English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK og forholdet til media
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39, 40  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.06.2020 10:46    Post subject: Reply with quote

Du tenker at ryktet om at han hadde trukket seg, det faktum at han inviterte til møte med alle hovedmaktpersonene i klubben dagen etter kamp, og at Hareide plutselig ble knallhardt linket til klubben og oppringt av flere media er tilfeldig?

Det høres ikke ut som løse lufta for meg, om enn kanskje en litt for vid tolkning av noen som hadde informasjonen om at møtet skulle finne sted.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 25.06.2020 11:24    Post subject: Reply with quote

La oss ta dette bit for bit. Vi hadde i praksis to rykter:

- Han kalte inn til ett møte.

Det har blitt bekreftet.

- Han hadde trukket seg.

Det er ikke bekreftet, og det faktum at han skal lede laget i kveld tyder på at dette ikke stemmer.

Ett tredje alternativ er at han har stilt sin posisjon tilgjengelig, men dette har det så vidt jeg har sett ikke vært skrevet noe om.


Så vidt jeg kan se kommer ryktet om at han har trukket seg fra to brukere som har godt under 100 innlegg her på forumet:

https://www.rbkweb.no/for...start=7275

Hvorav den første til og med sa at dette skulle kunngjøres søndagskvelden.

At media spekulerer i at Horneland står i fare for å miste jobben, og kontakter Hareide er vel strengt tatt bare naturlig når situasjonen er slik den er i dag? Dette er vel noe som har blitt gjort her inne minst siden i fjor høst?

Jeg har ikke kontroll over tidslinja, så jeg vet ikke når media fikk vite om møtet før eller etter det hadde funnet sted. Dersom de fikk vite om det før så er det sannsynligvis langt færre mulige lekkere enn om de fikk vite om det etter at møtet var over.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.06.2020 13:47    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å si nøyaktig når dette møtet på søndag ble avholdt *(eurosport sier 'søndag kveld'), men ryktet kom her inne klokka 17:32. Ryktene om Hareide begynte å gå i sjutida.

Poenget mitt er rett og slett: vi gikk fra null info til en 'kilde' som hevdet han hadde trukket seg, og vi vet nå at han hadde innkalt alle de tunge aktørene til et møte. Det kan være overfortolking av en enkel møteinnkalling, selvfølgelig, men det er jo ikke plukket fra lufta med den timingen.

Og da må man jo forøvrig spørre seg hvorfor man skulle komme med en (feilaktig) påstand nummer to, for det er jo ikke noe man kan gjette seg fram til. Har det vært en konkret interesse som ikke materialiserte seg i løpet av den søndagen, som man kanskje hadde trodd?

Uansett mener jeg det er god grunn til å hevde at noen har lekket dette til noen. Kanskje tilforlatelig, kanskje ikke.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.06.2020 16:29    Post subject: Reply with quote

Originalsaken: Reagerer på spillerbusslekkasje: – Hvem faen har interesse av å lekke det?

Men dersom krangelen foregikk utendørs på ferga klokka 0.40 fra Kanestraum kan vel andre være kilden? Satt sjøl i kafeen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 25.06.2020 19:17    Post subject: Reply with quote

Krangelen oppstod vel på bussen? Og oppskværinga på ferga?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 25.06.2020 19:25    Post subject: Reply with quote

Tenkte det samme. Hansen og Samuel i full vigør ute på dekk blir fort litt vanskelig å holde internt.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.07.2020 22:06    Post subject: Reply with quote

Adressa skal ansette to nye sportsjournalister.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 02.07.2020 22:21    Post subject: Reply with quote

Oi, skal si de prøver på noe nytt der i gården.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.09.2020 19:13    Post subject: Reply with quote

Nå har den ferske Rosenborg-sjefen innført tre konkrete grep som skal skjerme både spillerne og klubben.

* Innfører mediefri dag på tirsdager i E-cup-uker

(...)

* Nekter spillerne å uttale seg om egne skader

– De har ikke greie på det medisinske. Vi har ansatt folk som har stor greie på det. Og det som kommer ut i pressen kan være rart, enten er det «kniv i en legg» eller smerter her og der. Det er også slik at om du eller jeg går til legen, så står ikke det i avisen. Vi skal heller ikke fortelle folk hva som feiler folk, egentlig, sier Hareide.

(...)

* Begrenser muligheten til å filme treningene utover den første halve timen

Les mer: Hareide tar tre grep for å skjerme spillerne og laget
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 10.09.2020 20:34    Post subject: Reply with quote

Hva innebærer "mediefri" i denne sammenhengen? Er det sånn at om Petter Rasmus har telefonnummeret til Anders Konradsen, så blir ikke telefonen tatt på de tirsdagene om det ringer fra Petter? Er det bare at gutta kan gå fra treningsfeltet uten å få en mikrofon i fjeset fordi vakter/andre ber eventuelle mediefolk om å fjerne seg?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 10.09.2020 20:58    Post subject: Reply with quote

Dette er vel helt greit. Spillerne trenger fokus og at en dag er fri fra fjas og dumme spørsmål tror jeg er bra.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 10.09.2020 21:17    Post subject: Reply with quote

Ja, det er helt greit. Jeg bare lurte på hva det innebar i praksis for spillerene. Hvilke tiltak er iverksatt for å forsikre at spillerene får mediefri?
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 10.09.2020 21:34    Post subject: Reply with quote

Gleder meg til å høre en Petter Rasmus-tirade i podden i morra. Mannen er helt besatt av total åpenhet hele døgnet, hele uka.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.09.2020 11:20    Post subject: Reply with quote

Haha..åpenhetskultur for Petter Rasmus handler vel bare om at han selv får lov til å gjøre akkurat som han vil. At man ikke ønsker at hver minste detalj på treningene legges ut tilgjengelig på nett er da fullt forståelig. Å ha en åpenhetskultur betyr ikke at man må være dumsnill i enhver situasjon. Det er da fortsatt fullt mulig for hvem som helst å møte opp på Lerkendal og overvære treningene.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 11.09.2020 11:27    Post subject: Reply with quote

Tror pipa her inne ville hatt en annen lyd om disse reglene ble innført f.eks i 2017 av Kåre eller før årets sesong av Horneland. Smart av Hareide å ta de mindre "hyll hyll"- aktige grepene mens det er unison positivitet rundt klubben
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 11.09.2020 11:34    Post subject: Reply with quote

Flabbergast wrote:
Tror pipa her inne ville hatt en annen lyd om disse reglene ble innført f.eks i 2017 av Kåre eller før årets sesong av Horneland.

Det tror ikke jeg. Sist vi hadde stengte treninger var det stort sett Adressa som gikk i fistel, mens supportere som etterlyser profesjonalitet mente det var klokt.

Men som i alle saker så er det uenighet, også om dette. Det er det uansett hvem som er trener.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 11.09.2020 13:21    Post subject: Reply with quote

Det var særlig under Hamrén at Adressa forsøkte å etablere en slags sannhet om at RBK hadde blitt mindre åpne, og hver gang klubben viste til alle de konkrete eksemplene på fortsatt åpenhet (hvor det var tydelig at endringen hovedsakelig var at media ikke lenger hadde 100% tilgang til alle i klubben døgnet rundt) unnlot avisa å ta diskusjonen, bare messet videre på mantraet om at RBK hadde blitt en "lukket klubb". På meg virket det ikke så veldig rart at Hamrén til slutt gikk lei av hele Adressa. Det må imidlertid også tas med i regnestykket at dette var i ei tid da interessen og oppmerksomheten rundt norsk fotball fortsatt var enorm, så får vi se om at det slår annerledes ut nå - med mindre oppmerksomhet, og med en annen (norsk) trener.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.09.2020 17:37    Post subject: Reply with quote

I mine øyne uansett et langt sprang fra lukket trening til å nekte filming av taktiske detaljer og oppfordre til at spillerne sjøl ikke skal leke medisinmenn med tanke på diagnose og prognose.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.09.2020 14:16    Post subject: Reply with quote

– Spillerne får ikke uttale seg om egne skader. De er ikke medisinutdannet, noen av dem, og det har vi personell til å ta seg av. Da blir det nøyaktig. Den vanlige mannen i gata leverer ikke ut sin legejournal, så det er ikke nødvendig at vi gjør det heller, sier han.

Les mer: Spillerne får munnkurv på ett felt. Slik forklarer Hareide de nye, strikte RBK-reglene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 13.09.2020 14:27    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
– Spillerne får ikke uttale seg om egne skader. De er ikke medisinutdannet, noen av dem, og det har vi personell til å ta seg av.

Det bør kanskje gis dispensasjon for at Tore får uttale seg?
Back to top
View user's profile Send private message
knoff2010
Junior


Joined: 03 Jan 2013
Posts: 92

PostPosted: 05.10.2020 09:03    Post subject: Reply with quote

Er det bare meg som har sett en vesentlig forandring rundt klubbens åpenhet i det siste?

Etter Kåre syns jeg klubben ble mer og mer lukket, korte kryptiske svar fra trenere og ledelse med topppunkt i de siste ukene til Horneland i 2020, mens etter Dorsin og Hareide er det mer ærlige, åpne svar og en annen kommunikasjon mot media og fans.

mangler å komme tilbake der man en gang var med post match intervjuer også etter tap/ dårlige prestasjoner.

Jeg syns dette er viktig, og at man nå også ser antydning til bedre humør i hele klubben utad gjør meg trygg på at det skjer riktige ting i klubben.

Om det er Dorsin, Hareide eller noen andre å takke for dette er egentlig uvesentlig, men det er deilig!

eneste som jeg skulle ønske nå er shalala feiring i garderoben som ikke drives frem at man må men at man vil- RBK RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.10.2020 20:24    Post subject: Reply with quote

NFF anbefaler følgende regler for media håndtering (sic) utenfor kampdag:

- Reporter og mediapersonell skal til en hver tid oppholde seg minimum 2 meter fra spiller.
- Ved intervju med mikrofon skal den settes på stativ eller stang slik at disse to meterene kan overholdes.
- Media tillates ikke å oppholde seg innendørs, i eller utenfor garderobeanlegget, kun på anvist plass som er smittevernsmessig egnet.
- Alle avtaler mellom spiller og media skal godkjennes av utpekt person i klubb.
- Alle intervju bør gjøres på stadion eller på telefon.

Les mer: Presisering av karantenebestemmelser i toppfotballen

Ã…ge Hareide ville bare snakke med media samlet etter kampen mot Odd.

- Jeg har egentlig vært for dette ganske lenge, i stedet for å stå og ta intervjuene én til én med alle sammen. Jeg svarer stort sett på de samme spørsmålene sju-åtte ganger, begrunner Hareide.

Les mer: Hareide innfører pressekonferanser

Virker dog som om han gjorde et unntak for VG, som fikk noen eksklusive sitater, mens jeg sjøl sprang ned trappa for å intervjue spillerne på indre bane.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 02.11.2020 13:19    Post subject: Reply with quote

https://www.dagbladet.no/...k/73017873

Vi skal krenkes og kulturelt appropriere oss i hjel. Disse kommentarene er manifestasjonen av det værste med dagens samfunn. Verden stopp, jeg vil av.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.11.2020 14:26    Post subject: Reply with quote

I seg sjøl spesielt at vg.no i dag la ut en snart to uker gammel sak fra papiravisa. Likevel enda mer spesielt at Adressa/100 % Fotball også har publisert saken.

Tidligere i uka trykket Adressa i papirutgaven VG-intervjuet med Stefan Johansen.

Altså har det blitt et formelt samarbeid med VG?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 07.11.2020 18:18    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...sdekningen

Er nok et formelt samarbeid ja.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39, 40  Next
Page 38 of 40

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb