English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alexander Tettey
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 153, 154, 155 ... 166, 167, 168  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 03.05.2018 12:28    Post subject: Reply with quote

Veldig synd - tolket tidligere uttalelser fra ham som om han ville avslutte i RBK. Slik blir det ganske sikkert ikke nå Sad
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1562

PostPosted: 09.05.2018 10:13    Post subject: Reply with quote

Gratulerer med ny kontrakt Alex! Er hyggelig å se trøndere lykkes og bli verdsatt i de store ligaene. Faen så personlig enkelte tar dette.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21960

PostPosted: 09.05.2018 10:30    Post subject: Reply with quote

Om det er "å ta det personlig" at man blir skuffet over at han ikke kommer til Rosenborg, så kan vel det umulig være noe å kritisere. Selvfølgelig er man skuffet over at en så god fotballspiller, som i tillegg er lokal, velger oss bort til fordel for en annen klubb.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4912

PostPosted: 09.05.2018 11:21    Post subject: Reply with quote

Helt enig med Hedon. Og jeg tar det nesten litt personlig om vi skal kalle det det. Tettey forlot oss i 09, 9 år siden og siden da har det nermest vert erklært og vedtatt at han sammen med Ciljan skulle avslutte karrierene hos oss. Og for hvert år som har gått har forventningene bygd på seg. Dette godt hjulpet av dem selv og sine uttalelser. Nå kan det tenkes at det fortsatt skjer, men nå var liksom siste mulighet for det mens han enda er på topp som spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.05.2018 11:26    Post subject: Reply with quote

Det har vel da også vært ganske unison forståelse for Tetteys valg, men det må være lov å bli skuffet over knuste drømmer om å få hjem en spiller som holder godt internasjonalt nivå og etter alt å dømme vil gjøre det noen år til i Rosenborg og Elite/Serien.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8922
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.05.2018 16:36    Post subject: Reply with quote

Det er selvsagt lov å være skuffet over at vi ikke får inn en slik kvalitetsspiller på midtbanen, men samtidig tror jeg de aller fleste ville gjort det samme om de var i den situasjonen. Han er på tampen av karrieren, og hvis han trives i klubben (han har tross alt vært i Norwich like lenge som i RBK) er det naturlig at man velger å spa på noen kroner på pensjonen. At de eventuelt ender opp med å ikke holde det de planla og liret utav seg for 10 år siden får så være. Jeg regner med de fleste sa og gjorde ting for 10 år siden som de ikke nødvendigvis står for i dag Wink
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 09.05.2018 17:46    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Det er selvsagt lov å være skuffet over at vi ikke får inn en slik kvalitetsspiller på midtbanen, men samtidig tror jeg de aller fleste ville gjort det samme om de var i den situasjonen.

Selv reagerer jeg ikke på annet enn to ellers helt uinteressante insta-storyer; fra Lerkendal iført RBK-treningstøy, og fra boligvisning uti Lade-fjæra. "De aller fleste" hadde latt de to gå rett i den digitale søppelbøtta om de var i hans situasjon.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 09.05.2018 18:56    Post subject: Reply with quote

Har en liten teori som kan få meg til å fremstå som selveste Messi, men here we go:

Kan det være at denne toårskontrakten egentlig er et ledd i at Norwich veldig gjerne vil ha med Tettey videre, men at de også vet at RBK og Tettey er intereserte i retur, og at de med dette sikrer seg en liten overgangssum til neste sommer?

En skadefri Tettey vil alltid være velkommen i min bok. Topp type
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 09.05.2018 18:59    Post subject: Reply with quote

Kommer ikke han i dette overgangsvinduet her, ønsker ikke jeg han i RBK.
Han blir rett og slett for gammel.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 09.05.2018 19:02    Post subject: Reply with quote

Hvor mange eksempel på spillere som er gode til langt opp mot 40 trenger du egentlig? Er enig at det begynner å brenne, men la oss se på ferdighetene før vi ser på fødselsåret da.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4683

PostPosted: 09.05.2018 20:01    Post subject: Reply with quote

Trenger endel eksempler. Bør ikke være keepere.
Back to top
View user's profile Send private message
andrezinho
Veteran


Joined: 20 May 2009
Posts: 1869
Location: Oslo

PostPosted: 09.05.2018 20:10    Post subject: Reply with quote

Kjetil Wæhler Cool Cool Cool
Back to top
View user's profile Send private message
avtrekkeren
Proff


Joined: 13 Sep 2014
Posts: 304
Location: Norway

PostPosted: 09.05.2018 20:21    Post subject: Reply with quote

Supermann?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 09.05.2018 20:30    Post subject: Reply with quote

Jeg har sikre kilder på at Storflor vil være i verdenstoppen til han er godt over 50.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
*Thor*
Senior


Joined: 13 May 2008
Posts: 146

PostPosted: 09.05.2018 20:45    Post subject: Reply with quote

Knerten?
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 09.05.2018 20:47    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Jeg har sikre kilder på at Storflor vil være i verdenstoppen til han er godt over 50.


Da stemmer jeg for en byttehandel med Helland.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 09.05.2018 20:51    Post subject: Reply with quote

En halvfeit og utrent Steffen Iversen var vel 35 da han kom til oss siste gang, og gjorde seg ikke bort. Tettey vil være 34 ved endt kontrakt i Norwich.

Alderen tynger tidligst på de som er avhengig av hurtighet i løp og teknikk. Tettey er en spillertype jeg ikke ser bort ifra at kan levere på godt nivå til han er 37-38 med eliteserien som målestokk, om han selv ønsker.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Mestalla
Senior


Joined: 29 Oct 2017
Posts: 214

PostPosted: 09.05.2018 21:17    Post subject: Reply with quote

Har han ikke tapt seg noe i løpet av de 2 årene, vil sikkert både Norwich og Tettet inngå ny kontrakt. Har han derimot tapt seg, vil han kanskje ikke få noe bedre økonomiske betingelser enn i RBK. Håper da ledelsen setter ned foten!
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 09.05.2018 21:17    Post subject: Reply with quote

Har en ekkel følelse av at det ikke har vært reell og tydelig interesse fra Rosenborg sin side.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 09.05.2018 21:21    Post subject: Reply with quote

Basert på hva?
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 09.05.2018 21:37    Post subject: Reply with quote

Både i desember og i mars følte jeg at Tettey gikk aktivt ut og fridde til at Rosenborg kunne hente ham om de ville. Han sa til og med at han ikke ville forlange veldig mye ved en eventuell retur. Jeg regner med at Bjørnebye, Ingeigtsen & Co har såpass oversikt at de vet at de kunne kjøpt Tettey for ikke all verdens midler allerede i fjor sommer da Norwich fikk ny manager fra Tyskland som i utgangspunktet hadde bestemt seg for å ikke satse på Tettey.

At det ikke har vært noen som helst signaler fra personer i RBK om at en Tettey tilbake i klubben ville vært en fantastisk ting sier meg at enten er de i overkant forsiktige med å snakke om spillere de uansett ikke ville møtt mye konkurranse om, eller at de faktisk ikke er spesielt interesserte.

I tillegg kommer jo Kåre Ingebrigtsen fra et miljø i klubben som har mobbet Tettey offentlig gjentatte ganger. Her snakker jeg selvsagt om Mini som i sin rolle i TV2 gjentatte ganger har kommet med negative bemerkninger om Tettey som spiller.

Spekulasjoner selvsagt, men RBK burde jo lagt det de hadde i potten for å få en ressurs som Tettey til klubben etter min mening. Når så ikke skjer, selv med tanke på hintingen fra Tetteys side om hva han kunne tenke seg i fremtiden, tenker man sitt.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18474

PostPosted: 09.05.2018 21:39    Post subject: Reply with quote

Tynt.
Back to top
View user's profile Send private message
Borden
Veteran


Joined: 25 Mar 2014
Posts: 1069

PostPosted: 09.05.2018 21:42    Post subject: Reply with quote

Det er uansett en ekkel følelse jeg har. Er det noen som har sett eller hørt noen slags signaler om at det i det hele tatt har vært dialog fra RBK sin side om en mulig overgang, eller i det hele tatt vært interesse?

Det eneste vi har hørt om koblingen RBK-Tettey er fra Tettey selv, gjennom media og gjennom sosiale medier.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 09.05.2018 22:11    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Trenger endel eksempler. Bør ikke være keepere.


NÃ¥ er jo en del allerede nevnt her da.

Wæhler og Strand feks. Kvarme var jo heller ikke ung i sin siste periode hos oss, selv om han ikke var blandt de eldste jeg kunne tatt frem heller sikkert. Kan også banne litt i kirka å påpeke at Daniel Berg Hestad holdt et rimelig greit nivå til høy alderda. Hatobjekt ja, men han holdt det gående lenge. Kippe er jo heller ikke krise strengt tatt. (Ja jeg er forberedt på shitstorm over den de to jeg nevner her)

Men det er nå her til lands, ut i verden kan man jo bare peke på legender som Giggs, Lampard, Speed, Totti og Maldini. Bare noen jeg kommer på i farten, det er sikkert mange flere. Det er mulig å holde et rimelig bra nivå om man er flink til å ta vare på kroppen sin.

Poenget må jo uansett at vi ser på hvor nivået på vedkommende ligger før vi bruker alderen mot dem.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59311
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.05.2021 19:50    Post subject: Reply with quote

For snart to uker siden feiret Alexander Tettey og Norwich opprykk til Premier League. I dag ble det klart at 35-Ã¥ringen likevel ikke blir med klubben opp igjen i det aller gjeveste selskap.

Det bekrefter Tettey selv ble utfallet etter et møte med sportssjef Stuart Webber tirsdag.

– Beskjeden jeg fikk var at klubben ikke kommer til å tilby meg en forlengelse av kontrakten. Neste år skal klubben spille Premier League-fotball igjen, og da ønsker de å forsterke troppen og laget. Beskjeden kom ikke som en overraskelse på meg, sier Alexander Tettey til TV 2.

Les mer: Tettey ferdig i Norwich – utelukker ikke ny klubb

– Jeg har tidligere lest at Alexander skulle gi seg etter Norwich, men for all del, dersom vi kunne fått ham til å forlenge karrieren ut sesongen, sier Åge Hareide til TV 2.

– Kommer du til å ringe ham i løpet av de neste dagene?

– Det skal du ikke se bort ifra, erkjenner RBK-sjefen.

Alexander Tettey fikk sitt store gjennombrudd på landslaget i 2007 da Åge Hareide var landslagssjef. Den korte tiden de hadde sammen der gjorde inntrykk på Hareide.

Les mer: Hareide åpner for Tettey-retur til RBK

– Vi har hatt dialog, ja, som jeg har med de fleste tidligere spillere som er ute, og sannsynligvis skal hjem på et tidspunkt. Jeg tror det er veldig liten sjanse for at han kommer til å spille i Norge om han eventuelt fortsetter et år til, men vi har dialog, sier Dorsin.

Og sier samtidig at tiden etter karrieren også har vært et tema. Per Ciljan Skjelbred er lovet en jobb i RBK-akademiet når han en gang gir seg. Det kan være aktuelt også for Tettey.

– Vi har også hatt dialog om at han i fremtiden, når han eventuelt legger opp, kunne bidra på en god måte i akademiet om det skulle passe for begge parter da. Men den dialogen tar vi videre den dagen han legger opp, sier Dorsin.

Les mer: Tettey ferdig i Norwich: RBK bekrefter dialog
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 153, 154, 155 ... 166, 167, 168  Next
Page 154 of 168

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb