English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Ciljan Skjelbred
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 224, 225, 226 ... 231, 232, 233  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 26.10.2022 22:02    Post subject: Reply with quote

Jeg sliter fortsatt med å finne bedre kandidater på sentral midt. Så får vi håpe helsa holder; selv om han har vist seg som "impact sub" hadde det vært gull om han kunne spilt noen hele kamper også.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 412
Location: Hallingdal

PostPosted: 27.10.2022 09:26    Post subject: Reply with quote

Dette er en no-brainer, selvfølgelig skal det forlenges med PCS. Iflg han selv er kroppen i bedre form på lenge, lysten og motivasjonen er der, samt ønsket om å bidra er stort. Han har noe som verken Tobias og Olaus har, og vi mangler på midten. Sier også selv at han har noe viktig å bidra med ifht yngre spillere på og utenfor banen jfr Rasmus&Saga

Videre skal han selvsagt over i akademiet når karrieren er ferdig som spiller:)
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 27.10.2022 09:46    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å se for seg at dette skal strande på lønn hvis han har lyst til å spille fotball da alternativet i SalMar naturlig nok betaler dårligere uansett. Med mindre han har lyst til å bryte med klubben helt og droppe videre jobb i SalMar så blir man vel enig. Og det er veldig bra for oss.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 31.10.2022 08:10    Post subject: Reply with quote

Legende!

Snur kampbildet mer eller mindre alene (mest hjulpet av kjernen) i slutten av andre omgang og burde spille hvert eneste minutt han orker til han legger opp.

RBK RBK
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 31.10.2022 08:54    Post subject: Reply with quote

Helt klart boksåpneren i går! Håper han holder seg skadefri!
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 02.11.2022 15:27    Post subject: Reply with quote

Skjeldbred vil jo være perfekt til å kunne "varme plassen" til Nypan og Broholm kan bli spilt inn i laget, skulle helst hatt en mer utpreget vaktmester i tillegg, type Annan. Børkeiet og Skarsem blir som saltstøtter til sammenligning.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 09.11.2022 15:04    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...et-han-har

Ser ut til at det ikke er så lett å bli enig om ny kontrakt, og at det fort ser ut til at Per kan forsvinne til en annen klubb. Det som likevel overrasker mest i denne artikkelen er at uttalelsene fra Jørgensen tyder på at Per i dag tjener over 5 millioner i året. Dette synes jeg høres utrolig mye ut. Trodde vi var ferdige med å betale den typer lønninger til spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Tuggen
Senior


Joined: 04 Aug 2015
Posts: 127
Location: Trondheim

PostPosted: 09.11.2022 15:06    Post subject: Reply with quote

Stor avstand i lønnsforhandlinger ser det ut til.

"Etter det Adresseavisen erfarer, dreier dette seg om et beløp godt under en million kroner. Motkravet skal ligge et sted mellom en og to millioner kroner i grunnlønn.

– Det han krever er kanskje en femtedel av det han har nå, mens RBK tilbyr en tidel av det han har - dersom du inkluderer hele pakken, sier Jørgensen."

Tør gjette at det er foreslått en lønn på rundt 550 000 kr, og at han til nå har hatt rundt 5,5 mill med alle bonuser inkl signering. Betenkelig at klubbens økonomi er så skjør nå at man ikke kan tilby rundt 1,5 mill som det virker som han krever nå. Er tross alt bare snakk om et år til. Hvis kassa er så bunnskrapt kan man stille ytterligere spørsmålstegn om Sæter virkelig har krevd urimelig høy lønn.

Dorsin kontrer med at "– Det stemmer ikke helt. Avtalene er bygd opp ulikt. Dersom Per spiller og presterer vil han tjene mye mer, sier han."
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 09.11.2022 15:07    Post subject: Reply with quote

Høres merkelig ut..

Sanneheten er kanskje noe midt imellom?

Har svært vanskelig for å se for meg at RBK skal betale 5mil til en spiller som i utgangspunktet skulle inn i støteapparatet i klubben etter sesongen for så tilby 500 000 for å spille en sesong til Rolling Eyes
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 09.11.2022 15:09    Post subject: Reply with quote

Dorsin sier jo klart at dette er en pay as you play-deal. Husker noen dro opp hvor mye Ciljan spilte. 200 minutter i år?

Da sier det seg selv at man ikke kan tilby en høy grunnlønn, når kroppen har vist seg å være i så dårlig stand. (om det er uflaks og Ciljan bidrar blir jo dette en høyere utbetaling).

Er nok en realitetsorientering, tenker de blir enige på en noe høyere grunnlønn og Per får bidra (forhåpentligvis mer enn 200 min) i sitt siste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Tuggen
Senior


Joined: 04 Aug 2015
Posts: 127
Location: Trondheim

PostPosted: 09.11.2022 15:11    Post subject: Reply with quote

Må samtidig huske at han kom gratis og antakelig har fått noen milioner i signeringsbonus. Mer urimelig å tenke at han nå skal ha ny signeringsbonus/lojalitetsbonus av å fornye kontrakten med 1 år som 35-åring. Da høres "tiendel av lønnen" uforholdsmessig lavt ut, fordi selve lønnen uten bonus antakelig ligger på rundt 3 mill.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2876

PostPosted: 09.11.2022 15:13    Post subject: Reply with quote

Synes det er merkelig å ta debatten i mediene. Kommer ikke noe godt utav.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 09.11.2022 15:14    Post subject: Reply with quote

Fotball de siste 15-20 åra det. Agentene som trekker i trådene.
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1207

PostPosted: 09.11.2022 15:44    Post subject: Reply with quote

Helt enig i klubbens filosofi her.

Jeg hadde spilt for kun bonuser.
Makan til krav når du har vært så mye ute i den alder og banken er full/tom.
-og nå igjen sist hælg.

Vil dog ha Per i en 11'er neste år.
Som i år.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 09.11.2022 15:48    Post subject: Reply with quote

Bør kun signeres på en prestasjons basert kontrakt ja. Bør få 500 000 feks i grunnlønn og så får han utifra hvor mye han spiller etter det. Tviler på at det blir noen forbedring neste år mtp skader. Så kan ikke forvente at han kommer til å være en som kan starte mange kamper. Kun startet 4 kamper denne sesongen (5 med en cupkamp).

Last edited by Vegard2711 on 09.11.2022 15:59; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 09.11.2022 15:49    Post subject: Reply with quote

Da Skjelbred flyttet tilbake til Trondhjem forsto jeg at det hadde en del med det familiære å gjøre. Ungene begynte å vokse til og skulle på skolen etc. Hvis de nå skal finne en ny klubb som kan tilby bedre lønn så må de jo på flyttefot. Kan ikke tenke meg at Ranheim eller Nardo kan tilby så veldig mye mer. Eller??

Så de tenker kanskje at han da skal pendle til en annen by i Norge/ utlandet? Det er selvsagt en mulighet, men har forstått at han er litt "familiemann".

Hopper han av avtalen nå så er det ikke sikkert at døra inn til Salmar-akademiet er åpen om et år. Det må han jo også ta i betraktning.

Håper de kommer til enighet. Skjelbred viser at han er god når han er på banen. En lønnsmodell der han kan få en del ekstra hvis han spiller mye hadde vært bra.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 09.11.2022 16:21    Post subject: Reply with quote

Blir vel samme som Sæter her nå da boys? Ryk og reis, ikke la døra treffe deg på vei ut, vi likte deg egentlig aldri likevel når man mener klubben gir for dårlig tilbud? Truer jo til og med å dra til en annen klubb tross alt. Er ikke villig til å tenke på klubben først, bryr seg ikke, meler bare sin egen kake etc., tar forhandlinger via media attpåtil RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 09.11.2022 16:49    Post subject: Reply with quote

De reaksjonene kom vel på agentvalget, ikke kontraktavslag? Jeg personlig var mer på at klubben kanskje hadde tilbudt skammelig lite til Sæther i forbindelse med det ihvertfall.

Godt mulig det er grunnlønnen det strandet på hos Sæther også. Fullt forståelig, og fornuftig av klubben å gjøre mer av lønnen prestasjonsrettet. Så akkurat der støtter jeg klubben fullt ut. Uten at jeg skal påberope meg å ute hva som hadde vært riktig grunnlønn for disse to spillerene.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 09 Apr 2006
Posts: 1112
Location: Oslo

PostPosted: 09.11.2022 17:55    Post subject: Reply with quote

Det virker som Dorsin er knallhard i forhandlingene, og jeg liker signalene.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 09.11.2022 18:25    Post subject: Reply with quote

Har vel familie fra Bergen, så en skal se han ender der.

" Har alltid drømt om å spille for Brann, siden familien min er her ifra "
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 09.11.2022 19:45    Post subject: Reply with quote

Dersom det stemmer at per er tilbudt 550k i grunnlønn er det det samme som at klubben sier at de ikke er interessert.....
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 09.11.2022 20:20    Post subject: Reply with quote

Nei, det er jo ikke det hvis bonusen for å spille er høy? Da er man interessert men på vilkår. Med rette, vil jeg si, når en ser hvor mye PCS har spilt hittil.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Rutinert


Joined: 27 May 2016
Posts: 991

PostPosted: 09.11.2022 20:34    Post subject: Reply with quote

Lurt å få spillere over på prestasjonsbasert lønn i større grad... Også bra for spillerene i gode tider! Regner med dette først og fremst er et agentutspill, og at det prdner seg til slutt her...
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.11.2022 23:15    Post subject: Reply with quote

Likevel syns jeg det er litt trist at dette plutselig skulle bli et pengespørsmål. Han sa vel på Rasmus & Saga i oktober at det ikke skulle stå på penger?

Ståle wrote:
Det som likevel overrasker mest i denne artikkelen er at uttalelsene fra Jørgensen tyder på at Per i dag tjener over 5 millioner i året. Dette synes jeg høres utrolig mye ut. Trodde vi var ferdige med å betale den typer lønninger til spillere.


Enig. Men det er nok inkl. signeringsbonusen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2757

PostPosted: 09.11.2022 23:51    Post subject: Reply with quote

Digger jo Per men han har jo knapt spilt og er 35 år liksom. Han må vell innse at lønnen må stå i forhold til det.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 224, 225, 226 ... 231, 232, 233  Next
Page 225 of 233

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb