English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fansen i like dårlig form som laget
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 05.08.2005 09:18    Post subject: Reply with quote

Jepp, Liverpool hadde jo da spilt som et dass det siste året, og absolutt ikke kvalifisert seg til den finalen. Glitrende sammenligning....
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
primaten
Rutinert


Joined: 05 Aug 2005
Posts: 823

PostPosted: 05.08.2005 11:08    Post subject: Reply with quote

Det viser i hvert fall at et lag ikke har vondt av støtte når det går feil vei. Alle skjønner jo det.

Skulle gjerne startet med å skrive noe hyggelig på forumet, men jeg beklager dude, å pipe ut eget lag er og blir brønnpissing.
Back to top
View user's profile Send private message
Pablo
Junior


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 38

PostPosted: 05.08.2005 15:35    Post subject: Reply with quote

Det er en viss forskjell på at "det går feil vei" og at man ikke gidder å prøve. Piping er etter min mening helt ok når laget viser innsats som dovendyr i dyp valiumrus.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 05.08.2005 16:10    Post subject: Reply with quote

uansett kan man støtte opp under kampen!! Dersom de ikke gir maks innsats, skal du iallefall ikke gjøre det verre med å syke de enda lenger ned... Gir de ikke alt så er det som oftest en grunn til det...Oppgitt f.eks... Da kan det hjelpe at hele Lerkendal står og roper og heier, for og prøve å få laget til å fungere!! Det hjelper iallefall ikke å pipe de ut!!! Slikt får du iallefall spare til etter kampen!!! Rolling Eyes

Start er et lag jeg beundrer for tiden... Står på hele tiden, og kjemper til siste slutt... Så lenge ballen er i spill satser de alt!!! Dette er noe som Rosenborg mangler, iallefall i år... Men en av grunnene til at Start står på så mye, er også for at de vet de har alle suporterne bak seg, og de sprudler av selvtilit!!! Dersom suporterne hadde gitt opp når de lå under mot lyn, hadde sjangsene for poeng minsket dramatisk!!! Suporterne er viktig!!! Uten liverpool suporterne hadde aaldri liverpool vunnet CL!!!

Nå håper jeg bare vi som suportere alle sammen kan stå i de neste kampene, og støtte laget fult ut!!! Very Happy
_________________
De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pablo
Junior


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 38

PostPosted: 05.08.2005 16:47    Post subject: Reply with quote

Hva gjør piping etter kampen mer stuerent enn piping i pausen?

Misforstå meg rett, jeg mener det skal mye til før en pipekonsert er på sin plass. Men nå har vi også vært vitne til en ekstrem giddesløshet og mangel på interesse fra spillernes side. Så lenge de ikke gjør jobben sin, ikke en gang prøver på det, så får de jaggu tåle å høre det.

Hva som forårsaker at de driter i å gjøre jobben sin har det jo vært spekulert i en stund, men det er en annen diskusjon. Er de for oppgitte og psyka ut til å gidde å gjøre et forsøk så er de heller ikke skikket til å gjøre jobben de er ansatt for å gjøre.

Jeg kan godt leve med at vi taper kamper, så lenge laget gir alt og prøver sitt beste.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 05.08.2005 17:17    Post subject: Reply with quote

Som en eller annen i forbindelse med Rosenborg sa... Spillerene er IKKE MASKINER... Rolling Eyes Du kan neppe ha spilt fotball selv dersom du tror det er så lett... Rolling Eyes Med engang man kjenner litt motstand så blir det mye vanskeligere å konsentrere seg om den jobben man skal gjøre...og det er ikke bare liiiitt motstand rosenborgspillerne får... når de da hører pipekonsert, da får de iallefall ikke mer vilje til å gi alt... Jeg kjenner veldig godt til det med motgang, og jeg klarer fint og psyke meg selv ned når jeg spiller dårlig, uten at jeg hører noe kritikk! Klarer ikke engang tenke meg hvor håpløst det føles ut når man får dette imot seg midt under en kamp!

Giddesløsheten som Pablo kaller det, kan godt være en del av at de føler seg oppgitt over hvordan de spiller... Når man spiller så dårlig går psyken ned, og når psyken går ned får man lett den holdningen at alt er håpløst og det er ikke fult så mye vits lenger og kjøre på... Jeg vet veldig godt at det ikke skal eller burde være slik... men om det er slik burde ikke folk som blir frustrert over dette, gjøre det enda verre med å pipe de ut!!!!

Og jeg støtter heller ikke piping etter kampen Pablo, om jeg kanskje har utrykkt meg uklart... Men skal du pipe så gjør det iallefall da, og ikke under kampen!!!

Nå skal suporterne som har det enklere enn spillerne for tiden, ta og oppmuntre spillerne til og stå på... Heie meeeeer enn vanlig!! Smile Dette sitatet kan vise litt hva jeg mener når jeg sier vi ikke må pipe de ut, men heller heie...

"Elsk meg når jeg fortjener det minst, for da behøver jeg det mest!"
_________________
De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 05.08.2005 18:19    Post subject: Reply with quote

Supporterne har det enklere? Prøver du å si at spilelrne bryr seg mer om hva som skjer med klubben nå enn vi gjør? Jeg tviler.

Og ang min mening. Man piper ikke etter en dårlig kamp, men etter 30 kamper uten innsats, er det lov å si fra. Ja, da skal vi si fra. Det må være måte på å sy puter under armene på det som i bunn og grunn er en gjeng med leiesoldater.

Når det er sagt, nå har vi sagt fra. På lørdag er det full guts. Samtlige oppfordres til å ta med skjerf. Gjerne flere da det alltids er en tomsing som ikke har. Max farger og max synging. Kanaris utførte norgeshistoriens beste synging den kampen vi grusa de 6-1 der nede!

Vår tur nå!
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Pablo
Junior


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 38

PostPosted: 05.08.2005 18:56    Post subject: Reply with quote

RBK4EVER wrote:
Du kan neppe ha spilt fotball selv dersom du tror det er så lett... Rolling Eyes Med engang man kjenner litt motstand så blir det mye vanskeligere å konsentrere seg om den jobben man skal gjøre...


Jeg føler ikke at min integritet svekkes nevneverdig av at jeg ikke spiller fotball selv lenger. Det finnes andre ting jeg er flink på. Likevel må jeg, som alle andre i arbeidslivet, tåle tilbakemeldinger fra målgruppen jeg jobber mot, og takle det så godt jeg kan uansett hvor krasse tilbakemeldingene er. Pipekonserten i pausen mot B/G var en tilbakemelding fra publikum på Lerkendal om at spillerne ikke gjorde et akseptabelt forsøk på å leve opp til forventningene.

Forøvrig vil jeg understreke at jeg ikke prøver å forsvare piping mot eget lag på generelt grunnlag, kun denne enkelthendelsen. Og som recon sier, på lørdag er det full guts igjen.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 23.09.2005 12:26    Post subject: Reply with quote

ser at mange klager over at folk ikke synger. er enig. lær!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 23.09.2005 13:18    Post subject: Reply with quote

Det er ingen som hører hvor dårlig sangstemme du har uansett. Lær sangene og syng med
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.09.2005 11:12    Post subject: Reply with quote

[webred] i godt humør:

"Atten tusen i tallet. Atten tusen stiller opp for siste tretten års seriemester i nedrykksstrid. Atten tusen av det flotteste som millioner av år med evolusjon og utvikling har skapt. Takk skal dere ha. Resten av landet kan bare stappe alle trøndervitsene i ræva. Veldig langt opp i ræva. Vi er verdens herligste, ærligste og mest ekte folkeslag. Og vi stiller opp for klubben vår. Uanfaensett."

Les mer: Tre poeng Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 26.09.2005 17:13    Post subject: Reply with quote

Er det bare jeg som mener det var bedre stemning i kampen mot Steaua enn mot Odd? Da var vi kun 14 000 også.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.10.2005 10:48    Post subject: Reply with quote

Hater å høre når hele lerkendal synger ro-sen-borg. Trodde de hadde sluttet med det, men neida. Høres så utrlolig teit ut. Hva synes dere? De ekkle r`ene jeg hører når de sier/synger dette. får frysninger av dem.

Ser ut til at det er en ganske utbredt mening. Jeg synes det er beundringsverdig at hele stadion blir med på et skikkelig kamprop, jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
kms
Senior


Joined: 18 Sep 2002
Posts: 241

PostPosted: 03.10.2005 11:22    Post subject: Reply with quote

At det irriterer andre viser bare at det er en god idé.
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 03.10.2005 11:28    Post subject: Reply with quote

Ser ut som det er en gangske utbredd mening blandt alle andre enn hjemmesupporterne. Leste hele tråden, og det var vel kun klan-folk, kanari-fans og bergensere som var negativ.

Da er vel målet nådd. Det skal ikke være en god opplevelse for bortefansen å komme til Lerkendal
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.10.2005 11:45    Post subject: Reply with quote

Om jeg skal drive litt sjølskryt, så synes jeg at synginga vår trøkket bra på Briskeby i går. Høstformen er på vei både på og utenfor banen! Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.10.2005 11:49    Post subject: Reply with quote

Den nye sangen dere synger, er veldig, veldig fin!
Back to top
View user's profile Send private message
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 03.10.2005 12:32    Post subject: Reply with quote

Skal jeg være ærlig syns jeg den er fryktelig artig å synge også!

Aldri hatt så dårlig stemme etter en kamp som i går, og det lover jo bra.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 03.10.2005 15:01    Post subject: Reply with quote

Om det er den sangen "Vi e med" eller noe dere mener, synes jeg den var utrolig monoton, og ikke noe spesielt trøkk i den. Kjernen har andre bedre sanger:)
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.10.2005 15:03    Post subject: Reply with quote

Det er den, og den er knallbra!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.10.2005 15:04    Post subject: Reply with quote

Syntes den trøkker når den skal, altså på refrengene. Litt av vitsen med den er jo at den skal ha rolige partier, slik at man kan holde den i gang i flere minutter av gangen.

attach wrote:
Jeg synes det er beundringsverdig at hele stadion blir med på et skikkelig kamprop, jeg.

Helt enig. Dette er ropet for alle på Lerkendal, og da blir det idiotisk av klansfolk m.fl. å sammenligne dette med sangene til stående, syngende supportere rundt om i landet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 03.10.2005 15:53    Post subject: Reply with quote

Problemet er at Klansfolk og andre aldri har hørt om noe annet enn at de "stående, syngende, supporterne" skal lage liv. Resten skal holde kjeft, og kan til nød få lov å rope "Heia Lyn", "Vålerenga" og hva laget deres enn måtte hete med taktfaste klapp til.
Det er jo utelukkende Klanen som høres på Ullevaal. Til gjengjeld er de jo så mange at det høres ut som hele stadion synger, men igjen, Klanen er jo omtrent hele Vålerenga-publikummet.
Til sammenligning er jo Kjernen som regel bare en liten brøkdel på Lerkendal.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 03.10.2005 20:32    Post subject: Reply with quote

Ja, men jeg synes selve refrenget ikke er helt konge. Det høres litt surt ut.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.10.2005 22:59    Post subject: Reply with quote

Tøft med bølgen idag. Er det lenge siden vi har sett bølgen på Lerkendal?
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 16.10.2005 23:03    Post subject: Reply with quote

Har vi i det hele tatt sett den etter at "nye" Lerkendal ble innviet? Har vi i det hele tatt sett den etter at noen av de nye tribunene kom på plass? Jeg har en mistanke om at bølgen ikke har gått på Lerkendal siden Klokkesvingens glansdager.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb