English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fotball på TV
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 81, 82, 83, 84  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.10.2020 21:17    Post subject: Reply with quote

Skotska andradivisionen har börjat experimentera med AI-kameror för att utan kameraman filma matcherna, och det var i matchen mellan Inverness och Ayr United som det komiska inträffade.

På sidlinjen närmast kameran sprang en av de assisterande linjedomarna fram och tillbaka under hela matchen. Domaren var en vit man utan hår på huvudet vilket ställde till det för kameran, som i stället för att följa bollens riktning följde domarens hjässa.

Läs mera: Följde flintskallig i stället för bollen – hela matchen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.03.2021 19:46    Post subject: Reply with quote

I praksis blir (...) Nent svært dominerende for sportssendinger. Ifølge kommunikasjonsrådgiver Lasse Gimnes, som har lang fartstid fra innsiden av TV-bransjen, har kostnaden for å distribuere dette vært sentralt i konflikten mellom Nent og Telia.

- Dette er ikke en ønskelig situasjon, og vi beklager veldig overfor alle våre kunder. Vi skulle gjerne blitt enige med Nent om en ny avtale innen tidsfristen for utløp av tidligere avtale, men det klarte vi dessverre ikke denne gangen, sier Telias kommunikasjonsdirektør Henning Lunde til Nettavisen.

Kjernen i forhandlingene handler om kundenes valgmuligheter, og at Telias kunder ikke skal måtte betale for innhold som de ikke har interesse av, hevder Lunde, som i motsetning til Nent-direktøren ikke vil slukne seernes håp om fotball og annet innhold fra Nent Group:

- Vi jobber for fullt for å finne en god løsning slik at kundene igjen kan få sett på NENT-kanalene, og slik at vi sammen kan fortsette å skape gode seeropplevelser i tiden fremover til glede for alle kunder og seere.

Les mer: Sjokkmelding til 500.000 TV-abonnenter: – Samarbeidet med Telia er avsluttet

De blir nok enige etter hvert, men det har tatt lengre tid enn det jeg trodde.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.03.2021 16:25    Post subject: Reply with quote

Som vanlig bare et tidsspørsmål:

Den nye avtalen gir Telia-kundene Norges bredeste portefølje av NENT-innhold. Det betyr blant annet Champions League og Bundesliga samt verdenscupene i alpint, langrenn, skihopp, kombinert, snowboard, freestyle og freeski fra 2021/2022-sesongen i tillegg til VM på ski. Telias kunder vil også oppleve mer valgfrihet og fleksibilitet gjennom at mer av NENTs kvalitetsinnhold kan velges inn i Valgmenyen til Telia.

Les mer: Enighet med NENT

Virker ikke som om V Sport 1-3 blir "gratis" slik som hos f.eks. Telenor.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 12.05.2021 14:26    Post subject: Reply with quote

TV2 fortsetter å øke prisen noe sinnssykt. 150 kr ekstra skal det betales nå for premier league og fotballen deres (har vel alt av CL også nå til høsten). 669 kr (!) for PL pakka eller eventuelt 699 for alt på tv2 sumo. På TV derimot så øker de prisen med 200 kr. Der kostet det 699 på canal digital i fjor og dermed skal det bli 899 nå.

De prøver virkelig å melke hver eneste krone de kan nå TV2 før de mister PL rettighetene. Er vel siste sesongen de har de nå til høsten. Blir sånn sett interessant å se hva prisen vil ligge på når PL forsvinner ut neste år da har de vel bare CL å lokke med før Eliteserien kommer i 2023. Men de kan umulig ta sånne priser når de starter med eliteserien for da kommer det til å bli lite oppslutning.

Helt vilt å ta en sånn månedspris som de har nå. Det kommer ikke jeg til å gidde å betale. Det var jo mulighet for 1 års bindingstid mot rabatt i fjor som jeg slo til på så jeg betaler 349 i måneden frem til september. Aldri i verden om jeg kommer til å betale dobbelt så mye etter det.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8875
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.05.2021 14:44    Post subject: Reply with quote

Blir overhodet ikke overrasket om den møkkanalen tar 5-600kr/mnd for Eliteserien når de får tilbake rettighetene heller. Helt sykt. I tillegg peiser de på med reklame over en lav skog i sendingene.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.05.2021 18:04    Post subject: Reply with quote

Slutt å betale. Se på andre måter, det er det eneste språket de forstår. Eliteserien gikk også ned til en tredjedel av prisen da Discovery tok over.

At TV2 betaler idiotpris og lønner avdanka mediokre Premier League-has beens i dyre dommer for å prate utenfor kjerneproduktet er deres valg, men det er jo ingen grunn til å stoppe så lenge folk betaler. De er en av disse store aktørene med delvis monopol som bare tar seg til rette og gir dyre og dårlige produkter fordi det er enklere og mer lukrativt enn andre modeller.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.05.2021 18:58    Post subject: Reply with quote

Akkurat som i sin siste sesong med norsk fotball vil TV2 nå forsøke å presse mest mulig penger ut av folket. Blir sånn sett spennende å se hvilket prisnivå som V Sport tenker å legge seg på neste år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 13.05.2021 06:54    Post subject: Reply with quote

Litt spent på dette selv med V sport. Kjenner jeg driter i PL.
Men jeg er på V sport for motorsport.
Kjenner jeg er lite gira om det blir en lignende prisøkning der
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 13.05.2021 07:27    Post subject: Reply with quote

NENT har PL i dag i Sverige og Danmark og der er ikke prisene noe dyrere enn de vi får i Norge slik at det er lov å håpe at en vil holde seg edruelig. Nå har og NENT brukt mye penger på hente nesten all vintersport også slik at de har mye rettigheter som de må få dekningen sin for.

Når det gjelder Norsk fotball var det at TV 2 fikk rettighetene en tragedie jeg husker med gru hvordan det var sist gang redaksjonelt sett med enormt fokus på dommerfeil, kontroverser, enkeltspillere og lite på spillet, lagene og taktikk. De er rett og slett Norges desidert dårligste formidler av Sport.

Kombiner dette med rådyre priser og det er trist for oss som er glad i fotball med ett godt redaksjonelt innhold til en fornuftig pris.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 13.05.2021 11:10    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
TV2 fortsetter å øke prisen noe sinnssykt. 150 kr ekstra skal det betales nå for premier league og fotballen deres (har vel alt av CL også nå til høsten). 669 kr (!) for PL pakka eller eventuelt 699 for alt på tv2 sumo. På TV derimot så øker de prisen med 200 kr. Der kostet det 699 på canal digital i fjor og dermed skal det bli 899 nå.

De prøver virkelig å melke hver eneste krone de kan nå TV2 før de mister PL rettighetene. Er vel siste sesongen de har de nå til høsten. Blir sånn sett interessant å se hva prisen vil ligge på når PL forsvinner ut neste år da har de vel bare CL å lokke med før Eliteserien kommer i 2023. Men de kan umulig ta sånne priser når de starter med eliteserien for da kommer det til å bli lite oppslutning.

Helt vilt å ta en sånn månedspris som de har nå. Det kommer ikke jeg til å gidde å betale. Det var jo mulighet for 1 års bindingstid mot rabatt i fjor som jeg slo til på så jeg betaler 349 i måneden frem til september. Aldri i verden om jeg kommer til å betale dobbelt så mye etter det.

Ja, det er virkelig udemokratiske priser som TV2 har kommet opp med.

Verst av alt er at kvaliteten på produktet som de leverer er middelmådig som best, med et dårlig studio og en masse skrikete og overdramatiske kommentatorer.
Ser virkelig frem til når Viasat overtar rettighetene til PL i Norge.

Ironisk nok, så har TV2 sakte men sikkert økt prisene etter at Solskjær tok over Man United.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.05.2021 23:48    Post subject: Reply with quote

Det vokser frem et lite(?) opprør mot prisene, melder Aftenposten.

Igjen; jeg forstår ikke hvordan det er lovlig at en tilbyder med monopol kan påtvinge kundene sine andre produkter i tillegg mot en høyere pris. Det er jo ikke sånn at en forbruker som ønsker å se én liga nødvendigvis er interessert i å betale for muligheten til å se andre ligaer. Jeg var i samme situasjon forrige gang TV2 hadde rettighetene til Eliteserien, og jeg måtte betale dyrt for PL i tillegg. Dette er absolutt ikke greit, og jeg skjønner som sagt ikke at dette kan være innafor med tanke på forbrukerlover og -rettigheter her i landet.

Det blir som om REMA skulle hatt enerett på å selge melkesjokolade fra Freia, men man fikk bare kjøpt den om man kjøpte med en pose ostepop og kamferdrops i tillegg. Helt meningsløst og direkte forbrukerfiendtlig, men det er absolutt ikke noe nytt når det gjelder TV2 og fotball. Det hadde vært morsomt å høre med forbrukerrådet om dette.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 23.05.2021 00:33    Post subject: Reply with quote

Ja nei. Tv2 kan beholde den bedritne ligaen sin.
Sluttet å betale den blodprisen deres for flere år siden.

De bedyrer at de ikke melker siste året med PL, men det er bare piss.

Mer bekymret over når V sport tar over rettighetene, jeg har Viaplay kun pga motorsporten.

Begynner de å legge seg på samme nivå så mister jeg det meste jeg bruker Viaplay til Sad
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 23.05.2021 07:26    Post subject: Reply with quote

Viaplay har i grunn en veldig god pakke for den prisen de tar i dag med CL, Bundesliga, Eresdivisjon, Championship, FA Cup, Ligacup, Ligue 1, Formel 1, MotoGP, NHL; Håndball, Darts, MLB, UFC, etc. et helt arsenal av ulike sporter for alle sine interesser og en helt enorm mengde med et variert utvalg.

Kjøper en Viasat i Sverige og Danmark så følger og PL med til denne pakken og til samme pris som vi betaler for det i Norge Smile
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 23.05.2021 08:08    Post subject: Reply with quote

Det beste alle kan gjøre: ikke kjøp eller si opp abonnementet. Det er den beste metoden for å redusere prisen og korrigere fotballen.

Forøvrig er jeg helt sjokkert og synes det er pinlig at vi har 130 000 ihuga supportere av engelsk fotball i landet.


Last edited by senador on 23.05.2021 09:46; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Nåerdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 23.05.2021 09:09    Post subject: Reply with quote

Er man mot prisgaloppen i toppfotballen, er det bare en ting å gjøre: stemme med lommeboka. Ellers vil den fortsette og bare bli verre og verre.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3540
Location: Drammen

PostPosted: 23.05.2021 09:57    Post subject: Reply with quote

Koser meg med norsk fotball, jeg. Så sendes det alltid en annen utenlandsk kamp en gang i blant på "gratis"kanalene, senest med Atletico i går. Å betale dyre dommer for at de rike klubbene skal bli enda rikere, gidder ikke jeg.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
Nåerdetnok
Veteran


Joined: 22 Oct 2007
Posts: 1425
Location: Bergen

PostPosted: 23.05.2021 12:29    Post subject: Reply with quote

Det er ikke klubbene som blir rikere, de er stort sett nedsyltet i gjeld. Det er eiere og spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 18.07.2021 14:16    Post subject: Reply with quote

Ganske utrolig å bruke et så elendig kamera som det Discovery har funnet til sendingen av kampen mellom FFK - Bryne nå, hakker og det er skikkelig uklart.

https://www.nettavisen.no...3424156961

Kanalen har hatt stor suksess med sine målshow som «OBOS direkte» og «Fotball direkte» underveis i rundene, men ser seg nødt til å prioritere det bort.

De har erstattet studiosendinger med blant annet målshow, hvor man sender en hovedkamp og viser målene som scores i de andre kampene underveis. Kanalen har også to på stadion, kommentator og ekspertkommentator, som dekker oppgjøret som spilles.

Prioriteringene gjelder runde 13 og 14 i Eliteserien, og 12 og 13 i OBOS-ligaen.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 18.07.2021 17:16    Post subject: Reply with quote

https://www.altibox.no/20...egges-ned/

Strive Sport legger ned og La Liga rettighetene har TV 2 overtatt.
Er det noen som vet noe om Serie A rettighetene har blitt plukket opp av noen enda?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.08.2021 00:28    Post subject: Reply with quote

Må si at jeg er litt spent på hvilke kanaler TV2 tenker å bruke for å sende Champions League og spansk fotball. På nett har de lagt disse rettighetene i pakke til 329 kr/mnd ... Ikke noe nytt hos Telia, som er min leverandør.

Vil tro V Sport fortsatt tenker å bruke sine etablerte kanaler for europaliga og konferanseliga.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.08.2021 11:44    Post subject: Reply with quote

La Liga vises på TV2 Sport 1 og TV2 Sport Premium 1. Så ingenting tyder på at det blir opprettet nye TV-kanaler for Champions League.

Som Telia-kunde virker det dermed ikke å bli prisøkning.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Keenoir
Legende


Joined: 07 Jun 2005
Posts: 17341
Location: Stavanger

PostPosted: 21.08.2021 18:01    Post subject: Reply with quote

Ingen i Norge som sender Serie A eller Ligue 1 for øyeblikket?
Back to top
View user's profile Send private message
Jomer
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 590
Location: Trondheim

PostPosted: 21.08.2021 19:06    Post subject: Reply with quote

Bra!
_________________
ultras nidaros
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.09.2021 20:17    Post subject: Reply with quote

Virker som om TV2 Sport 1 skal vise én 21-kamp gratis hver kveld fra CL. I dag var Sporting Lisboa - Ajax valgt ut.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59146
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.12.2021 21:05    Post subject: Reply with quote

Vecchia innleder Fotballfesten på TVNorge med Sulla luna nå. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 81, 82, 83, 84  Next
Page 82 of 84

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb