English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Tettey
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 166, 167, 168  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.10.2005 12:56    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg har sett Tettey på trening, på RBK2, mot IFK og i NM-finalen pluss et par innhopp. Mot IFK Göteborg og Lyn i finalen, var han veldig god, men jeg er usikker på gutten. Blir ikke akkurat overveldet, så jeg skal ta til meg din skepsis for han, siden du har sett han i flere kamper. Vi får se.
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 04.10.2005 13:13    Post subject: Reply with quote

Det viktige for Tettey om han forstår det selv eller ei er at han har optimale utviklingsforhold. Det kan være i RBK der han får høykvalitetsmatching på trening eller i en 1.divklubb der han får spille en hel sesong.

At han er god nok for eliteserien NÅ tviler jeg sterkt på og han havner fort på benken om han flytter på seg.

De andre midtbanespillerne på U-19 får ikke noe særlig spilletid i eliteserien de heller.

Tettey`s potensiale som stopper er vel avhengig av hans fysiske potensiale.

Er Tettey god nok i lufta og er han rask nok ? Med middels høyde så bør han være super-rask for å kompensere for manglende duellstyrke i lufta.

Noen som har sett løpedueller Tettey/Braaten ???
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 04.10.2005 13:19    Post subject: Reply with quote

Synes å huske at Tettey er raskest i klubben på 40-meter? Det synes jeg høres rart ut, for han ser ikke særlig rask ut.
Back to top
View user's profile Send private message
Raem
Senior


Joined: 02 Mar 2005
Posts: 164

PostPosted: 04.10.2005 13:21    Post subject: Reply with quote

Tettey har etter min mening flere gode stopper egenskaper... Han er veldig rask, tipper han lett holder følge med Riseth feks.... itillegg er han som Att nevner veldig kald og kontrollert i spillet sitt... Han har de fysiske forutsetningene for å bli en "mini" Campell.... Hvor god han er på hodet vet jeg faktisk ikke, men det er jo definitivt noe han kan jobbe med...

Om han er raskere en Braaten er vel ikke så lett å si, daniel trenger noen meter for å komme opp i fart.. Daniels styrke hva fart angår er at han er unormalt rask med ball....Lurer vel egentlig på om ikke Storflor er raskeste rbk spiller uten ball....
_________________
Real people do real things...
Play your position
--Shyeim
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Jon Irenicus
Veteran


Joined: 16 Aug 2005
Posts: 4292

PostPosted: 04.10.2005 13:29    Post subject: Reply with quote

storflor manglet fart når jeg så ham mot lyon. der ble han fraløpt selv uten ballen i beina.

dessuten - er braaten så rask med ballen i beina? han stopper opp så mye.

uten at jeg har noen tall å jeg si helstad virker som den raskeste på topp.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Raem
Senior


Joined: 02 Mar 2005
Posts: 164

PostPosted: 04.10.2005 13:33    Post subject: Reply with quote

Mener å huske at daniel sa at Storflor var den raskeste på laget.... Og ja daniel er unormalt rask med ballen i beina....
_________________
Real people do real things...
Play your position
--Shyeim
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 04.10.2005 13:42    Post subject: Reply with quote

Tettey er raskest i klubben! Målt på 40 meter. husker ikke resultatet akkurat nå men.

Og forstår ikke hvorfor folk automatisk tolker utpsillet hans som at han forventer å være fast. Det er et godt stykke mellom den mangelen på spilletid han har nå, og det å være fast. Chill!

Tettey er rimelig god på hodet. Høy, kraftig og spenstig. Om selve headeteknikken er like bra er jeg ikke sikker på, men han dominerer totalt mot spillere på egen alder pga fysikken.

Er han god nok for førstelleveren nå? Nei, men matches han inn holder han glatt nivået. Han har utvikla seg no enormt i Skeid ihvertfall mtp posisjonering og blikk for spillet. Meget gode allroundegenskaper.
Hurtig, teknisk, sterk, spenstig, aggressiv, og stadig bedre posisjonerings evne. God arbeidskapasitet ogå.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 04.10.2005 13:46    Post subject: Reply with quote

De fleste egenskapene en stopper trenger kan tilegnes på treningsfeltet unntatt de fysiske forutsetningene. Derfor fokuserer jeg på Tetteys manglende høyde og eventuelle hurtighet.

Det er flust av midtstoppere på 1.80 som er gode i luftdueller men det er avhengig av innstilling ( dødsforakt ) og teknikk/spenst/timing/blikk etc...

Henning Berg var vel 1.82 og Tettey har vel kanskje større forutsetninger for spenst enn Henning...

Henning Berg var forøvrig back(?) før han slo igjennom.

Hvorfor nevner ikke noen Tettey som framtidig høyreback ?

Han har hurtighet, defensive kvaliteter og er vel en minst like god ballspiller som f.eks Basma ?

Fra en back-posisjon så kan han jo lett videreutvikle seg både mot midtbane og midtstopperplassen ?
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 19.10.2005 13:16    Post subject: Reply with quote

Har fått det bekreftet at Tetty er RBK's raskeste spiller...
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 19.10.2005 14:16    Post subject: Reply with quote

Flott !!

Hva er bekreftet ? At noen sier han er raskest ? Tider på 40m / 60m ?

Om tettey er så rask så hadde det vert interresant å sett han på høyrebacken. Sentral midtbane og spesiellt midtstopperplass kan være vanskelig å få spilletid på nå, men backen er åpen til Høgmo handler, og vil være utviklende både for sentral midtbane og stopperspill senere.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18537

PostPosted: 19.10.2005 15:41    Post subject: Reply with quote

Tror Tettey forlater RBK etter sesongen. Han har fått altfor lite spilletid til at man kan tro noe annet. En ett-års utleieavtale til et godt 1.div lag hadde vært fint. Sogndal eller Bodø/Glimt (antar at de går ned) kanskje?
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 19.10.2005 18:17    Post subject: Reply with quote

Tror Tettey er god nok for Eliteserien, men tviler på han er god nok for rosenborg.

Tror han ville styrket enhver stall på nederste halvdel av tabellen. (Vet Rosenborg er der, men dere forstår hva jeg mener ) Wink
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 19.10.2005 23:04    Post subject: Reply with quote

thorarildv wrote:
Tror Tettey er god nok for Eliteserien, men tviler på han er god nok for rosenborg.

Tror han ville styrket enhver stall på nederste halvdel av tabellen. (Vet Rosenborg er der, men dere forstår hva jeg mener ) Wink


Meget oppløftende innhopp mot Real Madrid. Trygg med ballen, overblikk og treffer på nesten alle pasningene sine.

Dette er en spiller som må satses på....
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.10.2005 23:12    Post subject: Reply with quote

Tettey spilte seg inn på laget! Ihvertfall ikke langt unna nå. Bra og sprekt bytte av Høgmo Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.10.2005 23:34    Post subject: Reply with quote

vg.no wrote:
Målscorer Strand måtte gi seg med skade i pausen, og inn kom overraskende nok pur ferske Alexander Tettey. Midtbanespilleren som knapt nok står oppført med a-lagskamper for Rosenborg ble kastet inn i heksegryten i Madrid.

- Tettey har vært veldig god på trening i det siste, en spiller med god løpskapasitet, sier Høgmo.
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny W
Veteran


Joined: 31 Aug 2005
Posts: 1908
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.10.2005 23:37    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
vg.no wrote:
Målscorer Strand måtte gi seg med skade i pausen, og inn kom overraskende nok pur ferske Alexander Tettey. Midtbanespilleren som knapt nok står oppført med a-lagskamper for Rosenborg ble kastet inn i heksegryten i Madrid.

- Tettey har vært veldig god på trening i det siste, en spiller med god løpskapasitet, sier Høgmo.


Syns det var friskt av Høgmo å sette inn Tettey framfor Winsnes, men jeg skjønner ikke helt hvorfor Eguren ikke var på benken. Tror han kunne gjort det like skikkelig defensivt som Tettey, og kanskje vært hakket vassere offensivt.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.10.2005 23:39    Post subject: Reply with quote

Johnny W wrote:
Tror han kunne gjort det like skikkelig defensivt som Tettey, og kanskje vært hakket vassere offensivt.


Det tror ikke jeg. Tettey plasserte seg godt defensivt og var godt oppi motspillerne. Han var også konstruktiv fremover - trygg med ballen i beina og gode pasninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 19.10.2005 23:55    Post subject: Reply with quote

Han spillte i kveld ...
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 19.10.2005 23:57    Post subject: Reply with quote

Det var en meget sterk mening, Maradona Razz
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 20.10.2005 00:47    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Johnny W wrote:
Tror han kunne gjort det like skikkelig defensivt som Tettey, og kanskje vært hakket vassere offensivt.


Det tror ikke jeg. Tettey plasserte seg godt defensivt og var godt oppi motspillerne. Han var også konstruktiv fremover - trygg med ballen i beina og gode pasninger.


Var Tettey bra defensivt i denne kampen ?
Ikke ett ond ord om gutten men jeg tror jeg så en annen kamp eller hadde drukket for mange øl.
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.10.2005 01:12    Post subject: Reply with quote

Ja, det var han. Problemet var at Rosenborg fikk for mye strekk i laget i andre omgang.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 20.10.2005 01:29    Post subject: Reply with quote

Litjeggen tror vi så den samme kamp. Synes ikke Tettey var specielt overbevisene.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.10.2005 01:36    Post subject: Reply with quote

Merkelig at han får skryt fra flere hold, da.

Han var trygg i pasningsspillet - de kom fram. Var med fremover og kombinerte fint ved flere anledninger. Rolig med ballen i bena. Posisjonerte seg fint i forsvar og var aggressiv i ballvinningsfasen (uten at han vant ballen så altfor ofte). Han holder også tempoet.
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 20.10.2005 01:40    Post subject: Reply with quote

At han for skryt af andre ændrer ikke min mening på hans spil. Han var dårlig defensivt og havde nogle enkelt pasninger offensivt som ikke førte til det store, hvis det er fantastisk så ja så var han god.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 20.10.2005 01:42    Post subject: Reply with quote

Fantastisk er helt klart å ta i, ja, men det er det også å si at han var dårlig!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 166, 167, 168  Next
Page 2 of 168

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb