English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trenerne
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.05.2016 13:17    Post subject: Reply with quote

Der Jörn:

Hallo liebe Fußballfreunde,

ich freue mich, Euch mitzuteilen, dass ich nach vier Monaten intensiven Austauschs der neue Verantwortliche der Fußballnationalmannschaft des nordkoreanischen Fußballverbands bin. Ich konnte mich dabei erfolgreich gegenüber diversen Mitkonkurrenten aus Frankreich, Spanien, Italien und Belgien durchsetzten.

Mehr lesen: Nationaltrainer Nordkorea

«Fram mot juni har vi en intens tid foran oss for å få et nytt, slagkraftig lag på beina. Mitt mål er å gjøre laget raskere, spillet mer fleksibelt og ballorientert. Laget skal fremme en bærekraftig utvikling og høste suksess», skriver Andersen.

Antakelig vil årets aller største begivenhet for Andersen og hans tropp møtet med Sør-Korea i august.

Les mer: Andersen om Nord-Korea-jobben: – Fotball kan bygge broer
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.11.2016 21:13    Post subject: Reply with quote

Andrea Loberto (42) forhørte seg blant annet med Kåre Ingebrigtsen (51) om han burde takke ja til tilbudet fra FFK. – Bare kjør på, lød rådet fra Rosenborgs suksesstrener.

(...)

– Ja, jeg snakket med Kåre, ja Han sa: Det her er ikke noe å lure på, gliser Loberto etter pressekonferansen på Fredrikstad Stadion.

I 2014 og 2015 var Loberto en viktig støttespiller for Ingebrigtsen i Rosenborg. Han bidro ikke minst som analytiker, hvor han blant annet kartla de europeiske motstandere til mesterlaget fra Trondheim.

– Jeg hadde en fantastisk tid på Lerkendal, og jeg satt stor pris rundt åpenhet det var i miljøet rundt «brakka». Etter det jeg har registrert og vet så er det noe lignende her i Fredrikstad. Det er mange bypatrioter og det er viktig å lytte til alle. Åpenhet og fellesskap er viktig for å lykkes sammen, sier Loberto på gebrokkent norsk.

FFK-treneren har italiensk mor og engelsk far.

Les mer: Takket ja til FFK etter råd fra Rosenborg-bossen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 01.12.2016 17:33    Post subject: Reply with quote

Når jeg leser denne artikkelen får jeg ganske sterk DejaVu:

Is Real Madrid's Zinedine Zidane a genuinely good manager or just an inspirational presence?

Quote:
All of the squad were more than willing to talk gushingly about the boss... but there was an oddity to it: most didn’t actually have much to tell. Beyond vague words about the “feeling” and “intensity”, they weren’t really able to articulate what it is he does. There were no specifics; no tactical explanations.


Høres dette kjent ut?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 01.12.2016 17:55    Post subject: Reply with quote

Le Hesten?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 01.12.2016 18:32    Post subject: Reply with quote

Nei Hesten er jo anti-Zidane. Masse taktiske ideér, men han får det ikke til.

Jeg synes beskrivelsene av Zidane minner mye om hva som sies om Kåre. Han har skapt masse entusiasme. Han har skapt vinnervilje og lagånd selv om han er ekstremt begrenset i den taktiske verden.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.12.2016 22:02    Post subject: Reply with quote

Fredriksstads Blad:

Etter tiden i Vålerenga har [Andreas Loberto] som kjent både vært analysesjef i Rosenborg og assistent og hovedtrener i Haugesund. Nettverket etter 12 år i Norge har etter hvert blitt stort. Han har jobbet med trenere som Kjetil Rekdal, Martin Andresen og Kåre Ingebrigtsen.

- Jeg har jobbet med og lært av mange. Men jeg tror ikke man kan kopiere ledelse. Man putter elementer inn i egen filosofi, men ledelse må komme innenfra. Man må ha et brennende ønske, og jeg har tro på tydelige krav, med glimt i øyet. Når man skal tilbringe 11 måneder sammen, må man ha det gøy på veien. Jeg har ikke tro på autoritære ledere. Det er gammeldags i dagens samfunn der alle googler, er nysgjerrige, og det er naturlig å undre. Det skal være tydelig hvem som er leder, men respekt kommer av kunnskap - ikke frykt, sier Loberto interessert.

Han prater ivrig om fotballfaget. For det er det han virkelig elsker.

- Mange synes det er kjedelig på La Manga fordi det ikke skjer noe der, men jeg kunne vært der 6-8 uker uten problem.

(...)

- Mange er skeptiske til at du har liten erfaring som hovedtrener. Hva tenker du om det?

- Kampledelse er en kunst. Lese spillet, kjenne spillerne, hvordan takler de ulike situasjoner, også er det den krevende timingen. Jeg forstår at folk er skeptiske, men hele livet har jeg vært vant til å bevise meg selv. Så dette er jeg forberedt på.

Han sier det ikke er riktig at han er en 3-5-2-mann. Det avhenger av stallen og spillermaterialet.

- Jeg synes for eksempel Contes 3-4-3 er ekstremt spennende, sier han i en tid der italienske trenere gjør suksess.

- Men ikke forvent Chelsea-standard med en gang, skynder han seg å legge til, og ler.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 03.12.2016 22:13    Post subject: Reply with quote

FB wrote:
(...)sier han i en tid der italienske trenere gjør suksess


En tid hvor italienske trenere gjør suksess? De siste hundre årene eller? Ingen land har da noengang produsert flere eller bedre trenere enn Italia.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 12.01.2017 14:27    Post subject: Reply with quote

Jeg skrev samme innleget i en tråd i garderoben. Jeg vet ikke helt hvor den passer best.

Men, uansett. Tidligere Watford-trener og engelsk landslagssjef, Graham Taylor er død.

I Watford var han en pionér for intens, direkte fotball, lange baller og høyt press. Så det var kanskje et paradoks at det var nettopp Drillo som satte inn banesåret som tok knekken på karieren hans.

Han er uansett en viktig brikke i utviklingen av moderne fotball, og jeg synes han fortjener all hyllest og respekt.

http://m.bbc.co.uk/sport/...l/38599231
Back to top
View user's profile Send private message
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 04.09.2017 17:54    Post subject: Reply with quote

Jørn Andersen med kontraktfestet stillhet?

http://www.vg.no/sport/fo.../24133095/
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.09.2017 18:39    Post subject: Reply with quote

Skal sies at også jeg hadde vært ltt forsiktig med uttalelsene mine på hotelltelefonen når e-tjenesten/arbeidsgiveren sitter i naborommet og avlytter.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 04.09.2017 18:58    Post subject: Reply with quote

Forstår han meget godt, ja. Skal være relativt eventyrlysten for å takke ja til en sånn jobb i utgangspunktet.
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 05.09.2017 11:26    Post subject: Reply with quote

Stakkars fyr.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6673

PostPosted: 08.09.2017 18:36    Post subject: Reply with quote

Nå er jeg Rimelig sikker på at utlendinger som bor/jobber og beinner seg i Nord Korea har det meget meget bra der såfremt de respekterer normen der nede.

Selvfølgelig vi som er vandt til ytringsfrihet (kremt kremt) hadde blitt tatt av dage på flekken om vi ropte ulv, men jeg vil ikke tro det er mange som reiser dit uten å være klar over hvordan de bør oppføre seg, og jørn er nok intet unntak! Sikkert mye spennende å oppleve der nede også forruten politisk propaganda Smile
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 20.09.2017 20:00    Post subject: Reply with quote

Sitter å hører på nyeste heia fotball podcasten med Tom Nordlie som gjest. Der forteller han at han var enig med Skutle og Bratseth om å trene rosenborg 2006 sesongen, men at han ble pressa såpass av start til å skrive ny kontrakt der at det endte med det, og at rosenborg da gikk for Høgmo. Nordlie angret på det valget.

Er dette en kjent historie? Var nytt for meg
Lenke til podcasten http://p3.no/heia-fotball/
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 21.09.2017 07:21    Post subject: Reply with quote

Historien var vel ikke helt sånn?

Det endte med start fordi Rosenborg pressa for hardt. Perry sa opp uka etter at de ble enige om at Nordlie skulle trene oss i 2006, og vi ville da ha Nordlie med én gang - men han var i gullkamp med Start og ville fullføre året i Kristiansand, så da gikk vi for Høgmo istedet.

Noe annet som kom fram var at Høgmo var klar for å ta over Start fra 2006, men siden vi ble tvunget til å handle raskt ble hele prosessen fremskyndet og vi endte opp med tåkeluren istedet, mens Nordlie ble i Start.


Last edited by Hedon on 21.09.2017 08:59; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 21.09.2017 07:39    Post subject: Reply with quote

Tipper Nordlie har rimelig kontroll på historien?

Synd han ikke kom, alltid likt han.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 21.09.2017 08:07    Post subject: Reply with quote

Vet ikke helt jeg altså, husker det var masse diskusjoner om han her inne på den tida. Fyren var jo splitter pine gal og folk ble pisslei han etter 25 minutter.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 21.09.2017 08:59    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Tipper Nordlie har rimelig kontroll på historien?


Ja, og Nordlie forklarte det slik jeg beskrev, ikke slik libido skrev. En liten, men ganske betydelig forskjell.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Indreløper
Veteran


Joined: 01 Aug 2015
Posts: 3879
Location: Levanger

PostPosted: 21.09.2017 09:35    Post subject: Reply with quote

Omtrent når i klippet er dette å finne?
_________________
- Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal!
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 21.09.2017 10:21    Post subject: Reply with quote

rundt midten en plass. Podcasten er over to timer lang, men alt er interessant
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21950

PostPosted: 21.09.2017 10:38    Post subject: Reply with quote

Den første halvtimen er en kavalkade der Tom Nordlie gjenforteller kommentarer han har hatt de siste 30 årene som har fått folk til å le, med en krampeaktig latter fra programledere. Den kan med fordel skippes. Det er ganske interessant når de blir mer seriøse og snakker fotball og ikke leker stand-up.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Largactyl
Veteran


Joined: 12 Sep 2005
Posts: 4001

PostPosted: 22.09.2017 00:38    Post subject: Reply with quote

Heia fotball er en ganske tafatt fotballpodcast med meget gode gjester, stort sett, desverre.
_________________
https://twitter.com/djuptjuv
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.12.2017 21:03    Post subject: Reply with quote

Han er ikke så opptatt av politikk, men Nord-Koreas landslagssjef Jørn Andersen (54) innser at tirsdagens møte med Sør-Korea handler om mer enn fotball.

Særlig slik verden ser ut nå.

– Det er klart at jeg merker at det er en spesiell kamp, sier Andersen til VG.

Det er den syttende gangen de to adskilte naboene møtes på fotballbanen (på herresiden). Oppgjøret spilles i Japan, som en del av sluttspillet i det østasiatiske mesterskapet. Kina er fjerde deltagende nasjon.

– For meg er dette en vanlig kamp, mot en god motstander. Men hva spillerne og lederne tenker, er jo en annen ting. De har levd med historien på en annen måte enn meg, sier Jørn Andersen.

(...)

– Jeg vet at mange ikke likte at jeg tok jobben, og kanskje kan det være litt negativt for meg med tanke på jobber videre, det vet jeg ikke noe om. Mitt mål har uansett bare vært å hjelpe dem med å utvikle fotballen, og jeg føler at jeg har lykkes, sier mannen som etter alt å dømme gir seg 31. mars, etter nesten to år i Pyongyang.

– Jeg tror også det blir lagt merke til og at mange har respekt for det jeg har klart å få til, helt alene. Se på Marcello Lippi (Kinas trener), han har med seg ti italienske hjelpetrenere, påpeker Jørn Andersen.

Lippi, Italias gulltrener fra VM i 2006, har kontrakt til 2022, og hovedmålet er selvsagt å få Kina til VM i Qatar. Hans Kina åpnet denne turneringen med å spille 2-2 mot Sør-Korea.

– Jeg snakket litt med ham før turneringen. En hyggelig mann, men han var først og fremst glad for at jeg kunne snakke italiensk med ham, siden han ikke er så stødig i engelsk, sier Jørn Andersen, som behersker italiensk etter sin tid som spiller i sveitsiske Lugano og Locarno. Lippi og Kina er motstander i den siste kampen, på lørdag.

Les mer: Klar for Sør-Korea: – Det er klart dette er spesielt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.03.2018 22:36    Post subject: Reply with quote

Mer om samme mann på NRK1 akkurat nå: Jørn Andersen - på glødende kull
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 17.04.2018 18:01    Post subject: Reply with quote

Flos nye rolle er å følge opp de 34 spillerne som Chelsea har på utlån til en rekke klubber rundt omkring i England og resten av Fotball-Europa.

- Det er kjempespennende. Chelsea har et veldig suksessfullt akademi, men veien er fortsatt lang opp til førstelaget i Chelsea. Derfor er det viktig å lykkes med utlånene. Det er her jeg skal gjøre en jobb, forteller Tore André Flo til Dagbladet.

(...)

- Min oppgave er å se utlånsspillernes kamper live fra stadion, eventuelt se klipp fra de jeg ikke får sett live. I tillegg snakker jeg mye med managerne og gir innspill til hva spillerne kan utvikle og forbedre. Det er viktig oppfølging for at flest mulig kan ta steget opp på Chelseas A-lag, forteller den norske spisslegenden.

Les mer: Tore André Flo har fått ny jobb. Rykker opp i Chelsea: - Jeg har en drøm
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next
Page 17 of 18

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb