English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kvinnelandslaget til finalen.

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Sondre
Senior


Joined: 16 Dec 2003
Posts: 130

PostPosted: 16.06.2005 23:01    Post subject: Kvinnelandslaget til finalen. Reply with quote

Selv om kvinnefotballen til tider er kjedelig, of forutsigbart, synes jeg vi skal gratulere jentene med finaleplass mot Tyskland.

Jeg har egentlig null peilig på kvinnefotball, så jeg skal ikke gå ut å si noe resultat, men jeg har fått med meg at Herlovsen(16) har storspilt gjennom VM, noe som er flott!

SÃ¥, lykke til Norge i finalen!
_________________
-RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
jadda
Veteran


Joined: 20 Jul 2004
Posts: 1330
Location: Midt i smørøyet

PostPosted: 16.06.2005 23:43    Post subject: Reply with quote

...
Back to top
View user's profile Send private message
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 17.06.2005 00:15    Post subject: Reply with quote

Helt enig! Om man unngår å måle herre- og damefotball opp mot hverandre, og skiller de fra hverandre, så kan kvinnefotball være ganske ålreit å se på. Synes mediadekninga var litt dårlig i starten. Dagbladet feks hadde ingenting på forsida her om dagen om EM, men VG hadde en egen EM-side. Jeg fikk knapt med meg at det var EM. Ser Sondre har skrevet feil, det er EM, ikke VM. Vi må være stolte av kvinnefotballen i Norge. Kvinnene gjør det mye bedre enn mennene, og har vel vunnet mer?! I forhold til andre kvinnelag, gjør vi det bra! Håper alle følger finalen mot Tyskland! Heia Norge! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 17.06.2005 02:57    Post subject: Reply with quote

RBKw wrote:
Kvinnene gjør det mye bedre enn mennene, og har vel vunnet mer?!



Prestasjonen går overhodet ikke å sammenligne med herrefotball. Selvfølgelig er det en bra prestasjon det damelandslaget gjør/har gjort, men å si at de gjør det bedre enn mennene er umulig. Dvs det er umulig å sammenligne.
Back to top
View user's profile Send private message
tvins
Junior


Joined: 31 Jan 2005
Posts: 50
Location: Heimdal

PostPosted: 17.06.2005 04:06    Post subject: Reply with quote

Har sjett en del kamper under EM og synes faktisk det e ganske artig og underholdene å sjå på.
Det e dog my klæbbing og rare episoda men d e væll kanskje d som gjør det så gøy Embarassed
Å når gulbrandsen i tilegg trekke opp sjorta så e jo d prikken over i'n Very Happy
_________________
Ka sjer a?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 17.06.2005 14:55    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:
RBKw wrote:
Kvinnene gjør det mye bedre enn mennene, og har vel vunnet mer?!



Prestasjonen går overhodet ikke å sammenligne med herrefotball. Selvfølgelig er det en bra prestasjon det damelandslaget gjør/har gjort, men å si at de gjør det bedre enn mennene er umulig. Dvs det er umulig å sammenligne.


Jeg mener de gjør det bedre i mesterskap en herrene. Herrene spiller bedre og mer interessant fotball, er vel derfor de får mest mediadekning. Står side opp og side ned om VM i Tyskland til neste år, mens det knapt står om at det er EM for kvinner.
Hehe, Tvins;)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
JellyFish
Veteran


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 1540
Location: Bergen

PostPosted: 17.06.2005 15:12    Post subject: Reply with quote

grunnen til at Norge har vært et ledene Damelandslag er fordi vi var først (tidlig) ute med å satse litt på damefotballen. Nå har de "andre" også begynt..derfor er vi ikke favoritter lengre, og det er derfor en bragd av Norge å komme til finalen.
_________________
Mikael Dorsin wrote:
Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt.
Back to top
View user's profile Send private message
Makkverk
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 2133
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.06.2005 15:16    Post subject: Reply with quote

det var da ganske bra, det sier jeg som normann
_________________
kentosd wrote:
Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør.
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 17.06.2005 16:07    Post subject: Reply with quote

RBKw wrote:

Jeg mener de gjør det bedre i mesterskap en herrene. Herrene spiller bedre og mer interessant fotball, er vel derfor de får mest mediadekning.


Jeg mener det er umulig å sammenligne. Det er ENORM forskjell på bredde/tradisjon når det gjelder damefotball vs herrefotball. Forøvrig synes jeg ikke at herrene nødvendigvis spiller bedre fotball... forskjellen ligger vel først og fremst i tempo og trøkk.
Back to top
View user's profile Send private message
Makkverk
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 2133
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.06.2005 16:12    Post subject: Reply with quote

Enig med fubar, gåkke ann å sammenligne, men det var uansett bra at de kom til finalen Smile håper de vinner Smile
_________________
kentosd wrote:
Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 17.06.2005 16:14    Post subject: Reply with quote

De taper nok desverre, men de får ha lykke til! Razz Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Sondre
Senior


Joined: 16 Dec 2003
Posts: 130

PostPosted: 17.06.2005 16:17    Post subject: Reply with quote

Der ser man hvor oppdatert jeg er på kvinnefotball:P EM, da har jeg fått med meg det.

Kvinne vs Herre fotball kan ikke måles, siden interessen, markedsverdien til kvinnene ikke rekker herrefotballen til knærne, og mange av jentene må jobbe deltid/studere ved siden av, fordi de tjener helt latterlig dårlig, som følge av den dårlige markedsverdien. Jeg synes uansett, at i hvilken som helst idrett, at de som kommer til/vinner en EM finale, fortjener en såpass bonus at de slipper å jobbe på et år.
_________________
-RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb