English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lade idrettsanlegg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 10.12.2008 15:49    Post subject: Reply with quote

Litt saklighet takk. Kunstgressbanene og gressbanene på Lade har jeg ingenting imot.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 12.12.2008 17:26    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Litt har man altså tatt fra Ford Field i Detroit. Ikke verst.


Fordi Ford Field er den eneste stadion som er gravd ned i bakken...
Back to top
View user's profile Send private message
Hvit mann som pusher 50
Veteran


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 7405
Location: Lotto-bøgda

PostPosted: 12.12.2008 18:02    Post subject: Reply with quote

Er ikke Nou Camp også gravd ned i bakken?
_________________
Du och vi, Alfred - du och vi
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 14.12.2008 11:13    Post subject: Reply with quote

Hvis vi skulle gjøre bommerten å bygge en storhall for 1.divisjon og damefotball hvor skal den så bygges. Etter mitt skjønn vil det da bli på øya, med videreflytting av friidretten til Lade/Dalgård.

Jeg hører gjentatte ganger at det er viktig at storhallen legges helt inntil de andre banene i treningsfeltet. Etter mitt skjønn er dette en oppskrytt fordel. Når man trener fotball har ikke nabotomta mye å si så lenge det ikke er en utforbakke, elv og lignende, og omgivelsne har ihverfall ikke mye å si når den er innendørs.

øya: Kan legges under samme tak som spektrum, og utvider dermed betydelig spektrums areal for messer og lignende. Muligheter for samdrift/aktivitet på dagtid med HiST/NTNU.

Abrahallen: Glimrende infrastruktur allerede på plass. Trenger kun en ny duk og ny matte. Mest verdi for pengene.

Lade: Tvilsom fordel av å ligge siden av de andre banene.
Back to top
View user's profile Send private message
Stano_11
Veteran


Joined: 16 Feb 2004
Posts: 2972

PostPosted: 14.12.2008 11:52    Post subject: Reply with quote

Skal man da bruke penger på å flytte et friidrettsanlegg fra øya og til Lade/Dalgård? Et friidrettsanlegg som er bare noen få år gammel?

Nei er helt enig i at en storhall + baner skal ligge på Lade. Der er det stor plass og ta av og man kan videreutvikle Lade på en mye bedre måte enn å ha en storhall der og banene der.

Også er det bra at Abrahallen blir avviklet på Sveberg. Det er ALTFOR langt unna byen. En storhall må ligge i umiddelbar nærhet av sentrum der det er godt utviklet kollektivsystem. For etter det jeg vet så går det ikke faste bussruter til Abra hallen pr idag. Og skal man få utnyttet en slik storhall best mulig så kommer det også til å være unger som kommer til å bruke den.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 14.12.2008 21:56    Post subject: Reply with quote

Man har vel aldri hatt noe problem med å fylle Abrahallen med aktivitet i normal treningstid vinterstid. Den der er jeg ikke med på.

Lade er heller ikke kollektivtrafikkens mekka akkurat. Og hvilke "masser" er det snakk om for nummer-2-fotballen? Det er slik at alle vil ha det beste og ingen vil ha det nest beste.

Egentlig er jeg likeglad for at de er mest gira på Lade fordi det legger regnestykket i ruiner. Til syvende og sist blir det oppgradering av Abrahallen.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.03.2009 16:49    Post subject: Reply with quote

- Vi ser fram til å få oppgradert fotballfasilitetene i Trondheim og Midt-Norge, nå blir det blant annet større idrettsaktivitet på Lade vinterstid. Det er ikke bare Rosenborg som skal bruke hallen, klubber fra hele regionen kommer til å ha stor glede av denne, sier leder i anleggsutvalget i Sør-Trøndelag idrettskrets, Kåre Petter Sundet.

Les mer: Positive til RBK-hall på Lade

På radio ble det sagt at Autronica er interessert i å selge tomt til RBK, slik at hallen blir bygd ved siden av det eksisterende anlegget.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 19.03.2009 09:59    Post subject: Reply with quote

Quote:
- Det er et ganske stort område og det egner for større arrangementer. Utfordringen blir tilgjengeligheten for offentlige transportmidler og slike ting. Men det løpet er ikke kjørt, vi er tidlig i prosessen, sier Sundet til NRK.


Da må de gløtte litt til erfaringene på Fornebu da... For store arrangementer er sentrumsplassering Alfa & omega. ALFA & OMEGA! Den beste plasseringen i mine øyne er på øya, der fridrettsstadion står per idag. Dette vil i tillegg styrke kapasiteten for gigantmesser og storarrangementer som f.eks. Norfish/Aquanor. Lade er kanskje ganske sentralt med bil, men for gående, syklende og kollektivfarende er det langt bort i huttiheita.

For breddeidretten er man bedre tjent med haller som Abrahallen, og oppvarmede kunstgressbaner og idrettshaller bygd inntil skoler.
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 19.03.2009 10:23    Post subject: Reply with quote

Mhm, kan innrømme at noen timer dagdrømming har dreid seg om superstadion på Øya med kanonfasiliteter på alle hold. Men realismen i det er så som så, hvis ikke vi får en sjeik som spytter inn vanvittige summer i klubben.

Øya er nok bare å glemme. Men Lade går nok.
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.


Last edited by larenim on 19.03.2009 10:38; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
DenRodeBaron
Proff


Joined: 07 Nov 2007
Posts: 371

PostPosted: 19.03.2009 10:38    Post subject: Reply with quote

Det burde vært flere baner med kunstgress og undervarme, tror den dårlige tilgangen på slike går utover breddeidretten.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 19.03.2009 13:20    Post subject: Reply with quote

Akkurat! Dette fremstår helt klart for meg. Skal man få mest mulig aktivitet i breddefotballen vinterstid er vanlige idrettshaller i tilknytning til skoler, og oppvarmede kunstgressbaner mer valuta for pengene enn en storhall til 200 millioner kroner.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 19.03.2009 13:24    Post subject: Reply with quote

Tønna Brix wrote:
Men realismen i det er så som så.


Hvorfor er denne flekken på Øya så urealistisk. Fordi det er et friidrettsanlegg der?

Man vil fort finne ut med en liten kalkulator at en storhall på Øya betaler seg mer tilbake enn på Lade.
Back to top
View user's profile Send private message
robinla
Veteran


Joined: 20 Jan 2005
Posts: 1849
Location: Trondheim

PostPosted: 19.03.2009 13:57    Post subject: Reply with quote

De har vel tenkt seg å ha flere treningabaner utendørs tilknyttet denne hallen. Jeg tviler på at det aktuelt å legge disse treningsbanene i Nidelva.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 19.03.2009 14:04    Post subject: Reply with quote

robinla har et poeng. Hva slags anlegg er det du ser for deg der nede, konesseur? Jeg er enig i at det er plass til en kunstgressbane med undervarme. Men en abrahall der nede er ikke særlig pent for omgivelsene.
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 19.03.2009 14:07    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jeg hører gjentatte ganger at det er viktig at storhallen legges helt inntil de andre banene i treningsfeltet. Etter mitt skjønn er dette en oppskrytt fordel. Når man trener fotball har ikke nabotomta mye å si så lenge det ikke er en utforbakke, elv og lignende, og omgivelsne har ihverfall ikke mye å si når den er innendørs.

...

Lade: Tvilsom fordel av å ligge siden av de andre banene.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 19.03.2009 14:10    Post subject: Reply with quote

Tønna Brix wrote:
Men en abrahall der nede er ikke særlig pent for omgivelsene.


Dette er selvsagt forutsatt at dette blir en hall i 200-millioners-klassen.
Back to top
View user's profile Send private message
larenim
Veteran


Joined: 12 Jul 2005
Posts: 1072
Location: Sørlandet

PostPosted: 19.03.2009 14:29    Post subject: Reply with quote

Den til 500 mill på Fornebu er ikke særlig fin sett utenfra, den heller. Nei, vet du. Nidarø er en av byens perler, og så vil du ha en svær hall der? Du sier 200 mill, jeg ville sagt 2000 mill. DA kunne vi fått noe verdt landskapsforandringene.
_________________
/ Slapp av folkens, det her ordner seg.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 19.03.2009 14:50    Post subject: Reply with quote

For 200 millioner får man ikke gymsalen/giganthallen på Fornebu. På Nidarø er det muligheter for å grave seg ned. Jeg tror ikke det trenger å bli mer dominerende enn Trondheim Spektrum. Jeg ser den helst bygd under samme tak som Trondheim Spektrum.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.06.2009 14:41    Post subject: Reply with quote

Stans i Lade-prosjektet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 10.06.2009 15:45    Post subject: Reply with quote

Mer om naboklager og protestgruppe
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 14.11.2009 20:26    Post subject: Reply with quote

Noe nytt i dette prosjektet eller?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13649
Location: Namsos

PostPosted: 14.11.2009 20:56    Post subject: Reply with quote

Det kan jeg faktisk fortelle deg Kjello.

Trondheim kommune kommer ut med info straks om at RBK ikke har økonomi til og satse på det.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.11.2009 11:22    Post subject: Reply with quote

Avhenger nok kanskje litt av utfallet av EM-søknaden, men jeg ser at jeg nok bør ta den praten jeg lenge jeg har planlagt med Skutle...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.11.2009 10:59    Post subject: Reply with quote

Storhallen er skrinlagt:

- Tanken bak storhallprosjektet var å få en ny arena i byen, men Ranheim driver nå med egne ­planer, begrunner daglig leder Nils Skutle.

(...)

Men sjøl om det ikke blir noen innendørs arena, kan Rosenborg på sikt være interessert i å flytte all treningsaktivitet østover i byen.

– Å ruste opp hele området på Lade med flere kunstgressbaner med undervarme bør ikke være uaktuelt. Vi syns det fortsatt er interessant å få til et bra treningsanlegg med fasiliteter både for breddefotballen og toppklubbene, slår Nils Skutle fast.

Les mer: Dropper Lade-hallen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Konesseur
Veteran


Joined: 20 Aug 2006
Posts: 8158

PostPosted: 24.11.2009 11:26    Post subject: Reply with quote

Abrahallen, billig-stadion for nummer-2-fotballen, og kunstgressbaner på Lade i tillegg til to gressbaner... begynner å likne noe... Endelig kommer det planer som det er fornuftig økonomi i...

Kunstgressbaner på Lade kan benyttes av diverse senior-lag på kveldstid og frigjør verdifull treningstid for de yngre ute i bydelene.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb