English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Fotball-VM 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 54, 55, 56  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11728

PostPosted: 06.12.2013 18:30    Post subject: Reply with quote

Gruppe A: Brasil, Kamerun, Mexico og Kroatia

Gruppe B: Spania, Chile, Australia og Nederland

Gruppe C: Colombia, Elfenbenskysten, Japan og Hellas

Gruppe D: Uruguay, Italia, Costa Rica og England

Gruppe E: Sveits, Ecuador, Honduras og Frankrike

Gruppe F: Argentina, Nigeria, Iran og Bosnia

Gruppe G: Tyskland, Ghana, USA og Portugal

Gruppe H: Belgia, Algerie, Sør Korea og Russland

Italia ble trukket ut som det europeiske laget som måtte i pot 2. Italia heldig med den trekningen ettersom Uruguay var det svakeste laget de kunne trekke.

Ã…pningskampen spilles mellom Brasil og Kroatia.

Spania - Nederland, England - Italia og Tyskland - Portugal møtes allerede i første gruppespills kamp i VM!


Last edited by Vegard2711 on 06.12.2013 19:19; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 06.12.2013 19:18    Post subject: Reply with quote

Som vel var det eneste laget bortsett fra oss som var ubeseiret mot Brasil
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11728

PostPosted: 06.12.2013 19:23    Post subject: Reply with quote

Som ventet mange spennende grupper!

Brasil burde klare å komme seg greit gjennom, men den andre plassen til 8 delsfinalen blir det spennende å se hvem som tar. Kroatia er nok favoritt til å ta den andre plassen men Mexico hever seg nok garantert til neste år og Kamerun har mange gode spillere så hvis de får ut potensialet sitt så kan de gi de 3 andre lagene god kamp.

Chile kan fort skape trøbbel for både Spania og Nederland.

Gruppe C er så og si helt åpen, riktignok med Colombia som favoritt.

Frankrike skal få det tøft mot Sveits og Ecuador, de burde klare å gå videre men overrasker meg ikke om det mislykkes igjen.

Uruguay, Italia og England i samme gruppe blir veldig spennende også! Uruguay har slitt det siste året men de hever seg nok til VM.

Belgia kom i en gruppe de burde komme seg enkelt gjennom, samme gjelder Argentina. Argentina er i gruppe med Nigeria for 3 gang på de 4 siste mesterskapene (2002, 2010 og nå 2014).
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11728

PostPosted: 06.12.2013 19:38    Post subject: Reply with quote

Mitt tips:

Gruppevinner og gruppetoer

A: Brasil og Kroatia
B: Spania og Nederland
C: Colombia og Hellas
D: Italia og England
E: Frankrike og Sveits
F: Argentina og Bosnia
G: Tyskland og Portugal
H: Belgia og Russland

8-delsfinaler: Brasil - Nederland, Colombia - England, Frankrike - Bosnia, Tyskland - Russland, Spania - Kroatia, Italia - Hellas, Argentina - Sveits og Belgia - Portugal

Kvartfinaler: Brasil - Colombia, Frankrike - Tyskland, Spania - Italia og Argentina - Belgia

Semifinaler: Brasil - Tyskland og Spania - Argentina

Bronsefinale: Brasil - Argentina

Vinner: Brasil

Finale: Tyskland - Spania

Vinner: Tyskland

Herlig at Tyskland og Brasil er på en side og Spania og Argentina er på den andre siden av utslagsrundene hvis alle de 4 innfrir og vinner gruppen sin. Det betyr at Tyskland og Brasil ikke kan møte Spania eller Argentina før en eventuell finale (så lenge alle 4 vinner gruppene sine). De to lagene på samme side kan heller ikke møtes før semifinalen så det kan fort bli noen herlige semifinaler og finaler. Men uansett hva som skjer så blir det nok ett herlig mesterskap.

Skal nok en del til for at det blir akkurat slik jeg har tippet Razz Mye som kan skje, Uruguay kan slå ut Italia eller England for eksempel og Ecuador kan skape trøbbel for Frankrike og Sveits. Hellas får det tøft mot Elfenbenskysten og Japan, men valgte de foran siden de har ett tett forsvar, Elfenbenskysten har ikke så bra forsvar så 1 mål av Mitroglou eller en annen greker kan fort være nok for å vinne kamper.

Må legge til at dette bare er tatt ut ifra hvem som er i gruppe med hvem, det kan få stor betydning når man møter hverandre også, om det er første eller siste kamp for eksempel kan være avgjørende om man går videre. Det kan skje at ett lag er klare for utslagsrundene og hviler spillere i siste kamp mens laget de møter må vinne for å gå videre, og som følge av det så kan ett av de bedre lagene gå på en smell i gruppespillet.


Last edited by Vegard2711 on 07.12.2013 03:02; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 06.12.2013 23:24    Post subject: Reply with quote

Vegard2711 wrote:
Gruppe G: Tyskland, Ghana, USA og Portugal


For en herlig gruppe! Her blir det bare interessante oppgjør. Smile Tror også gruppe D blir morsom å følge. Storgleder meg til VM!


Flotte oppdateringer og betraktninger som vanlig, Vegard! Tommel'n opp!
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Attaboy
Veteran


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 9466

PostPosted: 06.12.2013 23:47    Post subject: Reply with quote

Lars Tjærnås har plukket ut de fem mest attraktive (gruppespill)kampene etter VM-trekningen


Spania - Nederland 13. juni

De to finalistene fra forrige mesterskap trakk hverandre i pulja. At de også havnet sammen med sterke Chile gjør ikke den kanskje aller største kampen i gruppespillet noe mindre.

Tyskland - Portugal 16. juni

Den kanskje aller tøffeste gruppa, med fire meget sterke lag. De to europeiske lagene er gode nok til å gå helt til topps, men vil samtidig få det tøft med å avansere.

Brasil - Mexico 17. juni

Brasils kamper blir uansett et gigantisk karneval . De havnet i en overkommelig gruppe, men den amerikanske duellen mot Mexico blir en kveld for artisteri og intens rivalisering.

Italia - Uruguay 24. juni

Dette er gruppa der tre av fire lag tidligere har vunnet VM. De to som møtes her kan være sikret avansement, men det kan også bli kvelden der en av tungvekterne risikerer å ryke ut.

Argentina - Nigeria 25. juni

Den optimale ydmykelsen for Brasil ville være om erkerival Argentina stikker av med pokalen. På den veien må Afrikas kanskje aller sterkeste lag settes på plass.
_________________
Putte-ventrilokvist.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11728

PostPosted: 07.12.2013 03:28    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å plukke ut 5 kamper, han har valgt gode kamper men det er mange andre så og si garantert herlige kamper å se på også. Spania og Nederland blir veldig spennende som han nevner ja, men Chile sine kamper mot de to lagene blir også herlige å se på for eksempel.

Forrige VM var Spania og Chile i gruppespillet sammen da også. Spania vant den gangen 2-1 men man skal huske at Chile fikk en mann utvist etter 37 min (samtidig som Spania scoret 2-0), Chile reiste seg i 2 omg og klarte å score.

Spania slet også mot Paraguay i kvartfinalen, husker den kampen godt. Ble veldig irritert på dommeren.. Wink Casillas reddet Cardozo sitt straffespark men det burde blitt tatt om igjen fordi 3-4 spanske spillere var inne i boksen der 2 av dem var 5 m inne i boksen da Cardozo traff ballen. De burde fått tatt den på nytt men det skjedde ikke, senere fikk Spania straffe og de scoret men de måtte ta straffen på nytt fordi et par spillere var så vidt inne i 16 meteren (langt fra så langt inne som de var på Paraguay sitt straffespark). På den 2 straffen så reddet Paraguay men så scoret Spania til slutt uansett. Lurer på hva som hadde skjedd om Cardozo hadde fått tatt straffen sin på nytt, da kunne det fort blitt ett helt annet resultat (Ja jeg er ikke noen stor fan av Spania Wink ).

Virker å være en liten gjenganger at Spania sliter mot lag fra Sør Amerika, møtte jo Brasil i sommer og da ble det jo 3-0 tap. Spennende å se om det bare har vært tilfeldig eller om de virkelig sliter mot Sør Amerikanske lag.

Tilbake til gruppen til neste år og Chile så har de blitt enda bedre siden sist, de har spillere som Vidal og Alexis Sanchez som har utviklet seg mye de siste årene. Husker jo for noen uker siden at de slo England 2-0, i det som var Hodgsons første hjemmetap for England og bare 2 tap totalt (4-2 mot Sverige var eneste tap etter ordinær tid og ekstra omganger under Hodgson). Chile er litt svake i forsvar (noe som vel strengt tatt kjennetegner alle Sør Amerikanske lag utenom Brasil nå for tiden) men som de andre Sør Amerikanske lagene så har de en offensiv som er veldig bra.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59404
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.12.2013 01:42    Post subject: Reply with quote

Arrangørene har flyttet avspark i en rekke kamper - både fram for å tilpasse seg TV-tider i Europa og motsatt vei for å få kjøligere temperaturer:

Saturday 14 June
Côte d'Ivoire-Japan, 22:00 (from 19:00) in Recife
England-Italy, 18:00 (from 21:00) in Manaus (similar conditions as at 21:00)

Wednesday 18 June
Cameroon-Croatia, 18:00 (from 15:00) in Manaus
Spain-Chile, 16:00 (from 19:00) in Rio de Janeiro

Sunday 22 June
USA-Portugal, 18:00 (from 15:00) in Manaus
Belgium-Russia, 13:00 (from 19:00) in Rio de Janeiro
Korea Republic-Algeria, 16:00 (from 13:00) in Porto Alegre

Read more: Match schedule for Brazil 2014 confirmed
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 08.12.2013 22:55    Post subject: Reply with quote

Så Elfenbenskysten-Japan går kl 03.00 norsk tid da Razz
Jaja tross alt bedre enn at den går midt på dagen når man er på jobb. Litt søvn kan man alltids offre.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Johnny Rainbow
Rutinert


Joined: 11 Aug 2011
Posts: 850
Location: København

PostPosted: 09.12.2013 18:00    Post subject: Reply with quote

Tiden bevæger sig vel i den modsatte retning? Elfenbenskysten-Japan bør derfor gå kl. 17.00
Back to top
View user's profile Send private message
Torbjørn
Veteran


Joined: 18 Jul 2005
Posts: 5187

PostPosted: 09.12.2013 18:29    Post subject: Reply with quote

Nei, vi ligger foran Amerika og etter Asia.
_________________
Nils Arne Eggen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59404
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.01.2014 22:38    Post subject: Reply with quote

Totalt 91 dommere fra 43 forskjellige nasjoner er tatt ut, og to norske navn er å finne på listen - dommer Svein Oddvar Moen og assistentdommer Kim Thomas Haglund.

De er tatt ut som Support Duo innenfor UEFAs kvote, og dermed reiser de til Brasil som en del av FIFAs dommermannskap og er klare til å steppe inn ved behov.

Les mer: Norske dommere til VM
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11728

PostPosted: 23.01.2014 16:27    Post subject: Reply with quote

Det sies at Falcao sin skade kommer til å holde han ute i 6 måneder og at han dermed går glipp av VM! Stort tap for Colombia om det er sant. De har mange andre gode spisser men Falcao er klart best. Da tror jeg Colombia er ute av medaljekampen, med han så kunne de ha overrasket og komme langt men jeg tror ikke de klarer seg like bra uten han selv om de har andre spisser som Martinez og Muriel for eksempel.
Back to top
View user's profile Send private message
Zeno
Veteran


Joined: 29 Jan 2011
Posts: 3537
Location: Trondheim

PostPosted: 04.03.2014 17:18    Post subject: Reply with quote

Slik blir fotball-VM på TV 2 og NRK.

Quote:
På TV 2 får man sett åpningskampen mellom Brasil og Kroatia den 12. juni, mens NRK har fått den prestisjetunge finalen 13. juli. Begge semifinalene kan du se på TV 2 tirsdag 8. juli og onsdag 9. juli.


Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11728

PostPosted: 04.03.2014 17:42    Post subject: Reply with quote

Bra at det bare er en kamp som skal gå kl 3 på natta.

Kjenner at jeg gleder meg, noe jeg strengt tatt har gjort siden forrige VM var ferdig. Favorittene er fortsatt Tyskland og Spania i mine øyne med Brasil like bak og Argentina etter der igjen. Som tidligere nevnt i denne tråden så kan det bli Tyskland - Brasil og Spania - Argentina i semifinalene om alle 4 innfrir, men det skjer jo som regel aldri at alle favorittene innfrir.

Skal bli spennende å se hva Belgia kan få til også, samme med Colombia men de må muligens klare seg uten Falcao eller om han blir klar så har de en Falcao som neppe er i form.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13704
Location: Namsos

PostPosted: 04.03.2014 22:22    Post subject: Reply with quote

Brasil lekte jo med Spania sist.

Så hvorfor ser du på Spania som bedre?

Spania er i mine øyne et lag på veg ned, ettersom laget begynner å dra på åra ( Xavi, Villa, Puyol. Casillas spiller ikke seriekamper, Torres er ikke det han var )
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11728

PostPosted: 05.03.2014 03:10    Post subject: Reply with quote

Det var sist, og Confed cup er ikke det samme som VM. Det er jo ingen som har vunnet confed cup som har vunnet VM året etter. Spanjolene kommer nok også med en helt annen tenning og jeg tviler på at de ville tapt så mye igjen. Jeg eri kke noen stor fan av det spanske landslaget men de er fortsatt det sterkeste laget på papiret sammen med Tyskland. Nå har jo i tillegg Spania fått seg en toppspiss igjen i Diego Costa.

En ting som blir spennende å se om skjer i VM er om Klose klarer å score i VM, han har 14 VM scoringer det samme som Gerd Müller, det er 1 scoring bak Ronaldo som har 15 mål.
Back to top
View user's profile Send private message
sveininge
Rutinert


Joined: 14 May 2012
Posts: 708
Location: Øvre Øst

PostPosted: 05.03.2014 08:29    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:

Spania er i mine øyne et lag på veg ned, ettersom laget begynner å dra på åra ( Xavi, Villa, Puyol. Casillas spiller ikke seriekamper, Torres er ikke det han var )

Når de eldre gir seg/blir for dårlige er det drøssevis av andre klare til å ta over. Spania har mange talenter og spillere som fortsatt er i sin beste alder. De spanske og tyske klubblagene dominerte i fjor, og Bayern + Real, Barcelona og kanskje Atletico vil sannsynligvis gjøre det samme i år. Disse lagene er bygd opp av tyskere og spanjoler som kjenner hverandre godt. Jeg mener det tyder på at det tyske og spanske landslaget også er de sterkeste.

Brasil mangler de offensive stjernene de alltid har vært kjent for. Nå er det kun i forsvar Brasil har spillerne som er blant verdens beste i sine repsektive posisjoner. Forsvaret ser meget bra ut. Men midtbanen er preget av folk fra de annenrangse engelske toppklubbene, og angrepet har ingen Ronaldo eller Rivaldo. Nåtidens store brasilianske spiss, Costa, valgte å spille for Spania.

Kan aldri avskrive Brasil, men synes Tyskland og Spania ser mye sterkere ut på papiret.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.03.2014 10:50    Post subject: Reply with quote

Eh, Neymar? Og jeg regner med det er Manchester City og Chelsea du sikter til som annenrangs engelske toppklubber (fra et følelsesmessig synspunkt, må jeg anta?), og ikke bare Tottenham?

Jeg synes det brasilianske landslaget ser sterkere ut enn på svært lenge, selv om de nok gjerne skulle sett Diego Costa i gul drakt under VM. Forsvarsrekka er fenomenalt god, både offensivt og defensivt, med et luksusproblem på midtstopperplass som kan ende med at en spiller som Dante sliter benken.

Dani Alves - Thiago Silva - Dante/David Luiz - Marcelo

Midtbanen er full av gode, unge spillere som stadig blir bedre, og som også kjenner hverandre godt fra klubblaget. God dybde og stor arbeidskapasitet også sentralt, samtlige har gode ballferdigheter, og truer målet både på gjennomløp og fra distanse. Oscar er kanskje ikke helt på nivået vi er vant med fra brasilianske playmakere, men glem ikke at en spiller som Kaká kan finne formen sin igjen i Milan før sommeren kommer.

Fernandinho/Paulinho - Oscar - Ramires

Offensivt er de nok litt for avhengige av kreativiteten til Neymar, men har (som alltid) noen spillere i bakhånd som er bedre enn man tror. En spiller som Fred er bare 30 år, men har falt litt vekk fra radaren etter hjemreisen til Brasil som 26-åring. Outsider til toppscorertittel, etter min mening, komplett spiss som alltid har scoret mye mål, og kler en litt effektiv rolle rundt Neymars ablegøyer. Og i bakgrunnen lurer kanskje gamle Ronaldinho, årets spiller for 2013 i Sør-Amerika?

Hulk/Willian - Fred - Neymar

På benken sitter suksessgarantisten Luiz Felipe Scolari, som nok vil få mye ut av laget sitt på hjemmebane i Brasil. Keeperplassen er selvsagt et spørsmål (som alltid) i det brasilianske landslaget, men jeg tror de brasilianske keeperne får relativt lite å gjøre mye av tiden. Dette ser ut som et potensielt mesterlag, etter min mening.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
sveininge
Rutinert


Joined: 14 May 2012
Posts: 708
Location: Øvre Øst

PostPosted: 05.03.2014 12:49    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Eh, Neymar?

Jeg synes ikke Neymar når opp til hverken fortidens brasilianske stjerner eller nåtidens beste spillere. Han er i ferd med å fullføre sin første sesong på ypperste nivå i klubbfotballen, og det finnes da en rekke spillere som dominerer i større grad enn ham.

Quote:
Og jeg regner med det er Manchester City og Chelsea du sikter til som annenrangs engelske toppklubber (fra et følelsesmessig synspunkt, må jeg anta?), og ikke bare Tottenham?

Det er klubbene i England de spiller for, ja. Hva mener du med "fra et følelsesmessig synspunkt?"
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11728

PostPosted: 05.03.2014 14:21    Post subject: Reply with quote

Brasil har et solid lag, men de er ikke like bra offensivt som de har vært før. Neymar spiller som regel bra men Hulk for eksempel har ikke vært på topp siden han var i Porto under Villas Boas og det aller største problemet er på topp med Fred. Han klarte seg bra i confed cup i fjor men han er ingen Falcao/RVP/Cavani.

Men det at de er bra defensivt kan gjøre at de kommer langt, noe som er et lite problem for Argentina og egentlig alle de andre sør amerikanske landene at forsvaret ikke er på langt nær like bra som det offensive. Men Argentina er så gode offensivt at de kan klare seg bra, i hvert fall til de møter de andre topplagene.

Det er derfor jeg mener Tyskland og Spania er de største favorittene mtp at de har klassespillere på hver eneste posisjon (eneste unntaket er kanskje venstreback plassen til Tyskland).
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran


Joined: 03 Nov 2008
Posts: 1482
Location: Oslo

PostPosted: 05.03.2014 14:53    Post subject: Reply with quote

Jeg ser mye engelsk fotball, men har ikke et favorittlag der (mine lag er RBK og Atletico), og må derfor, fra et objektivt ståsted, meddele at jeg synes din uttalelse er noe hårreisende. Smile

I mine øyne har Manchester City det største maksnivået av klubbene i PL. De har også hatt det siden starten av 2012. Chelsea vinner mye i dag pga taktikeren Mourinho, men det er ingen tvil om at de holder høyest nivå i PL (etter MC, i mine øyne). Annenrangs toppklubb i dag betyr for meg Manchester United, Everton, eller Tottenham, kanskje til nød LFC, men jeg holder de egentlig høyere enn de tre nevnte.
Back to top
View user's profile Send private message
sveininge
Rutinert


Joined: 14 May 2012
Posts: 708
Location: Øvre Øst

PostPosted: 05.03.2014 18:15    Post subject: Reply with quote

Jeg snakker om de engelske toppklubbene vs. de beste klubbene i verden, hvis det var uklart. Jeg er jo ikke så bortreist at jeg tror City og Chelsea er klubber fra nest øverste hylle i England. Toppklubbene i England er annenrangs sammenlignet med Bayern og de beste spanske lagene.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11728

PostPosted: 05.03.2014 21:35    Post subject: Reply with quote

Når Neymar har blitt nevnt her så kan jeg jo nevne at han scoret hattrick i dag mot Sør-Afrika og har nå 30 mål på 47 landskamper, det sendte han forbi Kaka som har 29 mål for Brasil. Neymar er bare to mål bak Ademir og Tostao som har 32 mål og ligger på delt 9 plass på mestscorende for Brasil og 3 bak Ronaldinho og Jairzhino som har 33 mål og rett foran der igjen Rivaldo med 34 mål. Han ble jo 22 forrige måned og allerede spilt så mange kamper og scoret så mange mål for Brasil, kan fort være den 6 mest scorende på det brasilianske landslaget allerede i år som 22 åring.

Kan fort slå mange rekorder for Brasil. De andre toppscorerne er Bebeto med 39, Zico med 48, Romario 55, Ronaldo 62 og Pele er mestscorende med 77 mål mens Cafu har flest kamper med 142 kamper. For å komme på topp 10 med kamper må han opp i 92 kamper som Robinho, Pele og Rivelino alle har.


Blir spennende å se om han står frem for Brasil til sommeren slik han gjorde i confed cup i fjor, blir viktig for Brasil om de skal komme langt at Neymar spiller opp mot sitt beste.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 06.03.2014 16:18    Post subject: Reply with quote

sveininge: hvis det var det du siktet til (det var ikke umiddelbart klart, nei), så er jeg delvis enig, uten at det nødvendigvis gjør spillerne så innmari mye dårligere enn de tyske og spanske lagenes spillere, som nyter bedre av kontinuitet i klubblagene sine enn de førstnevnte.

Neymar er ikke like dominerende som Rivaldo, Ronaldo og Ronaldinho ennå, men så skal man jo også huske at dagens Barcelona er noe litt annet enn Barca-lagene de tre førstnevnte spilte på. Neymar må finne seg i å spille andrefiolin bak verdens desidert beste spiller, og har i det hele tatt et mer stjernespekket og samspilt lag å spille seg sammen med, mens de andre til tider var et one-man show (men et fantastisk sådan). For Brasil har han vært svært god i flere år, og jeg tror han vil bli langt mer toneangivende for Barcelona neste sesong.

Fred er en mer begrenset spiller enn de du nevner, Vegard, det vil vel de fleste være enig i, men i den rollen han får i Brasils angrepsspill tror jeg han er meget godt egnet, som den ekte toveisspissen og måltyven han er vil han både kunne skape rom for Neymar og utnytte de rommene Neymar skaper. Kan på mange måter sammenlignes med Miroslav Klose: ikke i noen forstand en absolutt toppspiss, men i riktig rolle helt avgjørende. Jeg er nysgjerrig på oddsen til Fred som VM-toppscorer, kan være verdt noen kroner, tror jeg.

Jeg er mer tvilende til Hulks rolle i laget; bra spiller, men jeg ser ikke helt at han bidrar med noe som på alvor løfter dette Brasil-laget. Vet ikke om Willian for eksempel fungerer på venstresiden i angrepet?
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 54, 55, 56  Next
Page 9 of 56

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb