English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Oppførsel på forumet
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 17, 18, 19  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 02.09.2018 22:47    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
lønnsforhandlingene med 2mas.

Møtes?
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 786

PostPosted: 02.09.2018 23:01    Post subject: Reply with quote

Jonas wrote:
haavarl wrote:
lønnsforhandlingene med 2mas.

Møtes?
Very Happy Very Happy Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 04.09.2018 10:59    Post subject: Reply with quote

Det må også tas med hvordan internett har utviklet seg.

Da jeg begynte å lese her, og etterhvert skrive, for 13-14 år siden, var internett noe helt annet. Det var en arena som gjerne var litt sær og for spesielt interesserte, men det var i all hovedsak et sted for over snittet interesserte entusiaster å møtes, og tonen var preget av gjensidig respekt. Så også her inne.

Så har det med tiden blitt sånn at internett og sosiale medier har tatt voldsomt av, og sjargongen og tonen har endret seg radikalt. Se på hvilket som helst kommentarfelt som er åpent for den gemene hop, så møter man en vegg av systematisk, men ustrukturert idioti. Dette gjelder også andre deler av internett, som online-spilling; der man før gjerne hjalp hverandre i gang og "bygget opp" ferskinger, får du i dag blodkjeft av en 13-åring fordi du ikke matcher nivået til de som bruker tresifret antall timer i uka på spill.

Det har kommet til langt flere aktive på forumet på RBKweb med tiden, og flere av de dønn solide som var aktive før har dessverre forsvunnet eller trukket seg langt mer tilbake. Vi har for all del fått inn mye bra av ferskere årgang også - misforstå meg rett, men RBKweb er (dessverre) heller ikke helt unntatt strømningene som preger internett og sosiale medier for øvrig.

Dette forumet holder fortsatt veldig høy klasse i forhold til det aller meste det kan sammenlignes med. Det skyldes stor grad av kvalitetsinnlegg, fornuftig internjustis, og gode moderatorer som gidder å bruke tid på å sette premissene. Disse faktorene er grunnen til at jeg fortsatt er aktiv, for hadde vi beveget oss mot VGD-standard, hadde også jeg måttet trekke inn årene.

Tusen takk til moderatorene, og for den saks skyld alle andre som holder kvaliteten på forumet oppe.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 04.09.2018 15:04    Post subject: Reply with quote

Jeg kan ikke annet enn å skrive under både på siste innlegg og de over.
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 04.09.2018 21:35    Post subject: Reply with quote

Vemundo med et av årets beste innlegg så langt i år. Det han sier om at kulturen her inne er skapt av gode moderatorer, er et perfekt skudd helt oppe i vinkelen!

Takk skal dere ha, hele gjengen Smile
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 04.09.2018 22:34    Post subject: Reply with quote

Men 2mas' egen rolle skal ikke underspilles. Han har helt klare synspunkter på hvordan ting skal være, mens moderatorene mest prøver å etterleve dette.
I tillegg tror jeg det er sånn at egenproduksjonen av nyhetssaker er det som bærer hele greia.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6537
Location: Oslo

PostPosted: 05.09.2018 00:25    Post subject: Reply with quote

Det er gått 13 år siden jeg første gang registrerte meg her. Jeg ovedriver ikke når jeg sier at samtlige forum jeg registrerte meg på før, under og etter den tid alle har dødd ut av ymse årsaker. En fellesnevner har gjerne vært at de ikke har tålt tidens tann i kampen mot et voksende internett og sosiale medier. Så det at jeg skriver dette innlegget på det samme forumet 13 år senere, er en bekreftelse i seg selv på alt det gode arbeidet som har blitt gjort for å skape et godt debattklima over årenes løp. RBKweb. Tommel'n opp!
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran


Joined: 18 Mar 2011
Posts: 6955
Location: Trøndelagia

PostPosted: 05.09.2018 00:41    Post subject: Reply with quote

Jeg må også si jeg setter pris på at RBKweb har en liten åpning for at de mest aktive brukerne kan diskutere ting som ikke handler om RBK også. Kunnskapen og nerdebredden på dette forumet gjør det til en berikelse for meg som nerd, så vel som RBK-fan. Trenger liksom ikke noe annet forum på nettet.
_________________
I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2584
Location: Heimdal

PostPosted: 05.09.2018 08:13    Post subject: Reply with quote

Enig i alt i denne tråden som er skrevet i 2018 Tommel'n opp! Very Happy

Beste forumet jeg er på Smile

RBK RBK RBK
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
nidaros997
Veteran


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 2510

PostPosted: 05.09.2018 09:14    Post subject: Reply with quote

RBKWeb er en livsstil.

For en trønder som har bodd for det meste i utlandet de siste tyve årene er rbkweb like viktig som frokost. En institusjon for RBK-nerdene.

Jeg er faktisk veldig takknemlig for at denne siden finnes.

☺️
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59330
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.09.2018 23:00    Post subject: Reply with quote

Takk for trivelige ord. Glad i dere òg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2078
Location: Lørenskog

PostPosted: 06.09.2018 08:05    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
RBKWeb er en livsstil.

For en trønder som har bodd for det meste i utlandet de siste tyve årene er rbkweb like viktig som frokost. En institusjon for RBK-nerdene.

Jeg er faktisk veldig takknemlig for at denne siden finnes.

☺️


Viktigere enn frokost. Klikker meg alltid inn på RBKWeb når jeg kommer på kontoret, men tar meg aldri tid til frokost på hverdager...
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 06.09.2018 08:31    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å ikke si seg enig i det som allerede har blitt nevnt. RBKweb er nok den nettsida som oftest får meg til å ta pause i arbeid. Godt og vondt, altså. Dere skal få skylda når jeg stryker.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 06.09.2018 12:29    Post subject: Reply with quote

Kan vel si det sånn: Det første som dukker opp som forslag på SwiftKey (tredjeparts softwaretastatur til Android, red. anm.) når jeg trykker på adressefeltet i nettleseren er RBKweb. Dette er den sida jeg er klart oftest innom i løpet av en dag. Sjekker i snitt sikkert tosifret antall ganger.

RBK web!
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 27.12.2018 12:27    Post subject: Reply with quote

Nye brukere som skriver via VPN eller proxy-adresse, vil uten advarsel bli utestengt. Vi har all grunn til å tro at dette er simple forsøk på å unngå IP-ban og vil i en tid fremover slå ned på dette. Når man har først har blitt utestengt på rbkweb, er det fordi man har valgt å trosse gjentatte advarsler og oppfordringer til saklig debatt.

Om du har spesielle grunner til å surfe bak proxy-IP, så send en moderator en PM og presentér deg - eller så må du i en tid fremover regne med å bli utestengt. Det er høysesong for troll og jakta har begynt, så noe collateral damage må dessverre påregnes.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 27.12.2018 15:08    Post subject: Reply with quote

Flotte greier Tommel'n opp!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 27.12.2018 16:05    Post subject: Reply with quote

Går det ikke også an å gjøre slik at nye brukere må ha vært registrert i en uke eller noe før de får poste?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 27.12.2018 16:19    Post subject: Reply with quote

Tror rekruteringen vil stoppe opp helt med en slik løsning. Men kanskje man skulle vurdert manuell godkjenning av nye brukere. Vet dog ikke om det er en funksjon på den tekniske løsningen som brukes her. Kan sjekke litt.

På mange år har det aldri vært noe problem med troll som spammer ned forumet med nye brukere, så det har aldri vært nødvendig å ta stilling til det - men akkurat nå har vi et sånt tilfelle. Tipper han er stolt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Stubbelur
Veteran


Joined: 16 Apr 2007
Posts: 2262
Location: Around the world

PostPosted: 27.12.2018 16:50    Post subject: Reply with quote

Ja, det kan være en utfordring. Samtidig er det temmelig vanlig med en viss timeout før man får poste. Kanskje 24 timer hadde vært bedre?
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 27.12.2018 16:53    Post subject: Reply with quote

Vi skal ta en diskusjon på det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bullseye
Rutinert


Joined: 08 Aug 2005
Posts: 614

PostPosted: 27.12.2018 19:41    Post subject: Reply with quote

Bare fortsett som før. Tull å endre på policy`n som med suksess har fungert i alle de år. Moderatorerne her har alltid klart å finne den riktige balansen. Tommel'n opp!
_________________
Cantate Conflictus
Back to top
View user's profile Send private message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 27.12.2018 19:59    Post subject: Reply with quote

Helt enig. Så lenge det ikke er et kjempe problem så bør det være slik det alltid har vært. Dersom man registrerer seg er det gjerne fordi man ønsker å delta i forumet der og da, ikke x dager senere. Vil fort føre til at folk da ikke gidder å registrere seg og vi er ikke så store at det ikke er hyggelig med nye bidrag. Bedre å luke ut ugress når/dersom det viser seg nødvendig.
_________________
NÃ¥r Nils Arne snakker, lytter man! (Gammelt visdomsord fra Brakka)
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21961

PostPosted: 27.12.2018 20:17    Post subject: Reply with quote

Uansett hva vi gjør, vil det trolig bare være en midlertidig løsning. Noe annet som kan være aktuelt er manuell godkjenning av de fem/ti første innlegg, bare for å få bekreftet at brukere er legitime. Per i dag tipper jeg nesten halvparten av alle nyregistrerte brukere (i perioder) er diverse spamboter som pøser ut reklame til de blir stengt, men disse er som regel fra andre steder på kloden og mest operative på natten. Heldigvis er halve modteam småbarnsforeldre som er oppe på nettene, så vi får tatt dem kjapt i de fleste tilfeller. Tipper selv høkkertpakistanerne er imponerte over hvor kjapt innleggene deres forsvinner.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
niccolai
Veteran


Joined: 25 May 2008
Posts: 1628

PostPosted: 14.06.2019 18:47    Post subject: Reply with quote

Liker dette forumet.
Men, det er sykt mye drittkasting mot spillere og usaklige ting
Håper modetatorer gjør en bedre jobb ..
_________________
"Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 14.06.2019 19:02    Post subject: Reply with quote

Det er en pågående diskusjon på hvor nivået skal ligge - takhøyde vs. ønsket om et forum der folk føler at det er verdt å tilbringe tiden sin.

Noen får seg av og til en liten timeout uten at det blir noen offentlig annonsering eller diskusjon rundt det. Det er lett å skjønne at frustrasjonen koker over litt innimellom når RBK har en vanskelig sesong, men håpet er at folk i størst mulig grad klarer å oppføre seg. Som dommerne i fotballkamper er det best om vi synes minst mulig - vi skal være mer vaktmester enn diktator.

Men vi prøver å få med oss det som skjer, og det blir diskutert når vi får klager. Er det noe som går for langt uten at det blir gjort noe med, må dere endelig si ifra. Smile
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> RBKweb og forumet All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 17, 18, 19  Next
Page 12 of 19

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb