English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
FK Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 103, 104, 105  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18501

PostPosted: 15.03.2024 15:37    Post subject: Reply with quote

Interessant, men jeg tror du må utbrodere ditt syn på gress og plast i noen flere poster.
Back to top
View user's profile Send private message
Glimtførrevig
Senior


Joined: 23 Nov 2013
Posts: 147

PostPosted: 15.03.2024 16:42    Post subject: Reply with quote

Har da vel kun svart på innlegg som er lagt ut her, det kalles vel å diskutere.

Jeg skjønte ikke helt at du var ironisk i den forrige posten din, at du prøver å latterliggjøre meg når jeg svarer deg seriøst, det stå for din regning 🙂👌
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4922

PostPosted: 15.03.2024 18:18    Post subject: Reply with quote

Glimtførrevig wrote:
Ahh, dette gjelder en generell skepsis til materialet plast?


Nei, det gjelder enn skepsis til enhver antydning om at plastbaner er bedre eller har noe som helst å gjøre i fotball på elitenivå forutenom plasser der annet geografisk sett er umulig.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6562
Location: Heaven

PostPosted: 17.03.2024 00:56    Post subject: Reply with quote

Glimtførrevig wrote:
Henri wrote:
Hvis dere ikke klarer å få til en skikkelig gressmatte så foreslår jeg at dere legger om til grus. Plastbaner ødelegger miljøet og bør forbys.


Jaha? Du har med andre ord tenkt å sende norsk fotball tilbake 30-40 år.

Kunstgress (og storhaller) har vært en sterkt medvirkende årsak til at Norge er blitt en bedre fotballnasjon enn vi var i gamle dager.

Vi er i 2024 og hvis vi bare har vilje og de rette lovene så får vi til å resirkulere kunstgress slik vi gjør med mange andre ting.


Har norge blitt bedre fotball nasjon enn før? Vi har ikke vært i CL,vi har ikke vært i VM/EM på lenge.
Da var det gressbaner.
kan ikke akkurat si at vi er så mye bedre nå enn før.

Spillere har blitt bedre teknisk,som har gjort oss til en nasjon uten spillere som ikke kan forsvarspill.

Hybridgress er framtiden,kunstgress er og gå bak i tid.

Kunstgress er helt forferdelig,store klubber i utlander vil nesten ikke spille på stadioner med kunstgress.
Ødlegger fotballen totalt.

At folk forsvarer kunstgress,er faktisk sinnsykt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 399

PostPosted: 17.03.2024 14:47    Post subject: Reply with quote

Kunstgress hører ungdoms og breddefotballen til. Der er det nødvendig for å sikre at fotball kan være en helårsidrett (slipper både snø/ is og gjørme) også i Norge. Men, kunstgress har ingenting på toppnivå å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
Glimtførrevig
Senior


Joined: 23 Nov 2013
Posts: 147

PostPosted: 21.03.2024 22:22    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Har norge blitt bedre fotball nasjon enn før? Vi har ikke vært i CL,vi har ikke vært i VM/EM på lenge.
Da var det gressbaner.
kan ikke akkurat si at vi er så mye bedre nå enn før.

Spillere har blitt bedre teknisk,som har gjort oss til en nasjon uten spillere som ikke kan forsvarspill.

Hybridgress er framtiden,kunstgress er og gå bak i tid.

Kunstgress er helt forferdelig,store klubber i utlander vil nesten ikke spille på stadioner med kunstgress.
Ødlegger fotballen totalt.

At folk forsvarer kunstgress,er faktisk sinnsykt.


Sinnsykt faktisk.

Er det noe vi i allefall IKKE skal tenke på så er det hva "store klubber i utlandet" tenker. De bor ikke i et land som faktisk store deler av landet er i den arktiske sonen.

Bare for å avslutte for min del, det jeg sier at kunstgress er bedre enn en jævlig gressbane. Hvis du mener det er sinnsykt å mene så kan jeg ikke hjelpe deg.
Back to top
View user's profile Send private message
Glimtførrevig
Senior


Joined: 23 Nov 2013
Posts: 147

PostPosted: 21.03.2024 22:29    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Glimtførrevig wrote:
Henri wrote:
Hvis dere ikke klarer å få til en skikkelig gressmatte så foreslår jeg at dere legger om til grus. Plastbaner ødelegger miljøet og bør forbys.


Jaha? Du har med andre ord tenkt å sende norsk fotball tilbake 30-40 år.

Kunstgress (og storhaller) har vært en sterkt medvirkende årsak til at Norge er blitt en bedre fotballnasjon enn vi var i gamle dager.

Vi er i 2024 og hvis vi bare har vilje og de rette lovene så får vi til å resirkulere kunstgress slik vi gjør med mange andre ting.


Har norge blitt bedre fotball nasjon enn før? Vi har ikke vært i CL,vi har ikke vært i VM/EM på lenge.
Da var det gressbaner.
kan ikke akkurat si at vi er så mye bedre nå enn før.

Spillere har blitt bedre teknisk,som har gjort oss til en nasjon uten spillere som ikke kan forsvarspill.

Hybridgress er framtiden,kunstgress er og gå bak i tid.

Kunstgress er helt forferdelig,store klubber i utlander vil nesten ikke spille på stadioner med kunstgress.
Ødlegger fotballen totalt.

At folk forsvarer kunstgress,er faktisk sinnsykt.


Før vi fikk kunstgress å trene på vinterstid stod det ikke bra til med norsk fotball. Hvis du mener Norge klarer seg uten kunstgressbaner sånn sett, det er helt absurd og mene. Du vil tilbake til ispigger åpenbart, lykke til med det.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18392
Location: Oslo

PostPosted: 22.03.2024 00:40    Post subject: Reply with quote

Er ganske teit å ha en diskusjon på premisset at enten har man kunstgress, eller så har man sykt rævva jordåkre.

Nesten alle lag i Norge kunne klart å holde en bra gressmatte, man bare velger ikke å bruke penger på matta. For det er billigere med plastikk som man også kan kjøre konserter på. Men plastikk er dritt og NFF burde subsidiere klubbene som velger gress.
Back to top
View user's profile Send private message
Glimtførrevig
Senior


Joined: 23 Nov 2013
Posts: 147

PostPosted: 22.03.2024 14:01    Post subject: Reply with quote

Hadde vi klart å holde gode gressbaner i Norge så kjør på med gress. Men erfaringen tilsier at slik har det i allefall ikke vært før. Tenk på for eksempel Nadderud slik den var, og da snakker vi om på våren. På vinterstid tør jeg ikke tenke på hvordan Nadderud hadde vært.

Og når det gjelder de to nordnorske klubbene tror jeg gress uansett blir vanskelig. Kjetil Knutsen synes gress er best, og hadde det vært mulig med en akseptabel gressmatte i Bodø som holder god stand hele året hadde nok Glimt også hatt gress. De strekker seg normalt sett langt for å gjøre KK fornøyd.

Gresstilskudd er en god idé, forutsatt at de pengene finnes.
Back to top
View user's profile Send private message
Glimtførrevig
Senior


Joined: 23 Nov 2013
Posts: 147

PostPosted: 22.03.2024 14:06    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Er ganske teit å ha en diskusjon på premisset at enten har man kunstgress, eller så har man sykt rævva jordåkre.

Nesten alle lag i Norge kunne klart å holde en bra gressmatte, man bare velger ikke å bruke penger på matta. For det er billigere med plastikk som man også kan kjøre konserter på. Men plastikk er dritt og NFF burde subsidiere klubbene som velger gress.


Forøvrig, når NFF ikke engang klarer å ha sin egen Ullevål i akseptabel stand for en cupfinale relativt tidlig i desember, så lurer jeg på hvordan de skal klare å finansiere 32+ gressbaner i det ganske land.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1189
Location: Trondheim

PostPosted: 22.03.2024 14:45    Post subject: Reply with quote

Merkelig kommentar. Er det mangel på penger som gjør at Ullevåll er i dårlig stand? Ser ikke nødvendigvis at det skal være en sammenheng mellom kompetansen til de som steller Ullevåll-matta, og NFF sin evne til å gi økonomisk kompensasjon for gressbaner i ES.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18392
Location: Oslo

PostPosted: 22.03.2024 14:49    Post subject: Reply with quote

Gresset på Lerkendal er isydd plast, det dekket er stort sett alltid i veldig god fotballforfatning - selv om det er brune flekker vintertid.

Når det går helt fint i Trondheim, sp hadde det gått helt fint omtrent alle steder så lenge man gikk inn for det, ansatte riktig folk, ikke kjørte rovdrift med konserter, og at man fikk litt tilskudd.

At norske klubber mønstrer en møkkabane fordi en idiot i ledelsen har skrudd av varmelampene uka før for å spare penger, er ikke er argument for at det ikke går an å ha gress.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1189
Location: Trondheim

PostPosted: 23.03.2024 10:35    Post subject: Reply with quote

Enda en ex-Tromsø spiller på vei inn. August Mikkelsen meldes så og si klar. Bg har fått skryt for scoutingen sin tidligere, men dette begynner å bli litt vel ensidig?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 23.03.2024 10:41    Post subject: Reply with quote

Har vel fått såpass med ressurser at de kan hente mer etablerte og velkjente navn i stedet for ukjente rollespillere, samt at de satser vel ganske hardt på å komme seg til CL og da må de ha spillere som kan heve laget/troppen fra dag 1. Men særlig kreativt er det ikke nei, og jeg har medfølelse for Tromsø-supporterne for dette er nok sammenlignbart om Molde skulle hentet både trener, spillere og lokale eks-spillere fra oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1189
Location: Trondheim

PostPosted: 23.03.2024 11:26    Post subject: Reply with quote

Da er det altså:
Espejord (via Herenveen)
Bassi
Gundersen
Helstrup (trener)
Matland (scount)
Mikkelsen (via Hammarby)

Noen fler? Skjønner at Tromså supporterne begynner å bli lei. Forza Tromsø bekrefter forøvrig at Mikkelsen er medlem, og kommer til å bli ekskludert i det overgangen er klar: https://www.nrk.no/nordla...1.16816886
Back to top
View user's profile Send private message
BGFE_1916
Proff


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 292

PostPosted: 23.03.2024 13:15    Post subject: Reply with quote

Begynner å bli ei brukbar liste ja. Ikke like lang som Mini, Ørjan og Runar, Staurvik, Ludde, Trond Olsen, Jan Derek, Roy Miller, Daniel Berntsen, Lædre Bjørdal, Per Verner, Anders og Morten Konradsen, samt spillere som ble sendt nordover for å bli gode nok før de ble hentet hjem som Brattbakk og Sørloth. Jeg skjønner TIL-fansen godt jeg. Vi er erkerivaler og historisk sett ganske jevnbyrdige, og nå er forskjellen i status ganske skrikende. Men å sutre over at spillere som allerede har forlatt TIL signerer for Glimt, synes jeg er rart. Tror fortsatt scoutingen er ganske god. Vi har mye talent som vi lar gro i andre klubber, så håper jeg på mer spilletid til feks Sjøvold og Bassi i 2024. Ingen tvil om at det nå rustes for å være forberedt til CL-kvalik og også seriegull, med de fordeler det fører til neste år.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18501

PostPosted: 23.03.2024 17:48    Post subject: Reply with quote

BGFE_1916 wrote:
Begynner å bli ei brukbar liste ja. Ikke like lang som Mini, Ørjan og Runar, Staurvik, Ludde, Trond Olsen, Jan Derek, Roy Miller, Daniel Berntsen, Lædre Bjørdal, Per Verner, Anders og Morten Konradsen, samt spillere som ble sendt nordover for å bli gode nok før de ble hentet hjem som Brattbakk og Sørloth.


Very Happy

Håper denne merkelige sammenligningen får deg til å føle deg bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
BGFE_1916
Proff


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 292

PostPosted: 23.03.2024 19:38    Post subject: Reply with quote

Jeg føler meg kjempebra. Glimt har et sterkere lag enn noensinne, og fremtiden ser lys ut. Jeg lever fint med at enkelte synes at det RBK dreiv med på 90- og 00-tallet er så veldig forskjellig.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18501

PostPosted: 23.03.2024 20:35    Post subject: Reply with quote

Men det er jo ingen rivalisering mellom oss og dere, sammenligningen er jo totalt meningsløs. Rart å ikke skjønne det.
Back to top
View user's profile Send private message
BGFE_1916
Proff


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 292

PostPosted: 23.03.2024 21:48    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
ingen rivalisering


Very Happy

Sorry at jeg lot meg trolle. Trodde du var seriøs.
Ellers er det gøy å se at også andres supportere er så indignerte på TILs vegne.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18501

PostPosted: 23.03.2024 22:18    Post subject: Reply with quote

Hehe, er du 12 år? Det er jo ingen historisk rivalisering mellom oss og dere samme hva du tror. Mulig vi har vært det for dere, men en rivalisering må jo være begge veier for at det skal bety noe. Trodde alle visste det.
Back to top
View user's profile Send private message
BGFE_1916
Proff


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 292

PostPosted: 23.03.2024 22:45    Post subject: Reply with quote

Neida. Jeg var på tribunen da seriegullet ble tapt mot nettopp RBK i 93. Vi legger vel sikkert forskjellig mening i rivalisering. Hvis en bare har én rival, så er jo premisset ditt riktig. Men hvis du påstår at følelsen TIL-supportere har når nåværende og tidligere TIL-spillere nå signerer for Glimt, skiller seg nevneverdig fra følelsen vi hadde da RBK hentet stjernene våre på 90- og 00-tallet, så er det heldigvis ikke jeg som har problemer med virkelighetsforståelsen. Men nå skal jeg avslutte her, så skal du få siste ordet.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18501

PostPosted: 23.03.2024 23:10    Post subject: Reply with quote

Nei, jeg skal ikke påstå noe om følelsene dine, det var ikke tema, men det endrer ikke på det faktum at Glimt aldri har vært våre rivaler.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5478

PostPosted: 24.03.2024 09:17    Post subject: Reply with quote

Skal ikke se bort i fra at mange RBK-supportere etter hvert vil betrakte dem som rivaler. Jeg tror det er en følelse av at de innehar posisjonen mange her inne og ellers i Trøndelag mener «rettmessig» er vår. Sånt bygger oppunder, om ikke rivaleri, så hvertfall noe som gjør oppgjøret mot BG mer interresant. Så er det jo ganske enkelt for alle å se at man nå konkurrerer på to helt ulike nivå.
Samtidig er BG såpass goslige at det skal bli vanskelig å mønstre det helt store hatet mot de. Ikke er de fra Molde og ikke prater de bergensk Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18501

PostPosted: 24.03.2024 09:55    Post subject: Reply with quote

Ja det kan selvsagt skje, og man er så klart mer opptatt av å slå topplag enn bunnlag. Glimt kommer til å være gode i mange år fremover, så et stabilt rivalforhold kan oppstå, særlig hvis mange Glimt-fans er som han her inne og har samme forhold til oss som til Tromsø. Blir litt som Viking, som også ser på oss som en rivalklubb, noe som vi først oppdaget da Twitter oppsto. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 103, 104, 105  Next
Page 104 of 105

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb