English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
1. divisjon
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44, 45  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.09.2022 15:14    Post subject: Reply with quote

Alle de 3500 billettene til lille Ã…sane arena er revet vekk, noe som er uvant kost for bydelslaget.

Ifølge Ingebrigtsen er interessen så stor at klubben kunne solgt minst dobbelt så mange billetter.

– Forhåpentligvis gir det Åsane-spillerne masse energi, og i tillegg er det en fantastisk erfaring å ta med seg. Vi møter et eliteserielag, og da får vi referanser på nivået. Det tror jeg blir veldig bra. Men de skal ikke få feire opprykket sitt ute hos oss, sier Ingebrigtsen.

Les mer: Kåre Ingebrigtsen før kampen mot Brann: – Fantastisk hvordan klubben har reist seg igjen

Avspark klokka 16 på Eurosport Norge.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Paldan
Junior


Joined: 15 Nov 2021
Posts: 74
Location: Byen er Bergen

PostPosted: 05.09.2022 20:15    Post subject: Reply with quote

Da er det endelig et faktum, Brann er klar for eliteserien 2023! Skal bli spennende å se om vi allerede neste år kan utfordre Molde og Glimt i tittelkampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2880

PostPosted: 05.09.2022 20:22    Post subject: Reply with quote

Ja akkurat det blir veldig spennende! Like spennende som om Bournemouth kan utfordre City og Liverpool i Premier League denne sesongen.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1124
Location: Oslo

PostPosted: 05.09.2022 20:40    Post subject: Reply with quote

Det er bra, norsk fotball løftes av å ha Brann med i Eliteserien.

Og så blir det morsomt for oss når dere rykker ned igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 05.09.2022 20:53    Post subject: Reply with quote

Paldan wrote:
Da er det endelig et faktum, Brann er klar for eliteserien 2023! Skal bli spennende å se om vi allerede neste år kan utfordre Molde og Glimt i tittelkampen.


Gratulerer med opprykket. Ellers er det meste som før i bergen Very Happy
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 05.09.2022 21:21    Post subject: Reply with quote

ES neste år ender slik:
1. Molde
2. VÃ¥lerengen
3. Glimt
4. RBK
5. Brann
6. Viking
7. LSK
8. Godset
9. Aalesund
10. Odd
11. FKH
12. S08
13. Tromsø
14. Stabæk
15. HamKam
16. Sandefjord

Da vet dere det.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 12.09.2022 20:49    Post subject: Reply with quote

Brann møtte tabelljumbo Grorud på Brann stadion i kveld

Antall tilskuere: 13.200 Confused
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2662
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 12.09.2022 21:23    Post subject: Reply with quote

Det kan vel hende det spilte en viss rolle at de forberedte seg på å feire opprykket.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 12.09.2022 22:17    Post subject: Reply with quote

Imponerende uansett.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
v_olden
Veteran


Joined: 10 Jul 2007
Posts: 2910

PostPosted: 13.09.2022 08:51    Post subject: Reply with quote

Brann feirer opprykk som om de skulle vunnet seriegull.

Det er kostelig Very Happy
_________________
Medlem nr. 2201

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3335
Location: Trondheim

PostPosted: 13.09.2022 08:54    Post subject: Reply with quote

Dette Brann-laget hadde nok slått bra fra seg i eliteserien i år også
Back to top
View user's profile Send private message
Paldan
Junior


Joined: 15 Nov 2021
Posts: 74
Location: Byen er Bergen

PostPosted: 13.09.2022 12:23    Post subject: Reply with quote

Registrerer at Brann sine tilskuertall blir lagt merke til. Nå er det slik at når det spilles god og attraktiv fotball så kommer tilskuerne. Er ikke alltid nok å ligge på øvre halvdel av tabellen om fotballen som spilles er kjedelig. Jfr Molde, LSK, RBK. Er bare å se frem til neste år, tipper Brann kommer til å få høyest tilskuersnitt i eliteserien.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 13.09.2022 13:29    Post subject: Reply with quote

Vi får se når Brann ligger og kaver rundt 10. plass og Horneland skjønner at han må spille mer kynisk igjen. Hypen dør fort da.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
JBH
Senior


Joined: 13 Sep 2022
Posts: 154
Location: Toril, Davao City, Philippines

PostPosted: 13.09.2022 16:48    Post subject: Reply with quote

Gratulerer med suverent opprykk til Brann. Det er litt merkelig man tenker pÃ¥ at Brann som er ubeseiret i 24 serierunder, trenes av Erik Horneland. Den samme treneren som i Trondheim ble avskrevet og stemplet som totalt udugelig. En trener uten kunnskap om hvordan et fotball lag skal ledes. Jeg tror ingen i Bergen mener det samme etter Ã¥rets sesong med Brann. Der borte blir han hyllet som messias. Det er allefall kort vei mellom Fiasko og suksess . 🙂
_________________
RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 13.09.2022 16:52    Post subject: Reply with quote

Det var folk i Bergen som avskrev Horneland som udugelig også!
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 13.09.2022 17:18    Post subject: Reply with quote

Jeg trodde Bohinen hadde knekt koden da han tok poengrekord med Ålesund i Obos-ligaen i 2019. Under et år senere fikk han sparken da han var på vei mot ettsifret antall poeng og tresifret antall innslupne mål.

En trener kan ikke vurderes på hva de oppnår i Obos. Å lede en klubb med en stor fanskare og mange unge, talentfulle spillere er helt annerledes på et nivå der kun det fundamentale må sitte for å vinne kamper. Det er hakket verre når man taper annenhver kamp, og knapt klarer å skåre ett mål i snitt foran 10 000 hjemmefans.

Horneland er generelt godt likt blant den RBK-fansen jeg vet om. Helt feil hovedtrener til å lede Rosenborg, men absolutt en hederlig mann som fort kunne vært en suksessfull assistenttrener dersom historien ville det annerledes. Ingebrigtsen var det derimot mange som advarte Brann om, selv om jeg ikke personlig så for meg at han kom til å lede Brann så dårlig.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 13.09.2022 17:19    Post subject: Reply with quote

JBH wrote:
Gratulerer med suverent opprykk til Brann. Det er litt merkelig man tenker pÃ¥ at Brann som er ubeseiret i 24 serierunder, trenes av Erik Horneland. Den samme treneren som i Trondheim ble avskrevet og stemplet som totalt udugelig. En trener uten kunnskap om hvordan et fotball lag skal ledes. Jeg tror ingen i Bergen mener det samme etter Ã¥rets sesong med Brann. Der borte blir han hyllet som messias. Det er allefall kort vei mellom Fiasko og suksess . 🙂


Husk, du snakker om Brann.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 13.09.2022 19:33    Post subject: Reply with quote

Man kan snakke det ned så mye man vil, men Horneland og Brann var mer eller mindre perfekt match når det ble nedrykk.

Forventningene til å gå rett opp og presset er jo der, men samtidig var det mer eller mindre perfekt timing til å få frem talentene og gjøre dem til bærebjelker for fremtiden.

Horneland tror jeg er en god og ærlig (enkel) motivator, ikke noe fiksfaks, og etter de eskapadene i Brann så var det akkurat det de trengte.

Jeg har sett et par av kampene deres og de spiller flott fotball, men det blir nok hakket vanskeligere i ES når de rykker opp, og det står klart for meg at skal de gå rett opp og være med i Medaljestriden så trenger de en ny back og stopper, samt at Finne/Heggebø skulle vært podet sammen for de har begge det den andre mangler for å spille spiss, Kanskje kan Salvesen være tilgejngelig og passe fint der når Glimt svir 50mill på en kypriotisk tanksenter :p

Gleder meg til å spille mot Brann igjen, det er liksom noe som mangler når du ikke kan fundere på om du setter ny scoringsrekord mot bergenserne hver sesong Wink
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.09.2022 19:40    Post subject: Reply with quote

Nå spiller Brann for en plass i historiebøkene. Her er noen av rekordene fra nivå to fra tidsrommet 1997 til 2022 - altså etter at 1. divisjon ble én avdeling.

Poeng: Aalesund endte på 79 poeng i 2019. Brann står med 66 etter 24 kamper.

Poengmargin: Bodø/Glimt vant serien i 2017 med 16 poeng ned til Start. Brann har nå 22 poeng ned til Stabæk.

Flest seirer: I 2019 klarte Aalesund 25 seirer. Brann tok sin 21. i kveld på 24 kamper.

Færrest tap: Sandefjord gikk gjennom 1. divisjon med ett tap i 2014. Aalesund kopierte den bragden i 2019. Brann er uten tap denne sesongen.

Flest scoringer: Bodø/Glimt scoret 83 mål da de rykket opp i 2017. Brann står med 76.

Færrest baklengsmål: På 26 kamper i 1998 slapp Odd bare inn 18 mål. HamKam spilte 30 kamper i 2021 med 21 baklengs. Brann snitter på 0,45 med 11 baklengsmål på 24 kamper.

Les mer: Storseier til Brann - dette er noen av rekordene de jakter
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
krakra1
Proff


Joined: 05 Jun 2010
Posts: 378

PostPosted: 13.09.2022 19:54    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Man kan snakke det ned så mye man vil, men Horneland og Brann var mer eller mindre perfekt match når det ble nedrykk.


Har egentlig vært en god match hele veien etter at han ble hovedtrener. Han håndterte nachspiel-saken forbilledlig og spillet løftet seg betraktelig. Vi spilte jevnt med Molde og var spillemessig bedre enn VIF og RBK(og Viking, men det ble en parodi av en kamp).

Etter spill og sjanser skulle vi hatt 30 poeng på de 16 kampene, men vi var for lite giftige i begge bokser. Så har framgangen fortsatt i år. Selvfølgelig delvis på grunn av at nivået er lavere, men også fordi man har fått fått noen brikker inn og ut av spillerstall og trenerteam som har skapt bedre balanse, fått utviklet spillestilen og relasjonene og blitt mer selvsikre. Så nå er vi ekstremt giftige i begge bokser.
Back to top
View user's profile Send private message
Churchill
Proff


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 280

PostPosted: 20.09.2022 14:43    Post subject: Reply with quote

Blandt annet cupen har vist at det ikke er SÅ stor forskjell på ES og 1. divisjon, og det er på ingen måte uvanlig at topplagene i ES ryker ut i møte med lag fra 1. divisjon. Brann har spilt 25 cup-finaler i år. De har vært laget alle ønsker å slå. På disse kampene har de avgitt seks poeng. Det har altså vunnet 22 kamper og spilt 3 uavgjorte! De har scoret 79 mål og sluppet inn 11! De har ikke sluppet inn et eneste mål siden begynnelsen av august måned!

Jeg tror de aller fleste lag i ES ville slitt med å opprettholde en slik statistikk.
_________________
Deserve Victory!
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 10.10.2022 22:47    Post subject: Reply with quote

Mye varierende prestasjoner i 1 div i år. Kongsvinger slo Ranheim i dag og skaffet seg med det 3 p luke på de med 3 kamper igjen. Går man tilbake til starten av sesongen så sto Kongsvinger med fattige 2 seire på første 10 kampene og var bare så vidt over streken. Ranheim derimot hadde en god start og lå på direkte opprykk etter 21 runder. Nå 6 runder senere er altså Kongsvinger på vei mot play off mens Ranheim fort kan gå glipp av det.

Start og Mjøndalen er to andre lag som har vært veldig varierende i år.

Så får vi se hvem som går til play off. Stabæk slår høyst sannsynlig følge med Brann så da er det play off å kjempe for. KFUM, Start, Kongsvinger og Sandnes Ulf innehar de plassene akkurat nå.


For øvrig så har Oslo fire lag (teller jo selvfølgelig med Stabæk) i 1 div i år. Men kan ende opp med bare ett lag neste sesong (til og med 0). Grorud går ned og Stabæk opp. I tillegg skal Skeid trolig ut i nedrykks play off. Der kan det bli tøft ettersom det er to veldig sterke lag i hver avdeling i 2 div i år. Hødd og Ull/Kisa gjør opp om 1 og 2 plass i ene mens Moss og Arendal gjør det i den andre. Tror for Skeid får det tøft i en play off.

Og siste laget KFUM kan jo rykke opp via play off om alt går deres vei. Gjør de ikke det blir de fort eneste lag, om ikke Skeid imponerer i nedrykks play offen.

Angående Oslo lag så er Lyn på vei opp i 2 div igjen. Er i en god posisjon 2 runder før slutt. Trenger 1 poeng for å sikre opprykket men de møter nr 2 Nordstrand til helga, og skulle de tape den kan det komme nerver før siste kamp mot Oppsal. Husker i 2017 at de rotet i siste kamp slik at Stabæk 2 rykket opp i stedet for Lyn. Etter de gikk konkurs så har Lyn kun spilt i 2 div 1 gang og det var i 2015.
Back to top
View user's profile Send private message
Alex83
Junior


Joined: 31 Jan 2012
Posts: 48
Location: Oslo

PostPosted: 13.10.2022 00:05    Post subject: Reply with quote

Lyn spilte 2. divisjon i 2013. Dette er vel etter konkursen og litt flisespikking av meg, men jeg glemmer ikke at jeg var å så Gjøvik–Lyn på Gjøvik Stadion det året. Endte 1–0 til hjemmelaget den gangen om jeg husker rett.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 13.10.2022 17:10    Post subject: Reply with quote

Stemmer selvfølgelig det. Vet ikke hvor jeg fikk det fra. Burde stått at de ikke har vært i 2 div siden 2015. De spilte jo sannelig der fra 2013-2015.
Back to top
View user's profile Send private message
Alex83
Junior


Joined: 31 Jan 2012
Posts: 48
Location: Oslo

PostPosted: 13.10.2022 23:55    Post subject: Reply with quote

Fort gjort det der. Jeg hadde aldri reagert om jeg ikke visste at jeg var på den nevnte kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44, 45  Next
Page 43 of 45

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb