English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ranheim IL
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 07.07.2021 19:57    Post subject: Reply with quote

Han er skolert hvertfall og bruker sunn fornuft. Han har heller ikke fremmedfrykt for andre nasjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 08.07.2021 08:10    Post subject: Reply with quote

i Ranheim skal man vel helst kun ha trøndere uansett, så (mangelen på) fremmedfrykt er vel ikke så viktig/interessant akkurat i denne sammenhengen.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 08.07.2021 09:16    Post subject: Reply with quote

De har vel gått litt bort fra det nå. De var veldig på det tidligere, men nå er det litt mer mellom fingrene. De så at den tulle strategien de ønsket ikke er bærekraftig hvis man har ambisjoner om TL.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.08.2022 21:52    Post subject: Reply with quote

Karlsen har vært i Ranheim siden 2017, og var med på eventyrreisen klubben var på for noen år tilbake. Nå er det trolig lite aktuelt for klubben å forlenge med profilen.

– Nei, mest sannsynlig er det ikke aktuelt for klubben. Jeg har vært så heldig å få jobbe i klubben på markedssiden og har trivdes veldig godt med det, men så er det først og fremst fotball som har vært livet mitt hele veien, sier Karlsen.

(...)

Hittil denne sesongen har det blitt lite spilletid på 32-åringen. I løpet av de to siste sesongene har han kun startet to seriekamper. I år har det blitt med sju innhopp så langt på den høyreiste angrepsspilleren.

– Man spiller først og fremst fotball for å spille, og det har det vært lite av i år også. Jeg trives godt med å være en av de eldre, og jeg har en påvirkning selv om jeg ikke spiller da, det er det som gjør at jeg fortsatt liker å være her, sier spissen.

Les mer: Michael Karlsen vurderer å legge opp: Dette vil han gjøre etter karrieren
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.09.2022 22:33    Post subject: Reply with quote

For fire år siden sa klubben nei til å etablere akademi. Nå har imidlertid Ranheim vendt om, og dette er noen av hovedpunktene i Ranheims plan for å bidra til flere og bedre spillere til de beste lagene i Trøndelag.

*Talenter skal integreres i allerede eksisterende Ranheim-lag

*Hele årskullet i klubben blir del av akademiet, og vil eksempelvis differensieres gjennom 1.-, 2.- og 3.lag.

*Vil rekruttere fra 15-års-alderen. «Kun unntaksvis» spillere på 13 og 14.

*Må bedre oversikten på alle årstrinn i hele Trøndelag

*Minimumsbudsjett på sju millioner kroner

*Ansette minst sju profesjonelle trenere

*Ønsker toppforum med «ærlige diskusjoner» om hvor hvert enkelt talent kan bli best

*Dropper trolig nasjonal serie i starten

Les mer: Ranheim vil ha eget akademi. Velger annen vei enn Rosenborg

Enn om Ranheim hadde brukt sju millioner på å øse av sin overflod av kunnskap, slik at den hadde regnet ned over miljøene på Kattem og Kolstad, Røros og Rennebu, Selbu og Stjørdal? Hvor mange potensielle talenter hadde ikke da fått optimale vilkår for blomstring?

Ranheim feller i stedet en knusende dom om hele trøndersk fotball, over det arbeidet som gjøres i Trøndelag Fotballkrets og i alle dens medlemsklubber. Et pussig poeng her, som Arne Scheie ville formulert det, er at den som avsier denne dommen er bror til han som styrer fotballkretsen. Der skulle en gjerne vært til stede i neste familiemiddag!

Tanken må jo være at disse tradisjonelt dyktige trønderske miljøene skal bli bedre nå da, når Ranheim skal ta fra dem de ivrigste spillerne. I Ranheim tror de antakelig at hvis du rykker ut tre spillere fra miljøet på Frosta, og to fra Skatval, så blir de gjenværende inspirert.

Les mer: Ranheim, Ranheim ... nå er du bare minner
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.12.2022 23:06    Post subject: Reply with quote

– Det har gitt oss noen utfordringer, for kompetanse må erstattes. Men vi må forstå hvem vi er. I Ranheim driver vi med utvikling, og det koster. Og i perioder kan det koste litt mer, sier klubbleder Frank Lidahl i Ranheim.

De siste drøye to årene har Rosenborg rekruttert ikke mindre enn ti mann til trenerstab og medisinsk støtteapparat fra lillebror i fjæra. Dette er ressurspersoner hentet enten direkte fra Ranheim eller som har en fortid i klubben.

(...)

Rosenborgs sportslige koordinator avviser glatt at alle ansettelsene av Ranheim-folk er et utslag av «dårlig fantasi» og en tanke om at det er lettvint.

– Når vi lyser ut stillinger i RBK er det gledelig at det alltid er en del søkere fra det trønderske fotballmiljøet. Det er litt sånn vi ønsker det skal være, all den tid vi er på toppen av den trønderske fotballpyramiden. Men så er det ikke slik at alle disse har fått jobb kun fordi de har vært innom Ranheim. Alle har vært i konkurranse med andre godt kvalifiserte kandidater, og de har vunnet den konkurransen fordi de best kvalifisert, sier RBK-sjefen.

Les mer: Ti ansettelser i RBK på to år har én ting til felles
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 09.01.2023 09:58    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re Ingebrigtsen aktuell som ny ranheim-trener.
Back to top
View user's profile Send private message
Brooklynlol
Proff


Joined: 26 Jul 2015
Posts: 486

PostPosted: 09.01.2023 10:17    Post subject: Reply with quote

Kåre som hovedtrener i Ranheim tror jeg faktisk hadde vært veldig bra og gøy.
Back to top
View user's profile Send private message
BGFE_1916
Proff


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 288

PostPosted: 09.01.2023 11:29    Post subject: Reply with quote

Første steg i retning Det Uunngåelige! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1171
Location: Trondheim

PostPosted: 09.01.2023 14:54    Post subject: Reply with quote

Hadde faktisk ikke overrasket meg om Kåre kom inn dørene igjen på lerkendal, etter et par år med suksess i fjera.

Er det forøvrig noen som har noe innsikt i hvorfor Pereira ble fjernet. Adressa har jo nevnt at spillegruppa er misfornøyd, men lite konkret informasjon om hva denne misnøyen går ut på.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2074
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 09.01.2023 15:05    Post subject: Reply with quote

Kåre kan fort være akkurat det de trenger i Ranheim. Rusk i spillergruppa, misnøye og ganske dårlig stemning. Tenker at det for kan være en veldig lur ansettelse. Så vil det nå vise seg hvor lenge den er lur.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 09.01.2023 15:20    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Er det forøvrig noen som har noe innsikt i hvorfor Pereira ble fjernet. Adressa har jo nevnt at spillegruppa er misfornøyd, men lite konkret informasjon om hva denne misnøyen går ut på.


Ingenting veldig oppsiktsvekkende, stort sett typiske greier som oppstår når en arbeidsgruppe underpresterer og leder under press begynner å bli frustrert, lite konstruktiv i tilbakemeldingene og lite villig til å lytte.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 09.01.2023 16:14    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Hadde faktisk ikke overrasket meg om Kåre kom inn dørene igjen på lerkendal, etter et par år med suksess i fjera.

Er det forøvrig noen som har noe innsikt i hvorfor Pereira ble fjernet. Adressa har jo nevnt at spillegruppa er misfornøyd, men lite konkret informasjon om hva denne misnøyen går ut på.


Hører også at spillerne ønsket han ut. Sterk faglig, men dårlig pedagogisk. Slitt forhold til flere spillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Pokie
Veteran


Joined: 05 Aug 2011
Posts: 1658
Location: Trondheim

PostPosted: 09.01.2023 16:53    Post subject: Reply with quote

Har hørt at han er kontrollfreak og veldig ensporet. Masse regler. Blant annet har man ikke lov til å krysse kunstgresset om man ikke har trening. Man må gå rundt banen.

Erna Solberg Ã¥pnet paraidrettssenteret pÃ¥ Ranheim da hun var statsminister. Ved en feiltagelse (evt av samme grunn som at Rita Ottervik alltid tar heis) krysset hun en av treningsbanene. PÃ¥ vei over kunstgresset fikk hun klar beskjed om Ã¥ gÃ¥ rundt 😅. PÃ¥ en mÃ¥te litt herlig og tonedøvt samtidig.
_________________
"I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.01.2023 19:27    Post subject: Reply with quote

– Jeg kan bekrefte at Ranheim har tatt kontakt med oss angående Kåre Ingebrigtsen, sier Rune Eriksen, daglig leder for Åsane fotball.

(...)

– Konen min (Hege Leirfall Ingebrigtsen, journ.anm.) har fått jobb i Trondheim, og det er over en uke siden jeg sa opp, sier Ingebrigtsen.

Han ønsker ikke å kommentere Ranheim-interessen foreløpig. Ei heller at Åsane krever kompensasjon for å slippe ham.

– Men jeg har en oppsigelsestid i Åsane, og forholder meg i utgangspunktet til det, sier han – uten å ville si hvor lang den oppsigelsestiden er.

Les mer: Åsane krever penger for å slippe Ingebrigtsen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 09.01.2023 21:50    Post subject: Reply with quote

O-Rex wrote:
Kåre kan fort være akkurat det de trenger i Ranheim. Rusk i spillergruppa, misnøye og ganske dårlig stemning. Tenker at det for kan være en veldig lur ansettelse. Så vil det nå vise seg hvor lenge den er lur.


Usikker jeg altså. Da han kom til RBK var bordet dekket for å utløse et voldsomt potensial bare man løste noen koder og fikk opp humøret. Virker ikke som Ranheim per 2023 har de samme type ingrediensene som bare ligger på kjøkkenbenken og venter. Mye brukbart spillermateriale som har forlatt Ranheim, sitter igjen med en del unge spillere og noen godt rutinerte, lite i mellom.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 10.01.2023 01:18    Post subject: Reply with quote

Sleng med at i RBK hadde Kåre ingenting å bevise eller å tape når han kom. Det var liksom ingen særlige forventninger til han, han skulle bare forsøke å snu skuta etter Perry mens klubben skulle finne vår neste gulltrener. Jeg føler heller ikke at det var et krav om gull før 2015-sesongen. Alt presset som var på han når han kom hit var det han la på seg selv for å bevise at han var riktig mann også på lengre sikt.

Når/hvis han tar over Ranheim så vil det automatisk være forventinger om at de skal være et topplag i OBOS i 23 og kjempe om opprykk. Selv om Kåre egentlig har bevist nada etter at han fikk sparken i Rosenborg. Her kommer det en trener med seriegull og masse erfaring fra større klubber som skal trene Ranheim liksom. Det kan bli spennende å se hvis det ikke er full klaff ut fra startblokkene, all den tid han har vel fortsatt til gode å snu motgang i trenerkarrieren sin?
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 10.01.2023 09:55    Post subject: Reply with quote

Det er spenstig å snakke ned resultatene han fikk til hos oss. Det var nok ikke i nærheten av å være så lett, som enkelte her inne foreslår. Skal også sies at det alltid vil medføre press å være trener for oss, og at trenere alltid vil føle på dette - i alle fall når han hadde ambisjoner om å få trenerjobben. Da kan man jo tenke seg at han hadde store forventninger til seg selv, og lite tid på å skape resultatene som skulle imøtekomme ambisjonene hans.
Back to top
View user's profile Send private message
BuranBuran
Junior


Joined: 23 Apr 2019
Posts: 60

PostPosted: 10.01.2023 10:15    Post subject: Reply with quote

KÃ¥re klar for Ranheim Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 10.01.2023 13:14    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Sleng med at i RBK hadde Kåre ingenting å bevise eller å tape når han kom. Det var liksom ingen særlige forventninger til han, han skulle bare forsøke å snu skuta etter Perry mens klubben skulle finne vår neste gulltrener. Jeg føler heller ikke at det var et krav om gull før 2015-sesongen. Alt presset som var på han når han kom hit var det han la på seg selv for å bevise at han var riktig mann også på lengre sikt.


Selvfølgelig hadde han press og krav om gull! Han overtok Norges beste spillerstall som underpresterte til å ligge i toppen sammen med andre lag, før han skapte et vinnerlag som tok en ovetbevisende andreplass i 2014. Alt annet enn gull i 2015 hadde blitt regna som nedtur. Det overraskende var heller hvor mye mer han fikk ut av laget enn det som hadde trengtes for å vinne gull. Hvor suverene man ble.
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
PekeFortsattMotFærøyan
Junior


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 99

PostPosted: 10.01.2023 13:53    Post subject: Reply with quote

Imponerende hvor lenge han holdt ut med skarrepakket. Velkommen tilbake til Trondheim.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10905

PostPosted: 10.01.2023 14:10    Post subject: Reply with quote

Sparken i Ranheim 2025. Men blir det søksmål, eller er det bare RBK som ikke har lov å sparke trenere?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 10.01.2023 15:22    Post subject: Reply with quote

thomas_katt wrote:
Selvfølgelig hadde han press og krav om gull! Han overtok Norges beste spillerstall som underpresterte til å ligge i toppen sammen med andre lag, før han skapte et vinnerlag som tok en ovetbevisende andreplass i 2014. Alt annet enn gull i 2015 hadde blitt regna som nedtur. Det overraskende var heller hvor mye mer han fikk ut av laget enn det som hadde trengtes for å vinne gull. Hvor suverene man ble.


Skumleste litt i Rosenborg 2015-tråden, frem til slutten av mars. Konsensus der inne virket å være at man hadde toppnivået inne til å ta gull men det var langt i fra en utbredt oppfatning om at alt annet enn gull var nedtur. Det var masse spørsmålstegn og usikkerhetsmomenter før sesongstart på om laget var godt nok, bredden i stallen etc. blant annet. Det var også noen som ikke hadde tro på at gull var realistisk i det hele tatt. Så jeg står ved min påstand om at det ikke var noe krav om gull før 2015-sesongen.

Men du kan gjerne motbevise dette. Jeg orker ikke lime inn innlegg fra 2015, men jeg kan linke til tråden "Rosenborg 2015" i det minste.

https://www.rbkweb.no/for...mp;start=0

Jeg har skumlest frem til side 20 ca. Men brukte veldig lite tid på innleggene fra høsten 2014, og skumlest litt mer nøye fra januar 2015.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 957

PostPosted: 12.01.2023 12:43    Post subject: Reply with quote

https://www.ranheimfotbal...-i-ranheim

Offisielt ansatt som ny trener for Ranheim. Litt overraskende bare ettårskontrakt i første omgang. Gir vel begge parter en rask og udramatisk utvei om dette ikke funker. For Ranheim sin del så er det vel lav risiko med denne ansettelsen. Kåre får en del gratis fra både spillergruppen og fans tipper jeg. Samtidig er det rimelig å forvente mer av Kåre enn om de hadde ansatt en mindre kjent og meritert trener. Personlig tipper jeg det blir sånn passe vellykket og at Ranheim lander på 5-6 plass og kan si seg fornøyd nok til at Kåre får fornyet tillit inn mot 2024.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 12.01.2023 12:56    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det kan passe Kåre fint, jeg. Lavere forventninger og trykk enn det han hadde i Rosenborg. Hvis han finner tilbake til suksessoppskriften fra 2014-2015 kan han gjøre det veldig bra med Ranheim.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79, 80, 81, 82  Next
Page 78 of 82

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb