English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Akademispillerne
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 94, 95, 96 ... 103, 104, 105  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 15.09.2020 13:23    Post subject: Reply with quote

Fantastisk! Gledelig å se at det gror godt i junioravdelinga. Noen som har sett han mye, som kan si hvilke styrker og svakheter han har? Hadde vært morsomt med en midtstopper som har halvparten så god teknikk som Emil Ceide.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 15.09.2020 14:36    Post subject: Reply with quote

Har bare sett han i noen kamper men synes han virker som en spennende type. Bra tempo og ok teknikk til å være stopper. I tillegg så virker det som om han prøver å være en ballspillende midtstopper. Får han lagt på seg enda flere muskler også så kan han bli en ganske komplett midtstopper.

Har med andre ord de kvalitetene vi gjerne skal ha i en stopper, så er spørsmålet om han kommer opp på nivået som trengs for å slippe til. At han er god nok defensivt osv.
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 16.09.2020 10:24    Post subject: Reply with quote

Sondre Skogen linkes til Nederland.
Ikke sjokkerende laget som trenes av en eks RBK-trener.
AD: Feyenoord haalt weer Noor voor O21-team, slecht nieuws voor jeugdproduct Lewis

https://twitter.com/Mikos...9024476160
Quote:
Nok en ny spiller for Feyenoord under 21 år. Og nok en nordmann. Arnesen leier Sondre Skogen fra Rosenborg. En sentral forsvarer og eks-kaptein på Rosenborgs andrelag.
På grunn av ankomsten til Skogen, vil Noah Lewis fortsatt måtte forlate klubben. #Feyenoord


Ser at enkelte på Twitter omtaler det som nok et lån.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 16.09.2020 11:00    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...bk-unggutt

Hvor mange skal Coolen hente fra RBK...?

Uansett fin erfaring for Skogen. Bare ikke RBK2 blir for mye svekket nå, får håpe 3. div ikke starter så ingen rykker ned fra 2. div
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 16.09.2020 12:57    Post subject: Reply with quote

Ikke god kutyme det der....
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 16.09.2020 13:19    Post subject: Reply with quote

For min del synes jeg det er helt fint at unge lovende rosenborgere får prøve seg i et annet miljø. Det burde være lærerikt og nyttig.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 16.09.2020 13:29    Post subject: Reply with quote

Med unntak av at han kun har kontrakt ut året. Og sjansen for at han forlenger med oss etter et suksessfullt utlån er liten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8287

PostPosted: 16.09.2020 13:33    Post subject: Reply with quote

Regner med at Skogen måtte forlenge kontrakten før han fikk dra på utlån. Viss ikke, har ikke RBK trua på ham.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 16.09.2020 14:00    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
For min del synes jeg det er helt fint at unge lovende rosenborgere får prøve seg i et annet miljø. Det burde være lærerikt og nyttig.


Tviler på at Feyenoord gjør dette for at spillerne skal få en fin opplevelse.
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 16.09.2020 14:18    Post subject: Reply with quote

Selvsagt ikke, men det betyr vel ikke at det ikke er nyttig for dem. Og for oss? Jeg vil tro de får minst like mye læring der som på RBK2. Hensikten er å skape bedre spillere, ikke at RBK2 skal vinne noe.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 16.09.2020 14:32    Post subject: Reply with quote

Får se hva som skjer videre nå. Både med han og Tørset Johnsen. Om noen av de kommer tilbake eller om de nå er tapt for RBK.

Det er i hvert fall fullt forståelig for Skogen har i likhet med Tørset Johnsen ikke fått en eneste kamp denne sesongen. Spillmessig er det nok ikke dumt at de får dra å spille i Nederland, men det er jo det at om de gjør det bra så vil de være tapt for klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 16.09.2020 14:42    Post subject: Reply with quote

Er Skogen god nok til å spille i ES på nåværende tidspunkt da ? Ikke sett noen RBK 2 kamper, så har lite kontroll på han. Det sitter jo dog langt inne å bruke juniorer i særlig grad når laget sliter som det har gjort i år.

Tørset Johnsen burde dog kunne vært prøvd, all den tid vi har hatt mye skader på midtbanen og har vært tynt besatt til tider.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 16.09.2020 17:01    Post subject: Reply with quote

Dette er en uting. Få det bort. RBK må begynne å satse på talentene istedenfor Hovland og Valsvik for eksempel.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 16.09.2020 18:09    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Er Skogen god nok til å spille i ES på nåværende tidspunkt da ? Ikke sett noen RBK 2 kamper, så har lite kontroll på han. Det sitter jo dog langt inne å bruke juniorer i særlig grad når laget sliter som det har gjort i år.

Tørset Johnsen burde dog kunne vært prøvd, all den tid vi har hatt mye skader på midtbanen og har vært tynt besatt til tider.


Vanskelig å si hva nivået hans er på når han jo ikke har fått muligheten. Mtp de som har ledet laget den siste tiden så er det ikke nødvendigvis slik at han ikke er god nok som er grunnen til at han ikke har fått prøve seg.

Men vil tro Åge har vært involvert her. Hvis Skogen hadde fått beskjed om at det kunne komme sjanser nå i høst under Åge så hadde han sikkert blitt. Men nå er det vel slik at vi er på jakt etter en ny stopper og da går Skogen fra 4. til 5. valg på stopperplass. Da er det nok mer interessant og bedre for Skogen å få prøver seg i Nederland i høst.

Det at Skogen lånes ut har vel kanskje også noe med at Mikkel K Ceide har vært med på feltet og signert proffkontrakt.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 17.09.2020 20:58    Post subject: Reply with quote

"– Jeg kan ikke si så mye. Dette er noe de hadde snakket om før jeg kom, og de hadde visst halvveis en avtale, sier RBK-trener Åge Hareide, som henviser videre til RBKs sportslige leder Mikael Dorsin."

Hentet fra adressa.no
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.09.2020 13:40    Post subject: Reply with quote

BÃ¥de Skogen og Johnsen startet 1-3-tapet mot ADO Den Haag, der sistnevnte reduserte til 1-2.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.09.2020 20:12    Post subject: Reply with quote

Iver Westerlund går trolig tilbake til Stjørdals-Blink fra Rosenborg

(...)

– Det er en avtale vi håper å få til snart. Iver er stjørdaling, og vi vil ha unge stjørdalinger hjem slik at de kan spille for Blink og utvikle seg videre hos oss. Vi håper en overgang lar seg gjøre, sier sportslig leder Petter Holltrø.

Les mer: PÃ¥ vei tilbake til Blink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.11.2020 23:59    Post subject: Reply with quote

Midtstopper? Venstreback? Kantspiller?

17 år gamle Pawel Chrupalla har prøvd det meste i Rosenborg. Tirsdag kveld startet han det Nidaros-sendte vinterserie-oppgjøret mot Levanger som midtstopper, før han fikk en omgang som venstreback i 3-1-seieren for et stjernespekket Rosenborg 2.

(...)

– Jeg prøver å utvikle meg på de fleste steder, men jeg trives best som kant eller back.

(...)

Fremtiden er uviss for 17-åringen, som er på utgående kontrakt med Rosenborg. Denne sesongen fikk han så vidt debutere for andrelaget i 2. divisjon, men flere sjanser er kommet i vinterserien mot Nardo og Levanger.

– Jeg har hørt fra trenere at de vil ha meg her, men jeg har ikke fått noe konkret tilbud. Jeg vet ikke noe mer om hva som skjer neste år. Jeg er tålmodig, sier han.

Les mer: 17-åringen spurte RBK-profilen pent om å få ta frisparket. Det gikk slik: – Lekkert!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11708

PostPosted: 05.11.2020 03:39    Post subject: Reply with quote

Noen som så treningskampen som vet hvordan han klarte seg? Rimelig spesielt at han blir brukt som en potet nå. Og at han kan spille stopper. Har han med andre ord få offensive kvaliteter utenom skuddbeinet sitt?

Litt merkelig om han skulle dra etter kun 1 år. Vil vel tro at kontrakten blir forlenget.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6680

PostPosted: 07.11.2020 15:16    Post subject: Reply with quote

Har vell spilt litt her og der ikek bare for å utvikle deler av spillet sitt, men også pga mangler på blandt annet backspillere.
Mulig 2mas eller noen har mere å komme med.

En spiller som hørtes fryktelig spennende ut da han kom, litt Helland over seg og synes det er rart om han ikke får fornyet kontrakt.
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.11.2020 17:04    Post subject: Reply with quote

Ved årsskiftet må trolig samtlige spillere født i 2000 og 2001 som ikke har A-lagskontrakt i Rosenborg, finne seg en ny klubb. Flesteparten har allerede funnet seg en ny klubb å trene med, i påvente av ny klubb å spille for.

– En god del av disse guttene har vært her i seks år. Flere var med som overårig denne sesongen, for å styrke A-laget og være konkurransedyktige i 2. divisjon, men nå er de moden for nye utfordringer, sier akademisjef Roar Vikvang til Nidaros.

(...)

Spillere som kommer til å forlate klubben og leter etter ny klubb:

- Teodor Haltvik (Trener med Ranheim)
Kristoffer Kroglund Haugen (Trener med Strindheim)
- Joachim Solem (Har trent med KBK. Skal trene med Stjørdals-Blink)
- Brede Frøysa (Trener med Nardo)
- Haakon Rusten Berge (Trener med Byåsen)
- Edvin Grevskott (Trener med Nardo)
- Daniel Flaathe-Simonsen (Trener med Byåsen)
- Iver Nordmeland Westerlund (Signerte for Stjørdals-Blink i oktober)
- Franklin Daddys Boy Nyenetue (Signerte for Stjørdals-Blink i oktober)

Les mer: Teodor (20) er en av sju RBK-talenter som forlater klubben
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.11.2020 20:38    Post subject: Reply with quote

Akademileder Roar Vikvang er svært godt fornøyd med å ha kapret underskriften til det lovende stoppertalentet Håkon Røsten.

(...) Han har vært på landslag på 15-årsnivå og gjort det godt der. Nå skal han videre og ta nye steg, det tror vi at vi har muligheten til å bidra til å hjelpe han med i SalMar-akademiet. Gi skal gi han matching som gjør at han kan fortsette utviklingen sin og forhåpentligvis nå målene sine, sier akadamileder Roar Vikvang.

Les mer: Henter lovende 15-Ã¥ring fra Oppdal

- Jeg hadde en plan om at jeg skulle bruke høsten til å vise meg fram. Det ble imidlertid litt andre forutsetninger enn jeg så for meg da Nederland delvis ble stengt ned rett etter at jeg kom hit. Men jeg føler at jeg har gjort en bra figur, sier Sondre.

Han er spent hva treneren og klubbledelsen konkluderer med i neste måned når en av de største klubbene i hollandsk æresdivisjon skal ta stilling til om de skal forlenge oppholdet med den nordtrønderske importen.

- Jeg har kontrakt med Rosenborg ut året og er på lån her fram til jul. Jeg er takknemlig for at RBK lot meg gå da henvendelsen kom. De kunne ha sagt nei, og da hadde jeg mistet muligheten til å få prøve meg her. Det har vært ett steg opp for meg fotballmessig ettersom det er bra nivå på den nederlandske U 21-ligaen. Det er bedre enn i norsk 2. divisjon ettersom nivået er mye jevnere. Det er også en helt annen interesse rundt kampene, sier Sondre Skogen.

(...)

Sondre Skogen fikk bare med seg tre treninger med sine nye lagkamerater før han fikk plass i førsteelleveren. Det var en stor tillitserklæring for unggutten.

- Jeg rakk dessverre bare å få spilt en kamp før restriksjonene ble strengere og det meste som var av fotballaktivitet ble stoppet. Nå har det gått så langt at vi bare får trene i grupper på fire og fire spillere og med stor avstand. Det er forståelig når situasjonen er som den er. Men jeg kan ikke nekte for at det er kjedelig og dårlig «timing» for meg som spiller for ny kontrakt. Motivasjon er allikevel på topp og jeg prøver å gjøre det beste ut av situasjonen, sier han.

(...)

- Jeg har mest lyst til å bli her. Dersom det ikke er mulig håper jeg det kan være andre klubber i Nederland som er interesserte.

Les mer: Sondre (20) vil fortsette i Nederland

Skogen dominerte periodevis i 2. divisjon etter at fotballforbundet åpnet for spill på nivå tre. Tore Grønning mener Skogen er moden for større oppgaver og at han bør spille minst 1.-divisjonsfotball neste år.

- Nåløyet er trangt og det er alltid vanskelig å peke ut hvem som blir toppspillere. Men vi har over lang tid sett at Sondre har de kvalitetene som må ligge i bunn for å ha muligheten til å ta de neste stegene. Først og fremst i form av at han har de sportslige kvalitetene. Vesentlig er det også at han er mentalt sterkt og hardtarbeidende. 2000-modellen har hatt en klar plan helt siden han flyttet til Steinkjer for å satse på fotballen, sier Grønning.

Han trekker fram Sondre Skogens fysikk og hodestyrke. Likeså evnen til å lese spillet og at han er god med begge beina. Det at han er flink til å slå både korte og lange pasninger blir trukket fram som et pluss.

Les mer: Tror Sondre blir en toppspiller
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.11.2020 17:28    Post subject: Reply with quote

For et år siden herjet Teodor Berg Haltvik med Raufoss 2 for Rosenborg 2 i 3. divisjon. Berg Haltvik imponerte med to mål og glimrende spill på Nammo stadion. Ved årsskiftet går kontrakten med Rosenborg ut, og «Teo» ønsker å ta steget inn i voksenfotballen andre steder enn på Lerkendal. Torsdag satte han seg i bilen og kjørte fra Trondheim for å trene med Raufoss den kommende uka.

– Nåløyet for å spille i førsteelleveren i Rosenborg er veldig trangt. For min egen utvikling tror jeg det er bra å spille i en annen klubb når jeg skal ta steget fra junior til senior. Jeg har trent med Ranheim siden 2. divisjon var ferdig for vår del, men har lyst til å se andre alternativer. Raufoss virker å være en god klubb, og Filip har sagt mye fint om klubben her, sa Teodor Berg Haltvik etter sin første trening i gult og sort treningstøy på Nammo stadion.

Les mer: Ny Rosenborg-spiller til Raufoss
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.12.2020 23:18    Post subject: Reply with quote

Jørgen Sønstebø fra Stjørdals-Blink og Sander Brostrøm fra Orkla klare.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9058
Location: Trondheim

PostPosted: 05.12.2020 18:37    Post subject: Reply with quote

Har trent med to år eldre spillere siden han var seks år - nå er han klar for Rosenborg
Quote:
Nylig ble det klart at Sander Evjen Brostrøm (14) forlater Orkla til fordel for Rosenborg og Salmar-akademiet. Sander har de siste årene spilt for Orklas aldersbestemte lag og har i tillegg gjort seg bemerket på kretslaget hvor han har bøttet inn mål. 14-åringens neste stoppested blir Salmar-akademiet på 16-årslaget til Rosenborg, hvor han blant annet skal spille i nasjonal serie kommende sesong mot jevnaldrende fra andre toppklubber i landet, samt delta i NM.

Har trent med FC København

Det er ikke bare Rosenborg som har vist interesse for vingtalentet. Han har blant annet vært innom danske Midtjylland og FC København på treningsopphold, hvor han har deltatt både på treninger og spilt kamper. 9. klassingen mener det er for tidlig å flytte utenlands for å satse på fotballen nå.

- Jeg må først gjøre ferdig ungdomsskolen. Nå blir det uansett en del pendling til Trondheim med treninger fire ganger i uken på Salmar-akademiet, men det skal nok gå bra, sier han.

Bøtter inn mål

I hele sin karriere har lysluggen bøttet inn mål. Årets sesong har ikke vært noe unntak. Den 1,86 meter høye vingen har scoret fem mål på to kamper for Orklas G16-lag, 15 mål på 16 kamper for G16-laget og imponerende 21 mål på 13 kamper for kretslaget som møter de beste spillerne på hans alder.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 94, 95, 96 ... 103, 104, 105  Next
Page 95 of 105

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb