English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK og forholdet til media
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 38, 39, 40  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.11.2020 16:06    Post subject: Reply with quote

Interessant! Da var mistanken min bekreftet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.12.2020 14:57    Post subject: Reply with quote

I internasjonal fotball er journalistene nærmest vant til å enten bli boikottet, hindret tilgang eller satt til side dersom de stiller kritiske spørsmål som klubben ikke er komfortabel med. Den ukulturen skal vi aldri tillate i Norge.

Åge Hareide leder en klubb som har åpenhet som verdigrunnlag. Dersom de mener alvor med det, så må de kaste den type boikott-holdninger på dynga umiddelbart.

Dersom RBK-treneren mener at Adresseavisen farer med faktafeil, så får de snakke med redaksjonsledelsen. Fører ikke det fram, så har de klagemuligheter i PFU. I Vær varsom-plakaten står det at vi skal kontrollere at opplysninger som gis er korrekte.

Les mer: Ã…ge Hareides boikott av Adresseavisen er fullstendig uakseptabel. Den ukulturen vil vi ikke ha i Norge

– Søndag ba Åge om et møte, som Adressa bekreftet at de kunne komme på. Men søndag morgen kom de med kontrabeskjed om at de ikke kom på møtet, men ville ta det på nyåret i stedet. Så nå er vi enige med Adressa om å finne en dato i januar. Det er helt i orden for oss, sier daglig leder i RBK, Tove Moe Dyrhaug.

– Det skulle være et møte, nå ble vi enige om et nytt møte. Det er ikke noe mer dramatikk enn som så. Begge partene må respektere hverandre, fortsetter hun.

Les mer: Nektet å snakke med Adressa. Nå får Hareide støtte av RBK-toppen: – Vi må sette ned foten
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.11.2021 21:08    Post subject: Reply with quote

Jocke Jonsson om Otto Ulseth:

- I næringslivet får man en advarsel først for å sparke noen, men etter å ha skrevet en slik kommentar må ikke en advarsel til. Da kan man gi sparken med en gang. Snakk om å famle i blinde. Det er ingenting annet enn useriøst. Skal Kenneth Dokken og Jan Frode Nornes komme inn med autoritet og si «pang pang, slik gjør vi det i RBK». Jeg er rystet!

– Alle er rystet. Det er også medarbeiderne og redaktøren, men Otto har en slik posisjon at de tør ikke gå mot han. Det er en helt vill uttalelse, og det mener han selv også, om han spør seg selv hva han har sagt og gjort her, fortsetter Jonsson i podkasten.

Les mer: Mener Nidaros-kommentator bør få «sparken»: – Jeg kan tilby han et kjapt RBK-kurs

Enig med Jonsson, men litt rart at Nidaros som oppdragsgiver velger å slå kritikken av sin egen frilanser så stort opp? Litt det samme som om Adressa skulle ha ryddet framsida for hva Jesper Mathisen syns om Birger Løfaldli.

Kom forresten på at det er lenge siden jeg har sett utdraget på Strand-dokumentaren, der Eggen hudfletter Ulseth på flyet hjem fra Wien i 93(?).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.11.2021 21:21    Post subject: Reply with quote

Einar [Bitustøyl] døde 17. september 2021 etter omtrent ett års sjukdom.

(...)

Han jobba med mye forskjellig i NRK. I en periode jobba han mye med sport. Jeg husker godt jeg satt på gulvet i kommentatorboksen på Lerkendal med streng beskjed om å være stille mens han kommenterte Rosenborg. Han kommenterte håndball også. I den tida var det omvendt fra i dag – man var først journalist – så idrettsekspert.

Les mer: Einar Bitustøyl (1944 - 2021)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.01.2022 17:53    Post subject: Reply with quote

– Vi har vår vanskeligste motstander i Adressa. Det er derfor folk som ikke vet så veldig mye om det vi driver med, kan oppføre seg med å skjelle ut folk for åpen scene. Gjennom nesten 100 år har Adressa vært vår viktigste samarbeidspartner, og har nå valgt å spille på motstanderens lag, sier Eggen.

Sportsleder i Adresseavisen, Yngve Bergli, kjenner seg ikke igjen i kritikken.

- Nils Arne Eggen skal selvsagt få mene det han vil om vår dekning av Rosenborg. Vi ønsker at Rosenborg lykkes, men uavhengig av det så er det vår oppgave å belyse det som skjer i og rundt klubben, både i medgang og i motgang. Dessverre så har det de siste årene vært mest nedturer, kanskje med denne høsten som et bunnpunkt. Da blir vår jobb å i størst mulig grad avdekke og forstå hvorfor det er blitt slik, og da vil naturlig nok antall kritiske saker overstige de positive, sier Yngve Bergli, og legger til:

- Ledelsen i Rosenborg har hele tiden hatt mulighet til å svare på kritikken som har kommet fram.

Les mer: RBK-legenden roser Koteng - og mener dette er en god kandidat

Interessant at Bergli er tilbake i sportsredaksjonen - til og med som sjef - etter mange år som nyhetsjournalist. Bra kar! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.04.2022 20:12    Post subject: Reply with quote

Rosenborgs forrige trener boikottet pressen - det lover Kjetil Rekdal å ikke gjøre
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.04.2022 13:22    Post subject: Reply with quote

Adresseavisen wrote:
RBK-Odd har avspark klokka 18.00 søndag. Vi lader opp til kampen med Ivers Direkte fra 16.45.


Imponerende at de skal ha 75 minutter forsending! Gikk mer rett på sak ifm. kampen i Bodø.

Personlig spør jeg meg likevel om hvilket publikum de sikter seg inn mot. De ivrigste er jo på stadion, mens alle andre helst ser kampene på TV i stedet for å se/høre noen snakke om hva som skjer?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 09.04.2022 14:09    Post subject: Reply with quote

De sikter seg nok inn på sånne som meg, som geografisk er forhindret fra å dra på kamp, men som aldri får nok av Rosenborg-informasjon.

I hvert fall setter jeg pris på det, spesielt nå som discovery kjører reklame helt frem til avspark.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.04.2022 15:17    Post subject: Reply with quote

Burde ha presisert at jeg mente programmet under kampene. Sånn sett var det gamle opplegget med sending før, i pausen og etter hjemmekampene litt mer rettet mot folk i TV-sofaene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 09.04.2022 16:21    Post subject: Reply with quote

Kamp på TV-en, sendinga til Adressa på mobil/PC/nettbrett. BT har hatt stor suksess med slik dekning av Branns kamper. Så de prøver nok bare å kopiere den.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.04.2022 15:19    Post subject: Reply with quote

Så i ettertid at de ikke satt og pratet underveis i Odd-kampen. Det gjør de derimot i dag fra klokka 17.45.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Looney
Senior


Joined: 27 Dec 2007
Posts: 213
Location: Oslo

PostPosted: 10.10.2022 13:58    Post subject: Reply with quote

Noe overskrifter etter vi kjørte over Engen i går.

Nettavisen:
1) Bet seg merke i Rosenborg-spillerens oppførsel - Han er ufin.
Han er jo et rasshøl.

2) Når dommere overser klare gule kort, ødelegges den gode fotball.
(Artikkelen går på at vi skal ha grisetaklet de fine VIF spillerne ut av kampen uten konsekvenser.)

TV2:
1) Slaktes etter overspilling (video av EDR)

2) Har ikke kjags (Her illustrert med bilde av VIF spiller med hendene over hodet, det er selvfølgelig VIF som ikke hadde en mulighet, men slik skal det ikke framstå tydeligvis)

Ikke alle som er like fornøyd med at vi vant tror jeg

RBK
_________________
Eh...what's up, doc?",
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 10.10.2022 14:32    Post subject: Reply with quote

Litt hårsårt, eller?

Greit at ikke alle sakene etter kampen er rene kampreferat, også. Helt greit at EDR får litt pes for den der.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Looney
Senior


Joined: 27 Dec 2007
Posts: 213
Location: Oslo

PostPosted: 10.10.2022 14:53    Post subject: Reply with quote

Mulig du har et poeng, men mener det er et merkelig fokus etter en av de mest omtalte kampene i løpet av året er spilt. Ikke at det blir skrevet om i seg selv, men at det er hovedfokus.
_________________
Eh...what's up, doc?",
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.10.2022 20:21    Post subject: Reply with quote

(For meg) artig opplysning fra Rekdal på Rotsekk: Natt til søndag gikk han gjennom alle nettavisartiklene etter Strømsgodset-kampen for å sjekke at han ikke hadde blitt feilsitert. Vil tro det er noe han pleier å gjøre. Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
JBH
Senior


Joined: 13 Sep 2022
Posts: 151
Location: Toril, Davao City, Philippines

PostPosted: 24.10.2022 10:37    Post subject: Reply with quote

Er det bare meg, eller er det flere som kjenner samme avsmak for denne møringen Birger Løfaldli i Adressa ?
Gjennomgående negativ til alt og alle i RBK , og klarer ikke annet enn å formidle kvalme oppgulp hver gang han skal skrive noe om RBK. Tror ikke jeg kan huske å ha lest en eneste positiv artikkel om RBK fra denne journalisten. Adressavisen som skal være Trøndelags nyhetsformidler ut til lokalbefolkningen i Trondheim og omegn, har altså klart å skaffe seg en skribent som er så utrolig negativ til alt som foregår i Trøndelag . Det er ikke bare RBK, men generelt alt som foregår på sportsarenaen i Trøndelag.
I de siste dagene i forkant av moldekampen, har han ikle gjort annet enn å sutre om denne æresvaktsaken, og i etterkant fortsetter nedrakkingen av RBK. Kjenner bare at jeg blir kvalm hver gang denne Løfaldli åpner kjeften.
_________________
RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 24.10.2022 10:46    Post subject: Reply with quote

Han er sikkert god på kombinert og hopp. Han har sikkert innsikt og interesse for toppidrett og idrettsprestasjoner, og han har en voldsom interesse for moral og idrettens samfunnsansvar. Det er fint nok, men at fotballkulturen dreier seg om mer enn dette har han null innsikt og interesse for, han lever på 70-tallet (i likhet med Ulseth og mange andre). Han har dessuten en vane med å skrive kommentarer som for det meste er oppsummeringer av det han har skrevet i et par tidligere kommentarer, uten at det kommer noen nye betraktninger. Nesten en slags form for selvplagiat.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 24.10.2022 10:57    Post subject: Reply with quote

Har merket meg det samme for en god stund siden. Han virker å ha gjort det å være negativ til RBK til selve formålet med journalistikken sin. Ta tar jeg det han skriver med ei neve salt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 24.10.2022 13:05    Post subject: Reply with quote

Jeg sa opp mitt abonnement på Adressa i forrige uke - jeg ble drittlei den negative fokuseringen på RBK. En ting er at Løfaldli bare skriver negativt om klubben, men i forrige uke skrev sannelig også politisk redaktør Siv Sandvik om hvor smålig det var at Rosenborg ikke ville stå æresvakt!

Jeg nekter å bidra med en eneste krone mer til Adressa!!!
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 24.10.2022 13:41    Post subject: Reply with quote

Velkommen i klubben Hentesveis Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
PekeFortsattMotFærøyan
Junior


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 99

PostPosted: 24.10.2022 15:12    Post subject: Reply with quote

Så nå skal det ikke være lov å kritisere klubben som har forfallt i 20 år? Kritkken rundt æresvakt er helt på sin plass. Maken til pinlig innstilling. Denne gjengen her blir aldri seriemestere. Realiteten er at alt mer Rosenborg med unntak av 15/16, har vært fullstendig bedritent. Alt fra den elendige fotballen, til den malplasserte mosaikken på gamletribunen, til innlemmelsen av kvinnelaget, som vanner ut varemerket og gjør rosenborg til hvilken som helst norsk kommuneklubb helt uten noe sjel eller interesse.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 24.10.2022 18:30    Post subject: Reply with quote

PekeFortsattMotFærøyan wrote:
Så nå skal det ikke være lov å kritisere klubben som har forfallt i 20 år?


Det er det ingen som har hevdet.

PekeFortsattMotFærøyan wrote:
Kritkken rundt æresvakt er helt på sin plass.


Nei.

PekeFortsattMotFærøyan wrote:

Maken til pinlig innstilling. Denne gjengen her blir aldri seriemestere.


Ikke med den innstilllingen hvertfall.

PekeFortsattMotFærøyan wrote:
Realiteten er at alt mer Rosenborg med unntak av 15/16, har vært fullstendig bedritent. Alt fra den elendige fotballen, til den malplasserte mosaikken på gamletribunen, til innlemmelsen av kvinnelaget, som vanner ut varemerket og gjør rosenborg til hvilken som helst norsk kommuneklubb helt uten noe sjel eller interesse.


Takk til deg.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 24.10.2022 21:20    Post subject: Reply with quote

Løfaldli har vært ute på heiagjengtur også, stort sett brent seg iløpet av de neste halvåret.

Vi kritiserer da RBK støtt og stadig her inne vi, men Løfaldli virker til å være særdeles lite treffsikker.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
tobbis1
Senior


Joined: 05 Feb 2015
Posts: 153

PostPosted: 25.10.2022 10:45    Post subject: Reply with quote

Løfaldi viker ikke bare generelt negativ,det virker som om han er ute etter å ramme RBK mest mulig. Timingen for når han kommer med sine oppgulp er alltid verst mulig sett fra RBK sin side.Forståelig om RBK prioriterer Nidaros og andre aviser foran Adressa,og det virker det som faktisk er tilfelle også.Kanskje er det en ide at når man sier opp abonnementet nevner dette forholdet når man blir bedt om årsaken til at man vil avslutte, det skal ikke veldig mange til før det vil bli lagt merke til.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18453

PostPosted: 25.10.2022 11:00    Post subject: Reply with quote

Ja, problemet er ikke at de er kritiske, men hva Løfaldli og Adressa er kritiske til. Det er null om nepotisme/ansettelser, overoptimistiske budsjetter eller hva de gjør for å få folk tilbake på Lerkendal, men tull og tøys om æresvakt, "hater Molde by", journalisters arbeidsforhold ("åpenhet"), eller at man ikke er nok i bresjen for et eller annet idrettspolitisk mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 38, 39, 40  Next
Page 39 of 40

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb