en myte om at Hamrén hadde en ødeleggende fotball, som stod for defensiv struktur og ødeleggelse. RBK hadde et ganske bra lag, det er sant. Men å få ut dette i praksis, nærmest endre hele RBK-filosofien til sin, som også gikk nedover i systemene til junior- og guttelagene, tror jeg veldig få veldig klare etter ham.

Det du sier er jo at Rosenborg ansatte feil man. Man burde aldri ha ansatt Hamrén fordi han stod for noe helt annet enn det Rosenborg skal stå for. I realiteten sier du at seriegullene kan hives vekk da kom på bakgrunn av en feil spillestil av en feil mann......

Hvor vidt Hamréns sin spillestil er utviklende, satt i konkurranse med norske 4-3-3-trenere, kan diskuteres i evigheter. Jeg har det standpunkt at Hamréns fotball er svært utviklende. Du nevner defensiv struktur, men nevner ikke omgangen spillerne hadde med ballen, den øvingen spillerne fikk med å ha et gedigent overtak i ballbesittelsen. Jeg personlig tror det er mer utviklende enn hurtig fotball i lengderetning. Vi har nok imidlertid litt forskjellig tolkning av "defensiv struktur".

Vi må slutte å rope etter gamle dager. Rosenborg er i en unik posisjon. Trondheim er en relativt liten by, og med det tatt i betraktning er det ganske sinnssykt at vi faktisk fremdeles er å regne som Skandinavias mest ettertraktede lag. Hadde vi vært mer åpen for nye idéer allerede etter at Eggen ga seg, tror jeg ikke vi hadde vært der vi er akkurat nå.

Og verre kan det bli hvis en slik negativitet over nye impulser og friske pust skal fortsette.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18386
Location: Oslo

PostPosted: 27.11.2013 10:05    Post subject: Reply with quote

Gud bedre for noe piss du lirer av deg!

Quote:
Du forklarer din negativitet til Hamrén på bakgrunn av at han ikke passer inn i RBK-filosofien.


Nei, det stemmer ikke. Jeg er ingen tilhenger av hans filosofi, men det som bekymrer er at det var lite offensiv samhandling å spore selv etter omtrent 2 år ved roret. Vi vant ikke kamper på god offensiv fotball, vi vant kamper på stram defensiv struktur, steinhard jobbing og litt tilfeldigheter, enkeltmannsprestasjoner og innsats offensivt.

Quote:
Jeg er 100 % sikker på at svensken hadde usedvanlig mange motstandere på Brakka.


Dette er bare synsing som du ikke har noe som helst belegg for å si. Jeg oppfattet derimot Hamren som meget godt likt og som alle stod bak.

Quote:
I ettertiden har det også oppstått en myte om at Hamrén hadde en ødeleggende fotball, som stod for defensiv struktur og ødeleggelse.


Det er ingen myte at Hamren ikke stod for offensiv leken angrepsfotball, det vil han nok si selv også om du spør han. Han var første trener til å lime igjen bakover på Lerkendal for å forsvare en 1-0 ledelse, han var første mann til å beordre drøying av tid ved cornerflagget og han bygde opp laget bakfra der stram defensiv struktur skulle gi mulighetene fremover. Han slet hele veien med å løse koden "offensiv samhandling".

Quote:
RBK hadde et ganske bra lag, det er sant. Men å få ut dette i praksis, nærmest endre hele RBK-filosofien til sin, som også gikk nedover i systemene til junior- og guttelagene, tror jeg veldig få veldig klare etter ham.


Dette er da historieforfalskning? Junior og guttelagene spilte sin 433 fotball uavhengig av prosjekt Hamren med helt andre trenere, plan og filosofi.


Quote:
Det du sier er jo at Rosenborg ansatte feil man. Man burde aldri ha ansatt Hamrén fordi han stod for noe helt annet enn det Rosenborg skal stå for. I realiteten sier du at seriegullene kan hives vekk da kom på bakgrunn av en feil spillestil av en feil mann......


Nei! Jeg sier ikke at RBK ansatte feil mann. Når han ble ansatt så ønsket man å prøve noe nytt, og da gjorde man det. Resten av quoten er bare piss som ikke trenger å besvares.
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 27.11.2013 12:45    Post subject: Reply with quote

Dette gidder jeg ikke mer. Du er en artig figur, 1972. Det skal du ha!
Back to top
View user's profile Send private message
Rånny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13675
Location: Namsos

PostPosted: 27.11.2013 21:44    Post subject: Reply with quote

Bare gi opp Miami, mot dumskap kjemper selv gudene forgjeves Tommel'n opp!
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Sola
Veteran


Joined: 05 Mar 2011
Posts: 1179

PostPosted: 28.11.2013 03:33    Post subject: Reply with quote

Hva er siste nytt fra Vigrid, Rånny?
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 03.12.2013 14:27    Post subject: Reply with quote

Brasil sliter med å ferdigstille stadioner, flyplasser og hoteller

Om seks måneder skal 32 land kjempe om VM-gullet. I Brasil sliter man med å rekke FIFA-fristen 31. desember. Da skal alle anleggene overføres til FIFA-regi. Verken i São Paulo, Cuiaba, Curitiba eller Manaus er en i rute.

Brasil bruker rundt 70 milliarder kroner på å gjøre landet klart for verdensmesterskapet, som skal spilles i 12 forskjellige byer.

Ikke bare stadionforsinkelser bekymrer. Tre flyplasser som skulle renoveres, blir ikke klar i tide. Det kan bety reiseutfordringer for tusenvis av fans i Rio de Janeiro, Belo Horizonte og Recife.

Trolig vil 3 millioner brasilianere og 600.000 utlendinger reise rundt i landet mellom 12. juni og 13. juli.

- Det finnes ingen plan B, hevder FIFA.

Prissjokk
Og hvor skal folk bo? I VM-byen Cuiaba er det bare hotellsenger til 13.000 personer. Stadion har en kapasitet på 43.000. Hotellprisene har steget voldsomt, i enkelte byer med tregangen. Det snakkes om tidoblet pris på flybilletter.

«Prisene i Brasil vil sjokkere europeerne», skrev avisen Estado de São Paulo nylig. Nå spør man seg også hvordan en skal få fraktet 40.000 amerikanske fotballfans fra Manaus til Fortaleza.

- Du trenger 200 fly, men ingen brasilianske selskaper kan hoste opp 200 fly sånn uten videre, sier reiseeksperten Chris Gaffney.

Brasilianske myndigheter er i samtaler med flere flyselskaper om opprettelsen av nye, midlertidige ruter i det omfangsrike landet.

Under kontinentcupen var det demonstrasjoner. Motstanden mot at Brasil bruker enorme summer på mesterskapet er utbredt.

Storslått trekning
VM-arrangøren tror imidlertid det hele vil gå rolig for seg når sluttspillet tar til neste sommer.

En smak av hva som venter får vi se fredag. Da skal de åtte VM-gruppene trekkes. FIFA slår på stortrommen og bruker angivelig 50 millioner kroner på den 90 minutter lange TV-sendingen fra Costa do Sauípe.

Fjernsynssendingen skal gi seerne «en smak av alt Brasil kan tilby», heter det i reklamen. Blant de inviterte er legender som Pelé, Zinedine Zidane og Lothar Matthäus.

5000 mennesker står på gjestelisten.

Dagbladet
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 03.12.2013 21:07    Post subject: Reply with quote

Nå har landene blitt delt inn i 4 grupper:

Gruppe 1: Brasil, Spania, Argentina, Belgia, Colombia, Tyskland, Sveits, Uruguay.

Gruppe 2: Elfenbenskysten, Ghana, Algerie, Nigeria, Kamerun, Chile, Ecuador.

Gruppe 3: Japan, Iran, Sør-Korea, Australia, USA, Mexico, Costa Rica, Honduras.

Gruppe 4: Bosnia-Herzegovina, England, Frankrike, Hellas, Italia, Kroatia, Nederland, Portugal, Russland.

Som jeg har nevnt tidligere så måtte de gjøre noe ala 2006 der de puttet Serbia og Montenegro i en egen gruppen for å få det til å bli riktig. Denne gangen har de valgt å trekke ut 1 lag blant de europeiske landene i pot 4 som skal i pot 2. Det kan ikke være 3 lag fra Europa i en gruppe, som vil si at det landet som blir trukket ut og flyttet til pot 2 slipper å møte noen av de europeiske landene som er i pot 1.

Trekningen er på fredag kl 17. TV2 Sportskanalen har sending fra kl 16:30.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 06.12.2013 18:09    Post subject: Reply with quote

Minner om at sendingen har begynt hvis det er noen som har glemt det Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 54, 55, 56  Next
Page 8 of 56

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb