English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
16 lag i Eliteserien?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 77, 78, 79  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 10.11.2021 15:12    Post subject: Reply with quote

2 lag, møter hverandre 60 ganger, begge lag går til sluttspill, rykker opp og ned og vinner gull. Med duskedamer.

Alle forslag med å endre på dagens serieoppsett er et plaster på håndleddet for å prøve å stoppe naboens vannlekasje i kjelleren.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 10.11.2021 18:11    Post subject: Reply with quote

Nivået i serien er ikke godt nok for topplagene, dersom de skulle hevde seg internasjonalt. Ideelt vil det aldri bli uansett, men et seriespill ville absolutt vært en god løsning. En løsning kunne vært å redusere antall lag til tolv, der de seks beste hadde havnet i en separert pulje til slutt. To kamper mot alle lag i innledende spill, og to kamper i sluttspillet. Dette ville resultert i 32 kamper, altså kun to flere enn per dags dato.
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 10.11.2021 18:23    Post subject: Reply with quote

Bodø/glimt motbeviser hele innlegget ditt ODN
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 10.11.2021 20:09    Post subject: Reply with quote

Jepp, nivået på trenerene i toppen er ikke bra nok. Hvordan får vi trenere som har skikkelige visjoner for hvordan spille bra og effektiv fotball, og som klarer å iverksette tiltak for å realisere dem?
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 10.11.2021 20:49    Post subject: Reply with quote

Kloning? Tror det går mye på personlige egenskaper som er litt sjeldne. Ting som pedagogiske evner, analytiske evner, sosiale egenskaper osv spiller jo inn. Men Tyskland har jo produsert mange gode trenere nå. Kanskje NFF burde snakke litt med tyskerne om hva de gjør i utdanning av trenere osv. Vanskelig å si
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 10.11.2021 21:02    Post subject: Reply with quote

For å være seriøs, noe jeg sjeldent gidder være på rbkweb etter et par års nett-troll-herjinger, så tror jeg også Rosenborg fikk mye gratis i forrige storhetstid av at Svensson, Midtsjø og Selnæs (edit: Ta gjerne med Helland) også brukte ettermiddager og kvelder og lengre utover nettene på Fortnite ellerhva nå enn de spilte sammen på den tiden.

Dette er aktiviteter som de aldri i verden får noe credit for som toppidrettsøvere, men er aktiviteter som sammensveiset de som en gjeng, gjorde at de kjente hverandre bedre, og kunne med større suksess spå hverandres initiativ og som resulterte i magisk ekstra flyt i samspillet dem imellom på banen. Dette er ting som det å fylle laget med André Hansen, Tore Reginiussen, Anders Konradsen og Even Hovland er antitetisk til. Ja, de kommer fra 0900 til 1500 og gjør jobben på treningene, men den tilnærmede parapsykologiske linken de andre unggutta utvikler er de totalt uviss om at eksisterer...

I forhold til Kjetil Knutsen så betyr det at om han får fornyet og forynget laget med en gjeng som også digger å "samspille" på fritiden, så kan vi begynne å høste av en gratis kilde som lenge har vært helt ubenyttet i Rosenborg-sammenheng...


Last edited by larsarus on 10.11.2021 21:33; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.11.2021 21:25    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Nivået i serien er ikke godt nok for topplagene, dersom de skulle hevde seg internasjonalt.


Hvilke er disse? Bodø/Glimt som de siste to-tre årene? VIF i fjor? Odd i 19? Brann i 18?

Jeg har skrevet mye og langt om dette tidligere, og mener det samme fortsatt. Vi har et stort problem med strukturen i ligaen, men det handler ikke om antall lag. Det handler om stabilitet og hierarki. Hvordan i all verden skal vi løfte oss som liga når topp fem har to-tre "nye" lag omtrent hvert år, og mange av disse like gjerne kan være i nedrykkskamp som i toppen året etter?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 10.11.2021 21:34    Post subject: Reply with quote

Enig med forrige skribent. Antall lag, sluttspill og diverse andre påfunn vil ikke løse det som faktisk er problemet i norsk fotball: Elendig klubbdrift. Den blir ikke bedre av at man fjerner 2-4 lag fra Eliteserien. Det er ikke de 4-8 kampene mot disse lagene som gjør at lagene med det største potensialet ikke evner å skape stabile toppklubber. Helt feil fokus i mine øyne.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 10.11.2021 21:44    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg har aldri hørt argumentet om at Burnley og Watford bremser City og Liverpool, ei heller at Bayern hadde blitt bedre om de slapp å møte Greuter Furth eller Bielefeld. Allikevel er dette av en eller annen grunn et velbrukt argument her hjemme. Dette blir for meg alt for enkelt og beint frem ulogisk.

Det er snakket mye om at det blir for mange dårlige lag med utvidelsen, men det burde jo om noe polarisere. Allikevel har vi siden utvidelsen for 12(?) år siden altså fått nedrykk for klubber som Lillestrøm, Brann og Viking. Og Bodø/Glimt for den saks skyld.

Å skrumpet inn antall lag blir et paradoks; vi må ha på plass et hierarki for at det skal fungere, men får vi på plass et hierarki, er det ingen grunn til å gjøre endringen. Og absolutt ingen ting tilsier at vi skal få en liga med klare "klasseskiller" med det første.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 10.11.2021 22:58    Post subject: Reply with quote

Du har en veldig lite nyansert oppfatning av fotballen, om du tror at den norske ligaen kan sammenlignes med internasjonale og ledende ligaer - kun basert på målestokker av lagene. Må jeg virkelig forklare deg hvorfor det ikke er tilfelle?

Du snakker om enkle argument, men du kontrer med å snakke frem lag som har vært ustabile i toppen. Her mener jeg at du graver deg selv ned, fordi argumentet mot seriespill er åpenbart ikke at det er de samme lagene som skal være der (må bare gi det inn med teskje, da det utifra argumentene dine ikke virker som at du har forstått det), men at de som er på det høyeste nivået på gitte tidspunkt - får flere kamper mot bedre lag. Dette vil utvilsomt øke nivået. Da spiller det fint liten rolle om det er Odd, Brann, Vålerenga eller Haugesund vi spiller mot - så lenge vi faktisk møter de som er på det høyeste nivået. Fotballen er nemlig så vakker, at lagene vil endre seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 10.11.2021 23:09    Post subject: Reply with quote

Snakker om arroganse. Det glinser og renner av den posten Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
smogli
Proff


Joined: 16 Apr 2008
Posts: 313

PostPosted: 11.11.2021 09:35    Post subject: Reply with quote

ODN: Kan det også være god matching også å spille jevnlig mot et antatt dårligere lag?

Ser jo ut som at f.eks Molde og Glimt de siste årene har hatt god nytte i å få trene etablert angrepsspill også i match og ikke kun på treningsfeltet.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 11.11.2021 12:24    Post subject: Reply with quote

Det tror jeg absolutt at kan være en fordel, men den matchingen vil de få i starten av sesongen. Deretter tror jeg at lagene vil gagne seg av å få flest mulig matcher, mot best mulig motstand.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.11.2021 12:29    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Du har en veldig lite nyansert oppfatning av fotballen, om du tror at den norske ligaen kan sammenlignes med internasjonale og ledende ligaer - kun basert på målestokker av lagene. Må jeg virkelig forklare deg hvorfor det ikke er tilfelle?

Du snakker om enkle argument, men du kontrer med å snakke frem lag som har vært ustabile i toppen. Her mener jeg at du graver deg selv ned, fordi argumentet mot seriespill er åpenbart ikke at det er de samme lagene som skal være der (må bare gi det inn med teskje, da det utifra argumentene dine ikke virker som at du har forstått det), men at de som er på det høyeste nivået på gitte tidspunkt - får flere kamper mot bedre lag. Dette vil utvilsomt øke nivået. Da spiller det fint liten rolle om det er Odd, Brann, Vålerenga eller Haugesund vi spiller mot - så lenge vi faktisk møter de som er på det høyeste nivået. Fotballen er nemlig så vakker, at lagene vil endre seg.


Nei, det er du som ikke skjønner hva poenget er. Problemet i norsk fotball er at det i praksis er 2 någenlunde stabile topplag, RBK og Molde. De øvrige i toppen skiftes stort sett ut fra år til år, og det skjer vel så mye fordi lagene som var i toppen året før har blitt dårligere,som at de "nye" topplagene plutselig har blitt så mye bedre (Bodø Glimt er et sjeldent unntak i så måte). Og dette skyldes i stor grad dårlig klubbdrift. Tror du virkelig at RBK blir et betydelig dårligere lag av å spille de 4 eller 8 kampene mot de 2-4 dårligste lagene i ligaen ? Eller er grunnen til at vi er i grøfta den dårlige klubbdriften ? I mine øyne er det ingen tvil om at det siste er det som er problemet. Og det samme gjelder Brann, Viking, Vålerenga osv, som er lagene som i utgangspunktet bør være topplagene, i kraft av at de har det største nedslagsfeltet og med det de største inntektspotensialene og de største rekrutteringsområdene.


Last edited by Sløvsekken on 11.11.2021 12:37; edited 4 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6536
Location: Oslo

PostPosted: 11.11.2021 12:30    Post subject: Reply with quote

Norsk fotball er omtrent det eneste som holder liv i kjærligheten min til spillet fotball. Å innføre sluttspill er å invitere mannen med ljåen inn i mixen. Kutt heller ned på to lag, gå ned til 14 slik det var på 90tallet.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 11.11.2021 21:25    Post subject: Reply with quote

Rexalor wrote:
Bodø/glimt motbeviser hele innlegget ditt ODN


På hvilken måte? Tar gjerne imot innspill, men det innebærer som regel motargumenter.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 11.11.2021 21:30    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Nei,det er du som ikke skjønner hva poenget er. Problemet i norsk fotball er at det i praksis er 2 någenlunde stabile topplag, RBK og Molde. De øvrige i toppen skiftes stort sett ut fra år til år, og det skjer vel så mye fordi lagene som var i toppen året før har blitt dårligere,som at de "nye" topplagene plutselig har blitt så mye bedre (Bodø Glimt er et sjeldent unntak i så måte). Og dette skyldes i stor grad dårlig klubbdrift. Tror du virkelig at RBK blir et betydelig dårligere lag av å spille de 4 eller 8 kampene mot de 2-4 dårligste lagene i ligaen ? Eller er grunnen til at vi er i grøfta den dårlige klubbdriften ? I mine øyne er det ingen tvil om at det siste er det som er problemet. Og det samme gjelder Brann, Viking, Vålerenga osv, som er lagene som i utgangspunktet bør være topplagene, i kraft av at de har det største nedslagsfeltet og med det de største inntektspotensialene og de største rekrutteringsområdene.


Hvordan forstår jeg ikke hva poenget er? Problemet sitter nok lengre enn at ligaen vil ta gigantiske steg, ene og alene med hjelp av et sluttspill. Derimot, så sier det seg selv at vi - av åpenbare årsaker - ikke kan bruke målestokk for å sammenligne oss med verdens beste ligaer. Du har nok helt rett i at driften av klubbene er en stor del av problemet, men hva får vi gjort med det? Jeg mener fortsatt at et sluttspill vil hjelpe med på å øke nivået i ligaen for de beste lagene - som faktisk var starten av debatten for min side. Dersom topplagene fra den norske serien skal kunne hevde seg bedre internasjonalt, så tror jeg at det knapt finnes argumenter for at flere kamper, mot bedre lag - vil påvirke lagene negativt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 11.11.2021 22:07    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Derimot, så sier det seg selv at vi - av åpenbare årsaker - ikke kan bruke målestokk for å sammenligne oss med verdens beste ligaer.


Nei, fordi disse er bedre enn vår, har relativt sunt og forutsigbart hierarki, og har vesentlig større avstand mellom topp og bunn. Sånn ca det som var poenget mitt. Siden du må ha det inn med teskje, mener jeg.

Det å bli gode internasjonalt er noe helt annet enn å være god her hjemme. Det så vi under Eggen; den gang var det langt færre gode internasjonale lag, og økonomien var en helt annen verden. Selv om ligaen vår var bedre den gangen, sett både mot internasjonal motstand (vi hadde flere ganger flere lag i Europacup samtidig) og en mer "segmentert" tabell, tok det noen år før Rosenborg var all verden å snakke om internasjonalt. Får vi fem Glimt anno nå har vi et nivå som vil heve ligaen, men det er ekstremt sjelden vi så lite som ett sånt lag.

Og så er jo litt av greia, som også Sløvsekken er inne på, blir vi bedre av sluttspill om lagene i sluttspillet stadig skiftes ut? Hva med de lagene som typisk er best på høsten og risikerer å ikke engang bli med i sluttspillet selv om de er soleklare medaljekandidater i utgangspunktet?

Og så kan vi jo sirkle tilbake. Hvis sluttspill hever nivået, hvorfor har man ikke gjort det eksempelvis i England, hvor man gjør hva som helst for å tjene mer penger og heve seg i forhold til internasjonal motstand?

Omtrent ingen ligaer på nevneverdig nivå kjører denne modellen, og det er det vel da en grunn til. Men den lille håndfullen her til lands som støtter sluttspill vet vel dette bedre enn en mer eller mindre samlet internasjonal fotballverden.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.11.2021 22:52    Post subject: Reply with quote

Problemet er rett og slett ustabiliteten i ligaen. At det bare er RBK og Molde som evner å være med i toppsjiktet hvert år, mens andre lag varierer mellom medaljekamp og nedrykkskamp fra år til år. Der ligger utfordringen til norsk klubbfotball. Vi trenger flere lag som evner å gjenskape suksess og er stabile i toppen. Gjennom den kontinuiteten så vil man heve nivået på ligaen betydelig mer.

Kutter man ned på antall lag vil jojo-effekten (altså at lag varierer mellom medaljekamp og nedrykkskamp fra sesong til sesong) fort kunne gjøre ligaen svakere, fordi ting blir enda mer uforutsigbart. Flere lag vil sannsynligvis rotere på opp/nedrykk og med det skape store utfordringer i flere klubber, fordi økonomi, støtteapparat, spillerstall osv må skaleres opp og ned i flere klubber, etterhvert som de havner i Obos eller rykker opp. En større andel av lagene vil da få problemer med å etablere den kontinuiteten over tid. Jeg ser derfor ingen automatikk i at færre lag hever nivået på ligaen. Det kan faktisk gjøre det værre også.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 11.11.2021 23:42    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Nei, fordi disse er bedre enn vår, har relativt sunt og forutsigbart hierarki, og har vesentlig større avstand mellom topp og bunn. Sånn ca det som var poenget mitt. Siden du må ha det inn med teskje, mener jeg.

Det å bli gode internasjonalt er noe helt annet enn å være god her hjemme. Det så vi under Eggen; den gang var det langt færre gode internasjonale lag, og økonomien var en helt annen verden. Selv om ligaen vår var bedre den gangen, sett både mot internasjonal motstand (vi hadde flere ganger flere lag i Europacup samtidig) og en mer "segmentert" tabell, tok det noen år før Rosenborg var all verden å snakke om internasjonalt. Får vi fem Glimt anno nå har vi et nivå som vil heve ligaen, men det er ekstremt sjelden vi så lite som ett sånt lag.

Og så er jo litt av greia, som også Sløvsekken er inne på, blir vi bedre av sluttspill om lagene i sluttspillet stadig skiftes ut? Hva med de lagene som typisk er best på høsten og risikerer å ikke engang bli med i sluttspillet selv om de er soleklare medaljekandidater i utgangspunktet?

Og så kan vi jo sirkle tilbake. Hvis sluttspill hever nivået, hvorfor har man ikke gjort det eksempelvis i England, hvor man gjør hva som helst for å tjene mer penger og heve seg i forhold til internasjonal motstand?

Omtrent ingen ligaer på nevneverdig nivå kjører denne modellen, og det er det vel da en grunn til. Men den lille håndfullen her til lands som støtter sluttspill vet vel dette bedre enn en mer eller mindre samlet internasjonal fotballverden.


Tror jeg trenger én teskje til, for her presterer du først å forklare hvorfor de ledende ligaene ikke har slike system - før du avslutter med å sammenligne oss igjen. Da velger jeg å låne teskjeen din, hvis det er greit. Vi er ikke sammenlignbare med «den internasjonale fotballverden», så hva som funker i andre ligaer, der du selv innledningsvis beskriver hvorfor et sluttspill ikke behøves - er ikke relevant og sammenlignbart for oss.

Har gjentatt meg selv flere ganger, og behøver tydeligvis å gjøre det igjen. Denne debatten ble innledet med et fokus på de beste norske lagene, og da mener jeg dere drar inn et helt feil fokus - med å fokusere på ulike lag som i denne sammenhengen kjemper om å komme i øvre pulje av sluttspillet.

Som vi kom litt inne på rett ovenfor, så er jeg enig i at det naturligvis finnes flere årsaker å peke på - som også spiller en stor del av problemet. Derimot, over til temaet - så sliter jeg enda med å finne ett eneste godt argument imot at et sluttspill ikke ville gagnet de aller beste lagene som hovedsakelig representerer oss internasjonalt. Vi kan jo også diskutere om at nedrige lag ville fått en bedre kamphverdag mot jevnere lag i andre del av sesongen også, men dette var ikke poenget denne gang.
Back to top
View user's profile Send private message
Rexalor
Veteran


Joined: 25 May 2009
Posts: 1021
Location: Det lille utlandet

PostPosted: 12.11.2021 00:59    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Rexalor wrote:
Bodø/glimt motbeviser hele innlegget ditt ODN


På hvilken måte? Tar gjerne imot innspill, men det innebærer som regel motargumenter.


Hvis du skulle komme med gode, saklige, beviselige argumenter for, som også er testbare så får du mer gode argumenter mot. Sålangt er det kun enkle argumenter som ikke holder vann. Når du da ser på Bodø så leder de gruppen sin ute i europa, og de har grisebanket Roma som er en klubb som kunne kjøpt hele laget til B/G. Det motbeviser hele argumentet ditt
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 12.11.2021 08:48    Post subject: Reply with quote

ODN wrote:
Derimot, over til temaet - så sliter jeg enda med å finne ett eneste godt argument imot at et sluttspill ikke ville gagnet de aller beste lagene som hovedsakelig representerer oss internasjonalt. Vi kan jo også diskutere om at nedrige lag ville fått en bedre kamphverdag mot jevnere lag i andre del av sesongen også, men dette var ikke poenget denne gang.


That sounds about right. Jeg klarer heller ikke finne gode argumenter imot at sluttspill ikke ville gagnet det beste lagene (ikke/imot, geddit?), men det er også litt ved siden av poenget; det viktigste er at det aldri har blitt presentert et godt argument for at det skulle gagnet de beste lagene. Og det må nesten være utgangspunktet for endring, at endringen gjøres av en god grunn.

Argumenter mot sluttspill, og at det ikke nødvendigvis gagner det beste laget er jo enkelt nok:

1. Et sluttspill er i utgangspunktet en randomgenerator som gjør at enkeltkamper får større betydning, dette har tre virkninger:
a) Tilfeldigheter, dommere, baneforhold etc. spiller en større rolle for sluttresultatet.
b) Større spredning i lagene som vinner, selv med likt styrkeforhold.
c) Mye vanskeligere å være ligaens Salzburg/Bayern/Rosenborg med et cupspill, det gagner mest de nest beste lagene.

2. Et sluttspillformat tar oss tilbake dit at alle lag i serien kan ha en realistisk sjanse til å vinne til slutt, noe som gir:
a) Overforbruk i jakt på terskeleffekt
b) Flere erfarne stallspillere i lagene, der overskuddet nødvendigvis må hentes utenlands.
c) Mindre spilletid på unge spillere fordi flere av kampene blir viktige.

Men som sagt: hvor er denne dokumenterte positive effekten for 'produktet'?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 12.11.2021 08:52    Post subject: Reply with quote

Hvis man er med på Europa Cup spill på høsten, så kan det fort være en fordel å ikke møte bare de beste i Norge på høsten samtidig. Man møter jo allerede gode lag i Europa på høsten da om man er kvalifisert. På våren er det jo ikke E-cup og heller ikke "sluttspill" i serien om det blir noe av. Det vil jo bli lagt til høsten, om man ikke endrer til høst22/vår23 f.eks.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 12.11.2021 11:35    Post subject: Reply with quote

Rexalor wrote:
ODN wrote:
Rexalor wrote:
Bodø/glimt motbeviser hele innlegget ditt ODN


På hvilken måte? Tar gjerne imot innspill, men det innebærer som regel motargumenter.


Hvis du skulle komme med gode, saklige, beviselige argumenter for, som også er testbare så får du mer gode argumenter mot. Sålangt er det kun enkle argumenter som ikke holder vann. Når du da ser på Bodø så leder de gruppen sin ute i europa, og de har grisebanket Roma som er en klubb som kunne kjøpt hele laget til B/G. Det motbeviser hele argumentet ditt


Litt takhøyde må det være, eksempelvis som at jeg tar det som humor da jeg får samme melding i motsvar. Uansett, så blir det helt feil å fokusere på den kommentaren - da resten av innlegget mitt besvarer mine meninger. B/G er et godt eksempel, som flere klubber uten tvil bør strekke seg etter. Derimot, så tror jeg at de er ett avvik, og ikke representativ for å motbevise et stadig voksende problem.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18365
Location: Oslo

PostPosted: 12.11.2021 11:38    Post subject: Reply with quote

Kan du forklare hvorfor det er selvsagt at sluttspill skal bedre kvaliteten i norsk liga, og hvorfor det er selvsagt at det ikke bedrer kvaliteten i engelsk, tysk og spansk liga?

Hvilke andre ligaer kan man se en vesentlig bedring i kvalitet etter innføring av makkverket til Hypercube?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 73, 74, 75 ... 77, 78, 79  Next
Page 74 of 79

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb