English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
I gamle dager
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 41, 42, 43  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.05.2020 19:32    Post subject: Reply with quote

Mandag 7. mai 1945:

Full av overmot hevet 17 år gamle Klaus Berg stemmen da Karl Dolmen, en av Henry Rinnans mest beryktede bødler, forlot Rosenborgbanen.

- La porten stå åpen slik at vi får luftet ut.

Så kunne festen starte. Banemester Arild Moksnes hadde sett de siste tyske politisoldatene forsvinne bortover mot forlegningen ved Småbergan en stund tidligere. Nå var også Karl Dolmen og et annet bandemedlem i ferd med å pakke sammen etter dagens treningsøkt.

– Heis flagget, foreslo Klaus Berg som hadde sikre kilder på at tyskerne hadde kapitulert for flere timer siden.

Faren hadde gjennom hele krigen hatt en radio gjemt under senga, og denne dagen satt han klistret til apparatet og fikk høre hvordan det tyske riket gikk opp i røyk.

– Da Moksnes var trygg på at Dolmen var langt nok unna, gikk flagget til topps over Rosenborgbanen for første gang på fem år.

Les mer: Fire trønderske skjebner
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 11.05.2020 09:54    Post subject: Reply with quote

Hører at RBK - Blackburn fra -95 gikk forrige onsdag.
Reprise tirsdag kl. 13:30 Viasport 1.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.05.2020 18:33    Post subject: Reply with quote

Takk for tips! Fikk aldri med meg forrige sending. Opptak satt på.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.05.2020 20:37    Post subject: Reply with quote

Mens Brandhaug først spilte i RBK i 11 sesonger, og deretter jobbet i klubben i ytterligere 18 år, har Svardal skrevet tre bøker om Rosenborg.

Det blir dermed en og en halv time med diskusjoner, artige historier – og også litt alvor.

Hvorfor er for eksempel Brandhaug knapt synlig i mediene i dag?

Og hvorfor ga han seg i RBK i 2008?

Les mer: 16. mai-dramaet på Lerkendal: Knivstikking mens RBK-legenden storspilte
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 15.05.2020 07:53    Post subject: Reply with quote

Fin 16. mai-kavalkade fra Geir Svardal. Jeg trodde imidlertid den knivstikkingsepisoden var i 85, ikke 86. Dessuten står det følgende om kampen i 85:

Quote:
Av det offisielle tilskuertallet på 25 000, ble det spekulert i at minst seks tusen slapp inn gratis.

Det er vel mer riktig å si "i tillegg til" det offisielle tilskuertallet? Offisielt tall skal man jo ha en viss kontroll over, men jeg har hørt fra en del som var der at det må ha vært godt over 30 000 til stede.

Siden det nå uansett er foreldede forhold må det vel være greit å spekulere åpent i noen tilskuertall fra Lerkendal på 80-tallet. Jeg vet ikke når man sluttet med det, men ganske lenge var det sånn at gjestende lag skulle ha sin andel av billettinntektene i de årene. Det gjorde at mange lag heller ønsket seg bortekamp mot RBK på 16. mai snarere enn en dårlig besøkt hjemmekamp, men ga samtidig RBK et visst incentiv til å "miste" en og annen tilskuer. Vi hørte jo alle mumlingen i Klokkesvingen om "offisielt, ja" da dagens tilskuertall ble lest opp i en del kamper.

Den faktiske kapasiteten på gamle Lerkendal er det nok ingen som kjenner, men jeg vil tro at både 16. mai-kampen og seriefinalen i 85 gir en god pekepinn. Dessuten vil jeg tro at en del opplevde stadion som fullere enn de sytten-atten tusen som ble rapportert i en del av kampene på lista i denne saken. Kanskje kunne man finkjemmet bildearkivet til Adressa og brukt en videreutviklet StAut til å anslå publikumstallet?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 15.05.2020 10:02    Post subject: Reply with quote

Jeg elsker idéen, og tror at den dagen vi får til en STAut som via en eller annen form for machine learning klarer å komme med et forholdsvis presist estimat på tilskuere basert på en rekke gamle bilder - kanskje ganske ukomplette mtp stadiondekning - så har nok jeg gjort mitt som programmerer. Very Happy
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 15.05.2020 11:06    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:

Den faktiske kapasiteten på gamle Lerkendal er det nok ingen som kjenner, men jeg vil tro at både 16. mai-kampen og seriefinalen i 85 gir en god pekepinn. Dessuten vil jeg tro at en del opplevde stadion som fullere enn de sytten-atten tusen som ble rapportert i en del av kampene på lista i denne saken. Kanskje kunne man finkjemmet bildearkivet til Adressa og brukt en videreutviklet StAut til å anslå publikumstallet?

Når Lerkendal åpnet i 1947 hadde den en kapasitet på 37 000 iflg. denne artikkelen på Wikipedia. https://no.wikipedia.org/...al_stadion

Og jeg er fortsatt brennsikker på at det var godt over 30 000 tilstede på seriefinalen i 1985. Aldri stått så tett i klokkesvingen noen gang.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Lomaxx
Veteran


Joined: 29 Jul 2006
Posts: 4397
Location: Telt på wembley

PostPosted: 15.05.2020 11:28    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:
Jeg elsker idéen, og tror at den dagen vi får til en STAut som via en eller annen form for machine learning klarer å komme med et forholdsvis presist estimat på tilskuere basert på en rekke gamle bilder - kanskje ganske ukomplette mtp stadiondekning - så har nok jeg gjort mitt som programmerer. Very Happy


Får du nivået ditt dit opp så trur jeg fort du får lov til å velge og vrake i million lønn fra Google, facebook og Microsoft bl.a.
_________________
Grilldress er også en dress:)

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 15.05.2020 12:02    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Når Lerkendal åpnet i 1947 hadde den en kapasitet på 37 000 iflg. denne artikkelen på Wikipedia. https://no.wikipedia.org/...al_stadion

Den versjonen av Lerkendal var nok en ganske annen enn den vi "vokste opp" på, altså etter ombygginga i 1962. Kapasiteten må ha vært beregnet ganske hypotetisk, jeg har vanskelig for å se for meg 37 000 tilskuere overvære en fotballkamp ut fra dette bildet fra 1947:



Den gamle hovedtribunen fra 1962 hadde noe sånt som 5000 seter, så totalkapasiteten etter ombygginga ble nødvendigvis avgjort av hva Store Stå og Klokkesvingen kunne "svelge unna" av folk. Dét kunne imidlertid utgjøre formidable antall, og som deg er jeg temmelig sikker på at flere kamper må ha hatt over 30 000 tilskuere. De uoffisielle tilskuertallene hadde nok flere forklaringer. Blant annet mener jeg å huske et og annet hull i gjerdet med grundig nedtråkkede stier gjennom, pluss at det kunne være god butikk i at noen av billettinntektene ikke fant veien til klubbregnskapet. Selv om vi hadde vår kemnersak er det ikke akkurat noen hemmelighet at det fantes svarte penger i omløp i fotball-Norge, og de pengene kom jo fra et sted.
Back to top
View user's profile Send private message
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4271
Location: Stiftstaden

PostPosted: 15.05.2020 18:10    Post subject: Reply with quote

Det var mange hull i gjerdene omkring Lerkendal ja og det med holde tallene nede stemmer nok da bortelaget skulle ha 10% eller noe sånt av billettinntektene.
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.05.2020 18:15    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Jeg trodde imidlertid den knivstikkingsepisoden var i 85, ikke 86.


Hadde notert meg 85 jeg også:

«Årets 16. mai-arrangement på Lerkendal er den hittil verste orgie i fyll og bråk på banen. Fra flere hold rettes det nå inntrengende oppfordringer om å la årets Lerkendal-kamp 16. mai bli den siste,» skrev Adresseavisen.

Les mer: Den egentlige rekorden?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 15.05.2020 19:16    Post subject: Reply with quote

RBK - LSK 2008 vant twitterkonkurransen hos Eurosport og går lørdag kl.16 før 'terminlistemøte'.

https://twitter.com/Euros...16/photo/1
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 15.05.2020 19:16    Post subject: Reply with quote

Knivstikkingen skjedde i 1986.
VG 20.5.1986
Quote:
Den blinde fotballvolden har nådd Norge. Olav Langeland (21 ) fra Råkvåg i Sør-Trøndelag ble stukket ned bakfra med kniv under kampen mellom Rosenborg og Tromsø på Lerkendal fredag. Tilstanden var kritisk da han ble brakt til Regionsykehuset med punktert lunge og stort blod tap. Også en kamerat av Olav, Rune Dyp vik (22 ), ble stukket.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.05.2020 20:04    Post subject: Reply with quote

Skylder på Adressa sjøl: I bilaget Patriotavisa i anledning 75-årsjubileet i 92 kunne man finne følgende faksimilie:



Men beklager at jeg har lurt folk i tolv år. Sad

2mas wrote:
16. mai-dramaet på Lerkendal: Knivstikking mens RBK-legenden storspilte


Interessant at Brandhaug var nær overgang til Dortmund før ryggen slo seg vrang i 87 - etter at Bratseth hadde tipset rivalene. Dessuten var han veldig nær overgang til Antwerpen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.05.2020 17:40    Post subject: Reply with quote

Nottingham Forest har hatt en voldsom manager-gjennomtrekk siden legenden Brian Clough ga seg tidlig på 1990-tallet. Tiden etter Clough kan på mange måter minne om tiden etter Nils Arne Eggen i Rosenborg. Hjelde opplevde å ha Eggen som trener, mens han opplevde Clough i en mer tilbaketrukket rolle. Likevel så han tydelige likhetstrekk mellom trenerpersonlighetene.

– Både Eggen og Clough var litt spesielle typer. Ingen av de var redd for å si hva de mente, og Clough kunne nok være vel så tøff som Nils. Evnen til å sette sammen lag og til å se menneskene var begge god på. Nils kalte det godfotteorien, og dette var nok Clough også god på.

– Hvorfor tror du det har vært lav kontinuitet på trenersiden i begge klubber?

– Begge klubbene har hatt perioder der de har overprestert voldsomt under hver sin trener med kontinuitet. Nottingham er en liten by, som plutselig fikk et lag som vant Europacupen (1978/79 og 1979/80, journ. anm.). I Norge burde hovedstaden, som er den klart største byen, hatt det beste laget. Begge klubbene har siden storhetstiden blitt målt mot disse resultatene, påpeker Hjelde.

– Nottingham Forest kommer aldri til å vinne i Europa igjen. Rosenborg klarer heller ikke å levere slik de en gang gjorde. Dette bør klubbene innse fortest mulig, og gi folk litt mer tid.

Les mer: Han var sentral for daværende Premier League-klubb. I fjor kunne sønnen havnet i samme klubb

Belsvik er den som har spilt for flest eliteserieklubber i Norge: Molde, HamKam, Start, Stabæk, Rosenborg, Vålerenga og Lillestrøm i en periode på 14 år.

– Hvorfor ble det så mange; du var jo en skikkelig fotballnomade?

– Det var flere årsaker til det. Molde var et perfekt valg for meg etter Faaberg. Men i 1991 var det et veldig rot internt i Molde. De hadde ikke kontroll på økonomien. Jeg følte at jeg måtte komme meg bort. Det gjentok seg i HamKam, der jeg spilte med blant andre Ståle Solbakken og Vegard Skogheim. Klubben holdt på å gå konkurs og raknet fullstendig, sier Belsvik. Deretter kom han til Start og yndlingsmedspiller Erik Mykland.

(...)

I 2000 ble Rosenborg neste stopp for lillehamringen. Der scoret han et mål som fikk kasserer i klubben til å gni seg i hendene.

– Det var mot ungarske Dunaferr i mesterligakvalifiseringen. Jeg scoret 2-1-målet på Lerkendal etter 2–2 borte. Dermed var trønderne klare for Champions League for sjette år på rad. Det var snakk om 80–90 millioner til Rosenborg på grunn av scoringen min, sier Belsvik, og fortsetter:

– Å være en del av gruppespillet i Champions League og møte lag som Bayern München og Paris SG, var stort og veldig gøy å oppleve.

Les mer: Lillehamringen som skaffet Rosenborg 90 millioner

Skal sies at vi var kvalifiserte også med 1-1. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.05.2020 20:07    Post subject: Reply with quote

Tor Birkelund døde 10. mai.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 25.05.2020 23:13    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Tor Birkeland døde 10. mai.


Fikset lenken for deg Wink
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.05.2020 17:58    Post subject: Reply with quote

Beklager tabben. Birkeland hadde vært syk i lengre tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.05.2020 13:46    Post subject: Reply with quote

I 1993 spilte Ronny Støbakk sju kamper for Rosenborg i eliteserien, men måtte ha ni for å bli seriemester med klubben.

- Nils tok ikke hensyn til sånt, sier Støbakk og ler.

Han beskriver Eggen som et pedagogisk geni og hadde et godt forhold til trenerlegenden i perioden som rosenborgspiller.

- Overfor oss unggutta var Nils alltid beskyttende og grei. Han kjeftet alltid mest på de beste. Jo bedre du spilte, desto mer kjeft fikk du. Spesielt de som hadde vært ute og gjort det bra på landslaget, sier Støbakk.

(...)

94-sesongen ble tråere for unggutten. I løpet av vinteren hadde Rosenborg hentet spisskjempen Kjell Roar Kaasa og veien til en plass på laget var lang. I serien fikk Støbakk to korte innhopp på til sammen 40 minutter, men svarte med å lage to mål.

Høydepunktet var scoringen i nedsablingen av Brann på Lerkendal 21. september. Støbakk fikk en langpasning fra midtstopperbauta Erik Hoftun, tok ballen ned på kassa og hamret den i nettet. Kampen vant trønderne til slutt 9-0.

- Det var en artig opplevelse. Målet ble en slags oppreisning, et bevis på at jeg fortsatt hadde noe å fare med som fotballspiller, sier Støbakk.

(...)

Etter tre sesonger i Strindheim var det punktum for spill på toppnivå. Foran sesongoppkjøringa i førstedivisjon våren 1998 varslet 25-åringen trener Ivar Selnæs om at nok var nok.

- Jeg kjente at jeg var ferdig og hadde ikke motivasjon til å fortsette. Andre klubber var på banen, men jeg hadde ikke guts til å dra videre. Jeg var god til å drible, men hadde ikke vilje til å flytte fra Trondheim, sier Støbakk.

Les mer: Spilte med stjernene i Rosenborg, men fikk nok. Derfor valgte han å gi seg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.06.2020 21:26    Post subject: Reply with quote

Tror ikke jeg har sett denne før: TVRisvollan markerer Odd Iversens 70-årsdag
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.06.2020 19:30    Post subject: Reply with quote

Snorre Valen:

For å virkelig grave i hvor forsmedelig jeg fortsatt synes det er at vi tapte den gangen, er det egentlig ikke så mye å si om det siste oppgjøret, kampen i Parken. For der tapte vi fortjent. Tidvis ble Rosenborg helt parkert, FCK kunne like gjerne scoret et til, og hadde vi greid 1-1 og vunnet kvalifiseringen, ville det ikke akkurat vært på walkover. Vadim Demidov spilte sentral midtbane fordi Anthony Annan var suspendert (det er egentlig en blodig urettferdighet at de gule kortene ikke ble nullstilt til playoffen, med tanke på at at Rosenborg hadde flere kvalifiseringskamper bak seg enn FCK hadde), Steffen Iversen var på banen alt for lenge etter han åpenbart var helt tom, og Trond Olsen misset det som kunne vært en sjokkstart på kampen før minuttet hadde gått. I ettertid har mange festet seg ved kjempesjansen til Roar Strand - men jo flere ganger jeg ser den, jo mindre sikker blir jeg på at det egentlig var en kjempesjanse.

(...)

Så da Ståle Solbakken løp triumf-runde ut på banen som om han hadde vunnet VM, var det på én måte nesten ikke til å holde ut. Mest fordi han oppførte seg som om det hele var en overlegen seier. Og det var det ikke.

Les mer: Her er bildet som får Snorre til å grøsse
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.07.2020 19:20    Post subject: Reply with quote

By Rise førte Rosenborg til seriegull og plass i Champions League. I dag ville han ha blitt hyllet.

I 2004 fikk han sparken.

Historien om By Rises karriere kunne ha stanset, eller i hvert fall nådd toppen, der.

- Er du helt ferdig med RBK-exiten?

- Ja, jeg er ferdig med den.

- NÃ¥r ble du det?

Den gamle keeperen forteller at han i starten av koronaperioden fikk med seg en av de mange sportskavalkadene på TV 2. Kanalen viste et intervju med ham, da han noen år etter avgangen ble intervjuet om exiten fra Rosenborg.

- På det tidspunktet var jeg flink til å late som om jeg var ferdig med den. Jeg måtte bruke veldig mye tid på å sortere fornuft og følelser. Hva var fornuftig oppi dette, hva var logisk, og hva var greit? Og hva er subjektive følelser?

By Rise kommer ikke med noen konkret dato på når hodet hans gjorde seg ferdig med saken. Den datoen finnes nok heller ikke. Sparkingen fra Rosenborg vil nok alltid ligge der, som et minne og en erfaring på linje med alt det andre han har opplevd i og utenfor idretten.

Les mer: Han har hatt en imponerende stigning etter RBK-exiten

Roar Strand kan reflektere både over det som ble og det som ikke ble. Ikke det at 50-åringen har lagt seg ned på sofaen hjemme i Melhus for å hvile. Han spiller fortsatt aktivt i 3. divisjon og ser vel så godt trent ut nå som i glansdagene.

(...)

- Nottingham var så å si klart. Jeg tror det var overgangssummen det stoppet på. Jeg hadde alltid lange kontrakter i Rosenborg. Det var tabben min, for da ble jeg litt kostbar. Det er mulig det bidro til at det ikke ble noe mer.

(...)

Hans egne ord om landslaget oppsummerer personligheten:

«Det var ingen kjempekarriere. Jeg fikk 42 kamper, hadde en del skader. Jeg ga meg i 2003, fordi jeg trengte de pausene jeg kunne få».

Les mer: Han snakker om en tabbe. Var det egentlig det?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 17.07.2020 21:40    Post subject: Reply with quote

Mange snakker om at kampen mot Milan på San Siro er tidenes bragd i CL av Rosenborg, men jeg mener at den beste kampen som RBK spilte under CL-eran var hjemmekampen mot Inter i 2002.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Awake
Proff


Joined: 05 Oct 2009
Posts: 404

PostPosted: 18.07.2020 08:40    Post subject: Reply with quote

Det mener Eggen også, ref intervju i Rasmus og Saga.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.07.2020 22:12    Post subject: Reply with quote

[Ivers] fikk jobb som juniortrener i Rosenborg, men etter et par år var han mentalt utslitt.

«Æ passa itj som træner altså. Æ va for utålmodig te det, vettu.»

Tilbakemeldingen han ga RBK-juniorene etter en skuffende kamp i Tromsø er med på å forklare hans egen konklusjon: «Hadd æ vært dokker, så hadd æ gått opp på Tromsø-brua og hoppa i sjøen», sa han til dem.

Etter en kort trenerkarriere gikk Iversen videre til Ranheim, hvor han tok på seg spillerdrakta i en sesong. Det forble en bitteliten parentes både i hans egen karriere og i Ranheim-historien.

Iversen forteller videre:

«Og så vart det kluss i ekteskapet, og så vart det skilsmisse».

Han havnet på Gjøvik, hvor han ble værende uten jobb.

«Æ mista jo my kontakt med folket oppi her. Æ mista jo kontakt med ungan og alt derre der. Det vart ei forferdelig tid på Gjøvik.»

Mer presist kan det neppe oppsummeres.

Les mer: Mannen som løste kryssord med kulepenn

Dette var nytt for meg. Det var i 1984 at Iversen spilte 4. divisjon for Ranheim. Noe lignende som da Brandhaug hjalp Steinkjer med å unngå nedrykk til 2. divisjon høsten 1992.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 41, 42, 43  Next
Page 36 of 43

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb