English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
560 000 RBK-tilhengere
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.04.2015 15:05    Post subject: Reply with quote

Ganske dårlig forarbeid av journalisten, om denne er overrasket over at de fleste nordmøringene heier på Rosenborg framfor Molde.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.06.2015 21:18    Post subject: Reply with quote

Apropos overnevnte: Forhåpentligvis har andelen Molde-supportere i Sunndal sunket igjen. RBK-trøyer i bruk på det glade 90-tall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.08.2015 00:26    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke denne masteroppgaven har blitt lagt ut her før: Rosenborg – hele Norges fotballag?: Studie om Rosenborg ballklubs regionale utstrekning og identitetsskaping
Back to top
View user's profile Send private message
marvin
Junior


Joined: 01 Aug 2012
Posts: 15
Location: Heidelberg

PostPosted: 10.08.2015 02:54    Post subject: Medgangsupporter siden 1990 Reply with quote

Hei, har lest på forumet i mange år uten å ha bidratt med noe. Akkurat nå sitter jeg med et glass ganske ok vin i hånden og tenker at det er på tide å legge til litt innhold her.

Jeg kommer fra en liten øy i Hordaland og har alltid vært en "medgangssupporter" av Rosenborg. Fotball har vært en utrolig viktig del av livet mitt siden cupfinalen mot Fyllingen i 1990. Jeg var 7 år gammel og hele familien holdt med Fyllingen, noe jeg ikke kunne forstå når jeg så på skjermen. Min forståelse av fotball var svært begrenset, men at det var mulig å ikke holde med et lag som Rosenborg var utenfor min fatteevne. Det var en helt fantastisk dag!

Oppvokst i Brann-land husker jeg jo at RBK slo Brann med 9 og 10 mål, men i fra tidlig 90-tall står ingenting sterker enn 0-4 tapet mot Brann i 1993. Det var første gang i livet mitt jeg følte skam. Den skammen kom egentlig ikke på grunn av at RBK tapte, men at jeg hadde vært så sikker på at RBK kom til å vinne. Hvordan kunne jeg ta så feil, og "alle" lo av meg, spesielt familien min. Det var dagen jeg lærte at betydningen av et tap var mer enn tre tapte poeng, det var verre å tape mot Brann enn mot andre lag. Det neste sterke minnet kom i 96, jeg forklarte alle at det ikke skulle mer til enn at RBK skulle vinne på bortebane mot AC Milan, noe som i mitt hode var absolutt sannsynlig. At jeg hadde rett sjokkerte meg (og det burde det).

Siden 1990 har jeg vært en "medgangsupporter" av Rosenborg. Jeg har forklart venner og bekjente at det er p.g.a. at jeg har slekt i Trøndelag, men den egentlige grunnen var at jeg følte en glede hver gang jeg så RBK spille. Jeg har sett Rosenborg på Brann stadion mange ganger (6-2 i 2001 var fantastisk), til og med mot VIF i Royal League på Ullevål og mot Servette i 2012. Men aldri på Lerkendal. Det har jeg tenkt å gjøre noe med.

"Medgangsupporter" er et begrep som har blitt slengt etter meg siden jeg begynte å se på fotball. Det har var aldri et stort problem for meg, Rosenborg vant, og jeg var supporter p.g.a. hvor artig det var å se RBK spille.

Dessverre har jeg aldri følt mer enn de siste par årene, sinnet mot styret var uutholdelig, det var ingenting som kunne gjøres. Det toppet seg da styret endelig fjernet Hesten, og ansatte en bilselger. Overraskende nok var det en god ide!

Neste sesong kommer jeg garantert til Lerkendal. Har overtalt min hustru her i Tyskland til å bli med. Vi kommer til å møte på ØØ og synge for full hals (trenger dessverre litt innføring i de mest obskure sangene). Målet er selvfølgelig å skape en koloni av RBK supportere her sør i Tyskland.

Jeg kan ærlig talt ikke huske sist det var så artig å se RBK spille fotball!

Håper en vestlending med tysk kone vil bli godtatt oppe på ØØ!
Back to top
View user's profile Send private message
Jomer
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 590
Location: Trondheim

PostPosted: 10.08.2015 02:59    Post subject: Reply with quote

Velkommen skal du være. Stikk gjerne innom pøbben bak tribunen å før kamp.
_________________
ultras nidaros
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2230
Location: Oslo

PostPosted: 10.08.2015 03:25    Post subject: Reply with quote

Ã…pne armer mann!
Sterk historie, og slikt som man blir sittende og glise av:D
Dere vil være velkomne hver eneste gang dere kommer og blir med den hvite og sorte horde! Neutral
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 10.08.2015 07:06    Post subject: Reply with quote

Velkommen, marvin! Har det til felles med deg at jeg ikke har noen naturlig geografisk tilhørighet til RBK gjennom slekt eller annet (oppvokst i Oslo, bor nå i Drammen), men det var bare noe med Rosenborg (navnet, draktene) når jeg begynte å få øynene opp for fotball som tilsa at sånn måtte det bli. Siden den gang har jeg kjempet for å bli mer og mer reservetrønder. Wink

Det du sier med "medgangssupporter" er også kjent, men det skal jo sies at i et tiår der var det jo umulig å være noe annet, fordi klubben hadde evig medgang. Jeg husker fortsatt at jeg satt på jobben i RBK-drakt for ti år siden, dagen etter at vi hadde blitt ydmyket av Hønefoss i cup'en, og folk fortsatt snakket om nedrykk fra Tippeligaen (forbanna Perry!). Tror det var dagen kollegaene ihvertfall godtok at det ikke kom til å ta slutt den dagen RBK sluttet å vinne alt, alltid.

Lykke til med å etablere kolonien din, og gled deg til tur på Øvre Øst! Det er rett og slett magisk!
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Whoppa
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 1293

PostPosted: 10.08.2015 07:48    Post subject: Re: Medgangsupporter siden 1990 Reply with quote

marvin wrote:
Målet er selvfølgelig å skape en koloni av RBK supportere her sør i Tyskland.

Vi er iallefall allerede to! Tommel'n opp! RBK
Back to top
View user's profile Send private message
xMegafonmannen
Veteran


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 2850

PostPosted: 10.08.2015 10:58    Post subject: Reply with quote

her kan du lære deg litt på forhånd:

http://kjernen.com/sanger/
_________________
:/
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 10.08.2015 16:00    Post subject: Reply with quote

Elsker at denne klubben når såppass ut at klubben har supportere i alle verdenshjørner.

Samtidig er det moro at det er noe som brukes mot RBK. Mtp at det er så mye fans på østlandet så er det liksom en negativ ting? Nei, RBK har smeltet nok hjerter til at også de utenfor trøndelag har fått oppp øynene for dem. Det er en prestasjon og noe klubben selvfølgelig skal omfavne. Så får resten av fotballnorge være så sjalu og bittre de bare vil. velkommen marvin!
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 10.08.2015 22:37    Post subject: Reply with quote

Kongeinnlegg Marvin Tommel'n opp!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
marvin
Junior


Joined: 01 Aug 2012
Posts: 15
Location: Heidelberg

PostPosted: 11.08.2015 16:16    Post subject: Reply with quote

Takk for fine tilbakemeldinger! Ble vel kanskje mer enn ett glass rødvin, og når Rosenborg nesten spiller som i gamle dager måtte jeg få utløp for emosjonene Smile

Kan forresten nevne at når tyske fotballfans spør hvilket lag jeg holder og jeg sier Rosenborg kjenner de aller fleste til klubben. De kjenner Rosenborg som et meget sterkt Champions League lag, men jeg har måttet forklart at det har gått nedover de siste årene. Endelig kan jeg fortelle at vi er på vei tilbake.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.10.2015 15:35    Post subject: Reply with quote

Tidens Krav wrote:
Det er mange Rosenborg-fans på Smøla. Nå er RBK i ferd med å få sterk konkurranse fra KBK.

- Hvis KBK klarer å rykke opp til eliteserien, kommer jeg til å holde med dem! Det sier RBK-supporter Daniel Lie Næss. Han spiller på Smøla ILs gutte 10-lag, og lagkamerat Martin Soleim nikker.

– De ligger jo nærmest oss, så da er det jo naturlig at vi skal holde med dem, sier Martin, mens han knyter på seg fotballskoene og gjør seg klar til dagens treningsøkt. De to har vært på fotballkamper før, men gleder seg ekstra til søndag. Som maskoter for dagen, får nemlig guttene gå ut på banen sammen med spillerne fra de to lagene, og det kribler i magen ved tanken.

– Jeg tror det blir kjempegøy. Håper så klart at KBK vinner, men tror egentlig Brann kommer til å vinne 2–1, sier en litt pessimistisk Daniel Lie Næss.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.08.2016 23:09    Post subject: Reply with quote

Ytringen på tirsdag:



Facebookgruppa Rosenborgsupportere i Ytre Namdal begynte som en informasjonsplattform for noen få engasjerte supportere. I dag har gruppa hele 336 medlemmer, og arranger konkurranser og planlegger felles turer til Lerkendal.

- Dette er veldig morsomt og ikke minst sosialt. Under hver rosenborgkamp er vi mellom 20 til 60 personer som samler oss på The7 Bar og Café eller RBK-puben som vi også kaller den - for å se kamper sammen, sier Terje Toftesund som administrer gruppen.

(...)

- Vi arrangerer også felles turer til Lerkendal. Her spleiser vi på minibuss eller så kjører vi privatbiler. Det som blir ganske spennende er når vi den 24. september tar hurtigruta til Molde for å se bortekamp. Da blir vi elleve personer som reiser for å heie fram Rosenborg på Aker Stadion, avslutter Toftesund.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.09.2016 21:48    Post subject: Reply with quote

[Christian Michelsen] er klar over at det fremdeles er andre lag enn KBK som er mest populær på indre Nordmøre og Surnadal. Men han og KBK skal gjøre sitt for at også dette skal bli KBK-land.

– Ja, om vi gjør jobben og har rett fokus. Neste sesong kan det skje at vi skal spille mot Molde og Rosenborg, vi ønsker å være ledende i vår region, sier Michelsen.

Les mer: - Vi koser oss når vi besøker Surnadal
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.09.2016 21:33    Post subject: Reply with quote

Store deler av Nordmøre er farget i svart og hvitt. Grensen viser seg å gå ved et veikryss i Tingvoll.

- Jeg har holdt med RBK siden 70-tallet, men sønnen er Molde-supporter, sier tidligere spiller og mangeårig fotballeder i Tingvoll, Magne Vassli.

Han styrer sentralbordet i Tingvoll kommune, en times kjøretur fra Aker Stadion, og mener vi nærmer oss grenseland for Rosenborg-støtten nettopp her.

- Kommunen er nok delt i en generasjonskløft, der de litt eldre er trofaste RBK-fans, mens de yngre i «Solskjær-generasjonen» støtter Molde. På 90-tallet kunne du høre mange RBK-sanger på sein kveldstid i Tingvoll, forteller Vassli.

- Nå er Molde laget flest unge folk reiser på kamp for å se, men det finnes fortsatt RBK-flagg. Under mesterliga-tiden reiste jeg gjerne til Lerkendal, sier han.

(...)

Tidligere journalist Helge Hegerberg kan bekrefte at Kristiansund langt fra støtter naboen i sør. Ikke engang bysbarnet Solskjær kan sørge for det.

- Her i byen er Arild Stavrum helten. Han trente Molde ned en divisjon. Det har alltid vært RBK for kristiansunderne, sier Hegerberg, som selv er Glimt-supporter.

Heller ikke Solskjær legger skjul på at RBK har en langt større supporterskare i hans egen hjemby.

- Det er Rosenborg der. Kristiansund har vært en konkurrent til Molde i mange år, men nå har vi et kjempegodt samarbeid med KBK, poengterer han.

Les mer: Solskjær vil okkupere Rosenborg-land
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 23.09.2016 23:18    Post subject: Reply with quote

Nordmøringer er stødige og ærlige folk! Skål for klippfisken!
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 24.09.2016 10:19    Post subject: Reply with quote

Nordmøringer heller vel mer mot Trøndelag så la oss innlemme dem i et StorTrøndelag Razz
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 24.09.2016 10:56    Post subject: Reply with quote

Helt klart. De bør også skifte navn på regionen sin til Sør-Fosen
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.09.2016 21:09    Post subject: Reply with quote

Evt. bytte tilbake til Lille-Fosen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jolern
Proff


Joined: 11 Mar 2016
Posts: 271

PostPosted: 25.09.2016 21:15    Post subject: Reply with quote

haha! Det viste jeg ikke. Gjør en fosning glad!
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 25.09.2016 22:56    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett forskjellige kart hvor Fosen strekker seg til Hustadvika og kart hvor Møre stekker seg helt opp til Buholmråsa. Så grensa mellom hva som er hva må være ganske difus.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.12.2016 18:38    Post subject: Reply with quote

KBK kom til Rosenborg-land, men ble tatt imot som helter i Aure.

(...)

De fleste av de 71 spillerne som deltok på trening med Kristiansund, heier på RBK, og noen få har Molde som favorittlag.

– Nei, ikke Molde, de skal rykke ned, sier Erik Vean og ler.

Han og kameraten Oskar Wiklund Thevik har Rosenborg og Barcelona som favorittlag.

– Jeg var på Kyrksæterøra på fotballskole med Rosenborg, og holder med dem. Men jeg vil dra på kamp i Kristiansund og når ikke Rosenborg spiller, vil jeg heie på KBK, sier Oskar.

Les mer: Fulltreff med sjarmoffensiv i Rosenborg-land
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.03.2017 23:16    Post subject: Reply with quote

Nå tilbyr danske reiseselskap tur til Trondheim for å la danskene se Rosenborg.

– Det er reiseselskap som også setter opp fotballturer til England, så det er kult. Nå vil de til Lerkendal for å se på sine danske stjerner som Mike Jensen og Nicklas Bendtner, sier daglig leder i Rosenborg, Tove Moe Dyrhaug.

Les mer: Danskene vil til Trondheim for å se Bendtner

Vi er sorte, vi er hvide.
Vi står sammen, side om side.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.07.2017 19:33    Post subject: Reply with quote

Div. oppslag på fredag:



I løpet av kort tid åpnes distriktets eneste rene fotballpub på Kolvereid. Puben er et resultat av et samarbeid mellom utestedet 7a og Rosenborg-supportere Ytre Namdal.

Det jobbes på spreng i disse dager for å bli ferdig med puben, som skal bli et tilbud til alle som liker fotball i distriktet. RBK-Supportere Ytre Namdal har lenge hatt 7a som sitt møtsted, men det er først nå at det jobbes med å få til en ren fotballpub. Puben blir en del av utestedet 7a, men blir avskjermet fra spiselokalet og får egen inngang og god plass i det som tidligere var Namdal landhandel. Fotballinteressen er stor i distriktet, og daglig leder på 7a, Nina Dahle, tror sammen med leder for RBK-supporterne at dette vil bli et populært tilbud.

- RBK-supportere Ytre Namdal teller i dag 110 betalende medlemmer, men vi har 653 som er med i gruppa på Facebook, sier Toftesund og forteller at klubben ble offisielt etablert i januar i år, men de startet en god stund før det.

Klubben er per i dag den eneste Rosenborgsupporterklubben som er registrert i Brønnøysundregisteret utenom Kjernen. Klubben er svært aktiv med stadige trefninger, og de reiser gjerne på fotballturer. De har også egne effekter som blant annet t-skjorter og flagg. Men det er langt ifra bare Rosenborg-suportere som er velkommen til puben, Lokalet begynner å fylles opp av fotballskjorter, fotballbilder, flagg og andre effekter tilknyttet ulike nasjonale og internasjonale lag.

- Vi ønsker oss enda flere skjorter fra ulike lag som vi kan henge opp her, sier Dahle og Toftesund og legger til at supporterne har velvillig stilt opp på dugnad for å få puben ferdig. Her vil det bli muligheter for å se kamper fra to storskjermer i lokalet.



Han er glad for å kunne fortelle at Rosenborgs salgsvogn tar turen til Kolvereiddagene.

- Det er unikt at vi har fått den hit. Vogna har aldri vært så langt nord før, og jeg tror den kan heve Kolvereiddagene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 7 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb