English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ivar Rønningen til RBK
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Er Ivar Rønningen et godt kjøp?
Ja!
27%
 27%  [ 8 ]
Nei!
72%
 72%  [ 21 ]
Total Votes : 29

Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59308
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.06.2004 14:57    Post subject: Ivar Rønningen til RBK Reply with quote

Sjokknyhet: Rosenborg og Brann er enige om en overgang for Ivar Rønningen. Kun signaturen til den 29-årige keeperen mangler for at overgangen er i boks.

RBK-sporsdirektør Rune Bratseth forsvarer kjøpet slik:

- Espen (Johnsen) sliter veldig med stadige skader, og det gjør oss sårbare. Alexander Lund Hansen er framtidas målvakt for oss, men han må ut og spille på høyest mulig nivå for å få nødvendig erfaring, sier Bratseth.

Les mer: RBK kjøper Ivar Rønningen

Rønningen har til tider har vært utskjelt i Bergen på grunn av tabber, og det skal også være årsaken til at Brann ikke har gitt ham ny kontrakt.

Hva synes du om innkjøpet?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 24.06.2004 15:01    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ikke helt jeg.. Har ikke tenkt at Rosenborg har trengt noen keeper, og synes det egentlig har blitt kjøpt nok spillere nå. To stykker er det ikke? Men om Johnsen er så skadet, så er det bare slik fotballen er, og vi må få inn en keeper til.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 24.06.2004 15:12    Post subject: Reply with quote

Sjokkmelding! det er iallefall sikkert! Kan være greit å ha en såpass god reserve da. men jeg tenker litt på Lund Hansen. Hvor blir hans plass i stallen nå? Tredje keeper?
_________________
----{ROSENBORG}----
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 24.06.2004 15:23    Post subject: Reply with quote

ALDRI!!!
Nå må det faen snyte meg bli slutt på å hente annenrangs spillere til klubben!!!! Evil Evil Evil
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 24.06.2004 15:24    Post subject: Reply with quote

Hva tenker bratseth med?????

Vi har Norges beste keeper (riktignok en skade til nå i år..) og en ung lovende en.. Hvorfor skal vi kjøpe benkfyll når det vi VIRKELIG trenger er angrepsstyrke?!?!?!

Isloert sett er kanskje ikke Rønningen et så verst kjøp, men vi trenger andre ting MYE mer..
Hva med vingspillet? Backup i midtforsvaret??

Det neste blir vel at RBk kjøper inn enda en sentral midt til¨å støtte opp ØB/JGS/FW & Co ....
Back to top
View user's profile Send private message
Wiggen
Junior


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 41

PostPosted: 24.06.2004 15:29    Post subject: Reply with quote

er han ikke uten kontrakt? så er det vel gratis for oss..
nei ikke sikker jeg..

står jo at rosenborg kjøper han..

men synes RBK skulle sett på MK.. Bjørn Arild Hovstøl..
En av de mest lovende keeperne i 1 divisjon..
han er god på strek, god 1 mot 1.. enorm rekkevidde..



men men, nå er det Ivar som kommer..
han er jo en rutinert keeper, som kommer til å bli en god erstatning hvis espen blir skadet:)

WE LOVE RBK


Last edited by Wiggen on 24.06.2004 15:35; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erik87
Proff


Joined: 19 Sep 2003
Posts: 433
Location: Oslo

PostPosted: 24.06.2004 15:30    Post subject: Reply with quote

Skal nå iallefall la Rønningen få sin sjanse. er vel ikke på keeperplassen det trengs forsterkninger. Men uansett. det er greit å ha enda en solid(?) keeper. Men jeg synes Lund Hansen bør være andre keeper.
_________________
----{ROSENBORG}----
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
m@ds
Senior


Joined: 05 Dec 2002
Posts: 198
Location: Trondheim

PostPosted: 24.06.2004 15:34    Post subject: Reply with quote

Sitter her i sjokk!!! 2 tullinnkjøp på keeperfronten i denne sesongen. Først Roar Husby og nå Rønningen! Vi har da lovende folk på junior (BC Müller) som heller er et bedre alternativ! Mener Alex bør få prøve seg når Espen er skadet! Rønningen er et forbanna toillkjøp!!
_________________
Lunna i RBK-buret! Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
2.az
Junior


Joined: 23 May 2004
Posts: 47
Location: Steinkjer

PostPosted: 24.06.2004 15:37    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hvorfor vi skal hente inn Rønningen! Han er den mest usabile keeperen jeg noen gang har sett.
Hvorfor skal vi hente inn en ny keeper når vi har et stort talent sittende på benken?!
Sjokkmelding var det ja! Sjokkerende!!!
_________________
Mitt hjerte er i svart og hvitt
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2974

PostPosted: 24.06.2004 15:46    Post subject: Reply with quote

Jeg tror og håper at Rønningen er innkjøpt som 2. keeper. Blir vel fjorårets Arason. Lund Hansen er ung og talentfull. Men han er urtinert. For at han skal bli best mulig er det best å leie han ut til en klubb i eliteserien eller 1. divisjon der han får spille førstelagsfotball.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3902
Location: Oslo

PostPosted: 24.06.2004 15:52    Post subject: Reply with quote

Å kjøpe han inn som andrekeeper og leie (!!!!!) ikke selge ALH ut er forsåvidt greit...

MEN HVORFOR KJØPER IKKE RBK SPILLERE DER DET TRENGS!!!!!!!!?!?!?

Skulle tro vi skyldte 10-15 mill sånn som det skal spares...
Vi har godt over 100 mill på bok..
HVORFOR kan vi ikke bruke 25 mill på to gode angrepsspillere!?
Hvis vi ikke kvalifiserer oss til CL taper vi mer enn det uansett..
BRATSETH tenk litt lenge renn nesetippen!!!! Evil
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah
Senior


Joined: 13 May 2004
Posts: 146

PostPosted: 24.06.2004 16:07    Post subject: Reply with quote

Jeg er i sjokk ass! Shocked Surprised
Enig med deg RBKSandvika RBK bør få en klassespiss som kan scoore 2-3 mål i CL- kvalik, slik Carew og Rush var! Laughing Very Happy Cool Wink
Men jeg håper i hvertfall at det var billig da! Confused Embarassed Rolling Eyes
_________________
RBK NORWAY RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
sander a
Senior


Joined: 26 Apr 2004
Posts: 135

PostPosted: 24.06.2004 17:22    Post subject: Reply with quote

Her sitter vi og klager på at klubben ikke ser behovet for forsterkninger i angrepsrekka, samt at Bengt Sæternes blir betraktet som for dyr, - så slår Bratseth til med å kjøpe Ivar Rønningen fra Brann for å ha bedre dekning på keeper-plassen!

Med fare for å virke monotont negativ i dette formet, må jeg si at nå funderer jeg VIRKELIG på hva man diskuterer på kammerset i Brakka. Greit nok at Espen Johnsne har hatt skadeproblemer, men det er vel ikke snakk om at han er ute for lang tid?

Konklusjonen er altså at RBK bruker penger på to sidebacker som skal konkurrere med Stensaas og Basma om fast plass, samt en keeper som skal gi bedre dekning på keeper-plassen.

Er det ett sted dette laget virkelig trenger forsterkninger er det i angrepet. Vi har jo ikke en klasseving i stallen lenger; er dette vanskelig å fatte for Ola By og Bratseth? Er det ikke meningen at RBK skal spille med klassiske kantspillere lengre? (Hvorfor spiller man i såfall 4-3-3?)

På spissplass har vi tre (internasjonalt sett) middelmådige spisser i Karadas, Johnsen og Brattbakk. Også her er det i utgangspunktet behov for klare forsterkninger.

Thomas; kan du ved anledning spørre Ola By om hvem i angrepsrekka som er påtenkt rollen til å utfordre motstandernes bakrom, samt komme rundt og slå innlegg? Man stiller altså med to stk. hodesterke spillere på topp, men hvem skal fore dem med innlegg da vi ikke har kantspillere av klasse?

Man ender opp med tre spisser som alle tre trekker sentralt og som ikke er i stand til å drible av motstandernes forsvarsrekke. Resultatet kommer i form av et stasjonært og lite kreativt angrepsspill, som igjen fører til at RBK scorer stort sett kun på dødball.
Back to top
View user's profile Send private message
Zbegra
Rutinert


Joined: 25 Oct 2003
Posts: 500
Location: Trondheim

PostPosted: 24.06.2004 17:45    Post subject: Reply with quote

kan noen personlig tipse Rune om denne tråden... han må begynne å tenke seg litt om. Vi trenger angrepsstyrke!!
_________________
Kvit og Svart, Alltid!
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 24.06.2004 22:57    Post subject: Reply with quote

Hva faen skal rbk med 4 keepere???

Snart blir Lunna og Husby Ødelagt .... Evil
Back to top
View user's profile Send private message
JonasJHH
Senior


Joined: 08 Mar 2003
Posts: 106

PostPosted: 25.06.2004 01:52    Post subject: Reply with quote

Rønningen bør komme tilnærmet gratis om det skal være mulig å forsvare dette kjøpet. Alex blir ikke bedre uten å ha fått prøvd seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Christoffer
Junior


Joined: 09 May 2004
Posts: 39

PostPosted: 26.06.2004 18:54    Post subject: Reply with quote

Rosenborg måtte punge ut med 750 000 for Ivar Rønningen. Skjønner jo liksom at de er litt usikre på å la Alex spille i CL, så det er jo greit med en mer rutinert keeper til 2.valg. Men tror ikke han kommer til å bli så veldig populær spiller, på Lerkendal.
Back to top
View user's profile Send private message
oskar
Junior


Joined: 11 Jun 2004
Posts: 20
Location: stavanger

PostPosted: 27.06.2004 01:10    Post subject: Reply with quote

Tja, asså siden Espen Johnsen slite med mange skada kan det vær greit å ha en god og rutinert keeper te store kampa, men nå spørs det om en 29-åring uten særlige ambisjona om å stå fast i mål e så lurt? Og hvor mye penger det kommer te å koste RBK. Det er et "greit nok" kjøp og det e vel ikke sånt man ska bruke penga på? Syns heller RBK skulle ha satsa på en ung, men god keeper som er fast på et lag...Det viktigste Rosenborg trenger er en ving eller spiss!
_________________
For ingen banke RBK, åheiåheiåheiåhå
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 28.06.2004 11:01    Post subject: Reply with quote

Jeg er fornøyd med kjøpet av Rønningen.

Det jeg fryktet mest før sesongen var skader på Espen Johnsen og Vidar Riseth. Espen har en urovekkende tendens til å bli skadet, har vi sett de siste årene - selv om han ikke egentlig har måttet stå over så mange kamper.

Med Rønningen på benken føler jeg meg tryggere. At Espen kan spille samtlige kamper denne sesongen tviler jeg sterkt på.

Alex blir god, men mangler fremdeles rutine (og kan naturligvis bli bedre i alt). Utleie for Alex høres lurt ut. Husby trenger enda lengre tid.

NÃ¥r det er sagt er jeg naturligvis 100 % enig i at vi trenger forsterkninger i angrepet, og aller helst en ving som er rask og kan servere gode innlegg fra kant.
Back to top
View user's profile Send private message
gisle
Junior


Joined: 27 Jun 2004
Posts: 2
Location: Øystese

PostPosted: 28.06.2004 13:32    Post subject: RØNNING Reply with quote

Sjokk kan du trygt si!
Dette er et unødvendig kjøp, hvorfor skal RBK kjøpe gamle fiser.
Vi er da ikke et middelmådig 1 divisjonslag! Sad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 28.06.2004 14:18    Post subject: Re: RØNNING Reply with quote

gisle wrote:
Dette er et unødvendig kjøp, hvorfor skal RBK kjøpe gamle fiser.Vi er da ikke et middelmådig 1 divisjonslag! Sad


Med sine 29 år er han slett ingen gammel fis. Tvertimot er han antakelig i sin beste alder som keeper. Når kontrakten går ut etter 3,5 år kan han fremdeles ha noen år foran seg i Tippeligaen.

Og hvorfor? Selvfølgelig fordi Espen har en stygg tendens til å bli skadet. Riktignok har han ikke måttet stå over mange kamper, men det kan fort komme.

Alex blir bra han, men om Espen blir ute i fem kamper vil jeg faktisk heller ha Rønningen enn så lenge. La Alex få noen år til med trening og erfaring før han blir den solide sisteskansen vi ønsker.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 11014

PostPosted: 29.06.2004 18:19    Post subject: Reply with quote

Slik ser jeg det ann i dag:

1. Johnsen
2. Hansen
3. Husby
4. Junior keeper
5. Juniorkeeper 2
6. Jamtfall
7. Ola By
8. Perry
9. Bratseth
10. Skutle
11. Odd Iversen
12. Harald Sunde
13. Rønningen

Enige???
Back to top
View user's profile Send private message
olaola80
Senior


Joined: 26 Sep 2003
Posts: 146

PostPosted: 29.06.2004 18:40    Post subject: Reply with quote

Ivar Rønningen vil bli et bra "cover" for Espen Johnsen tror jeg! Få Alex Lund Hansen på utlån til Aalesund el. et annet bra 1.divisjonslag nå, så har vi ordnet oss framover..
Back to top
View user's profile Send private message
m@ds
Senior


Joined: 05 Dec 2002
Posts: 198
Location: Trondheim

PostPosted: 29.06.2004 20:29    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Slik ser jeg det ann i dag:

1. Johnsen
2. Hansen
3. Husby
4. Junior keeper
5. Juniorkeeper 2
6. Jamtfall
7. Ola By
8. Perry
9. Bratseth
10. Skutle
11. Odd Iversen
12. Harald Sunde
13. Rønningen

Enige???

Nesten! Juniorkeeper 1 (Bjørn Christian MÜller) mener jeg er bedre enn Husby som var en tabbe fra starten av!! Rolling Eyes
_________________
Lunna i RBK-buret! Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 30.06.2004 07:53    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Slik ser jeg det ann i dag:
Enige???


Nei. Mulig du er opprørt, forslaget virker ikke spesielt seriøst ment; men det må naturligvis være
1. Johnsen
2. Rønningen

Du vil heller ha Husby i mål enn Rønningen? Jeez... hva er det du tenker på? Har du noe imot Rønningen eller?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb