English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…ge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 22.11.2021 09:19    Post subject: Reply with quote

Hareide sjøl har jo åpna for at det er en mulighet, det kommer ikke til å være noe dramatikk rundt en eventuell avgang. Jeg mener det er verdt forsøket, det kan tenne en liten gnist i meg i alle fall.
Back to top
View user's profile Send private message
Saltfjellet
Proff


Joined: 09 Aug 2019
Posts: 296

PostPosted: 22.11.2021 09:21    Post subject: Reply with quote

Hareide i Adressa:

«– Sesongen har på mange måter vært et skademareritt for oss. Nå hadde vi to mann igjen som vi ikke kunne ta med. Stefano Vecchia, som ikke er i orden igjen etter hodesmellen, og Emil (Konradsen Ceïde), sier Hareide.

– Vi må stadig gjøre endringer, og det gjør at vi får dårlige relasjoner. Vi får ikke spilt inn et lag godt nok, synes jeg. Før vi begynte sesongen var vi solide i det defensive spillet, og vi fikk spilt med samme lag i alle treningskampene og fikk kjørt inn et lag. Men sånn er det bare, sier han.»

Greit at det har vært noen langvarige skader. Men Hareide gjør jo konstant endringer også der hvor det ikke er skader.

PÃ¥ grensen til bortforklaring her.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 22.11.2021 11:05    Post subject: Reply with quote

Koteng bruker samme forklaring på misæren i Adressa. Skader, og drar f.eks frem Markus Henriksen som et eksempel. Er ikke med på den gitt slik som han ser ut pt. Makan. Det kan like gjerne hevdes at tid, penger og ressurser som er brukt på de hjemvendte sønnene har vært lite fruktbart. For å si det mildt. Håper man holder fingrene unna Ole S, og ikke gjør et tilsvarende bakstreversk forsøk.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 22.11.2021 11:36    Post subject: Reply with quote

Akkurat den med Henrix kjøper jeg. Såg ut som en slags midtbanegeneral før han ble skadet, fikk kapteinsbindet og er uten tvil av de beste spillerne i ligaen. Så gikk den planen i vasken. Heller aldri gitt at noen kommer tilbake like god etter så langvarige skader
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2489

PostPosted: 22.11.2021 12:06    Post subject: Reply with quote

Markus var høvlig "på" i går og det er en del andre folk man bør ta tak i. Hørte at studioet i etterkan gav han delvis skyld for Moldemål nr.2. hvor markus var sikring for back 2mot2, så gikk ballen ut mot Eikrem alene. Hvor var Hovland? Jo passet på kunstgresset ved 5meteren og Eikrem var 3-4 meter foran han. Slike "tellefeil" skjer hele tiden og nå ble det mål i mot.

Gapet mellom fit på trening og fit i kamp må nok tettes i større grad for Markus, og han var tross alt ute i flere måneder grunnet dobbelskade han (unødvendig) pådro seg sist. Må nok bruke noen kamper til før han er ordentlig kampform.
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 22.11.2021 12:27    Post subject: Reply with quote

Flabbergast wrote:
Akkurat den med Henrix kjøper jeg. Såg ut som en slags midtbanegeneral før han ble skadet, fikk kapteinsbindet og er uten tvil av de beste spillerne i ligaen. Så gikk den planen i vasken. Heller aldri gitt at noen kommer tilbake like god etter så langvarige skader


Han kan sikkert ha godt av mer tid i et forsøk på ligne på sitt alter ego, men jeg ser dessverre få tegn på at MH har noe å tilby som lukter av fremtid og god sportslig utvikling. Han fremstår som "beyond repair" pr i dag, og er for min del et utmerket eksempel som kan forklare hvorfor vi fremstår som akterutseilt. Og den som evt tørr å plassere han i en ny rolle som midtstopper neste år i et forsøk på å forlenge holdbarheten må dessuten finne en makker som ligger langt utenfor rekkevidde. Både når det gjelder penger og karma.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 22.11.2021 18:15    Post subject: Reply with quote

Beyond repair, faktisk. Og det etter å ha sett han etter et langt skadeavbrekk, i 2-3 kamper, på et lag som knapt henger sammen og ikke har en spillestil?
Back to top
View user's profile Send private message
bæærnt
Rutinert


Joined: 30 Jun 2005
Posts: 875

PostPosted: 22.11.2021 19:01    Post subject: Reply with quote

Yepp. Da legger jeg ikke all vekt på skadeavbrekket. Han har simpelthen blitt en skygge av seg selv etter 2-3 år med få kamper i banken. Kan heller ikke huske at han stod noe særlig frem i de første kampene i våres. Jaggu ikke greit å vite hva eller hvem som skal slippe unna kritikk. Enkeltspillere som ikke funker pga manglende samhandling, eller manglende samhandling pga dårlig råmateriale og en stappmett trener uten ambisjoner.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3432
Location: Trondheim

PostPosted: 22.11.2021 22:19    Post subject: Reply with quote

Henriksen har slik jeg ser det for svak og treg teknikk til å spille sentral midtbane. Han er stort sett stødig og solid men bruker for lang tid med ballen før han gjør noe med den. Han tar sjelden med seg ballen på direkte fremover osv.
Han burde spilt indreløper i går og Per sentralt.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 22.11.2021 22:51    Post subject: Reply with quote

Denne tråden handler om Åge, så da vrir jeg fokuset tilbake til tema:

Takk for alt du (ikke) ga Ã…ge. Ha det bra Ã…ge.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
ibejnar
Veteran


Joined: 03 Feb 2020
Posts: 1013

PostPosted: 23.11.2021 09:54    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Henriksen har slik jeg ser det for svak og treg teknikk til å spille sentral midtbane. Han er stort sett stødig og solid men bruker for lang tid med ballen før han gjør noe med den. Han tar sjelden med seg ballen på direkte fremover osv.
Han burde spilt indreløper i går og Per sentralt.


jeg er meget enig her. Men han starter også næste gang. Der er tale om klippekort og Åge sætter ham ikke på bænken - selv om hans spil ikke berettiger til meget andet. Åge har været i mester i forkert holdsammensætning, gøre enkelt spillere dårligere og i at undgå positive samhandlinger. Det har simpelthen været så ringe hvad han har præsteret med materialet.
Back to top
View user's profile Send private message
Hakkespett
Veteran


Joined: 22 Nov 2011
Posts: 2631

PostPosted: 23.11.2021 12:52    Post subject: Reply with quote

Hva i alle dager er det Viken vimser om her?

Quote:
Discovery har mandag kveld vært i kontakt med Kjernen-talsmann Espen Viken, som tror supporterne er litt splittet med tanke på trenersituasjonen.

Viken mener det har vært mye god fotball fra Rosenborg i høst, men at resultatene ikke gjenspeiler prestasjonene. Som mot Molde, der de var veldig gode i perioder, men raknet.

– Hadde du spurt meg i går kveld klokka kvart på ni hadde jeg vært veldig kritisk. Men jeg tror Åge har mer å gå på. Merkelig nok tror jeg han, som en gammel ringrev, klarer å lure ut noe mer av krukken. Men vi er veldig skuffet over innspurten så langt, og skal vi være ærlige så står nok vi supportere litt langt unna garderoben til å virkelig vite hva som nå er lurt. De som sitter tett på må avgjøre hva som er best, sier Viken.


Supporterne splittet? Vis meg én supporter som med hånda på hjertet oppriktig mener at Hareide burde forlenge kontrakten. Og hva i himmelens navn er det som tilsier at han skal klare å snu dette (annet enn blind tro og kjærlig håp)? Jeg forstår impulsen til å forsvare eget lag og leve med håpet, men her er det jo på grensa til vrangforestillinger.
_________________
Selv solen går ned i svarthvitt.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 23.11.2021 13:18    Post subject: Reply with quote

Ett av de største problemene hans synes jeg har vært tendensen til å skrote planer som har vist lovende tendenser så snart man går seg på en liten smell.

Per var dominerende som dyp sentral midtbane i fjor høst, men så hadde både han og laget en middels kamp, og plutselig skal det stilles opp annerledes fopr evig og alltid. Samme sak med Tagseth tidligere, som endelig fikset den rollen i et par kamper, før han ble bannlyst igjen etter én dårlig kamp. Holm så ut som femten millioner sammen med Ceide i vår 3-4-1-2, men ikke så mye alene i 4-3-3 da vi skrotet det eksperimentet også etter en (forutsigbar) smell. Holse flyttes rundt og rundt på banen i stedet for å ofre litt kvalitet for rollekontinuitet på nøkkelspillere.

Og nettopp det er poenget: vi hadde, tross alle skadene og ymse forfallene vi har hatt, vært i en langt bedre posisjon dersom Åge hadde klart å identifisere de riktige knaggene å henge prestasjonene våre på, og sørge for å ivareta og dyrke de selv om det medførte diskomfort, kanskje uerfarne spillere, i andre posisjoner på banen. I stedet mener jeg at vi både har spilt på feil hester fra start (bl.a. Henriksen, Islamovic, Hoff), og framstått lite endringsdyktige når vi må justere på disse planene på grunn av prestasjoner og tilgjengelighet.

Noe av dette ligger nok også på spillerne, som i mine øyne fremstår som urovekkende lite selvstendige i sin taktiske opptreden på banen, og som flere har poengtert gjennom hele sesongen gjøres det voldsomt mange uprovoserte småfeil både offensivt og defensivt som har lite å gjøre med spilleplan. Og da snakker jeg ikke om sleivtreff, uhell og tapte dueller - det er gjentatte pasninger på feil fot, i feil rom, på feil bevegelse, og ikke minst mangel på evne til grunnleggende posisjonering for å gjøre seg spillbar, åpne rom eller stenge rom. Markere ut åpenbare trusler defensivt. True åpenbart farlige rom offensivt. Evnene spillerne har til å gjøre gode valg i disse flytende situasjonene er jo mye av det som utgjør et godt lag. Dette bør være til ettertanke for klubben både når det gjelder innhold i akademiet (der nederlenderne etter sigende var mye opptatt av dette - hvordan ligger det an nå?), og når man vurderer ansettelse av en såpass fleksibel/motspillsorientert trenertype som Milojevic, som baserer mye av stilen sin på spillernes evne til å løse endrede arbeidsoppgaver og roller basert på hvem man møter. Jeg er altså usikker på om vi har spillere som klarer å håndtere en sånn stil - nok en grunn til å krysse fingre for at Knutsen fortsatt er mannen, lyset og veien for RBK.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 23.11.2021 14:40    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Hva i alle dager er det Viken vimser om her?

Supporterne splittet? Vis meg én supporter som med hånda på hjertet oppriktig mener at Hareide burde forlenge kontrakten. Og hva i himmelens navn er det som tilsier at han skal klare å snu dette (annet enn blind tro og kjærlig håp)? Jeg forstår impulsen til å forsvare eget lag og leve med håpet, men her er det jo på grensa til vrangforestillinger.


Synes Viken oftere og oftere har veldig politisk korrekte/positive betraktninger rundt Rosenborg. Blitt litt for husvarm inne på brakka og redd for å få uvenner kanskje?
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff


Joined: 21 Nov 2021
Posts: 317

PostPosted: 23.11.2021 14:45    Post subject: Reply with quote

Viken har vært rbk sin kjæledegge. Har knapt sett kritikk de siste årene. Hvis det er kritikk så er det som regel noe politisk som egentlig ikke har noe med det sportslige å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.11.2021 15:41    Post subject: Reply with quote

Eurosport wrote:

Viken mener det har vært mye god fotball fra Rosenborg i høst, men at resultatene ikke gjenspeiler prestasjonene. Som mot Molde, der de var veldig gode i perioder, men raknet.


Uhm, ok. Da har Viken eller jeg sett feil kamper i allefall. Eller det røykes sterke ting før kampstart.
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 23.11.2021 18:11    Post subject: Reply with quote

Røyker du sterke ting før kampstart?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.11.2021 20:32    Post subject: Reply with quote

Men Espen sikter vel her til mange supportere er usikre på om det er lurt å bytte trener med tre kamper igjen når vi nesten uansett havner utenfor pallen?

Ser forresten at Godfotpodden skulle ha Hareide som gjest i dag. FÃ¥r tro episoden dukker opp etter hvert.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8885
Location: Rosenborg

PostPosted: 23.11.2021 21:07    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Røyker du sterke ting før kampstart?


Stort sett bare gravøl etter kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3432
Location: Trondheim

PostPosted: 23.11.2021 21:54    Post subject: Reply with quote

Hva er god fotball?
Jeg er enig med Mini og sa det rett etter at Hareide informete om sin slutt.
Han burde ikke fått fortsette på oppsigelse. Men ikke overraskende over styrets velg. Hornis fikk jo også forlenget sin kontrakt
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 10 Feb 2012
Posts: 4030

PostPosted: 24.11.2021 11:06    Post subject: Reply with quote

Når jeg funderer litt på det så var det vel nesten bedre med en "back to basic norsk/trøndersk 4-3-3/4-5-1" under siste periode med Henriksen enn hva Horneland/Hareide holdt på med før og etter.

Men synes det meste som ikke går på disponeringer på trening og kamp har endret seg til det bedre, men det ville vel enhver trener som er nogenlunde oppdatert på utviklingen innen fotball siste 20-år ha tatt tak i?
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 24.11.2021 13:00    Post subject: Reply with quote

Tja. Mulig de ville ha forsøkt å ta tak i det, men jeg står på at vi uansett trengte en kar som Hareide inn, som har pondus til å si til styre og administrasjon at 'dette er amatørmessig, sånn går det ikke an å ha det. Vi må ha sånn og sånn og sånn, ellers er vi i bakevja'.

Mitt inntrykk er at vi som organisasjon har vært såpass selvgode og innadskuende at vi ikke ville tatt imot konkrete endringsbestillinger på organisasjonsnivå fra andre enn noen som har vesentlig mer sportslig og erfaringsmessig tyngde enn hver enkelt av de andre beslutningstagerne, slik at de (Hareide) tar over som den som lyttes aller mest til. Vi har ryddet, vi har profesjonalisert, vi har strukturert det sportslige på en annen og forhåpentligvis mer bærekraftig måte.

Så tross sportslig ørkenvandring tror jeg vi har gjennomført en mellomsesong som faktisk har gitt oss det en mellomsesong er til, nemlig nødvendig omstrukturering og gjenbygging av noe som minnet om et sjølbygd hus med forvitret fundament. Ikke som etter Horneland, da vi satt med dårlige resultater, men samtidig de fleste av de underliggende problemene, pluss noen til.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59205
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.11.2021 22:14    Post subject: Reply with quote

Den nevnte episoden med Godfotpodden er klar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1201
Location: Oslo

PostPosted: 28.11.2021 19:00    Post subject: Reply with quote

Jeg spør meg om ikke Hareide hadde fortjent en litt mindre avskjed enn de har planlagt for ham. Det han har gjort de siste månedene fortjener han ikke klapp på skuldra for. Han burde ha vært fjerna under sommerpausen, minst.. Jeg kommer i alle fall ikke til å se noe intervju eller "galla" med en smørblid Hareide som får blomster og massevis av av "lovord" om en "flott karriere" og alt det der. Han har gjort mye bra i mange år, men han rev den siste hekken...
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 2456

PostPosted: 28.11.2021 19:05    Post subject: Reply with quote

Vil påstå at han ikke turte å prøve på den siste hekken i frykt for å rive.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97  Next
Page 93 of 97

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb