English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Roar Strand
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51, 52  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 21.01.2022 14:12    Post subject: Reply with quote

Kravspekken har uansett ikke vært lang og solid trener erfaring.
Så hva de ønsker med rollen må være noe annet enn å få inn en super dyktig fotball trener tenker nå jeg.
Når de snakker med både Maalen og Strand så synes jeg det er litt merkelig. De er på 2 forskjellige planeter egentlig.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Org45
Junior


Joined: 20 Jul 2014
Posts: 30
Location: Oslo

PostPosted: 21.01.2022 15:13    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Man skjønner jo når man leser disse reaksjonene hvorfor klubben er i den situasjonen den er i, det er åpenbart magefølelsen til majoriteten som bryr seg om klubben å ansette "den mæst likanes karen, må itj glæm ka hain gjor som spæller, har sekkert noe fornuftig å komme me" samme hvilken stilling det er.


Spot on. Motbøren her inne forteller alt om hvorfor klubben har vært på feil vei lenge og den kursen beholdes.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 21.01.2022 15:30    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Stor spillererfaring, javel, men mannen er 51 år gammel og har omtrent null erfaring som trener, nøyaktig null som trener for voksne spillere.


Jeg kjenner ikke din alder, men vil gjerne påpeke at en oppegående 51 åring, faktisk er på høyden av sin arbeidskarriere, og det er ingenting som tilsier at man ikke kan begynne i, og gjøre det veldig bra i et yrke i den alderen.

Jeg ble selv i en alder av omtrent 50 tvunget til å skifte bransje pga endringer i arbeidsmarkedet. Ble ansatt basert på realkompetanse, ikke utdanning eller yrkesarfaring fra CV. Var i løpet av under 6 mnd på høyde med, eller bedre enn de fleste av mine kollegaer.

En som 51 åring som er nyskjerrig og lærevillig kan nå langt i et nytt yrke, så lenge man har en viss grunnkunnskap. Som fotballtrener kan man drive til man er 70 hvis helsa holder, og Roar har dermed omtrent 20 år igjen i arbeidslivet, hvis han selv ønsker.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 21.01.2022 15:36    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Kravspekken har uansett ikke vært lang og solid trener erfaring.
Så hva de ønsker med rollen må være noe annet enn å få inn en super dyktig fotball trener tenker nå jeg.
Når de snakker med både Maalen og Strand så synes jeg det er litt merkelig. De er på 2 forskjellige planeter egentlig.


Når det gjelder rutinen som trener, på 2 forskjellige planeter.

Når det gjelder kunnskap om godfoten og de prinsipper vi ønsker rbk skal fremstå etter, så har de begge lang erfaring og god kjennskap, så der er de antagelig helt på samme planet.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 21.01.2022 15:40    Post subject: Reply with quote

Kjennskap til gofoten!!.
Javel da er det mange uten trener erfaring som er aktuelle for jobben.
Trodde vi gikk for den beste treneren jeg da, når vi skal ansette trener!.
Men når kjennskap til gofoten var krav spekk nr 1 har jeg misforstått
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.01.2022 15:43    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det tyder ganske dårlig for interessen for faget hvis man venter til man er 51 med å starte som fotballtrener. Vel holdt Roar på lenge som aktiv, men fortsatt. Det er en del år med bygging av erfaring, når det gjelder lederrollen, når det gjelder taktiske disposisjoner sett fra trenersiden, strukturering av treningshverdagen. Alt det rundt selve fotballen som har endret seg de siste ti årene. Jeg har nok trenererfaring selv til å vite at det å ta læring av både ting som gjøres rett og ting som gjøres dårlig faktisk tar tid.

Det er godt mulig Roar Strand kan bli en dyktig trener i god tid før han blir 70 år, hvis han nå brenner for det, men det er min påstand at dersom det er dyktig som trener han vil bli, så burde han være hovedtrener på noe lavere nivå, ikke tredjeassistent på trønderkvota i gamleklubben. Og selv om han skulle herje som Nardo-trener, for eksempel, så mener jeg han burde hatt en bratt læringskurve i mange år før han egentlig skulle kvalifisere sportslig for å være assistenttrener i RBK.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 21.01.2022 15:44    Post subject: Reply with quote

Org45 wrote:
Henning wrote:
Man skjønner jo når man leser disse reaksjonene hvorfor klubben er i den situasjonen den er i, det er åpenbart magefølelsen til majoriteten som bryr seg om klubben å ansette "den mæst likanes karen, må itj glæm ka hain gjor som spæller, har sekkert noe fornuftig å komme me" samme hvilken stilling det er.


Spot on. Motbøren her inne forteller alt om hvorfor klubben har vært på feil vei lenge og den kursen beholdes.


Hvis klubben følger det mange her inne mener, så vil aldri klubben komme i nærheten av å bli den klubben vi engang var.

Skal vi beholde kulturen i klubben, trenger vi folk med kjennskap til kulturen.

Skal kulturen utvikle seg, trenger vi innspill og erfaringer utenfra.

Å finne en som kan dekke hele det er umulig, så derfor må teamene settes sammen med både eksterne og interne ressurser.

Feilen i den sammensetningen nå, er ikke Roar Strand, men at vi valgte Rekdal/Frigård.

Roar sammen en eksternt trenerteam som kan og vil det samme som klubben ville antagelig vært strålende. Da får man både kultur og nye friske tanker.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.02.2022 20:50    Post subject: Reply with quote

I Rosenborg har han gått inn som assistenten til Kjetil Rekdal, sammen med Geir Frigård. Selv føler han rollen passer han perfekt for tiden.

– Ja, det er det ingen tvil om. Jeg lærer noe nytt hver dag, og jeg føler samtidig at jeg har noe å komme med. Vi har hatt mange fine diskusjoner, sier Strand.

– Hva er det din rolle går ut på?

– Jeg skal bidra med at vi skal bli bra alle sammen. Jeg har noen småøkter på småbanespill i starten av øktene. Geir og jeg deler litt på det. Når det er struktur, så er det Kjetil som styrer. Vi diskuterer alt slik på forhånd selvfølgelig, sier Strand.

Etter over 20 år i norsk fotball vet Strand hva som gjelder. Han er samtidig Norges mestvinnende fotballspiller, og har hele 16 seriemesterskap.

– Jeg tror jeg vet hva som skal til. Fotballen har forandret seg litt siden jeg sluttet, men mye av det samme gjelder fortsatt. Du må fortsatt i kjelleren for å bli best, sier han.

Les mer: Roar Strand måtte gå noen runder med seg selv: – Det er noe jeg brenner for
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Fosningen
Rutinert


Joined: 25 Jun 2009
Posts: 616
Location: Ã…fjord

PostPosted: 05.02.2022 21:04    Post subject: Reply with quote

Endelig en som omsider spør hva mannen faktisk skal gjøre 🙂👏👏
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 06.02.2022 18:41    Post subject: Reply with quote

Tullingene på brakka gjør altså samme feilen for 59:e gang..
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 06.02.2022 18:53    Post subject: Reply with quote

At noen utenfra har valgt Roar Strand som sin assistenttrener tar jeg med knusende ro. Jeg tror svært få om ingen hadde reagert om Reka og Frigård hadde regjert uten en tredje mann. Vi "vet" vel også at Reka har, eller i hvert fall er noe kjent for å ha, en type lederstil, som det kan være greit at man balanserer med en type som Strand. Merritert, laaaang erfaring, kun noe erfaring som rolletrener fra SalMar, men en person alle har roset både på og utenfor banen.
Det skrives jo som om Roar Strand står ene og alene for ansvaret for hvordan Rosenborg kommer til å gjøre det kommende sesong.
_________________
«Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...»
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.02.2022 09:33    Post subject: Reply with quote

Har vi altså en egen assistenttrener som skal 'bidra med at de blir bra alle sammen', og så kjøre småbanespill i starten av økta annenhver dag? Da får vi håpe det ligger mange skjulte og spesifikke arbeidsoppgaver pakket inn i punkt 1, gitt.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1126
Location: Drammen

PostPosted: 07.02.2022 10:50    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det handler mer om det mentale som i å ivareta unggutta, de som kommer opp fra 2. laget, og de som havner utenfor 1/11, men for all del... Å trekke ut det ene fra et kort intervju blir for å være litt vrang, eller? Smile Så kan man jo også trekke ut, som det også står: Selv om ting har endret seg, så vet han hva som må til for å lykkes.
_________________
«Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt ...»
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.02.2022 11:31    Post subject: Reply with quote

Joda, men jeg synes det var veldig ullent og svadabefengt, og det gjør absolutt ingenting for å svekke mitt inntrykk av at dette er en token trønder i trenerteamet.

Man kan jo lett påstå at alle som har hatt en god karriere 'vet hva som må til, selv om ting har endret seg'. Frigård, for eksempel, eller Rekdal. Eller Henriksen. Men er det virkelig sånn at alle som har lyktes med noe selv er i stand til å både trekke riktige konklusjoner fra sin egen karriere og formidle et fornuftig utdrag av dette til andre som vil lykkes?

Det framstår jo også som en veldig flytende overgang mellom Strands rolle i å vise unge spillere hva som skal til for å lykkes (gå i kjelleren), og Trond Henriksens 50%-rolle som rådgiver for unge spillere som ønsker å lykkes med å ta steget (toppspillerutvikler).
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 07.02.2022 12:05    Post subject: Reply with quote

Han skal jo være med i trenerteamet og analysere, diskutere, drøfte, komme med sine synspunkt. Være med å ta bestemmelser for veien videre. Dette ut i fra perspektivet at han vet 100% hva Rosenborg var når når vi var på vårt historisk beste, hvordan ting fungerte da. At dette ikke automatisk gjør at han vet alt om hvordan man gjør RBK til et vinnerlag i dag er jo åpenbart. Det er vel ingen som hevder det. Men så er det altså slik at resten av trenerteamet (i høyere posisjoner enn Roar) mener akkurat han komplementerer de og har noe å bidra med på bakgrunn av sin erfaring og sin personlighet. Vi vet at Rekdal gikk bredt ut og at andre kandidater, både noen med rbk-historie og noen uten, ble vurdert.

Denne fikseringen på HVA han skal gjøre er litt merkelig. Det er åpenbart at han skal være med å trene laget, hvilke type økter han skal lede vil jo være avhengig av hvor veien går videre og hva trenerteamet bestemmer at de trenger å jobbe med. Det som ikke endrer seg er det han bidrar med i trenergruppa og inn mot laget. I mens florerer konspirasjonsteoriene her inne.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.02.2022 12:29    Post subject: Reply with quote

OK, så det du mener er 'han er ansatt, ergo er han den riktige'?

Greit nok det, men hvis alle antydninger om at en legende helt uten trenererfaring kanskje ikke er den objektivt beste kandidaten for en rolle som ikke nødvendigvis er nødvendig er 'konspirasjonsteorier', da ser jeg ikke helt poenget med tråden.

Egentlig ikke med noen tråder, annet enn kamptrådene. Vi har de ansatte vi har, spillere, trenere, støtteapparat, og hvis noen selges er det fordi de var dårlige eller budet var godt, og hvis noen hentes så er det fordi de var best tilgjengelige løsning, så her er det bare å rapportere hendelsene etter hvert som de skjer.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 07.02.2022 13:00    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt problemet med den ansettelsen så lenge det er en beslutning som er gjort 100% av Rekdal/Frigård. Ikke fordi de er ufeilbare eller jeg har så vanvittig tiltro til de (for det har jeg absolutt ikke på nåværende tidspunkt), men fordi jeg er tilhenger av en trener får med seg de folka han selv ønsker å ha med, og at det ikke er en ansettelse som klubben har dratt nedover ørene på trenerteamet.

Det andre er jo at utvalget av kvalifiserte trenere, som er interessert i å spille 3.fiolin bak Rekdal/Frigård vil være særdeles begrenset. Det kunne jo vært interessant å høre hvilke kandidater kritikerne ser for seg, som innehar de kvalifikasjonene de ønsker seg, og samtidig realistisk sett vil kunne tenke seg en slik tredjetrener-rolle i klubben.


Last edited by Sløvsekken on 07.02.2022 13:02; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 07.02.2022 13:00    Post subject: Reply with quote

Roar er en fornuftig ansettelse likefult som at han nok har delstilling som alibi.

Jeg tror nok at Rekdal og Frigård fik kbestemme selv, men at de ønsker å vise at de vil forsøke med sin kompetanse å foredle godfot teorien. Roar kommer naturlig nok fint inn her da han både har personlighet som står bra i kontrast til de to andre samtidig som han har umåtelige mengder kunnskap rundt kulturen, ikke har slått seg på brystet og prøvd å bli Nils 3.0 og samtidig er han dønn profesjonell, seriøs og en meget nyttig mann å ha i teamet, ikke bare for de yngre men også for de som kommer hit og bare har hørt at RBK var en cabincruiser i småbåthavna tidligere år.

Roar er en kjernekar, og uansett hvor mye jeg skulle prøvd å la meg provosere av en sån nansettelse så klarer jeg det bare ikke, for nå legger jeg fortid bak meg og ser fremover.

Jeg er 100% sikker på at klubben kunne tatt ytterligere steg mot et mere komplimentert trenerapparat, men nå ahr vi det vi har og jeg skal gladelig inrømme at jeg er mye mere optimistisk enn på mange år. Kanskje får vi ikke se 4-3-3 slikl vi er vokst opp med, men forhåpentligvis får vi se et sterkt kollektiv der spilelrer blør for klubben og vinner!

så ja, HEIA RBK! RBK
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.02.2022 13:07    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Ser ikke helt problemet med den ansettelsen så lenge det er en beslutning som er gjort 100% av Rekdal/Frigård. Ikke fordi de er ufeilbare eller jeg har så vanvittig tiltro til de (for det har jeg absolutt ikke på nåværende tidspunkt), men fordi jeg er tilhenger av en trener får med seg de folka han selv ønsker å ha med, og at det ikke er en ansettelse som klubben har dratt nedover ørene på trenerteamet.

Det andre er jo utvalget av kvalifiserte trenere, som er interessert i å spille 3.fiolin bak Rekdal/Frigård vil være særdeles begrenset. Det kunne jo vært interessant å høre hvilke kandidater kritikerne ser for seg, som innehar de kvalifikasjonene de ønsker seg, og samtidig realistisk sett vil kunne tenke seg en slik tredjetrener-rolle i klubben.


Dette er jeg helt enig i. Jeg har heller ikke så mye imot at Roar var den som fikk jobben selv om det ikke var en Rekgårdsk originalbeslutning (for det har jeg 0% tro på), på grunn av punkt 2.

Jeg blir bare litt oppgitt over hvor mye ressurser vi er villige til å bruke på det som i mine øyne er rene vannbæreroppgaver for klubbnavn som vi liker å ha i miljøet, kontra hvor mange kjerneoppgaver vi bare bestemmer oss for at vi ikke driver med. Vi har en ekstra assistenttrener på en eller annen lønn, men vi har et veldig løst forhold til sånt som speiding og analyse - der kjører vi en slags roterende midlertidighet, det er litt som jobben med å handle inn kanelboller til fredagskaffen, bare litt mindre viktig.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 07.02.2022 13:17    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
OK, så det du mener er 'han er ansatt, ergo er han den riktige'?


Det har jeg ikke sagt? Jeg påpeker bare at det faktum at Roar er ansatt, antageligvis delvis på grunn av hans historie med og om rbk, ikke betyr at man "automatisk er kvalifisert" på grunn av denne historien og kompetansen, slik det ble fremstilt.

Det blir like fruktbart å si "Ah Roar har blitt ansatt BARE fordi han er en kompistype, man er tydeligvis automatisk kvalifisert hvis man er en kompistype og har en rolig og behagelig stemme. Da kunne man jo like gjerne ansatt Knut Arild Hareide!"

Det kan godt hende at Roars personlighet og måten han snakker til spillere på er en av grunnene til at Rekdal mener han er rett mann, fordi dette mangler hos trenerteamet ellers. Men det er neppe den eneste årsaken, på samme måte som Roars historie med rbk heller ikke er det selv om det bidrar med noe trenerteamet mangler.

Trenerteamet er et TEAM, og akkurat som med fotballspillere så kan 3 "objektivt sett" dårligere fotballtrenere fungere bedre enn 3 "objektivt sett" bedre, så lenge de fungerer bedre sammen som et lag og utfyller hverandre.

Jeg vet ikke om Roar er det beste valget, at det finnes bedre fotballtrenere der ute er jo helt åpenbart. Men det betyr ikke at han ikke er riktig person som 3. trener for a-laget, det er det fullt mulig at han er. Siden det er Rekdal og Frigård som skal jobbe sammen i dette teamet må man nesten ta deres mening om hvem de vil ha inn alvorlig. Hovedtrener må jo få velge assistent, det hadde vært verre om han bare fikk utlevert en som ikke passer inn.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.02.2022 13:53    Post subject: Reply with quote

Poenget mitt er at du sier det ikke er noen vits i å diskutere om dette er riktig ressursbruk - noe som fort koker ned til 'hva er egentlig hans rolle' - fordi trenerne ville ha ham inn. og da må det være fordi han har egenskaper og kvalifikasjoner de ønsker inn i teamet. Å diskutere dette kaller jo du konspirasjonsteorier?

Jeg synes ikke det er konspiratorisk å spørre om det å ansette en trener uten erfaring som en assistentens assistent - og husk, her ble det flagget veldig tidlig at det primært ble søkt etter noen med tilknytning til klubben eller laget - faktisk var en idé som kom fra trenerteamet selv, eller om det ble framlagt som en betingelse fra klubben at noen ble hentet som gofotambassadør når noen såpass langt fra Rosenborgs filosofi plutselig ble hasteansatt.

Det kan jo selvsagt hende Rekdal ønsket seg to assistenter, hvorav en uten nevneverdig opplæring, men jeg synes ikke det er spesielt sannsynlig. Jeg tror ikke Roar Strand personlig har blitt tredd nedover hodet på Rekdal - han kunne nok fint valgt Iversen, Stensaas eller til og med Maalen - men jeg tror ikke denne teamsammensetningen er 100% trenerens idé heller. Og den ressursbruken mener jeg det er god grunn til å sette spørsmålstegn ved, spesielt siden den følger et mønster som har hengt ved oss lenge, nemlig å ansette (trønderske) navn fremfor kompetanse. I dette tilfellet: kompetanse i en helt annen funksjon.

Sist vi presterte noe særlig hadde vi folk vi hadde hentet utenfra - ja endog utlendinger med relevant CV - som analysekompetanse rundt A-laget, først Loberto, så Pereira bak/rundt Ingebrigtsen og Hoftun. Det med en ekstra assistent var noe vi begynte med for å sukre Hornelandpillen, haha nei vent formidle Rosenborg-kompetanse, da vi den gangen hasteansatte et trenerteam med en veldig annerledes fotballtilnærming. Jeg vet hva jeg hadde foretrukket av 2015-planen og 2019-planen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18387
Location: Oslo

PostPosted: 07.02.2022 14:04    Post subject: Reply with quote

Er jo ganske klart at Rekdal ikke kom frem til Strand alene fra et blankt papir, han fikk noen trøndere å velge mellom. Strand, Iversen, Stensaas, Malen - plukk en trønder.

Det er langt ifra viktigste rollen i Rosenborg, så det er på ingen måte noen krise. Det kan også hende det viser seg lurt å ha Strand der, det vil tiden vise.

Men det er enda en ansettelse der man sitter igjen med spørsmålstegn rundt hva som var kriteriene for å få jobben, siden det igjen er veldig langt unna å være den med mest erfaring/utdannelse/CV/etc. som ender opp ansatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 07.02.2022 16:18    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Denne fikseringen på HVA han skal gjøre er litt merkelig.


Etter min mening er en del av problemene i klubben grunnet at dette er et fokus/spørsmål som er blitt stilt i alt for liten grad i snart tjue år. Dette går jo også litt under kravspec-diskusjonen som har gått med jevne mellomrom; om denne (i dette tilfellet) tredjeassistenten ikke har noen klar rolle og klare oppgaver, vet man sannsynligvis heller ikke hva man konkret går etter. Da blir det hipp som happ om man velger Strand eller Maalen. Eller for den saks skyld Rekdal eller Knutsen.

Det fremstår også som litt sånn NFF-greie hvor oppgavene er litt uklare og ulne innad i trenerteamet, i hvert fall utad, slik at det er vanskelig å peke på noen konkrete for det som eventuelt ikke funker. Eller funker, for den del.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10937

PostPosted: 07.02.2022 18:19    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Poenget mitt er at du sier det ikke er noen vits i å diskutere om dette er riktig ressursbruk - noe som fort koker ned til 'hva er egentlig hans rolle' - fordi trenerne ville ha ham inn. og da må det være fordi han har egenskaper og kvalifikasjoner de ønsker inn i teamet. Å diskutere dette kaller jo du konspirasjonsteorier?


Nei, jeg sier ikke at det ikke er vits å diskutere hva rollen hans er, jeg deltar jo i diskusjonen selv? Men diskusjonen er på et lavt nivå og jeg prøver å bringe inn noen andre perspektiver.

Det jeg kaller konspirasjonsteorier er uttalelser som at man har ansatt Roar kun for å få fansen med på laget, eller at Rekdal har fått tredd en trønder nedover hodet mer eller mindre frivillig. Det er ikke noe belegg for disse påstandene.

Zorac: Problemet er at det ikke virker å være noe forståelse for at han skal bidra som en del av en gruppe med å være Roar Strand, trene laget og delta i diskusjoner i trenergruppa. Hvilke konkrete arbeidsoppgaver er det man vil ha svar på? At Roar skal ha fokus på midtbanespillerne? At han skal ha "kompisrollen"? At han skal bidra med kunnskap om Rosenborgsk 4-3-3 og hvordan det kan gjenskapes i 3-4-3? At han skal bidra med å kommunisere til yngre spillere hva som kreves for å bli skikkelig god, hvordan man gjør andre på laget gode? At han vise spillerne hvor rommene som han var gode til å lese oppstår? Alt dette skal han selvsagt gjøre, men forumbrukerne etterspør en urimelig konkretisering av arbeidsoppgaver, som vil variere ettersom hvordan laget presterer, hvor det er behov for han og hvor han kan bidra best med sine styrker.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 07.02.2022 18:34    Post subject: Reply with quote

Jeg tror bare de tenker det er greit å være 3 mann på feltet når de skal aktivisere 22 mann. Noen er kanskje i opptrening og andre skal ha litt tettere coaching på detaljer. Under Hareide var det også 3 mann på feltet.
Strand er pt ingen trener kapasitet og det er det vel heller ikke behov for.
Det er nok en ganske ubetydelig rolle og det gjenspeiler kandidatene som er nevnt.
Strand har hoppet fra det ene til det andre etter karrieren. Han har sikkert ikke funnet seg
helt til rette i det vanlig yrkeslivet m
Hyggelig at klubben tar litt vare på en gammel legender som ikke har fått til overgangen fra fotball til yrkeslivet som han hadde håpet på..
Nå får han holde på med fotball og sikkert en grei lønn
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 49, 50, 51, 52  Next
Page 50 of 52

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb