English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stig Torbjørnsen
Goto page 1, 2, 3 ... 52, 53, 54  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 30.06.2006 23:49    Post subject: Stig Torbjørnsen Reply with quote

Dette er den nye speideren til RBK


Han har hentet/foreslått til Rosenborg BK:

Sebastiàn Eguren: Ble hentet fra Uruguay, noen sammenlignetet med han var den Ballack i TL, som har hjeg har fått hørt, denne gutten hadde potensialet men fikk aldri vist det eller spillt nok.

Alejandro Lago: Alejandro var en meget ustabil spiller i begynnelsen, men etterhvert hviste deg seg at han var stopper med fremtid i RBK, men skjedde aldri noe av...

Disse to av Terje Liverød

Yussouf Konè: Har ikke klart og tilpasse seg norsk fotball, selv om han hadde bra'e treningskamper, men han har ikke klart og komme seg tilbake til der han begynnte før sesongstart, men har trua på denne spilleren over tid som kan klare og score minst 12 + - på en sesong!

Bamba Drissa: Har ikke grunnlag til si noe om denne spilleren, men RBK kan være aktuell og kjøpe han og videreutleie denne spilleren om det blir behov for det.


Dette er mine meninger Wink


Noen synspunkter/kommentarèr? Smile


Last edited by mirar on 02.07.2006 13:35; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Jedidalen
Rutinert


Joined: 24 May 2004
Posts: 513
Location: Mellom de syv fjell

PostPosted: 30.06.2006 23:58    Post subject: Reply with quote

Lago og Eguren ble jo anbefalt av mr. Pink, Terje Liverød, ikke Stig Torbjørnsen.
_________________
www.twitter.com/johan_dalen
Back to top
View user's profile Send private message
Strand
Veteran


Joined: 22 Jul 2005
Posts: 6495

PostPosted: 01.07.2006 00:12    Post subject: Reply with quote

Dårlig tråd vil jeg påstå. Du burde vite at Yssouf har vært skadet mye av tiden han har vært her. Vi har heller ikke fått sett stort av ham, uten treningskampen mot Viking og noen innhopp.
Back to top
View user's profile Send private message
Jedidalen
Rutinert


Joined: 24 May 2004
Posts: 513
Location: Mellom de syv fjell

PostPosted: 01.07.2006 00:15    Post subject: Reply with quote

Det er vel litt tidlig å begynne å dra konklusjoner og slutninger angående jobben til Torbjørnsen når han kun har vært ansatt i 3 mnd.
_________________
www.twitter.com/johan_dalen
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.07.2006 06:28    Post subject: Reply with quote

Nå er du langt på jordet, mirar. Som sagt, Eguren og Lago er anbefalt av en helt annen speider. Liverød. Sier ikke mer. Kone har vært mye skadet og ikke fått sjansen fra start i serien ennå pga. det og "akklimatisering". Han har i tillegg imponert i treningskampene. Drissa derimot, han er anbefalt av Torbjørnsen. Han kan vi ikke uttale oss stort om, bortsett fra at han gjorde det bra mot Aalesund. I tillegg linker du til en artikkel om Nicolas Bettolini som ikke har noe med Torbjørnsen å gjøre i det hele tatt... Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 01.07.2006 09:29    Post subject: Reply with quote

Uansett syns jeg ikke vi skal skyte budbringeren. Det er ikke Torbjørnsen som til sjuende og sist kjøper spillerne. I likhet med oss her på forumet kommer han bare med forslag om spillere han mener kan forsterke RBK.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Maradona
Veteran


Joined: 16 Sep 2005
Posts: 3227

PostPosted: 01.07.2006 18:57    Post subject: Reply with quote

Men jeg tror "våre" forslag hadde styrket RBK vel så mye som S.T sine...
_________________
"Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Back to top
View user's profile Send private message
ballaballaballa
Veteran


Joined: 08 Aug 2005
Posts: 1712

PostPosted: 01.07.2006 20:37    Post subject: Reply with quote

Men så var det dette med sansynlighet for å kunne signe spillere også da.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 02.07.2006 00:18    Post subject: Reply with quote

Akkurat. De fleste som er i stand til å snøre på seg et par fotballsko har jo på ett eller annet tidspunkt blitt foresltt her.
Back to top
View user's profile Send private message
tobias_1989
Proff


Joined: 01 Feb 2006
Posts: 297
Location: Jessheim

PostPosted: 02.07.2006 03:19    Post subject: Reply with quote

Hei!

Dårlig tråd leser jeg her? Absolutt ikke.. Synes denne tråden var veldig interessant.

Jeg er en av de som er VELDIG for et speidersystem i Rosenborg. Det inntrykket jeg har fått av Stig Thorbjørnsen er MEGET godt. Han virker som en person som kan veldig mye om fotball, og jeg mener at han har en like viktig post i Rosenborg som Høgmo, Bratseth, Braaten etc.

Og tro meg; det finnes ingen skapning på jorda som kan finne en spiller skreddersydd for en klubb i et annet land. Enkelte greier å tilpasse seg, andre ikke. Jeg er sikker på at innen 5-10 år vil Thorbjørnsen ha oppdaget en spiller som vil bli en umiddelbar suksess for Rosenborg og deretter selges videre til utlandet. Rosenborg har vært uheldige. Lago er en glimrende fotballspiller som dessverre ikke passet RBK. Sibaya, Boateng og Eguren ble mer eller mindre katasktrofespillere. Allikevel er dette ferdighetsbesatte spillere, alle tre, men ikke fremtidsutsikter for Rosenborg. Man har hatt suksessutlendinger i Tippeligaen (Koren, Olofinjana, Nkhleko osv)

Gi denne mannen en sjanse! En veldig viktig mann for Rosenborg...

Maradona wrote:
Men jeg tror "våre" forslag hadde styrket RBK vel så mye som S.T sine...


Det som er greia er at vi foreslår spillere Rosenborg har hørt om! I forslagsboksen min ligger Fredrik Nilsen, Magnus Eikrem, Marcus Pedersen, Gøran van der Burght, Alexander Gabrielsen osv... Rosenborg har hørt om alle disse! De har ikke hørt om en 18 år gammel venstreback som spiller i den Ivorianske ligaen for et lag med samme status der nede som Ull/kisa har her.

DERFOR er Thorbjørnsen en ganske viktigere mann for Rosenborg enn du og meg..
_________________
Tobias Dahle
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
ballaballaballa
Veteran


Joined: 08 Aug 2005
Posts: 1712

PostPosted: 02.07.2006 04:08    Post subject: Reply with quote

Det folk reagerer på er jo trådstarters manglende kunskaper om evnet.
Back to top
View user's profile Send private message
tobias_1989
Proff


Joined: 01 Feb 2006
Posts: 297
Location: Jessheim

PostPosted: 02.07.2006 05:13    Post subject: Reply with quote

Mottatt Tommel'n opp!

Overivrig, trøtt, døgnvill og litt sløv... Razz

Det er jo sommer vettu Wink
_________________
Tobias Dahle
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 02.07.2006 08:45    Post subject: Reply with quote

Skal være enig i at Eguren ikke slo til, men jeg mener Lago viste i flere kamper at han er en klassestopper. Språkproblemer tror jeg er grunnen til at de to ikke får fortsette i Rosenborg. Funker vel dårlig når kun Kvarme forstår hva de sier. Norsk-opplæring tar vel også lang tid. Men back to topic, begge to ble jo oppdaget av "Mr. Pink".

Koné har jo vært ute siden bortekampen mot Vålerengen, og det begynner å bli noen kamper. Da er det ikke spesielt rart at han ikke har fått vist seg fram noe særlig. Men ut ifra det lille jeg har sett av han, har jeg stor tro på at Koné kan være et knallkjøp av RBK.

Drissa har jeg hørt lite og sett ingenting av til å kommentere.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1819

PostPosted: 02.07.2006 13:09    Post subject: Reply with quote

Det er da ikke krise selv om jeg sier LITT feil her i tråden, desutten plages jeg så H..med en pc jeg låner her. Alle kan ikke få riktig vær gang. Manglene kunnskaper? pga av noen små feil? Får da være måte på...Ta sånt over PM da..

Ja jeg vet at Konè har vært ute med skade.

Fikk påminnelsen nå at Terje Liverød anbefalte RBK disse uruguaerne!

Skal ikke bli noe VGD "adverd" av dette og mens vi er igang? Razz


Last edited by mirar on 02.07.2006 16:13; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
tobias_1989
Proff


Joined: 01 Feb 2006
Posts: 297
Location: Jessheim

PostPosted: 02.07.2006 16:06    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner deg godt mirar, men en god del av folka på rbkweb er en gjeng med idioter Wink
_________________
Tobias Dahle
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 28.11.2006 21:25    Post subject: Reply with quote

På tide å vekke denne tråden igjen. I adressa skryter agenten til Stoor hemningsløst av Thorbjørnsen:

Agent Per Jonsson forteller om en fin prosess, og roser speider Stig Thorbjørnsen for hans jobb i forhold til Stoor.

- Jeg har vært i bransjen i mange år, men sjelden har jeg møtt en så ærlig og nøye person som Stig.


http://fotball.adressa.no...e70086.ece

Og for å ta opp Tobias89 sitt utsagn om at vi snart må få en superstjerne, kan kanskje Sapara være mannen.
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.
Back to top
View user's profile Send private message
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 28.11.2006 21:34    Post subject: Reply with quote

Synes det kunne vært en artig tanke om Thorbjørnsen fikk være leder i et speiderteam på 4-5 mann i Rosenborg. Scouting er framtiden!
Back to top
View user's profile Send private message
havarn
Junior


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 23
Location: Bergen

PostPosted: 29.11.2006 01:20    Post subject: Reply with quote

Først må vel RBK øke omsetningen. 180mill er langt fra en høy omsetning når spillerlønningene i toppen av Tippeligaen snart vil nærme seg 100mill pr lag. 25 spillere x 4 mill pr spiller.

Når man begynner å komme opp på det nivået man sikter etter, 600mill, kan man begynne å snakke om speiderteam.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 29.11.2006 05:26    Post subject: Reply with quote

Er nok en god stund til snitt lønna er på 4 mill da...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 29.11.2006 08:41    Post subject: Reply with quote

Har truffet Torbjørnsen ved en anledning eller to, og jeg har bare godt å si om ham. Fantastisk å diskutere fotball med ham, i tillegg til at han virker ærlig og oppriktig og har tro på seg selv. En sånn profesjonell selvsikkerhet som Torbjørnsen har skulle vi skaffet oss for mange, mange år siden.

Jeg tror anbefalingene hans veier tungt på Brakka for tida. Kjøpet av Marek burde sikre goodwill i årevis framover.
Back to top
View user's profile Send private message
Raem
Senior


Joined: 02 Mar 2005
Posts: 164

PostPosted: 29.11.2006 09:18    Post subject: Reply with quote

Stig var faktisk treneren min for endel år tilbake..... Han trente oss riktignok bare en sesong, men hadde sansen for fyren.... Han var litt uortodoks i trenrestilen og litt gærn...... Han spilte også med et system hvor spillerne utfylte hverandre(feks en møtende og en bakromsspiss)....

Speidevirksomhet er riktig retning å gå mener jeg, og tror Stig kan gjøre en god jobb.
_________________
Real people do real things...
Play your position
--Shyeim
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 29.11.2006 09:49    Post subject: Reply with quote

Torbjørnsen er helt klart en meget viktig mann for Rosenborg. At han som startet tråden her er totalt uvitende om det som skjer rundt henting av spillere og hvem som anbefaler hvem, så er det ingenting å bry seg om.

Sapara er et meget godt eksempel på at han gjør en svært bra jobb. Hadde ikke vi hatt Torbjørnsen så tror jeg Sapara hadde spilt for en annen klubb nå.

Nå venter jeg spent på hvilken forsvarer han kommer ut av ermet med...
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8281

PostPosted: 30.11.2006 20:29    Post subject: Reply with quote

Ingen Stig T. i RBK, heller ingen Sapara i RBK, og dermed heller ikke seriemesterskap 2006 til RBK. Vi må prise oss lykkelig over at vi har en slik dyktig speider i klubben som har bidratt med at stallen har blitt forsterket. Dessuten; Kone er uansett en klassespiller, selv om skader og en outstanding Ivers har "ødelagt" en del for ham. Traore er også en som kan bli til noe.... Hvem var det som fikk Hyka til RBK? Var det noen andre enn Stig T. ?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.11.2006 23:04    Post subject: Reply with quote

Hyka kom på anbefaling fra det albanske fotballforbundet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Jøran
Junior


Joined: 27 Sep 2005
Posts: 7

PostPosted: 05.12.2006 16:05    Post subject: Reply with quote

Er ikke det egentlig litt merkelig? Ikke at kisen ikke er god, men likevel... Jaja, viva la det albanske fotballforbundet!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 52, 53, 54  Next
Page 1 of 54

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb