English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…ge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 82, 83, 84 ... 95, 96, 97  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jankomeister
Junior


Joined: 12 Jan 2019
Posts: 50

PostPosted: 08.07.2021 19:36    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Her skal alt tolkes i verste mening ser jeg.


Er det sånn man behandler ett talent? Ta Emil Ceide f.eks, blir hengt ut i media for en kamp han ikke en gang fikk delta på!

Når det skjer gjentatte ganger og ikke bare med Besim så selvfølgelig begynner folk å reagere. Helt tydelig at Åge har mistet grepet og bør være på vei ut fort som fy! Kjernen plis ta ansvar på lørdag og heng bannere rundt stadioen. Eneste måten å bli kvitt han på.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.07.2021 19:39    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Her skal alt tolkes i verste mening ser jeg.


Ta av skylappene.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 08.07.2021 19:55    Post subject: Reply with quote

Det er ikke en eneste grunn til å ta slike ting i media. Hva godt skal det komme av å dra dette utenfor portene?

En god leder henger ikke ut de han er leder for offentlig, men velger mer politiske svar som "vi ønsker å prioritere andre kvaliteter". Spesielt utidig synes jeg dette blir når det konsekvent er de unge og uerfarne utfordrerne som får denne behandlingen, mens de voksne og erfarne spillerne, som Hovland og Islamovic, får lov til å underprestere i kamp etter kamp uten frykt for hverken uthenging i media eller startplassen sin.

For meg er det grunnleggende pedagogikk i fotballen at man verner sine egne spillere - spesielt de yngre - og tar utfordringer/problemer internt, samt legger opp til å bygge opp spillere fremfor å rive dem ned.

Det er jo ikke rart det blir mye høye skuldre hos utfordrerne om man vet at det er rett på benken etter en (etter trenerens mening) suboptimal kamp, og det er heller ingen grunn for klippekortholderne å ta opp hansken så lenge de er trygge nærmest uansett prestasjon. Da ender vi opp med en Dino som bare kan lunte rundt uten konsekvenser og en Emil som er livredd for at neste involvering kan sende ham i fryseboksen.

Rett og slett ræva personalpolitikk.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 08.07.2021 21:06    Post subject: Reply with quote

Hareide begynner å lage syndebukker innad i laget, i Mourinho stil, for å ta fokuset vekk fra egne feil og mangler. Det er oppsiktsvekkende. Og dårlig gjort, spesielt av han som snakket sånn om at det var illojalt av Valsvik å gå ut i media.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3457
Location: Trondheim

PostPosted: 08.07.2021 22:01    Post subject: Reply with quote

Hareide på utgående kontrakt sier vel bare det han mener og det han mener er noe av årsaken til situasjon vi er i.
Han kunne sikkert latt være å si det men velger anderledes. Så får tiden vise om det hjelper, det er så absolutt ikke sikkert.
Men flere av disse spillerne har ikke det som skal til for å være en RBK spiller. De har tapt for mange kamper i sin karriere og får fortsatt slengt penger etter seg
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 08.07.2021 22:16    Post subject: Reply with quote

Nå snakker vi om Serbecic her. Hva skal det hjelpe en ung spiller som ikke har spilt mange kamper for oss, at Hareide henger ham ut i media? Hovland har gjort mange feil for oss og ikke fått det samme mot seg, for da vet Hareide at det hadde blitt baluba. Hjelper ikke om Hovland kommuniserer når han samler matchavgjørende feil som andre bytter truser. Det kommer ingenting bra ut av at treneren henger ut enkeltspillere i media. Det er kontraproduktivt og ødeleggende. Og Hareide har hovedansvaret for prestasjonene til laget. Han har feilet. stort.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 08.07.2021 22:18    Post subject: Reply with quote

Så vi skal kaste Serbecic og Ceide på dør mener du ? Det er jo det som er hele poenget, at det er utfordrerne som blir snakket ned, og ikke de som spiller ræva kamp ut og kamp inn og nyter uendelig tillitt. Fyren har jo mista det helt.

Hareide har vist seg å være en umotivert dinosaur, som overhodet ikke har peiling på hvordan han skal få RBK på rett kjøl. At han får fortsette og skal styre dette makkverket ut sesongen begynner å nærme seg en skandale.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 08.07.2021 22:20    Post subject: Reply with quote

Men bra podcast, da...
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 08.07.2021 22:42    Post subject: Reply with quote

Ja, han burde holdt kjeft om Serbecic. Men Åge har så og si alltid sagt det han tenker i media, bare se på Pride-greiene, også ser der garantert verre ut enn slik det er ment. Avisene spissformulerer litt i tillegg for å få sitatvennlige utsagn og litt klikk-vennlige artikler.

Han sier jo at Besim er en god fotballspiller, men det er litt vanskelig med kommunikasjon hvis han sliter med engelsken. Og kommunikasjon er meget viktig. Skal være ening i at han er veldig inkonsekvent også, og at jeg er ikke sikker på at "tough love" er riktig virkemiddel.

Det jeg mener med at alt skal tolkes i verste mening baserer seg på ting over tid. Jeg forstår at folk er drittlei av Hareide, og dermed blir man automatisk mer negativ og kritisk. Men keg føler det er litt sånn uansett hva han sier eller gjør så er det feil og det blir tolket på den mest negative måten uansett. Det er liksom feil at han pendler litt til Molde og familien sin innimellom også. Mye av det han blir kritisert for nå hadde folk knapt trukket på skuldrene hadde pila pekt andre veien. Og det mener jeg blir litt feil, derav alt blir tolket i verste mening.

Jeg nekter å tro at Hareide er såpass uprofesjonell at han har hodet sitt i Danmark og han bruker minimalt tid på Rosenborg. Jeg tror Danmark begrenser deg til å se kamper på lik linje med andre, samt skrive en artikkel i forbindelse med kamp og litt studio i forbindelse med kamp. Og jeg tror ikke det hadde blitt bedre av at Rosenborg hadde ligget lengst frem 24/7 uten litt avkobling. Da tror jeg han hadde blitt nesten utbrent til slutt.

Jeg tror nesten Hareide overtenker ting fordi han ikke får ønsket respons og gjør ting for komplisert i laguttak osv. I motgang forsøker man for ofte å finne opp kruttet på nytt, i stede for å se på hva som har fungert tidligere.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 08.07.2021 22:50    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Men bra podcast, da...


Fin ironi.

Men litt alvor:

Ingen tvil om at Hareide har kunnskapen og kompetansen, problemet er at han ikke får det ut i praksis i denne gruppa. Også vanskelig å komme til Rosenborg i den tilstanden man er etter å ha vært borte fra klubbfotballen så lenge. Han brukte nok masse tid hver dag nør han var sjef for danskene også, men da hadde han mindre tid på feltet og dermed kunne han prioritere knallhardt på enkelte områder og samtidig velge hvem han ønsket. Å da gå til å være på feltet hver dag, planlegge, følge opp, analysere eget lag og nytt motstanderlag 1-2 ganger i uken. I tillegg til å profesjonalisere klubben så gapte han nok over mer enn han hadde forutsett når han takket ja tror jeg. I medgang får man energi av at laget responderer, i motgang tappes man ekstra fordi man føler døgnet ikke går opp.
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1015

PostPosted: 08.07.2021 23:21    Post subject: Reply with quote

enig i det meste der skrives og derudover så er jeg stadig af den overbevisning, at Åge ikke har fået sat det rigtige hold på noget tidspunkt. Han bliver ved med at spille spillere ude af position fordi han mener det er det bedste for holdets defensiv. Det er som om han ikke indser at han samtidig tager det bedste ud af de spillere han flytter, heriblandt bla. Zac og Holse og vel også Molins når han vælger at spille ham på en kant. Vinder vi ikke lørdag må man simpelthen drage en konsekvens - ikke mindst for at optimere vores europæiske kampagne, ellers slutter den nok senest i 3 runde.
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 08.07.2021 23:30    Post subject: Reply with quote

Pappelg wrote:
Hareide begynner å lage syndebukker innad i laget, i Mourinho stil, for å ta fokuset vekk fra egne feil og mangler. Det er oppsiktsvekkende. Og dårlig gjort, spesielt av han som snakket sånn om at det var illojalt av Valsvik å gå ut i media.


Dette er klassisk Hareide.

Skjedde i Viking og det samme på landslaget da han ikke lyktes.
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1663

PostPosted: 09.07.2021 00:11    Post subject: Reply with quote

Hvor snakker han ned Besim?
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Knurt Rotleifsen
Senior


Joined: 10 Aug 2018
Posts: 108

PostPosted: 09.07.2021 00:25    Post subject: Reply with quote

Utrolig skuffende, men Hareide har faktisk ikke peiling på hvordan han skal komponere laget. Han velger alltid det han tror er tryggest defensivt, egentlig både hjemme og borte. Backer som vinger, midtbanespillere som vinger, spisser som vinger, vinger på benken. Ny bok på gang- "Vondfoten"? Håper noen finner ut at det er bedre for oss med Henriksen som overgangstrener ut året til vi finner en som kan offensiv fotball fra neste sesong.
_________________
Hva var livet uten øl og potetgøll
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 09.07.2021 00:32    Post subject: Reply with quote

Willoch wrote:
Hvor snakker han ned Besim?


I adressa-artikkelen om at Tettey skal spille stopper mot Kristiansund. Han sier at han vil ha en mer spillende stopper og må bruke Tettey fordi Serbecic "har null kommunikasjon".
Back to top
View user's profile Send private message
ODN
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 859

PostPosted: 09.07.2021 02:14    Post subject: Reply with quote

Kommunikasjon er åpenbart en av mange ferdigheter en spiller hos oss skal kunne beherske, men det er en god blanding av kunnskapsløshet og ansvarsfraskrivelse å legge skylden på en spiller - som tross alt har vært under vår kontrakt i så mange år. Dette skulle åpenbart blitt tatt tak i for lenge siden, og jeg skjønner ikke hvordan dette plutselig har blitt et problem.

Det jeg stusser over, er hvilke kriterier Åge tenker å sette opp et lag etter. Er manglende kommunikasjon på en ung og lovende stopper, virkelig et større problem enn at Hovland har gigantiske blemmer i ny og ne? I tillegg til dette, så skjønner jeg ikke hvordan en aldrende spiller på utgående kontrakt skal løse problemet - før vi plutselig imøtekommer problemet igjen når han er borte. Det er så lite bærekraftig at jeg skjønner ikke at personer med en slik tankegang faktisk lever av jobben sin.

Disse utspillene minner meg om en viss annen internasjonal trener, og er kun med på å bryte ned spilleren og moralen til resten av laget. Av respekt for spilleren, og fordi at man ikke skal ødelegge moralen i laget - så skal slike saker håndteres internt. Dette er ikke første gang, og er utvilsomt ikke siste gang. Unge spillere er åpenbart normalt sett ikke like erfarne og komplette som eldre spillere, men da må man for all del ikke kaste de under bussen.

Hareide har vært umotivert for denne jobben i lang tid, og tenker kun på hva som midlertidlig vil skaffe laget mest suksess. Som et eksempel, så var Ceide en av våre beste spillere i oppkjøringen, men har blitt hevet ut av laget på grunn av manglende defensiv arbeid. Dette har vi alltid visst, men de offensive ferdighetene har stadig vært i utvikling - noe som har kompensert for dette. Dette er åpenbart ikke et ønskelig scenario, men da må dette jobbes med - fremfor å ødelegge talentet.

Dette ville jeg tvilsomt ikke sagt for noen uker siden, men nå har det gått så langt at Hareide må ut snarest mulig. Da står vi igjen med to valg; enten at støtteapparatet tar over, eller en midlertidlig trener - eksempelvis Maalen. Hvordan dette vil gå utover laget vet jeg ikke, men jeg tror at en ny og mer offensivt tenkende trener ville gitt den fremtidige treneren et bedre utgangspunkt - samtidig som at spillere som Ceide og Serbecic ville fått den spilletiden de behøver.
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 297

PostPosted: 09.07.2021 09:29    Post subject: Reply with quote

Nå gjentar jeg litt meg selv fra Besim-tråden, men det får være.

For det første, det er merkelig å sende Besim to år til Bosnia, og så skylde på språkproblemer. Det er ikke direkte Hareide sin feil, men den politikken med å kjøpe unge spillere og sende de rett på utlån til andre klubber.

For det andre, Tettey er ferdig etter denne sesongen, Hovland er forhåpentligvis ferdig. Besim kan, dersom han fortsetter utviklingen, være en habil midtstopper for oss i noen år fremover.

Men vi er forhandlingssituasjon, det er opp til Besim om han vil forlenge. Men hvordan er han behandlet? Tilbragt det meste av sin tid vekk fra klubben, hengt ut av treneren i media, og nå får han ikke spille på grunn av språket (som han kunne lært mer av om han hadde spilt de to siste sesongene i Norge, ikke Bosnia).

Har vi egentlig vist noe den siste tiden som bidrar til å overbevise Besim til at det er riktig å forlenge?

Noen i ledelsen burde huket fatt i Hareide å gjort det klart at klubben ønsker at Besim skal være tilgjengelig for den neste treneren, og at Hareide har et ansvar for at han føler seg ønsket her.
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 308
Location: Eksil

PostPosted: 09.07.2021 09:42    Post subject: Reply with quote

Jøss. Såpass.

Må innrømme at jeg var skeptisk til Åge (husker han for godt fra landslagstiden og Viking), men lot meg overtale til at han var rett valg for å profesjonalisere klubben.

Men slik ufyselig ledelse er alt annet enn profesjonelt. Om det er noe igjen av RBK-verdiene, bør dette være uakseptabelt. Få det bort før det ødelegger mer.
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 297

PostPosted: 09.07.2021 10:08    Post subject: Reply with quote

Inntil videre velger jeg å stole på at Hareide gjør mye bra bak kulissene mtp struktur og organisering.

Men akkurat dette tenderer mot sabotasje av klubbens ønske om å forlenge med en spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
BOLLEMANN
Junior


Joined: 09 Jul 2021
Posts: 15

PostPosted: 09.07.2021 13:37    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
Dette er klassisk Hareide.

Skjedde i Viking og det samme på landslaget da han ikke lyktes.


Nå er det nok. På tide med Nils Arne Eggen tilbake. Han er alltid klar for sitt kjære RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 09.07.2021 13:42    Post subject: Reply with quote

NAE blir 80 år i mai, mann!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 11.07.2021 01:11    Post subject: Reply with quote

Lerkendal-publikumet ga tydelig beskjed: –⁠ Jeg bryr meg ikke, svarer Hareide

https://www.t-a.no/lerken...d482f8d22b

Høres jo ikke veldig forsonende ut, noen som har abb. på T-A og kan si om han faktisk sier dette rett fram om reaksjonen til fansen eller om det er litt click-bait og tatt ut av kontekst?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 11.07.2021 02:08    Post subject: Reply with quote

Jeg kunne sikkert fint stått og sagt at jeg ga blaffen i pipekonsert i Hareide sine sko jeg (hvis det var det han sa bak betalingsmur).

Men jeg ville også bekymre meg over hvor skummelt passive og lave vi blir av å skulle spille på resultat, det ryker jo to-poengere av å holde på sånn.

Greit å være kyniske og ro inn en ledelse, men her virker det som om man ved å prøve å ta minst mulig risiko så er resultatet at man tar like mye risiko ved å la seg beleire enn om en gikk inn for å punktere kampen.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 11.07.2021 03:31    Post subject: Reply with quote

"– Piping blir det alltid. Hvis vi ikke ledet med tre til pause da jeg var her sist – pep publikum. Sånn er det å være trener i RBK. Alt skal fremover og i mål. Akkurat pipingen bryr jeg meg ikke om. Vi må prøve å få best mulig orden på laget, sier Hareide om temaet."
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 939

PostPosted: 11.07.2021 08:54    Post subject: Reply with quote

Greit svar fra Åge. Han er jo ikke dummere enn at han skjønner at andreomgangen ikke vinner publikum i Trondheim, og ut fra hans egne ord etter pause var intensjonen å komme høyere i banen. Så får de jobbe med det framover, for vi strever voldsomt når det blir lagt press på oss.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 82, 83, 84 ... 95, 96, 97  Next
Page 83 of 97

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb