English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
a-ha til Lerkendal
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59413
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.02.2006 18:34    Post subject: a-ha til Lerkendal Reply with quote

25. august dukker a-ha opp på Lerkendal:

- Det blir full stadionproduksjon, og et helt annet kaliber enn konsertene vi hadde her i fjor, sier Ole Erik Raad, daglig leder i RBK Utvikling.

Les mer: A-ha til Lerkendal
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mathiasman
Proff


Joined: 15 Jan 2004
Posts: 381
Location: Hammersland

PostPosted: 02.02.2006 18:59    Post subject: Reply with quote

Personlig er jeg ikke så veldig fan av dette, siden det er en hvis risiko for at matta ødelegges. Er det stor sannsynlighet for det eller?
_________________
Dette er en blank signatur

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59413
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.02.2006 19:03    Post subject: Reply with quote

I fjor var det ikke noen problemer, så vidt jeg kan huske. Innbiller meg imidlertid å huske at man "polsret" undersida av selve scenen litt for dårlig.

For øvrig: Lille-Per om konserten (TV-Adressa)

Ellers så tipper jeg at a-ha-fan Wolden er storfornøyd. Wink


Last edited by 2mas on 02.02.2006 19:11; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 02.02.2006 19:11    Post subject: Reply with quote

Greide de virkelig ikke bedre enn A-ha? A-ha er ikke noe stadionband eller liveband. Jeg skal iallfall ikke dit.

Og hvorfor bare 17500 billetter?

Iron Maiden spilte i fjor sommer på Nya Ullevi for 57000 mennesker, og billettene ble revet bort på under to timer. Selv om den stadion tar 43000 fotballtilhengere mot RBK's 22000, skal det være mulig å presse inn over 30000 på Lerkendal vel.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59413
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.02.2006 19:12    Post subject: Reply with quote

Ja, jeg synes også at man åpner for for få tilskuere. 17 500 er jo nesten identisk med antall plasser på de tre gjenværende tribunene (regner med at scenen blir plassert foran Adressa-tribunen også denne gang).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jedidalen
Rutinert


Joined: 24 May 2004
Posts: 513
Location: Mellom de syv fjell

PostPosted: 02.02.2006 19:17    Post subject: Reply with quote

Da bør de også kapre en konsert med DumDum Boys til sommeren. De skal jo og på turne!
_________________
www.twitter.com/johan_dalen
Back to top
View user's profile Send private message
HeiaVincent
Veteran


Joined: 12 Dec 2005
Posts: 1500
Location: Vestlandet

PostPosted: 02.02.2006 20:16    Post subject: Reply with quote

Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 02.02.2006 20:52    Post subject: Reply with quote

Synes ikke det var dårlig å få til A-ha. Det er et godt norsk band, men burde blitt lagt ut flere billetter for salg. I Frognerparken trakk jo A-ha en god del mennesker (blant annet meg), dette var jo en gratis konsert, men viser hvor mange som liker dette bandet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
GoldFish
Veteran


Joined: 23 Apr 2005
Posts: 1219

PostPosted: 02.02.2006 21:10    Post subject: Reply with quote

Tja hva skal jeg si?

Litt blande føleser. Regner med at det er mulig å fylle Lerkendal med Norges mest kjente pop band. Men helst skulle jeg likt å sett et annet stort internasjonalt band på Lerkendal. f.eks. Colplay, U2 eller Maiden(de lovet forøverig at de skulle komme tilbake til Norge i år)

Maiden med Turboneger på Lerkendal hadde vært en drøm Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 02.02.2006 21:13    Post subject: Reply with quote

En a-ha-konsert er jo rett og slett stort.
A-ha spiller to plasser i Norge til sommeren. Klart det blir stappfullt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2006 00:33    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Greide de virkelig ikke bedre enn A-ha? A-ha er ikke noe stadionband eller liveband. Jeg skal iallfall ikke dit.


Bli med å være kritisk til alt RBK ledelsen gjør da..
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 03.02.2006 00:53    Post subject: Reply with quote

Mulig at du ikke liker A-ha noe særlig, Brady, og det er greit, men å påstå at det ikke er et scoop, er helt bak mål. Dette skal folkene bak ha ros for. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2006 02:16    Post subject: Reply with quote

I Bergen har de greid å få Rolling Stones. Det er et mye større scoop enn det A-ha er.

Det burde vært mulig å siktet mye høyere, både hva det gjelder trekkplaster og kvalitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2006 02:24    Post subject: Reply with quote

Det er litt merkelig at man satser på 17 500 på Lerkendal, mens i Ålesund på Color Line stadion dagen etter regner de med å selge godt over 20 000 billetter.

Når det er sagt har jeg mine tvil til at A-ha vil trekke fulle hus. Kjernefansen deres er vel ikke de ivrigste konsertgåerne akkurat.
Back to top
View user's profile Send private message
jarln
Veteran


Joined: 13 Nov 2005
Posts: 1089

PostPosted: 03.02.2006 03:41    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Når det er sagt har jeg mine tvil til at A-ha vil trekke fulle hus. Kjernefansen deres er vel ikke de ivrigste konsertgåerne akkurat.


Tro det eller ei, men ingen norske band er i nærheten av A-ha Norge når det gjelder store konserter og mange mennesker på konsertene..

Kjernefansen til a-ha går på konserter akkurat slik kjernefansen til DumDumBoys eller Rolling Stones går på konserter.. Med tanke på at a-ha kun gjør to konserter ser det bra ut for Trondheim Smile

Med Live Aid og noen hundretusen friskt i minne, samt rundt 100.000 tilskuere på gratiskonserten i Frognerparken så faller vel dette på sin egen urimelighet..

Tror nok det blir temmelig fullt, men ikke på grunn av trøndererockere..
tipper studentene på NTNU kommer til å dra lasset i denne sammenhengen!
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2006 12:54    Post subject: Reply with quote

A-ha er jo en soleklar forbedring i forhold til det som var i fjor da. Det er en helt annen verden, vil jeg si.

A-ha trekker 100 000 på en gratiskonsert i Frognerparken. Har spilt for 25 000 på Ullevaal. Var med på Live Aid-prosjektet, og er et av Norges aller største band. Det er klart A-ha vil trekke folk. Hvorvidt det blir fullt, vil vise seg, men mulighetene er så definitivt til stede, spesielt i og med at denne er en av bare to konserter på norsk jord i 2006.

Jeg synes folka bak dette har gjort en meget god jobb jeg.
Men neste år må man få booka DumDum Boys.
At man satser norsk i første omgang, synes jeg egentlig er helt greit. Vi må være litt tålmodige, synes jeg, når Lerkendal Live-prosjektet bare er ett år gammelt. Vi kan ikke forvente Iron Maiden, U2, Coldplay eller hva det nå måtte være med en gang.

Jeg forventer faktisk at UKA sikter høyere enn RBK, selv om de har en langt mindre konsertarena.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2006 13:00    Post subject: Reply with quote

Hvorfor vente med de store internasjonale konsertattraksjonene? Ser ingen grunn til det, og Dum Dum Boys vil heller ikke være den store publikumstrekkeren i samme grad som f.eks. Metallica ville vært. Da ville det kommet fra hele Norden, samt Nord-Norge. Lengre sør også hvis de ikke spiller i Oslo. 40000 ville ikke vært noe problem i det hele tatt.

Og hva med TV-avtaler? På Nya Ullevi solgte Iron Maiden unna 57000 billetter på under to timer selv om konserten gikk direkte på Svensk TV lørdag kveld. Å få til en avtale med en kanal om direktesending på TV ville ført til enda flere inntekter.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2006 13:03    Post subject: Reply with quote

jarln wrote:

Tro det eller ei, men ingen norske band er i nærheten av A-ha Norge når det gjelder store konserter og mange mennesker på konsertene..


Det stemmer nok, men la norske band/artister ha headline-status på Lerkendal. Å arrangere en konsert på Lerkendal blir en veldig spesiell begivenhet, og norske band er ikke så veldig spesielle i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2006 13:14    Post subject: Reply with quote

På hvilken måte blir en konsert på Lerkendal så vanvittig spesielt? Det skjønner jeg ikke. Kan ikke se at det blir mer spesielt enn å spille på Ullevaal.

Norske band er mer spesielle i Norge enn i utlandet, stort sett.

At man venter med de virkelig store attraksjonene er fordi man vel er litt usikker på prosjektet, og man vil vel starte litt forsiktig, tipper jeg. Å kjøre på med gigantiske band før man har prøvd ut interessen for dette, prøvd ut arenaen noen ganger og blitt litt mer "rutinerte" på det hele, trenger ikke nødvendigvis være noen fordel.

Også må vi jo huske at RBK fortsatt er i overkant opptatt av sin folkelige profil, og da passer ikke akkurat Iron Maiden eller Turboneger inn.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 03.02.2006 13:25    Post subject: Reply with quote

En utendørskonsert på Lerkendal med en skikkelig bra artist/gruppe vil da være noe helt spesielt. Iallfall i denne landsdelen vil det være en begivenhet av dimensjoner. Dette på grunn av tilskuerantallet, at det er utendørs og Lerkendal's historie.

Du finner da ikke noe mer folkelig enn Iron Maiden. Ihuga fotballfans er de også. Steve Harris er også fast inventar på veldedighetskamper i England, der han har spilt sammen med Glenn Hoddle, Chris Waddle og flere andre fotballstjerner.

Problemet med RBK er at de ikke har peiling på hvem som trekker mye folk, eller musikk i det hele tatt.
Back to top
View user's profile Send private message
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 02.03.2006 18:48    Post subject: Reply with quote

Allerede 8.000 billetter solgt. Sjefen i Rosenborgarena sa at de ville sikte på å hente artister på øverste hylle til Lerkendal. Her har RBK funnet en inntektskilde som kan tjene inn millioner!
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59413
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.03.2006 18:52    Post subject: Reply with quote

For ordens skyld: Rustad er nå eventansvarlig i Rosenborg Arena. Ole Erik Raad tok over som daglig leder ved nyttår.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Katalysator
Veteran


Joined: 15 Jan 2006
Posts: 1947

PostPosted: 02.03.2006 19:46    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Problemet med RBK er at de ikke har peiling på hvem som trekker mye folk, eller musikk i det hele tatt.


Spar meg. Dette blir bare for dumt. A-ha har tradisjon for å trekke mye folk både i Norge og i utlandet og å påstå at RBK ikke har peiling på musikk fordi de "bare" fikk tak i A-ha er bare latterlig. A-ha er bra fangst omstendighetene tatt i betraktning.
Back to top
View user's profile Send private message
Daniel-
Senior


Joined: 09 Jul 2005
Posts: 144

PostPosted: 03.03.2006 13:41    Post subject: Reply with quote

Jeg er fan av a-Ha, men de duger ikke live prestasjonsmessig synes jeg. Blir ofte treigt og ubetont. Men de skaper god stemning, så dere bør ikke være så misfornøyd. Hvem hadde dere tenkt dere opp til trøndelag lizzm
Back to top
View user's profile Send private message
LitjEggen
Veteran


Joined: 09 Dec 2004
Posts: 2402

PostPosted: 03.03.2006 14:22    Post subject: Reply with quote

siggetheman wrote:
Allerede 8.000 billetter solgt. Sjefen i Rosenborgarena sa at de ville sikte på å hente artister på øverste hylle til Lerkendal. Her har RBK funnet en inntektskilde som kan tjene inn millioner!


12.000 solgt i Ålesund på 3 dager...

I Ålesund er billettene 200 kr dyrere og break-even ligger på 15.000 billetter. Utgifts-siden er på omlag 9 mill. Tenker reak-even på Lerkendal ligger en plass mellom 15 og 20 tusen billetter.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb