English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trenerne
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.06.2018 15:08    Post subject: Reply with quote

Han var venstreradikal og kontroversiell – både som spiller og trener. Men han tok Norge til to VM i fotball og andreplass på FIFA-rankingen. Hva var – og er Drillos fotballfilosofi? Og hvor står han i dag i fotballsyn og politikk? Var det noe som tydet på at arbeiderklassegutten fra Fredrikstad kom til å bli en fotballfaglig intellektuell som voksen? Se det kan du kanskje få svar på i dette intervjuet, nøyaktig 20 år etter at Norge slo Brasil 2–1 i VM i Frankrike, Norges viktigste fotballseier noensinne.

Les mer: Leve Drillo!

Har ikke lest sjøl ennå.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.11.2018 21:01    Post subject: Reply with quote

Den tidligere FCK-kaptajn [Mathias Zanka Jørgensen], der fik sit internationale gennembrud i Premier League for Huddersfield i sidste sæson, peger på Åge Hareide som en væsentlig faktor for landsholdets succes de seneste 25 måneder, hvor holdet ikke har tabt de seneste 23 kampe.

- Det er sjovt, at en nordmand nærmest personificerer den danske mentalitet. Det gør Åge. Som voksne mennesker får vi lov til at udtrykke os. Der er rum til at udvikle os. Og så er han en træner, der giver spillerne plads.

- Når det ikke går godt, som vi kun prøvede i begyndelsen, bliver regler ikke indskærpet eller lavet om. Nu, hvor det går godt, sker der heller ikke ændringer i den frihed, vi har i truppen, forklarer Mathias Zanka Jørgensen.

Læs mere: Klar snak fra Hareide: - Den bedste tid i min trænerkarriere
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.01.2020 17:45    Post subject: Reply with quote

NYC FC ble seriemester i sin avdeling i fjor, men røk ut i første kamp i sluttspillet. Å vinne sluttspillet er det store målet for Deila.

– Hvor stor er denne klubben egentlig?

– Mye større enn Vålerenga. Større enn Rosenborg. Lønninger og ressurser ligger nok et sted mellom Rosenborg og Celtic. Det handles spillere her som er ti ganger det som det handles for i Norge. Jeg vet det er spillere i klubben som ble hentet for sju-åtte millioner dollar, sier den nye NYC FC-sjefen.

Les mer: Deila kan nyte av Manchester City-goder i sin nye jobb
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.02.2021 23:25    Post subject: Reply with quote

Stuart Baxter has been sacked from his position as manager by Indian Super League club Odisha after making comments about rape during a post-match interview.

The British former professional footballer made the comments about refereeing decisions during his side's defeat to Jamshedpur on Monday.

"You need decisions to go your way and they didn't," Baxter told Indian channel Star Sports.

"I don't know when we're going to get a penalty. I think one of my players would have to rape someone or get raped himself if he was going to get a penalty."

Read more: Stuart Baxter sacked by Indian football club Odisha over comments about rape
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 04.02.2021 22:50    Post subject: Reply with quote

Skulle tro mannen var voksen nå xD
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 25.04.2021 22:53    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Han var venstreradikal og kontroversiell – både som spiller og trener. Men han tok Norge til to VM i fotball og andreplass på FIFA-rankingen. Hva var – og er Drillos fotballfilosofi? Og hvor står han i dag i fotballsyn og politikk? Var det noe som tydet på at arbeiderklassegutten fra Fredrikstad kom til å bli en fotballfaglig intellektuell som voksen? Se det kan du kanskje få svar på i dette intervjuet, nøyaktig 20 år etter at Norge slo Brasil 2–1 i VM i Frankrike, Norges viktigste fotballseier noensinne.

Les mer: Leve Drillo!

Har ikke lest sjøl ennå.

Litt sen reply men.. På hvilken måte var Drillo venstreradikal?
Mener å ha hørt att han er AP-mann, og det kan vel neppe kalles for radikalisme.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 25.04.2021 23:58    Post subject: Reply with quote

Drillo var medlem i norges kommunistiske parti i en årrekke bla og er nok et godt stykke til venstre for AP og SV ja.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 26.04.2021 12:37    Post subject: Reply with quote

Var litt om NKP-plakater som han satte opp i messa når han hadde førstegangstjeneste.

Ellers mest fotballfag og mimring. Får jo litt inntrykk av at han som fagmann ligger på et helt annet nivå enn nesten alle andre i Norge, før eller siden.

Horneland virker jo som en veldig blek kopi når han har blitt intervjuet om sånt-
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 26.04.2021 19:33    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Drillo var medlem i norges kommunistiske parti i en årrekke bla og er nok et godt stykke til venstre for AP og SV ja.


Nei. Drillo ville nok foretrukket å bli beskyldt for å være AP-mann om han leser dette. Han er AKP-(ml)-mann.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.04.2021 21:52    Post subject: Reply with quote

Han er verdens mest berømte nordmann. Da er det bare rett og rimelig at Ole Gunnar Solskjær får sin egen statue i hjembyen Kristiansund.

(...)

Statuen er laget av den kjente kunstneren Tore Bjørn Skjølsvik. 81-åringen er glad Solskjær kommer på sokkel i nettopp Kristiansund.

– Det kunne jo ikke bli noen andre steder, sier Tore Bjørn Skjølsvik, som var ferdig med sitt verk for noen år siden.

Ole Tønder har kjøpt statuen for 650.000 kroner. Nå er han i gang med en kronerulling for å betale regningen.

Les mer: Solskjær på sokkel når Campus åpner dørene

Altså er statuen allerede ferdig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 29.04.2021 23:16    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
Sløvsekken wrote:
Drillo var medlem i norges kommunistiske parti i en årrekke bla og er nok et godt stykke til venstre for AP og SV ja.


Nei. Drillo ville nok foretrukket å bli beskyldt for å være AP-mann om han leser dette. Han er AKP-(ml)-mann.


Om du leser boka hans så står det der at han var medlem i NKPs ungdomslag i flere år. At han er noe mer moderat nå enn i yngre alder stemmer dog nok sikkert bra, men et godt stykke unna AP fortsatt.

Edit: Fant forresten en artikkel som nevner det også, som er noe kortere og mindre tunglest enn den boka: https://www.dagbladet.no/...n/72788865
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.02.2022 21:09    Post subject: Reply with quote

Henning Bergs tid som trener for den kypriotiske fotballklubben Omonia er over.

(...)

Den kypriotiske ligaen deles i to etter 22 runder. Omonia endte denne sesongen på sjuendeplass av de tolv klubbene og skal dermed avslutte sesongen i nedrykksgruppen. Det var åpenbart ikke godt nok for klubbledelsen.

Les mer: Henning Berg ferdig i kypriotisk klubb
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.05.2022 21:39    Post subject: Reply with quote

Kjell Jonevret, 59, känner sig bortglömd. Den SM-guldmeriterade tränaren medger dock att det delvis är hans eget fel - men än är karriären inte över.

- Jag kan tycka att det är lite slöseri, att ingen klubb använder mig, säger han till Fotbollskanalen.

(...)

- Det behöver inte vara Rosenborg, jag gillar att slå ur underläge. Klubbar som Brann eller Oslolagen, det skulle kittla. Men jag har inte jagat jobben, jag bara säger att det finns roliga utmaningar i de klubbarna. Eller Start, som jag har pratat med några gånger. En stor fin by med fotbollstradition men som har svårt att få till det.

- Men jag skulle vara öppen för att träna i Sverige också.

Läs mera: Jonevret om karriären, varför Janne inte ringer och att vara bortglömd: "Sverige är väl inte glödhett"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.11.2022 19:35    Post subject: Reply with quote

Rekdal syns litt synd på seg sjøl siden at han går glipp av cupfinaleseminaret med Bielsa og Ranieri - men uten cupfinale.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.01.2023 20:15    Post subject: Reply with quote

Pa-Modou Kah og Leicester-legenden Christian Fuchs er to av tilskuddene i Charlotte FC-teamet foran MLS-starten.

- Veldig spennende, sier Kah til norskfotball.com om sin nye jobb.

Oslo-gutten hadde en eksotisk karriere som spiller og har fått en spennende start også på livet som fotballtrener. Nå returnerer Kah til MLS der han blir en del av italienske Christian Lattanzios team i Charlotte FC.

42-åringen spilte fire sesonger i den amerikanske ligaen for Portland Timbers og Vancouver Whitecaps frem til karrieren ble avsluttet i 2017. Kah startet så raskt som assistent på Whtecaps' andrelag som ble han første lederoppdrag i fotballen.

Allerede påfølgende år ble han en del av A-lagets støtteapparat før han i 2018 flyttet til Cincinnati FC i MLS. Der fungerte Kah både som speider og assistent før han i januar 2020 ble presentert som ny Pacific-trener.

For et drøyt år siden kunne han feire seriemesterskapet i ferske Canadian Premier League etter 1-0-seier over Forge i den avgjørende sluttspillkampen.

Les mer: Ny MLS-jobb for Kah: - Veldig spennende
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 06.09.2023 07:22    Post subject: Reply with quote

Fagermo vurderer å gi seg med fotball. Må humre litt når jeg leser dette, hvor mange trenere har vel ikke sagt dette og så hoppet på første og beste tilbud rett etterpå? Kåre har annonsert dette en haug med ganger, samme med Perry. Sistnevnte holdt vel et par måneder i det private før noen gamle kompiser fikset han en kontorjobb i forbundet eller kretsen. Og hva er dette tullet med at han ikke har hatt ferie på 25 år? Påstår han at han i 25 år har sittet på kontoret i desember, mens spillerne hadde ferie? Man har ferie selv om det ikke er i juli.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 07.09.2023 23:44    Post subject: Reply with quote

Det virker jo nesten som om mannen ikke klarer å ta seg fri overhodet utifra det han sier.

Perry og spesielt Kåre kan nok beskyldes for å ta det tidvis litt for rolig.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.12.2023 15:13    Post subject: Reply with quote

Solskjær tilbudt jobb i Besiktas
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 23.12.2023 15:18    Post subject: Reply with quote

.. og Mini bare: «en klubb å øve i, så kan han ta over RBK når han er klar»
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.01.2024 20:32    Post subject: Reply with quote

– I oktober ble jeg kontaktet av en London-basert agent. Han spurte om jeg kunne være interessert i trenerjobben i den japanske storklubben Urawa Red Diamonds. Jeg informerte min daværende klubb Häcken om interessen og sa ja til å gå videre med japanerne, forklarer Per-Mathias Høgmo.

– Det neste steget var et Teams-møte med ti personer fra Urawa Red Diamonds, og de var representert med alt fra finansdirektøren til andre direktører og sjefer. Jeg vil vel kalle det et «bli-kjent-møte». Deretter ble det avtalt et nytt møte hvor jeg la fram min analyse av klubben, mine tanker og hvordan jeg ville angripe utviklingen av klubben, legger han til.

Høgmos tanker falt tydeligvis i smak for den ambisiøse gjengen i Urawa Red Diamonds, for kun kort tid senere satte klubbens tekniske direktør seg på flyet til Oslo.

– Ja, teknisk direktør Nishino, den londonbaserte agenten, Ove Flindt-Bjerg og jeg møttes. Kun noen dager senere fikk jeg skriftlig tilbud om en toårskontrakt, da var vi litt ute i november.

– Helt siden første kontakt hadde jeg en magefølelse-ja, og da var det ikke vanskelig å si ja til kontraktstilbudet for de to neste årene, forklarer Høgmo videre.

(...)

Urawa Red Diamonds kom på 4. plass i ligaen sist sesong. Nå er målsettingen å gå til topps.

– Hvordan skal dere nå dit?

– Jeg håper at vi skal øke den offensive kvaliteten. Ved å skape flere målsjanser, vil laget score flere mål. Jeg ønsker at vi skal være et lag som er samlende og også mestrer høyhastighetsfotball.

– Også kommer vi til å legge om formasjonen. Urawa har spilt 4-2-3-1, men nå blir det 4-3-3, legger han til.

Les mer: Klar for å ta grep om Japan-jobben: – Så lenge man har energi og synes det er gøy å jobbe så skal man holde på

Lykke til!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.01.2024 00:03    Post subject: Reply with quote

Fotbollskanalen kan avslöja att SvFF tidigare i vinter träffade Ole Gunnar Solskjær och att man haft kontakt med Jon Dahl Tomasson. Det återstår att se hur heta kandidater de är efter vändningen kring Olof Mellberg.

Läs mera: SvFF har träffat Ole Gunnar Solskjær
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.02.2024 22:40    Post subject: Reply with quote

Per-Mathias Högmo landade i Japan den 10 januari. Nu berättar han om den första tiden i den nya klubben.

– Det är en otroligt professionell och stor klubb. Det är många fina människor och en spännande kultur. Det är otroliga faciliteter här nere och vi har tagit många kliv med laget under träningslägret vi hade på ön Okinawa. Jag har presenterat hur vi ska träna och spela och implementerat det in i laget.

Vad är den största skillnaden mellan Skandinavien och Japan?

– Bara i Tokyo bor det fler människor än i hela Skandinavien tillsammans, så det är klart att det är ett fascinerande land. Det är fascinerande och se hur de byggt upp landet. Det är ett geografiskt mångfaldigt land med både sommar och vinter.

Fotbollsmässigt då?

– Det är lite som i Sverige och Norge att de bästa spelarna går till klubbar runt om i Europa och det är en stor dröm för spelarna här, att komma till Europa.

Läs mera: Per-Mathias Högmo: ”Svenska landslaget har en lysande framtid”
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.03.2024 21:45    Post subject: Reply with quote

Lyngby Boldklu=b har i dag valgt at stoppe samarbejdet med cheftræner Magne Hoseth. Beslutningen har intet med resultaterne at gøre, men er alene et spørgsmål om et fejlskøn fra klubbens side.

Beslutningen bunder primært i manglende opbakning både hos den øvrige trænerstab og spillertruppen. Uden den har det været nærmest umuligt for klubbens direktion og ejere at gøre andet end at reagere nu – velvidende at denne kedelige rekord udefra kan ses som drastisk og alt for hurtig.

Lyngby Boldklub beklager og håber på forståelse fra fans og omverdenen samt fra Magne Hoseth.

Læs mere: Lyngby Boldklub afskediger cheftræner Magne Hoseth efter 50 dage

Den islandske landslagstreneren har tre spillere i Lyngby: Kolbeinn Finnsson, Sævar Magnusson og Andri Gudjohnsen som er sønn av Eidur Gudjonsson.

– Jeg har snakket med alle tre i det siste, og de har ikke sagt et dårlig ord om Magne Hoseth. Jeg har ikke inntrykk av at noen av dem har opplevd misnøye i spillergruppa, sier Hareide.

Han kjenner dansk fotball godt både som landslagstrener og klubbtrener. Han ble selv avskjediget i Brøndby i 2002.

– Danske klubber kan være raske på avtrekkeren og sende trenere på dør, men ikke på denne måten her. Jeg har aldri opplevd maken. Det er leit for Magne og det er leit for fotballen, sier Åge Hareide.

Les mer: Hareide med nådeløs kritikk: – Skammelig

[Hoset] understreker at han er ved godt mot og ikke tar oppsigelsen tungt.

– For meg er dette ganske uproblematisk. Jeg har allerede reflekter litt, og tenker på hva jeg har lært og hva jeg kan gjøre bedre neste gang. Livet går videre. Jeg har hatt lite fritid og ferie de siste seks årene, så det skal faktisk bli litt godt å leve et litt roligere liv ei stund. Men det går nok ikke lang tid før jeg er tilbake i fotballen.

Hoseth har allerede rukket å få et slags tilbud om ny jobb.

– Det gikk bare noen timer før jeg fikk en henvendelse fra en klubb i Saudi-Arabia som lurte på om jeg var interessert i trenerjobb. Det er jo spennende, men det er mest sannsynlig ikke det jeg kommer til å satse på.

Les mer: Hoseth snakker ut – har fått tilbud om ny jobb
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Laff1
Senior


Joined: 15 Feb 2011
Posts: 233
Location: Aspmyra

PostPosted: 01.03.2024 22:25    Post subject: Reply with quote

Oppriktig trist hele situasjonen rundt Hoseth. Klubben må jo ha vært helt i villrede i sin trenerjakt. Kan ikke komme på noe lignende i nordiske klubber de siste årene.

Lyngby ordnet etterhvert en egen coach som skulle utvikle hans lederegenskaper, meget spesielt etter svært kort tid i klubben.

Han må ha blitt rimelig overkjørt fra dag 1. Med riktig team rundt seg hadde han nok hatt mye bedre forutsetninger.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.03.2024 18:30    Post subject: Reply with quote

Høgmo med bigeskjeft:

Kun én representant fra norsk media fikk tilgang, med en lunsj på kjøpet der vi måtte teste japansk skolebrød etter en norsk oppskrift gjengitt av klubbens trener. Det skal klubben selge på et av kjøpesentrene i byen.

Les mer: Per-Mathias om det sterke møtet med Japan: – Slike opplevelser setter livet i perspektiv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
Page 18 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb