English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Landslaget
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 75, 76, 77, 78  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hatemolde
Senior


Joined: 25 Jul 2018
Posts: 206

PostPosted: 03.12.2020 11:48    Post subject: Reply with quote

Bare syyyyyyykt glad for at han ikke gikk til molde
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 03.12.2020 11:54    Post subject: Reply with quote

Mordor venter vel sikkert bare på at Pochettino skal ta over MU så de kan hente hjem Solskjær...
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 03.12.2020 12:46    Post subject: Reply with quote

Stiller meg avventende, gjetter meg til at Solbakken er nok mer oppdatert på det fotballfaglige, men ikke nødvendigvis bedre totalt sett.

Men hvis dette betyr at Stefan Johansen er ferdig på landslaget, at Aleesami skrotes for Meling og at vi slutter med fire sentrale midtbanespillere og to spisser så er det jo et par store steg i rett retning allerede.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 03.12.2020 13:15    Post subject: Reply with quote

Står han ikke for mye av det samme som Lagerbeck da? Hvem blir ass, wiggen?
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 03.12.2020 14:00    Post subject: Reply with quote

Uttalelsene/retorikken til Solbakken angående sparkingen i FCK vitner om en bitter mann
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 03.12.2020 14:22    Post subject: Reply with quote

Jeg tror dette kan bli bra jeg. Hadde jo vært kjekt med 4-3-3 landslag med de spillerne vi har/har på vei med en offensiv anlagt trener, men Solbakken har jo bevist seg i Europa med FCK mot god motstand.

Alt vil vel stå på spillervalgene hans nå da. Håper som andre her at bla.a Johansen er ferdig.

Tror også at Solbakken vil være en fordel underveis i kamper da han er litt mer aktiv som coach og gjør litt mer tydelige endringer for å endre kampbildet. Forventer litt brøling på sidelinja.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 03.12.2020 14:51    Post subject: Reply with quote

Bra å få inn enn ny mann. Dette er vel det beste man kan håpe på med norske øyne. Neppe aktuelt og mulig å få inn en større utenlandsk trener hit, og da må vel Ståle sies å være den beste norske kandidaten. Kunme riktignok likt å sett Glimt fotball på landslaget men Knutsen må gjenskape det han har fått til nå i en annen klubb for at han vel skal overbevise både meg og andre om at ham er the real deal, og at ham ikke er en ny Deila.
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran


Joined: 06 Mar 2015
Posts: 3331
Location: Sandnes

PostPosted: 03.12.2020 17:22    Post subject: Reply with quote

Dette synes jeg er bra. Lagerbäck har fått prøvd seg med blandet resultat. Det var på tide med noe nytt og Solbakken er et spennende valg.

Det hadde vært gøy å vite om Sørloth-utblåsningen var et resultat av at spillerne hadde mistet trua på Lagerbäck eller om det bare var et resultat av skuffelse blandet med normal faglig diskusjon. Hvis spillerne mister trua så er det ofte kort vei til å få sparken for treneren.

Tipper det kommer inn en del nye spillere nå. Nødlandslaget gjorde jo en grei kamp så det spørs om noen av nødspillerne kan komme inn på bekostning av klippekortspillerne.

Johansens dager som kaptein er f.eks. over nå tipper jeg.
_________________
RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 03.12.2020 17:28    Post subject: Reply with quote

copenhagen wrote:
De 2 primære årsager til at Ståle blev fyret i FCK var at han havde drænet spillergruppen for energi med sin ekstremt hårde ledelse (især nogle nye unge spillere havde svært ved dette, imodsætning til den generation der var i FCK for 5-10 år siden), og at der (trods nogle meget meget flotte dyre salg) var for mange svipsere på transfermarkedet rent købsmæssigt.

Som landstræner er han trods alt ikke så meget sammen med gruppen, og står ikke for transfers, hvilket vel gør han kan bruge nogle af sine spidskompetencer mere. Og han var meget stærk hele vejen Europæisk med FCK, senest med en kvartfinale i Europa League i år, hvilket måske minder lidt om måden man tilgår en slutrunde på?

Bliver interessant om han vil køre med sin stenhårde 4-4-2 med zone, eller om han vil tilpasse lidt mere, nu han ikke selv sammensætter truppen.

Held og lykke med Ståle i jeres smukke land Smile

Takk for et godt bidrag, merker jeg fikk litt mer troen selv om jeg fremdeles er skeptisk til Ståle Tommel'n opp!
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 03.12.2020 19:33    Post subject: Reply with quote

Classic at treneren får sparken fordi han stiller høye krav til spillerne.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2511

PostPosted: 03.12.2020 19:57    Post subject: Reply with quote

Tviler på at han hadde fått fyken om ikke bråket med Sørloth hadde kommet ut. Det var et jævla rot. Flaut for alle involverte.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 03.12.2020 21:53    Post subject: Reply with quote

Jeg tror mest på teorien om at det var noen som mener de burde ha spilt som plapret til VG og at det ble mye større tabloid-sak enn intern sak (så klantet NFF det selvfølgelig til med pressemeldingene sine i etterkant).

Men jeg tror Serbia-kampen og andre anledninger har vist at Lägerback er blitt for gammel. Han greide å stramme opp kaoset etter Høgmo, men han er minst 20 år bak utviklingen i internasjonal fotball, og det synes.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
abjoern
Veteran


Joined: 16 Aug 2008
Posts: 4332

PostPosted: 03.12.2020 22:13    Post subject: Reply with quote

Bare deprimerende dette. Føler vi skusler vekk den gyldne generasjonen nå.

Tror neppe det ligger noe videre tankevirksomhet bak ansettelsen.

4-4-2 passer oss helt åpenbart ikke. Om Ståle er villig til å gå ut av komfortsonen sin okei, men hvorfor ansette ham da?

Han kommer vel garantert til å presse Sørloth inn, da blir det 4-4-2 og masse innlegg, så skal Haaland jakte nedfallsfrukt.

Vi har vel bare en spiller som naturlig passer inn i en flat firer på midten og det er Normann, som ikke egentlig forsvarer plassen.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 04.12.2020 13:07    Post subject: Reply with quote

Lov å håpe at Solbakken ikke er bundet til noen bestemt formasjon, har vel aldri stått for engelsk 4-4-2? (som Roy Hodgson tok med til Sverige i sin tid, og interessant nok var den som avviklet det på det Engelske landslaget, og Lägerback dro med seg hit).

Det vi har kultur og spillere for er jo 4-5-1/4-3-3, men det kan jo fort hende at Solbakken ser like godt som oss. Realiteten er nok at vi må benke både King og Sørloth fra start, men det tror jeg sitter langt inne hos de fleste. Så spørs det hvordan spillergruppa takler det grepet.

Nå vant da Frankrike VM med en variant av 4-4-2, som kanskje så mer ut som 4-3-3/4-2-3-1 framover, så det kan gå an med noe som ser ut som 4-4-2, men ikke med den tankegangen til Lägerback om at formasjon er noe rigid noe.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 04.12.2020 17:46    Post subject: Reply with quote

Jeg bryr meg ca null om landslaget, det har årevis med vanskjøtsel sørget for. Men jeg blir lei meg på Haaland og lagets og fansen sine vegne når Solfjotten går ut før første trening og sier at Haaland må belage seg på å gjøre annet enn det han er god på. Vondfot allerede før første spark er tatt der altså. Men Norge er jo viden kjent for å produsere spisser i verdensklasse så det kommer jo to-tre nye som ham hver generasjon så det gjør jo ikke så mye.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 04.12.2020 18:09    Post subject: Reply with quote

Wiggen meget aktuell som ass til SS😱
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 04.12.2020 20:15    Post subject: Reply with quote

Han har alltid vært en ass
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 07.12.2020 08:33    Post subject: Reply with quote

Men det blir kanskje ikke så merkbart i en landslagssetting som hvis han er der hver eneste dag?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 07.12.2020 13:24    Post subject: Reply with quote

Nå ble han da ikke med Solbakken tilbake til FCK for andre runde, så kan hende Ståle vil ha noen andre.

Vet ikke hvem han eventuelt skal passe med.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 10.12.2020 11:48    Post subject: Reply with quote

Cifuentes hadde vært et spennende valg som landslagssjef.

Istedet sitter vi igjen med gutteklubben grei fra 90/00 tallet: Solbakken, Hangeland og barndomskompisen til Solbakken? Neutral
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 10.12.2020 11:59    Post subject: Reply with quote

Det er jo litt spesielt at med omtrent hele det norske og internasjonale fagmiljøet, på et visst nivå, å velge i så finner man ut at den ultimate assistenttreneren på det norske landslaget tilfeldigvis er en kar man har kjent siden man var 3 år.

Solbakken forsvarer det selvsagt med at 'hvis det skulle være en vennetjeneste kunne han gjort det for lenge siden', men nå er det vel hevet over enhver tvil at NFF har vesentlig høyere takhøyde for denne typen tjenester enn noen av klubbene Solbakken har jobbet i. Jeg tror vel også at han har vært mer ambisiøs på egne vegne i klubbkarrieren enn han er nå når han nedverdiger seg til å ta over det norske landslaget. Perfekt anledning til å hente inn gutta og dytte de litt oppover i hierarkiet.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 17.11.2021 00:39    Post subject: Reply with quote

RBK har ikke klart og legge epoken med Eggen bak seg, og ta neste steg. Og samme kan sies om det norske landslaget. Landslaget har aldri klart og legge Drillo-epoken bak seg, og Drillo skal ha en mening om enhver ny landslagstrener og enhver landskamp som Norge spiller. Norsk fotball generelt er ”stuck in the 90’s”.

Selv så mener jeg at den godeste Drillo var en sterkt overvurdert landslagssjef, også stod han for den mest horrible fotballen i verden på 90-tallet. Drillo var heldig fordi at han hadde Norges golden generation til sin rådighet, men jeg tror bestemt at en trener som f.eks Eggen eller Hareide hadde fått langt mer utav det norske landslaget enn hva Drillo fikk til.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 17.11.2021 01:10    Post subject: Reply with quote

Ja, Drillos periode på landslaget var total fadese. Skulle ønske vi kunne skru tiden tilbake og gjøre det slik at Drillo aldri ble landslagstrener.

Mange vonde fotballminner fra den tiden. Resultatene han leverte var traumatisk for generasjonen som fulgte med på landslaget under Drillo.

Tror nok de fleste her inne vil si seg enige med deg i at Hareide utvilsomt ville gjort det mye bedre med landslaget enn Drillo.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 17.11.2021 07:08    Post subject: Reply with quote

Så, hva mener dere folkens, bør Norge boikotte VM i Qatar eller ikke?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 17.11.2021 07:42    Post subject: Reply with quote

Robert81 wrote:
Ja, Drillos periode på landslaget var total fadese. Skulle ønske vi kunne skru tiden tilbake og gjøre det slik at Drillo aldri ble landslagstrener.

Mange vonde fotballminner fra den tiden. Resultatene han leverte var traumatisk for generasjonen som fulgte med på landslaget under Drillo.

Tror nok de fleste her inne vil si seg enige med deg i at Hareide utvilsomt ville gjort det mye bedre med landslaget enn Drillo.

Que? Hvor har jeg påstått at Drillo var en fadese som landslagssjef?

Derimot så spilte han en helt forferdelig type av fotball, også var han meget heldig ettersom at han hadde Norges beste generasjon noensinne til rådighet. Er som sagt sikker på at trenere som f.eks Eggen eller Hareide hadde fått langt mer utav landslaget på 90-tallet enn hva Drillo klarte med sin anti-fotball.

Men uansett, så er det helt idiotisk og sammenligne enhver landslagssjef blir sammenlignet med Drillo. Se til Sverige og/eller Danmark, de sammenligner aldri deres landslagssjefer mot Sepp Piontek/Richard Møller Nilsen eller Tommy Svensson. Men så er jo både Danmark og Sverige 2x fotballnasjoner, samme kan ikke sies om Norge.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 75, 76, 77, 78  Next
Page 76 of 78

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb