English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Dansk fotball
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 110, 111, 112, 113, 114, 115  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 21.04.2021 12:10    Post subject: Reply with quote

Nåja, så krise var det ikke.

Han hentet tross alt Tarik, Reginussen og Diskerud på få uker.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 21.04.2021 12:33    Post subject: Reply with quote

Fake news. Smile

Men det svingte når han skaffet Trondsen og Adegbenro før Ajax-kampene f.eks.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.04.2021 12:45    Post subject: Reply with quote

copenhagen wrote:
Hej norske venner Smile

Danske AGF har ansat Stig Inge Bjørnebye som sportschef. Hvordan er jeres vurdering af ham, og spår i ham succes i Århus?


Suksess er vanskelig å spå, men det er noen risikofaktorer her. Hos oss virket han arrogant og lite samarbeidsvillig, og det fremsto som enkelte av signeringene han gjorde var rene soloprosjekter. Det var også enkelte overganger som var suspekte i forhold til habilitet, og det var (sannsynligvis) dette som gjorde at han sluttet på dagen. Han var også mannen som gjorde Jim Solbakken, en agent som ikke skyr noen midler for å fylle egen lommebok og er forhatt blant fotballsupportere over det ganske land, til et fast innslag på Lerkendal i en periode. Det er også mye som tyder på at det var han som var primus motor bak ansettelsen av Horneland som hovedtrener; den kanskje svakeste ansettelsen i den rollen vi noen gang har hatt.

Det er for meg åpent hvordan han gjør det i AGF; han har både sterke og svake signeringer på CVen, men jeg tror det lander en del på hvor stor frihet han får/tar, og hvor mye han har lært av feilskjærene i Rosenborg. Jeg kan si det sånn at dette er en sportdirektør jeg personlig ikke under noen omstendighet ville hatt tilbake, men det kan selvsagt være at han har endret på tankegang og fremgangsmåte siden da.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 21.04.2021 13:25    Post subject: Reply with quote

Kort oppsummert, det ble sprettet xo cognac når han forsvant ut døra. Spillerlogistikken var håpløs, og han bygde gradvis ned kvaliteten på RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 21.04.2021 17:43    Post subject: Reply with quote

copenhagen wrote:
Hej norske venner Smile

Danske AGF har ansat Stig Inge Bjørnebye som sportschef. Hvordan er jeres vurdering af ham, og spår i ham succes i Århus?


Jeg spår at kommer inn på kontoret klokken 0900 og går hjem klokken 1700. Innimellom kjøper han spillere.

Ikke forvent strategier eller langsiktig tenking.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 22.04.2021 09:51    Post subject: Reply with quote

Inntrykket mitt av ham er at han er strukturert på alle måter, han forlenger kontrakter, jobber med arbeidsoppgavene sine, kommer i tide på jobb hver dag, og kommer også tidsnok hjem.

Han er også ekstremt ensporet og egenrådig i sitt syn på hva som er det riktige å gjøre med tanke på spillerlogistikk, lite fleksibel, lite lærevillig, lite visjonær, lite selvinnsikt og selvkritikk. Han var en dårlig match for en klubb som ikke har noen vedtatt politikk eller etablert struktur rundt hans arbeidsoppgaver, slik at han ikke bidro til å forbedre de grunnleggende strukturene som påvirket hans jobb.

Det kan hende han gjør en bedre jobb i en klubb der han får tydeligere retningslinjer og en mer begrenset og definert rolle, og har et større og mer kunnskapsrikt apparat rundt seg. Som jeg uten videre antar Aarhus har.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.04.2021 19:08    Post subject: Reply with quote

- Jeg tænker, at hvis jeg skal se helt enkelt på det, hedder mine vigtigste opgaver til at begynde med ledelse og kultur. Det hænger sammen, og det må komme før alt andet, kommer det fra en smilende Bjørnebye.

Han uddyber:

- Der, hvor jeg er nu i livet efter mange, mange år i fodbold og på baggrund af alle de erfaringer, jeg har gjort mig både som spiller, træner og sportschef, er jeg overbevist om, at det hele starter med ledelse og kultur. Jeg skal være en tydelig leder, og jeg skal have fortalt, hvad det er for en kultur, vi skal have i dagligdagen. Men det hjælper jo ikke noget, hvis jeg kommer med idéer og en metode og peger på den kultur, vi bør have i AGF, hvis vi ikke kan få det ud til alle og få det implementeret hos spillerne. Det kommer der til at gå lidt tid med, siger han.

Læs mere: Ny AGF-sportschef: Jeg er ikke komfortabel med at befinde mig i komfortzonen - jeg hader det

"Der er øl og pølser" i tillegg til 4400 tilskuere på tribunene for å se Midtjylland - København om sju minutter. V Sport 2 sender.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 22.04.2021 19:21    Post subject: Reply with quote

Quote:
Jeg hater å være i komfortsonen. I tillegg er jeg stolt av mitt lange flagrende hår.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.04.2021 20:29    Post subject: Reply with quote

Midtjylland har økt til 3-0 tidlig i 2. omgang etter praktmål fra Dreyer og Sisto.

Blir nok gull.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
copenhagen
Proff


Joined: 10 Jan 2011
Posts: 315

PostPosted: 23.04.2021 13:01    Post subject: Reply with quote

Tak for de fine svar omkring Stig-Inge, ser frem til at følge ham i Danmark.

FCM bliver fortjent mestre, der er end tand bedre end FCK i år. Det er ikke for sjov deres trup også er lidt mere værd. Det er vel 50-50 om de får CL gruppespil i høst, eftersom de går direkte i playoffrunden som dansk mester.

2. Pladsen giver dog også CL kvalifikation i Danmark, så den er værd at kæmpe om for FCK og Brøndby (og AGF).
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 11.05.2021 20:17    Post subject: Reply with quote

Ajax are not the only side in the running with De Telegraaf reporting that Manchester United, Bayer Leverkusen, and Club Brugge also circling the youngster.

Ajax have past with Nordsjaelland having signed Mohammed Kudus from the club last summer, and they hope to use their relationship with the Danish side to nab Sulemana. He would reportedly cost €12-14 million.

http://www.football-oranj...ub-brugge/

Nok en gang er en spiller i Dansk fotball på vei til utlandet for store summer.

Hvorfor får ikke Norske klubber til dette? Her i landet jubles det jo om man får 30+ for en spiller.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 11.05.2021 22:07    Post subject: Reply with quote

De har klart å etablere seg på trinnet over oss på pyramiden mens samtlige klubber her i landet stort sett bare har drevet på med navlebeskuelse.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6672

PostPosted: 12.05.2021 10:36    Post subject: Reply with quote

De eneste talentene vi har klart å hente til Norge av samme kaliber og videreselge er vell Krepin Diatta og muligens Fofana i Molde nå.

Selv Diatta ville nok gått for mere cash om han var FCM spiller
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 12.05.2021 11:22    Post subject: Reply with quote

Fordi serien vår er ikke attraktiv nok, og sier egentlig ikke noe om hvor god en spiller er - kontra i en bedre liga. Hvis flere lag fortsetter å melde seg på i toppen, og de klarer å gjenskape dette nivået - tror jeg ikke det blir lang tid til vi får se høyere overgangssummer hos oss heller.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 12.05.2021 11:26    Post subject: Reply with quote

Jeg vil nok en gang peke på det manglende hierarkiet. Når man knapt har etablert struktur vet man aldri hvor gode lag egentlig er, eller hvor god motstand de møter. Det er få lag som jevnlig er i Europa og får vist frem både spillere og klubb der, slik at nivået blir vanskelig å vurdere. Og så gjør jo ikke utstrakt bruk av kunstgress ligaen noen tjenester.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 12.05.2021 13:34    Post subject: Reply with quote

Det er langt større økonomisk backing i Superligaen. Nordsjælland driter i sportslig resultat, der er det Right to dream-akademiet og Mansour-familien som skal sørge for profitt. FCK med sitt konsern bak seg og vanvittig stor gjeld. Brøndby som graver seg ned i gjeld. Midtjylland som har samme rike eier som Brentford. Generelt mye mer penger som kastes rundt.

Norge må starte med å kutte ned på antall lag. Så får man begynne å kreve litt mer for spillerne sine. Trenger ikke gi bort spillere for 10 mill når man har et av de mest fremgangsrike landslagene på aldersbestemt nivå (sier masse om potensialet som løper rundt i ligaen vår) og produserer spillere av stadig høyere kvalitet. Kun Molde som har vært flinke til å ta seg godt betalt. Nå får de altså 20 millioner for en helt ordinær stopper de betalte 5 mill for sist sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2126

PostPosted: 12.05.2021 14:31    Post subject: Reply with quote

Det er nok ikke bare å be om mer penger, norske klubber er avhengig av å selge spillere om det skal gå rundt. Samtidig må vi erkjenne at vi ikke er i en bedre posisjon enn at norsk liga har litt samme anseelse i fotball-europa som Finland har her.

Jeg ville stusset veldig om vi hadde lagt 10 mill. på bordet for en spiller fra Turkuu FC, men hadde automatisk tenkt dette var spennende og rimelig om vi hadde klart å catche en spiller for 10 mill. og alder under 23 år fra Nordsjælland.

Dette vil nok ta tid til å endre, men det viktigste er at vi må ha to tre klubber som presterer jevnt i Europa og RBK må klare å få ta i de spillerne Molde henter i dag. Molde har solgt spillere for 50-100 mill (med klausuler for Haaland). Hadde det vært vi som hadde prestert på Moldes nivå i Europa og faktisk hatt kompetanse og økonomiske muskler til å hente de største talentene i Norge hadde vi nok solgt spillere for det samme som danske klubber, og det hadde automatisk gjort at andre norske klubber vill fått bedre betalt der de solgte dirkete til utlandet.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.05.2021 22:22    Post subject: Reply with quote

SEKS POINT I DE TO sidste kampe, så er den ged barberet og pokalen sensationelt sendt til Brøndby.

I aften mod AGF og på mandag mod FCN. Svært – ikke mindst i Aarhus – men langt fra umuligt. For AGF har ikke mere at spille for og det samme gælder FCN.

Blå-gul matchbold? Ja, dælme!

MED 4-2-SEJREN TIL FCK er gulduellen da også vildere end nogensinde.

FCK er tilbage i en afsindig mesterskabskamp, selvom de skal have en hjælpende hånd for at fuldende missionen – og hvem hulen havde troet det for en to-tre-uger siden.

FCM KAN SAGTENS ende med at stå med guldmedaljerne, men de skal selvsagt også have hjælp for at fravriste Brøndby et enkelt point.

Læs mere: Vildeste gyser nogensinde
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Johnny Rainbow
Rutinert


Joined: 11 Aug 2011
Posts: 849
Location: København

PostPosted: 24.05.2021 18:40    Post subject: Reply with quote

Brøndby rodet det ikke væk, som de gjorde i 17-18 og er dermed seriemestere for første gang siden Laudrup var træner i 2005!!
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 855

PostPosted: 31.05.2021 18:15    Post subject: Reply with quote

https://www.bold.dk/fodbo...-i-celtic/

wtf, hvor sjukt er ikke det her om de klarer å hente han til fucking norsjaelland.. Surprised
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran


Joined: 03 Mar 2011
Posts: 6565

PostPosted: 31.05.2021 19:08    Post subject: Reply with quote

Har ikke akkurat slått gjennom enda, og kontrakten er utgående. Ser forresten at noen som er 'in the know' hos FCN skrive at det ikke har vært kontakt mellom danskene og Karamoko siden tidlig i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 31.05.2021 20:17    Post subject: Reply with quote

Dansk fotball er så langt foran Norsk at det er litt flaut.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6217
Location: Skottland

PostPosted: 31.05.2021 21:12    Post subject: Reply with quote

Johnny Rainbow wrote:
Brøndby rodet det ikke væk, som de gjorde i 17-18 og er dermed seriemestere for første gang siden Laudrup var træner i 2005!!


Men Laudrup kom som kjent til dekket bord.
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 858

PostPosted: 31.05.2021 21:27    Post subject: Reply with quote

Holse med målgivende mot Tyskland nå. Danmark leder 1-0.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11676

PostPosted: 16.07.2021 23:39    Post subject: Reply with quote

Mens vi har solgt Zachariassen for 20 mill så har Nordsjælland slengt på en ekstra null og sendt 19 åringen Kamaldeen Sulemana til Rennes for 200 mill.

Ikke overraskende ny rekord i Danmark. Den tidligere rekorden var det Sørloth som hadde.

Raker inn godt for tiden Nordsjælland som jo i fjor solgte Kudus til Ajax for nesten 100 mill. Damsgaard og Skov Olsen har også blitt shippet til Italia for 60-70 mill også.

Så vidt jeg kan se så har Nordsjælland solgt for nærmere 600 mill NOK siste 3 årene. Så kan Emre Mor nevnes fra 2016 som også ble solgt for nærmere 100 mill. En spiller som har floppet stort i ettertid.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 110, 111, 112, 113, 114, 115  Next
Page 111 of 115

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb