English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mest skuffende resultater
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.08.2006 11:40    Post subject: Mest skuffende resultater Reply with quote

For å psyke oss litt ned: Her er noen av de resultatene jeg umiddelbart i etterkant har vært mest skuffet over - kronologisk rekkefølge:

* Rosenborg - Strømsgodset 2-3 (cupfinalen 91)
* Olympiakos - Rosenborg 2-2 (CL 97) - mistet kvartfinale
* Helsingborg - Rosenborg 2-0 (CL 00)
* Rosenborg - Viking 0-2 (serie 02) - trodde gullrekka var brutt
* Molde - Rosenborg 4-1 (serie 05) - fryktet nedrykk

1-4 for VÃ¥lerengen og 0-3 for HamKam 0-3 er naturligvis heller ikke bra, men utover smerten over tapene var det ingen helt umiddelbare konsekvenser.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 11.08.2006 12:53    Post subject: Reply with quote

Olympiakos-RBK 2-2 står nok igjen som et av de mest skuffende øyeblikkene hos meg også, sammen med det urettferdige 1-2 tapet mot VIF i 1981, semifinaletapet mot Bryne i 1987 og bortetapet mot Rapid Wien i 1993.

Men det verste må være da vi røk borte mot Deportivo i 1994 etter ekstraomganger. Var en frustrerende kamp fordi den kun ble overført på radio, og Kaasa brente tidenes sjanse. Da gikk det med noen knuste glass etterpå.
Back to top
View user's profile Send private message
Faanesco
Junior


Joined: 28 Jun 2006
Posts: 3
Location: Øvre Adidas

PostPosted: 11.08.2006 13:19    Post subject: Reply with quote

Mye dårlige minner her ja. Crying or Very sad

Cupfinaletapet mot Stabæk(98?) var en enorm skuffelse.
Borte mot Feyenord da Somalia scoret og ikke minst hjemme mot Zenit, var helt sikker på seier på forhånd.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.08.2006 13:30    Post subject: Reply with quote

Deportivo-kampen gikk bare på radio, ja. Trodde nemlig det. Husker sjøl at jeg var på biltur sørvestover under kampen, og hørte på den.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran


Joined: 01 Aug 2006
Posts: 6059

PostPosted: 11.08.2006 14:07    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
bortetapet mot Rapid Wien i 1993.

Var ikke det Austria Wien? 3-1 hjemme, 1-4 borte? Til overmål leda vi vel 3-0 hjemme, så reduserte de på ei straffe som Ola først redda og vi var for sløve på returen. Eller husker jeg helt feil nå?

Deportivo-kampen var så forbanna tragisk fordi vi faktisk utlikna til 1-1 i ekstraomgangene, men vi greide rett og slett ikke å være kyniske i de åra. Vi kunne lært litt av et annet bittert oppgjør:

Semien mot molde i 94. Var det ikke Kent Bergersen som ga oss ledelsen der borte? Mot slutten bytta molde inn floppen Tor Gunnar Johnsen, og jeg husker jeg lo hånlig og tenkte at nå var i alle fall seieren sikra. Johnsen snudde kampen, molde vant 2-1. Og returkampen på Lerkendal var ikke stort lystigere. Provoserer meg fortsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny W
Veteran


Joined: 31 Aug 2005
Posts: 1908
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.08.2006 15:50    Post subject: Reply with quote

Husker ikke om det var Austria eller Rapid, men husker at Rune Tangen brente straffe i hjemmekampen. Var lite fornøyd med det, husker jeg.

Husker også at jeg ble ekstremt sur over et 2-1 tap mot Sogndal i 99 eller 2000. Husker ikke om det var hjemme eller borte. Så ikke kampen, bare fotballxtra. Var på besøk hos daværende kjæreste, men humøret mitt ble så råttent etter nevnte fotballxtra at hun ba meg om å dra hjem.
Back to top
View user's profile Send private message
skjæringen
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1121
Location: Ila

PostPosted: 11.08.2006 16:25    Post subject: Reply with quote

Det var i 1998 første kamp etter VM-sluttspilklet i Juli/August på Fosshaugane. Hadde vel kun 2-3 tap det året?
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 11.08.2006 16:39    Post subject: Reply with quote

Johnny W wrote:
Husker ikke om det var Austria eller Rapid, men husker at Rune Tangen brente straffe i hjemmekampen. Var lite fornøyd med det, husker jeg.


Det var nok Austria ja, slik bolgebah skriver. Skikkelig ergerlig, og de straffene til Rune Tangen var jo en historie for seg selv. Året før bommet han på straffe som ble avgjørende for at RBK ikke gikk videre. Når RBK da fikk straffe på Lerkendal mot Austria året etter, var det nervøst stille på Lerkendal, men Tangen scorte og folk jubla som gale. Så fikk RBK enda en straffe, og da bomma Tangen. Til slutt ble det faktisk avgjørende det året også.
Back to top
View user's profile Send private message
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 12.08.2006 00:24    Post subject: Reply with quote

Var utrolig flau etter 1-6 tapet for Stabæk, selv om det ikke fikk konsekvenser.
2-1 Hjemme mot Benfica i UEFA-cupen var kjipt, ettersom RBK hadde flere gode muligheter til å putte det avgjørende målet.
1-2 Tap for Hønefoss er heller aldri bra...
Glad jeg ikke opplevde 2-2-kampen i Athen, den er kjip Sad
Back to top
View user's profile Send private message
erlendmf
Rutinert


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 957
Location: bergen

PostPosted: 12.08.2006 01:08    Post subject: Reply with quote

Hva med 7-2 mot PSG?
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 12.08.2006 03:03    Post subject: Reply with quote

Jeg ble skuffet over 2-2 hjemme mot Inter. Jeg har aldri sett Rosenborg rundspille et lag så til de grader som de gjorde da... kunne fort ha stått 6-1, og det hadde vært så jævla kuult...! Tror det blir lenge til vi har en lignende sjanse til å virkelig knuse ett storlag.

Også skuffet over 2-1-tapet borte mot Panathinaikos. De brente sjansers kveld... Kunne fort ha stått 1-4 til RBK, men kanskje vi rett og slett ikke hadde gode nok målscorere.

Begge disse kampene var så innmari nesten!

Ellers husker jeg 1-2-tapet mot Porto. RBK fullstendig rundspilt, og jeg fikk meg en skikkelig på trynet som supporter.

(Ble bare Champions League dette, men det var nå disse tre som datt inn i hodet mitt)
Back to top
View user's profile Send private message
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 12.08.2006 14:57    Post subject: Reply with quote

http://video.google.com/v...&hl=en
Denne var også skuffende. 1-0 Tap mot et av de beste lagene i Europa... Jeg er sikker på at Rosenborg kunne tatt 7-8 poeng i gruppespillet hvis de hadde gått videre Sad

Edit: Æsj, nå kom skuffelsen tilbake....
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59373
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.08.2006 16:36    Post subject: Reply with quote

Det var vel hjemmekampen og ikke bortekampen mot Deportivo i 2003 som var mest skuffende...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
skjæringen
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1121
Location: Ila

PostPosted: 12.08.2006 17:01    Post subject: Reply with quote

Husker vi hadde en kjempesjanse på overtid der nede til å utligne da Hoftun headet utenfor fra 2 meter. Sov ikke den natta
Back to top
View user's profile Send private message
Troilonge
Veteran


Joined: 29 Jun 2005
Posts: 3740

PostPosted: 12.08.2006 18:22    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Det var vel hjemmekampen og ikke bortekampen mot Deportivo i 2003 som var mest skuffende...

Sant nok, men avgjørelsen falt nede i Spania.
Var det jeg mente Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 12.08.2006 21:58    Post subject: Reply with quote

Noe av det mest pinlige var vår opptreden i siste kamp mot Tromsø i 2003 som sendte...Aalesund(?) ned?
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 12.08.2006 22:07    Post subject: Reply with quote

Mange "gode" pinlige kampe her. En jeg synes mangler er 5-1 nederlaget til Arsenal i England. Det så mere ud som turister på shopping-tur i London ,end et proffesionelt fotballag.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Makkverk
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 2133
Location: Trondhjem

PostPosted: 12.08.2006 22:15    Post subject: Reply with quote

4-1-tapet i Tromsø i 2004 da? var vel ikke akkurat morsomt.
_________________
kentosd wrote:
Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 12.08.2006 22:19    Post subject: Reply with quote

Tenkte ikke på slike store tap, jeg tenkte på vår opptreden i kampen og hvordan vi la oss på rygg for et TIL-lag som aldri har hatt noe i Tippeligaen å gjøre og dermed sendte vif på kvalik og AaFK ned. Bøyde oss fram og tok Arne VIdar Moen opp i spor to.

Rett og slett kvalm av spillerne den dagen.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
oddrane
Veteran


Joined: 19 Jun 2005
Posts: 1300

PostPosted: 12.08.2006 22:22    Post subject: Reply with quote

evt 6-1 hjemme mot Stabæk i 2004. Hadde VIF rykka ned hvis vi hadde slått Tromsø den gangen?
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7425
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 12.08.2006 22:24    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Noe av det mest pinlige var vår opptreden i siste kamp mot Tromsø i 2003 som sendte...Aalesund(?) ned?


AaFK var vel ikke oppe da? Var vel Bryne vel?

Hmm... Nei, det var AaFK ja, Bryne hadde vel rykka ned uanskvett..
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7425
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 12.08.2006 22:25    Post subject: Reply with quote

MÅ det være RBK-resultat?

Viss ikke: Verdal leda 3-2 over B/G i køppen i 2003 - B/G endte med å vinne 5-3...

Ellers kom man jo fort ned på jorda igjen som landslagssupporter etter 0-1 mot Italia i VM-98...
Back to top
View user's profile Send private message
skjæringen
Veteran


Joined: 25 Jul 2006
Posts: 1121
Location: Ila

PostPosted: 12.08.2006 22:32    Post subject: Reply with quote

oddrane wrote:
evt 6-1 hjemme mot Stabæk i 2004. Hadde VIF rykka ned hvis vi hadde slått Tromsø den gangen?


Nei det hadde kun den konsekvensen at Tromsø hadde gått ned og Ålesund ville berga
Back to top
View user's profile Send private message
erlendmf
Rutinert


Joined: 08 Oct 2004
Posts: 957
Location: bergen

PostPosted: 13.08.2006 13:58    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Mange "gode" pinlige kampe her. En jeg synes mangler er 5-1 nederlaget til Arsenal i England. Det så mere ud som turister på shopping-tur i London ,end et proffesionelt fotballag.


Enig. Rosenborg hadde for stor respekt for Arsenal den kampen husker jeg. "De spiller jo i Premier League, vi er jo ikke en sjans".
Back to top
View user's profile Send private message
Bullseye
Rutinert


Joined: 08 Aug 2005
Posts: 614

PostPosted: 13.08.2006 19:22    Post subject: Reply with quote

Mitt værste minne er kvartfinale kampen mot Ham-kam 1989.
Stod bak målet til Ham-kam da Roar Strand headet ballen i vinkelen på stillingen 0-0 i 2.omgangen.
Problemet var bare det at ballen traff jernstangen inne i målet og spratt ut igjen,og da måtte jo superidioten over alle idioter Roy Helge Olsen vinke spillet videre,for han hadde jo så klart ikke fått med seg at ballen hadde vært BARE 2 meter inn i målet først.
Ham-kam vant 1-0 etter ekstraomganger,og jeg hadde 40 mil i et nitrist regnvær forran meg. Crying or Very sad Evil Tommel'n ned Sad Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb