English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Uff Uff

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gastromat
Senior


Joined: 17 Sep 2004
Posts: 104

PostPosted: 16.11.2004 23:25    Post subject: Uff Uff Reply with quote

Jeg stemmer for at Rosenborg blir landslaget! sitter å ser landskampen nå... bra forsvars arbeid Hagen!!! eller nei! å Iversen har jo vært helt ubrukelig hittil! håper Azar kommer innpå til 2 omgang...
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 16.11.2004 23:36    Post subject: Reply with quote

Åja slipp til vårt gjennomsolide forsvar ...
Back to top
View user's profile Send private message
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 16.11.2004 23:44    Post subject: Reply with quote

Rosenborg kunne vært landslaget, FØR. Nå er vi ikke så stabile lenger. De som er på landslaget er jo tross alt de som er best til enhver tid, av de som er norske fotballspillere.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
gastromat
Senior


Joined: 17 Sep 2004
Posts: 104

PostPosted: 17.11.2004 00:29    Post subject: Reply with quote

jaja! Artig å se Azar igjen. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 17.11.2004 04:09    Post subject: Reply with quote

Greit nok - Norge spilte en middelmådig kamp mot et heltent Australsk lag som leverte en god prestasjon.

Men er Norges gode resultater mot Skotland og Slovenia alt glemt? Spesielt kampen mot Slovenia var flott. Jevnt over har landslaget under Hareide gjort det langt bedre enn de fleste i utgangspunktet forventet. Ser ingen grunn til at ikke Hareide & co skal få fortsette arbeidet i ro og mak - dette går vegen!
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 17.11.2004 09:46    Post subject: Reply with quote

Denne kampen synes jeg var veldig lik Norge under Semb. Kan ikke si jeg så de store forskjellene. Mest tydelig er at en Henning Berg ikke lenger slenger avgårde 70-meterspasninger hver gang han får ballen. Til gjengjeld har vi Riise som prøver så godt han kan.

Tilogmed det gode gamle "midtspiss på kanten"-trickset ble prøvd da Sæternes kom inn.

Min klare oppfatning: Norske spillere har generelt for dårlig teknikk (på mottak, demping, vendinger, pasninger og skudd) til at vi skal kunne klare å heve oss - hvis vi spiller på teknikk. Sånn sett spiller det ingen stor rolle for resultatene hvem som er trener.

Drillos trenergjerning blir bare mer og mer genial. Han klarte å skjule de tekniske svakhetene med lagorganisering og vektlegging av "spisskompetanse". Altså: At det spiller ingen rolle om du ikke er så god teknisk så lenge du kan én ting veldig godt.

Men men, det er vårt landslag, jeg følger det uansett hvem som trener eller hvordan det går. I blant blir det jo pent, og vi taper ikke så ofte i det minste.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.03.2006 15:57    Post subject: Reply with quote

Dette var en passende overskrift...

Souness må være tidenes dårligste manager. Jeg fatter ikke hvorfor han får storjobber på løpende bånd. Han kan sammenlignes med Teitur.
Back to top
View user's profile Send private message
petko
Rutinert


Joined: 12 Jan 2005
Posts: 654
Location: Kowloon, Hong Kong

PostPosted: 13.03.2006 16:11    Post subject: Reply with quote

Souness var en meget god fotballspiller, og dermed så trudde folk at han kunne bli en god trener også. Det har ikke skjedd, og etter min mening er Souness blant de verste trenerne i historien.
Mannen har godt fra å være et yndlingsikon til å bli et hatobjekt i Liverpool, klubben han storspilte for før i tiden. Han tok over et av englands beste lag og ødela det helt. Konsekvensene av dette har vi sett de siste 15 årene.

Jeg skjønte ikke hvorfor Newcastle ansatte ham, og de angrer nå vel på at de gjorde det tenker jeg. Mannen brukte £50mill på spillerkjøp, og holdt på å føre klubben ned i nedrykkstriden. Og på toppen av alt skylder han på uflaks...

Souness er en levende tragedie som manager, og som du sier så skjøner jeg ikke hvorfor klubber ansetter ham, når han i tillegg får toppjobber så er det hele et mysterium for meg.
_________________
Veni, vidi, vici!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 13.03.2006 19:24    Post subject: Reply with quote

Enkelte presterer å komme med konspirasjonsteorier jeg ikke tør avvise, som går ut på at Newcastles styreformann Freddie Shepherd ansatte Souness med det i bakhodet at det sannsynligvis kom til å gå ad undas sportslig. Det ville gjøre klubbaksjene mindre interessante, og han kunne derfor enkelt sikre seg aksjemajoriteten i klubben på billigsalg. Når det var gjort, kunne han etterhvert begynne å se hvordan det gikk med klubben på fotballbanen. Det gikk til helvete, og etter å ha tenkt seg om en stund, skriver han et brev til Souness, og avskjediger han.

Det er kun én mann som faktisk kan gjøre noe sånt, og han heter Freddie Shepherd og er styreformannen i min engelske favorittklubb.
Derfor vil jeg heller ikke utelukke denne konspirasjonsteorien.

Håper bare tjukken finner det for godt å ansette en dugandes manager nå da.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb