English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Micke Dorsin
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 124, 125, 126 ... 130, 131, 132  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3901
Location: Oslo

PostPosted: 28.01.2022 09:25    Post subject: Reply with quote

Burde visst bedre ift Dino når Jönsson er positiv. Det er som regel et negativt tegn.

Dorsin har over det hele levert godt.
Enig at Ceide ble solgt litt billig og at vi burde fått solgt botheim istedenfor frigitt, men vi vet vel ikke helt hele storyen rundt hva som skjedde der. Tviler på at Micke ringte Bodø og spurte om de ville ha ham gratis, så litt halvshady ut fra utsiden..
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 296

PostPosted: 28.01.2022 09:29    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
Tviler på at Micke ringte Bodø og spurte om de ville ha ham gratis, så litt halvshady ut fra utsiden..


Forhåpentligvis har klubben lært at man skal ikke stole på Krim-Jim
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 28.01.2022 11:14    Post subject: Reply with quote

Rolling Eyes
Det var vel ikke så lenge siden Jim Solbakken satt på VIP-tribunen, så det er vel lite trolig. Spørsmålet er vel heller hva Rosenborg gjør med Bodø/Glimt ved neste korsvei. Jeg synes deres handlinger i denne saken er svært uetisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 28.01.2022 12:29    Post subject: Reply with quote

Vår idèelle sportslig leder (med hjelpere) skal helst:

-Finne rimelige spillere med vidersalgspotensiale og som passer inn i rollene laget spiller i.
-Finne hovedtrener (og kanskje også øvrig støtteapparat) som er god og som spiller den type fotball vi liker og helst mestrer den type fotball som troppen allerede er tilpasset og godt vant med , eventuelt er istand til å få troppen til å bli tilpasset og godt vant med den type fotball vi liker.
-Være rå på forhandlinger.
-Ha nese for hvor mye vi kan kunne få for slik og slik spiller.
-Evne å få spillerne til å se at vi selger hvis riktig bud kommer slik at de er villige til å forlenge heller enn å anse det slik at kontraktslengden er øvre tak på hvor lenge de blir.

Å kreve at en skal forutse at Botheim går for fantasisummer når han åpenbart var hentet fordi Boniface (altså, reserven til Juncker) ble skadet hele året og Godset skulle ha voldsomme penger for Salvesen, eller presse Sassuolo til å betale like mye for Ceide som Milan ga for Hauge...det synes jeg er for mye forlangt.

Meling/Trondsen er jo også vanskelige caser med 6 måneder igjen av kontrakten.

Helland fikk vel neppe forlengelse uten at Horneland hadde signalisert at han ville ha ham med videre, sannsynligvis fordi Helland så ut til å ha skjerpet seg utover høsten 2019, men så fikk han forlengelse og gadd ikke å fortsette med å trene godt nok til å ha noe som helst i RBK å gjøre kan det se ut som.

Så har du Tettey, Eyolf og Hoff som er signeringer som lukter Hareide-tøys i lang vei, Henriksen tror jeg ville blitt knall hvis han ikke ble skadet og hadde blitt brukt som indreløper. Skjeldbred i kampform eier midtbanen mot omtrent det som er av norske lag.

Så har du Holse, Holm og Vecchia som man helt klart har truffet meget godt med, Augustinsson, Vagic, Andersson, Skarsem og Paul er litt blandet drops, men samtlige har interessante skussmål og tidvis sett bra ut. Børkeeiet er vi jo også positive til.

Så langt bedre enn vi kunne fryktet, men at han overkjøres av styret på treneransettelse er urovekkende, og en del av Hareide sine påfunn burde han kanskje ha prøvd å stoppe, men nå er det vel slik at det hovedtrener peker på innenfor budsjett skal han få.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 30.01.2022 10:45    Post subject: Reply with quote

Når skryten av Dorsin tiltar, får,jeg passe på å si det samme som jeg gjør når det kritiseres.

Husk at sportssjefen i RBK kun er en adminiistrativ hjelp til styre og hovedtrener. Han kan foreslå, tilrettelegge og gjennomføre, men hvem som velges, det avgjør styret ang trener og trener ang. Spillere inn/ut.

Vi trenger stort en omorganisering slik at sportssjefen faktisk kan gjøre den jobben han bør ha.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 30.01.2022 11:14    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Vår idèelle sportslig leder (med hjelpere) skal helst:

-Finne rimelige spillere med vidersalgspotensiale og som passer inn i rollene laget spiller i.
-Finne hovedtrener (og kanskje også øvrig støtteapparat) som er god og som spiller den type fotball vi liker og helst mestrer den type fotball som troppen allerede er tilpasset og godt vant med , eventuelt er istand til å få troppen til å bli tilpasset og godt vant med den type fotball vi liker.
-Være rå på forhandlinger.
-Ha nese for hvor mye vi kan kunne få for slik og slik spiller.
-Evne å få spillerne til å se at vi selger hvis riktig bud kommer slik at de er villige til å forlenge heller enn å anse det slik at kontraktslengden er øvre tak på hvor lenge de blir.

Å kreve at en skal forutse at Botheim går for fantasisummer når han åpenbart var hentet fordi Boniface (altså, reserven til Juncker) ble skadet hele året og Godset skulle ha voldsomme penger for Salvesen, eller presse Sassuolo til å betale like mye for Ceide som Milan ga for Hauge...det synes jeg er for mye forlangt.

Meling/Trondsen er jo også vanskelige caser med 6 måneder igjen av kontrakten.

Helland fikk vel neppe forlengelse uten at Horneland hadde signalisert at han ville ha ham med videre, sannsynligvis fordi Helland så ut til å ha skjerpet seg utover høsten 2019, men så fikk han forlengelse og gadd ikke å fortsette med å trene godt nok til å ha noe som helst i RBK å gjøre kan det se ut som.

Så har du Tettey, Eyolf og Hoff som er signeringer som lukter Hareide-tøys i lang vei, Henriksen tror jeg ville blitt knall hvis han ikke ble skadet og hadde blitt brukt som indreløper. Skjeldbred i kampform eier midtbanen mot omtrent det som er av norske lag.

Så har du Holse, Holm og Vecchia som man helt klart har truffet meget godt med, Augustinsson, Vagic, Andersson, Skarsem og Paul er litt blandet drops, men samtlige har interessante skussmål og tidvis sett bra ut. Børkeeiet er vi jo også positive til.

Så langt bedre enn vi kunne fryktet, men at han overkjøres av styret på treneransettelse er urovekkende, og en del av Hareide sine påfunn burde han kanskje ha prøvd å stoppe, men nå er det vel slik at det hovedtrener peker på innenfor budsjetl han få.
Anders Trondsen hadde halvannet år igjen av kontrakten da han ble solgt.
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 30.01.2022 11:20    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Når skryten av Dorsin tiltar, får,jeg passe på å si det samme som jeg gjør når det kritiseres.

Husk at sportssjefen i RBK kun er en adminiistrativ hjelp til styre og hovedtrener. Han kan foreslå, tilrettelegge og gjennomføre, men hvem som velges, det avgjør styret ang trener og trener ang. Spillere inn/ut.

Vi trenger stort en omorganisering slik at sportssjefen faktisk kan gjøre den jobben han bør ha.
Der tar du direkte feil!
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 30.01.2022 12:28    Post subject: Reply with quote

På hvilken måte tar jeg feil?

Sportsjefen er underlagt daglig leder, og har ansvaret for akademiet, og andre sportslig ansatte som ikke er tilknyttet a-stallen.

Sportsjefen kan der sammenlignes med en person som har møte/talerett i et styre, men ikke stemmerett.

Trener er øverste leder for a-stallen og tilhørende personell, og rapporterer direkte til styret.
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3113

PostPosted: 30.01.2022 14:06    Post subject: Reply with quote

Likevel er det jo nødvendigvis sånn at en god sportsjef kanskje foreslår 2-3 virkelige gode alternativer som treneren/styret kan velge mellom, mens en dårlig sportsjef gir langt kjedeligere valg.

Du har selvfølgelig rett i at trener/styret har siste ord, men det er vel strengt tatt fortsatt opp til sportslig leder å finne frem de gode alternativene. Unntaket er vel når trener eller styret selv vet om en spiller/trener de vil ha (som var tilfellet med Rekdal, og sikkert noen av spillerne vi signerte under Hareide). Jeg tviler f.eks på at det er Rekdal eller styret som dro navnet Renzo Giampaoli opp av hatten.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2649
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 30.01.2022 14:45    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Jeg tviler f.eks på at det er Rekdal eller styret som dro navnet Renzo Giampaoli opp av hatten.

Akkurat dette er det vanskelig å vite noe sikkert om før det evt. kommer ut detaljer. Tatt i betraktning at Ham-Kam har flere spillere fra det amerikanske kontinentet er det i hvert fall ikke umulig at han argentineren er en spiller de vurderte til Ham-Kam, men droppa fordi han f.eks. ville bli for dyr? Det er i hvert fall omtrent like sannsynlig som at Dorsin skal ha skaffet seg oversikt over søramerikanske ungdomsspillere sånn helt plutselig.
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 30.01.2022 14:57    Post subject: Reply with quote

Mulig Rekdal har kontakter i latin-amerika som han har gitt til Dorsin?

Også mulig at Dorsin faktisk gjør jobben sin og har skaffet seg kontakter inn i Argentina?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
27Sapara
Proff


Joined: 06 Nov 2017
Posts: 410

PostPosted: 30.01.2022 14:59    Post subject: Reply with quote

Eller kanskje det er Pink Panther som rir igjen..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59204
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.01.2022 15:53    Post subject: Reply with quote

Det er flere agenter enn Liverød som har hentet spillere fra Sør-Amerika til Stockholms-klubbene de siste 10-15 årene. Fort en av dem involvert?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 30.01.2022 16:18    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Mulig Rekdal har kontakter i latin-amerika som han har gitt til Dorsin?


Hvor mange spillere fra latin-amerika har Ham-Kam hatt i det siste, bortsett fra keeper Nicholas Hagen fra Guatemala? De fleste var vel fra USA og Canada...

https://www.nordicbet.com...til-hamar/

"Fra Nord-Amerika har midtstopperen Samuel Rogers og angriperen Theo Bair kommet til Kamma gjennom klubbens nettverk. Dette er spillere som man ikke har sett live, men som man gjennom video har blitt overbevist nok til å signere ungguttene. Sportssjef Espen Olsen forteller selv i media at det er gjennom gode kontakter og mye video man har landet på at dette er verdt å satse på, og det er spennende at norske klubber ser såpass ut av boksen i jakten på forsterkninger."

Det er jo vanskelig å si hvem som er nøkkelpersoner i "klubbens nettverk", men jeg har en mistanke til at de er tettere knyttet til Espen Olsen enn til Rekdal/Frigård.
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran


Joined: 24 Jul 2005
Posts: 2649
Location: Eksil i Kristiansand

PostPosted: 30.01.2022 16:36    Post subject: Reply with quote

Kan godt hende det. Bra jobba av Ham-Kam hvis de har et internt system for scouting som ikke er avhengig av hvem som til enhver tid er hovedtrener. Det er jo lov å håpe at vi får noe av det samme gjennom jobben Dorsin gjør?

Er uansett spent på å se om vi får noe info om hvem som står bak scoutinga i akkurat dette tilfellet.
_________________
"En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2660
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 30.01.2022 16:51    Post subject: Reply with quote

Uavhengig av hvem som har kontaktnettverket, så har jeg et inntrykk av at Rekdal ikke er så redd for å satse på litt mer eksotiske spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 30.01.2022 17:31    Post subject: Reply with quote

Dorsin har blitt stresset da han ikke fikk napp i Sverige. Da har han sendt mail til alle agentkontakter for å få napp. De har fått et napp i Boca. YouTubevidoer har blitt sjekket fra Aalesund.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 09.09.2022 23:50    Post subject: Reply with quote

Nydelig å se engasjementet til Dorsin før Viking-kampen i innsiden.

Fantastisk å ha en sportslig leder som bryr seg så mye om klubben.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1535

PostPosted: 09.09.2022 23:52    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4814
Location: Trondheim

PostPosted: 10.09.2022 00:17    Post subject: Reply with quote

Regner med de fleste har fått med seg Mickes dempede a cappella-tolkning av Farfars urin. Vil tro menigheten også kjenner til Rolf Pihlman-karakteren til bror Henrik, men poster originalen likevel:

https://www.youtube.com/w...O-AQkI3mmI

Innslag i oppkjøringen til Melodifestivalen 2009.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 924

PostPosted: 10.09.2022 10:44    Post subject: Reply with quote

Tror vi skal være veldig glad vi har Dorsin i rollen som sportslig leder. Spillerlogistikken er bedre enn på lenge, samtidig som han framstår som en tøff og smart forhandler mtp. overganger. Og så har han hjertet i RBK, og forstår nok hva klubben er og hva som forventes.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 293
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.09.2022 11:08    Post subject: Reply with quote

Slenger meg på hyllesten. Ekstra gøy når en klubblegende faktisk gjør en god jobb for klubben etter karrieren som spiller. Akkurat det hører vel med til sjeldenhetene i Rosenborg. Fortsetter han sånn, blir han en legende også som sportslig leder.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5435

PostPosted: 10.09.2022 11:44    Post subject: Reply with quote

Skader ikke at han også er nesten ferdig utdannet jurist. Mangler en avsluttende eksamen/oppgave slik jeg har forstått det.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59204
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.12.2022 12:22    Post subject: Reply with quote

Da Micke traff Henriette, bodde hennes foreldre i «Rønnan - gullkongens hus» i Stangvik. Etter hvert som barna ble større, ønsket de å ha sitt eget sted, og i 2013 kjøpte de seg hytte på idylliske Svissholmen – et steinkast fra Stangvikfjorden.

– Vi kjøpte ei gammel hytte som vi bygde på og pusset opp. Her har vi det fint, og vi bruker hytta mye. Eller det vil si; Henriette og barna bruker hytta mye. Jeg er her så mye jeg kan, men ikke så ofte som jeg hadde ønsket, sier han.

Jula blir tilbragt på hytta. Det er tradisjon.

– Da koser vi oss skikkelig. Vi liker godt å være ute, og været setter ingen begrensninger. Jeg trives faktisk godt i ruskevær, og synes det er herlig når vinden og regnet pisker meg i ansiktet. Det er en fordel, for det er generelt mye vær her på Nordmøre, sier han.

(...)

Hvor mange timer Frøya og Leo ha brukt på kunstgressbanen ved Svissholmen er uvisst, men det er snakk om hundrevis.

– Den har vært flittig brukt året rundt, og vi skylder de som bygde den en stor takk. Barna har nærmest bodd på banen, og særlig for Leo har den vært viktig. I fjor vinter måket jeg snø av hele banen, og jeg brukte sikkert 18 timer på å bli ferdig. Det gjør jeg aldri igjen, til Leos store fortvilelse, smiler han.

Les mer: RBK-legenden lader batteriene på hytta i Stangvik
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 11.01.2023 06:38    Post subject: Reply with quote

Mye forskjellige summer ute å går rundt Holm og Tengstedt, men mye tyder på at man altså sitter igjen med 150-175 millioner kroner for de to.

Bare å hylle Dorsin for jobben han har gjort Tommel'n opp!
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 124, 125, 126 ... 130, 131, 132  Next
Page 125 of 132

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb