English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lerkendal idrettspark
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 15.05.2018 07:47    Post subject: Reply with quote

ok. får inspisere den om noen dager:)
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.05.2018 21:45    Post subject: Reply with quote

Du kan se litt av utvidelsen bak ryggen på Ingebrigtsen. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ciljan
Rutinert


Joined: 28 Jan 2012
Posts: 610
Location: Langevåg

PostPosted: 15.05.2018 21:46    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.05.2020 19:36    Post subject: Reply with quote

I løpet av 10 hektiske uker har Stjørdal fått en ny storstue for fotball. Sandskogan stadion nærmer seg ferdigstillelse og tirsdag var leverandøren av kunstgresset, Unisport AS, på besøk for å overlevere banen formelt til klubben.

(...)

I den nye banen til Stjørdals-Blink er granulatet byttet ut med sand med belegg av polymer.

(...)

Siden Sandskogan Stadion blir Unisport sin første leveranse av kunstgresstypen Saltex Legacy, har de allerede snakket sammen om at Sandskogan Stadion kan være utstillingsvindu for andre interesserte klubber.

- Vi er i dialog med Rosenborg, og vi ønsker å ta med de hit for en befaring når de nå skal avgjøre kunstgresstype for klubbens treningsanlegg. Vi håper også å få med oss representanter fra Hommelvik, Melhus og en rekke andre klubber hit etter hvert, sier Per Ulseth, som er imponert over framdriften i stadionprosjektet.

Les mer: Nå er landets første av sitt slag klar for bruk
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKsamba
Junior


Joined: 06 Jan 2021
Posts: 9

PostPosted: 06.01.2021 00:38    Post subject: Reply with quote

ett lite hjertesukk her:

jeg har sett meg gjennom det som er av fotballserier på diverse plattformer nå i julen.

det er selvfølgelig av klubber vi ikke kan sammenligne oss økonomisk med, men jeg stusser likevel på hvorfor vi ikke har bedre og mer profesjonelle treningsfasiliteter. spesielt mtp alle de inntektene vi hadde i cl tiden.

at vi som klubb ikke bygget ett eget bygg med noen garderober, fysiorom, gym, kantine etc, og med utgang til 2-3 full size gressbaner og 1 kunstgras bane er merkelig for meg.
det er jo varige verdier man satser på og noe som er ryggraden i hverdagen til klubben og spillerene.
Det slår meg når jeg ser fasilitetene til spurs, city,dortmund, real etc etc.

igjen, jeg mener ikke vi skal vær i nærheten av den luksusen, men å sette opp ett bygg til 20-30-40 millioner og dertil noen flere baner skulle nå vært fullt mulig for en klubb som oss(ikke akkurat nå under pandemien selvfølgelig)
Man kunkanskje fått ett sponsornavn på treningsanlegget som ville dekket mye av lånekostnadene man måtte ta opp for dette.

man kunne integrert det på en flott måte mot brakka så man holdt på identiteten til klubben.
det ville løftet hele klubben om a.lag og yngres kunne hatt mer felles områder i hverdagen og at yngres også kunne fått trent iallefall sommerhalvåret på gressbaner.
de skal trossalt spille og trene mest på gress om de blir gode nok for a.laget.
det skurrer for meg at de trener utelukkende på kunstgras frem til de skulle bli så gode nok at de får vær med de store guttene.

det slår meg hvor lite proft det er å se gutta traske opp fra garderoben på stadion, over en kommunalvei, for å komme den treningsbanen.
så kunne man hatt en enkel tribunedel mo banen som blir rbk2 kamparena.

noen andre som har tanker her?
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 06.01.2021 05:38    Post subject: Reply with quote

MÃ¥tte vel flyttet hele treningsanlegget da? Begrenset med muligheter ved Lerkendal? Rams-brakka er vernet.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 06.01.2021 07:20    Post subject: Reply with quote

Rbk har aldri drevet profesjonelt. Det var Eggen som var en god trener. Pengene ble brukt på overpris og en del bomkjøp i de tidligere årene. Rune Bratseth var jo motstander av speiding og mente det bar bra å betale overpris i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKsamba
Junior


Joined: 06 Jan 2021
Posts: 9

PostPosted: 08.01.2021 21:15    Post subject: Reply with quote

mener jeg lest en plass i fjor at Tove sa de ser på mulighetene for å kjøpe rams-tomta for å få til en treningsbane til med gras, slik akademispillerene får trent på det underlaget også.

daskulle man tro det var mulig å få bygget ett senter i tilknytning med brakka og så hatt 3 gras og 1 plastikkbane på området?

jeg drømmer om den dagen vi tar steget og får PROFESJONELLE fasiliteter til hverdagen, det er trossalt der kulturen og laget skapes.

blir også lettere å lokke til seg spillere med slike fasiliteter.

ser for meg salmar kunne fått kjøpt rettighetene på anlegget for en god slump millioner pr år.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKsamba
Junior


Joined: 06 Jan 2021
Posts: 9

PostPosted: 09.01.2021 16:40    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...aa-stadion

er helt på bølgelengde med Huseklepp her.
det virker som vi i Norge er milevis unna de ute i europa være seg treningsfasiliteter.

"Brann har snakket om å bli mer profesjonell i arbeidet rundt a-laget i mange år. Det har de virkelig muligheten til nå. Ute i fotballen i Europa er det veldig sjelden å ha treningsfeltet på samme sted som hjemmearenaen.

På kontinentet er det vanlig å ha et treningsanlegg, med garderober og andre fasiliteter, som er atskilt fra selve stadionanlegget.

I begge klubbene jeg spilte for i England var det slik. Vi spilte kampene våre på hjemmearenaen, men kunne trene et helt annet sted. Det hadde mange fordeler.

Du skaper en kjærkommen distanse og ro til å jobbe i fred på et eget treningsfelt.

Det er nemlig ikke bare A-laget som har sitt arbeidssted på Brann Stadion. Også administrasjonen ligger her. Disse menneskene gjør en kjempejobb og er ekstremt viktige for driften av Brann.

Men de skal ikke ha noe med det sportslige å gjøre. Derfor er det ingen gode grunner til at de skal ha samme arbeidssted som spillerne. Hjemmekampene i England ble for meg litt ekstra spesielle når du ikke tråkket i garderobene på stadion hver dag.

Et atskilt treningsfelt kan gjerne ligge litt utenfor sentrum, slik at man virkelig får den roen man trenger for å ta steg i treningshverdagen."

Hadde gjerne sett Rosenborg hadde satset på ett treningsanlegg ett stykke fra Lerkendal. f.eks. lade.
var ikke dette vurdert for noen år siden?

Man hadde da fått frigjort store arealer på Lerkendal hvor dagens treningsbaner ligger.
Der kunne man utviklet ett flott område ilag med en stor utbygger ala Koteng Eiendom.
næring i underetasjer og leiligheter over.
området tåler flere høye bygg ala Scandic.

kunne blitt ett urbant og flott område.
og ikke minst gode penger for klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 09.01.2021 18:15    Post subject: Reply with quote

Kunne vært mulig å bygd treningsanlegget ved abra-hallen.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.03.2021 22:23    Post subject: Reply with quote

Nå er det igjen på tide å bytte slitt kunstgress med nytt. RBK har ennå ikke valgt leverandør, men arbeidet skal etter planen begynne 2. mai og ta to-tre uker.

Les mer: Fornyer kunstgressbanen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.05.2021 22:47    Post subject: Reply with quote

Arbeidet er i gang.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 03.05.2021 22:51    Post subject: Reply with quote

Nice. Viktig å få trent på så god plastikk som mulig
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.05.2021 19:25    Post subject: Reply with quote

Kunstgresset ble sist byttet i 2014, men en ytterligere oppgradering gjøres denne gangen. Også dekket under selve kunstgresset blir byttet.

Les mer: NÃ¥ skiftes kunstgresset
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.10.2023 18:55    Post subject: Reply with quote

28. februar sendte Rosenborg et brev til Trondheim kommune. Avsender var RBK-advokat Kristian Nordheim, og omhandlet «tyskerbrakka» mellom RBKs to treningsbaner på Lerkendal.

I brevet beskrives et behov for mer areal enn det RBK disponerer i sin egen tyskerbrakke per i dag. Dette som en konsekvens av fusjonen med RBK kvinner.

(...)

Adresseavisen er kjent med at kommunen var klare for å invitere til et dialogmøte mellom RBK og Rams MC.

Men - det ble aldri nødvendig. For RBK fulgte ikke opp sin innledende forespørsel.

(...)

Daglig leder Tore Bjørseth Berdal sier de aldri hadde som intensjon å gå videre med saken. Nå.

– Som vi sa sist: Vi var bare ute etter å undersøke ståa med Rams-brakka. Det er viktig å kartlegge mulighetene.

Les mer: RBK sjekket muligheten for å ta over Rams-brakka. Klubben har fått svar
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Page 6 of 6

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb